Gentleman Finn skrev: ↑1. jun 2024, 17:43
optimisten skrev: ↑1. jun 2024, 16:53
Alle må bare efterhånden indrømme, at SSE’s første år har været lidt halv-skidt.
- De giver Hiljemark 4 år og mindre end år senere kan det ikke gå hurtigt nok med at sende ham hjem til Sverige.
- De signer Løvenkrands som ny U/19 og cheftræner in spe. Han er i klubben i mindre end et år.
- De henter to målmænd i de Boer og Max Vartuli. Alle har kunnet se at det er under niveau. Så nu har de signet keeper nr 3.
- De henter Odada og Toku. To projekter som viser sig at være fuldstændig spild af tid.
- De giver 4 år til Daniel Ask som falder igennem i den danske 1. Division.
- Perez har vi intet set til, er vel stadig et udviklingsprojekt.
- Adedeji har fået OK med spilletid, men den signing var ikke federe end at de en halvsæson senere signer en ny mand på samme position.
- Så har vi Caballo på venstre back og alle snakker om at vi skal ha en ny venstre back.
Widell er en fanfavorit og vi håber alle han kan løfte sit niveau til Superliga. Det samme kam siges om den bedste signing; Mathias Jørgensen
Lad os håbe på mere udmyghed og fodboldkompetence i år 2.
Kelvin John får gode ord med på vejen og jeg er selv forholdsvis optimistisk omkring SSEs cheftræner-signing nr 3 - Menno van Dam (når man godtager præmissen om en billig træner uden Suppe-erfaring).
Jeg vil lige tilføje, at lokke med 1. Div bold er ikke noget der tiltrækker de spillere og talenter, som vi gerne vil have ind. Det er et helt andet marked vores netværk er på nu, når vi kan lokke med Superliga bold.
Lejeaftalerne var vidst mest en spareøvelse og et håb om at Odada kunne udvikle sig. De boer er tiltænkt at være reserve keeper, det kan jeg godt leve med, selvom man har tabt lidt tro på ham.
Hiljemark fik man en transfer for, han havde en stærk personlighed men manglede taktisk overblik. Ask var gratis, der er da noget bold i ham, men defensivt er han ikke. Jeg er enig i at hit-raten har været for dårlig, selvom vi formentligt ikke har tabt meget på det. Adedeji tror jeg i øvrigt stadig der er mere i, måske længere ned i banen, jeg så noget i ham i den Fredericia kamp. Han skal skoles endnu mere.
Nu ved jeg godt Hiljemark får meget skæld ud herinde, men han løste altså den alt overskyggende opgave, at få os tilbage i superligaen, og på ganske sikker vis. Dette var ikke fuldstændig givet inden sæson start. At spillet ikke har udviklet sig som man kunne håbe, er jeg enig i.
Ift. Transfers så har vi lavet to scoops i Widell og Mathias J, hvilket i sig selv er rigtig godt, taget i betragtning af vi er 1. Divisions hold uden penge. Adedeji kan stadig nå at blive rigtig god også.
Odada og Toku er lejesvende, så det går nok, De Boer er reservemålmand og Max Vartuli kan næppe have kostet os mange håndører. Daniel Ask er det største fejlkøb, som type passer han fint ind, han er bare fordi dårlig, desværre.
Generelt synes jeg det hele virker langt mere professionelt end hvad vi har set under brugtvognsforhandleren Inge Andre og inkompetente Bælum.
Men det tager tid at få os på rette kurs igen, specielt når kistebunden er tom.