Ydesen på Twitterekni99 skrev: ↑2. jun 2024, 08:53Jeg formentlig misset et eller andet, men hvor kommer rygtet fra at Ask er på vej retur / udlejning?baresi skrev: ↑2. jun 2024, 08:34Det der er spændende lige nu er :
AaB har strategisk defineret spillestilen
Træneren. Van Dam er hentet ind til at udføre det
Spillerhandler vil afspejle det.
Akademiet og ungdommen får et kæmpe fokus
For første hang i mange år står vi med et koncept man har valgt at gå strategisk med. Det er det vi har råbt på siden vi vandt med Kent i 2014 … der var der også en tydelig stil.
Man lader ikke længere trænere bare komme ig bestemme formation og spillemetoden…
Jeg syns det er super spændende og glæder til at følge strategien på og udenfor banen.
Holder det vand - vi får se.
Men virksomheder med succes er dem der målrettet arbejder konkret med langsigtet strategi for at få effekten.
At der er fejlskud i transfers må forventes når vi ikke bruger flere penge i transfers
Mwn hey - tjek alle de penge FCK igennem mange mange år har brugt på angribere der aldrig har slået til.
Tjek hvor mange spillere OB , AGF osv har fejlcastet
Det kan ikke undgåes.
Der begynder at tegne sig et hold af
Store motorer
Fart i alle kæder ( ikke alle spillere men kæder)
Fokus på pres og genpres men også kunne slå direkte kontra når vi blir presset.
Og stor intensitet .
At ASK allerede ryger retur viser jo også bare at man anerkender egne fejl og let kan se han ikke er dygtig nok til projektet.
Jeg tror ikke AaB kommer i nedrykningsfare
Men de er ikke pr automatik sikret top 6 - jeg tror dog godt de kan lugte til det.
Jeg er optimist fordi der er sat en klar retning og fordi man benhårdt går efter det…..
Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)
Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)
-
optimisten
- 2. div

Er ikke uenig i mange af de optimistiske betragtninger!
Men det der gør mig mere skeptisk er, at de mange udskiftninger kommer i forlængelse af flere år hvor hvert eneste transfervindue var et oprydningsvindue. Det er den sikre vej til fiasko, uanset hvad spillerne har kostet. Som vi har set i både AaB og OB.
Beklager, men fra tribunen har vi (endnu) ikke kunnet se at vi har skiftet sportslig ledelse.
Så må det også lige anholdes, at leje af spillere altså ikke er nogen gratis omgang. Lejespillere tager også af budgettet. Lige så vigtigt, så tager de også en plads i truppen og de tager spilletid og ressourcer på træningsbanen. Alt sammen noget som kunne være brugt på andre spillere.
Er overbevist om at SSE er enig i dette! Hver gang de bruger tid og penge på spillere uden perspektiv, reducerer de sandsynligheden for at udvikle de spillere som AaB skal leve af både sportsligt og økonomisk.
Holder fast i at sommerens transfervindue bliver afgørende og vi har ikke råd til samme fejlprocent som i SSEs første år. Endnu en nedrykning og det er slut for SSE-projektet. Så kan vi smide alle de mange papirer om klar retning, langsigtet strategi og fine metodikker på Sankt hans bålet i 2025.
Men så vidt er vi jo ikke kommet endnu!
Jeg synes det er spændende at vi nu har to spillere med fart i forreste kæde. Hvornår har vi sidst set det i AaB?
Har man fart i de forreste kæder er man altid farlig for en modstander.
Men det der gør mig mere skeptisk er, at de mange udskiftninger kommer i forlængelse af flere år hvor hvert eneste transfervindue var et oprydningsvindue. Det er den sikre vej til fiasko, uanset hvad spillerne har kostet. Som vi har set i både AaB og OB.
Beklager, men fra tribunen har vi (endnu) ikke kunnet se at vi har skiftet sportslig ledelse.
Så må det også lige anholdes, at leje af spillere altså ikke er nogen gratis omgang. Lejespillere tager også af budgettet. Lige så vigtigt, så tager de også en plads i truppen og de tager spilletid og ressourcer på træningsbanen. Alt sammen noget som kunne være brugt på andre spillere.
Er overbevist om at SSE er enig i dette! Hver gang de bruger tid og penge på spillere uden perspektiv, reducerer de sandsynligheden for at udvikle de spillere som AaB skal leve af både sportsligt og økonomisk.
Holder fast i at sommerens transfervindue bliver afgørende og vi har ikke råd til samme fejlprocent som i SSEs første år. Endnu en nedrykning og det er slut for SSE-projektet. Så kan vi smide alle de mange papirer om klar retning, langsigtet strategi og fine metodikker på Sankt hans bålet i 2025.
Jeg synes det er spændende at vi nu har to spillere med fart i forreste kæde. Hvornår har vi sidst set det i AaB?
Har man fart i de forreste kæder er man altid farlig for en modstander.
Vi må da håbe det bliver bedre i morgen.
Det kan godt være, men det kan også være, at de faktisk har en plan på den lange bane, som de hele tiden har sagt, og derfor vil arbejde videre med AaB, selvom der skulle komme endnu en nedrykning.optimisten skrev: ↑2. jun 2024, 09:19Endnu en nedrykning og det er slut for SSE-projektet. Så kan vi smide alle de mange papirer om klar retning, langsigtet strategi og fine metodikker på Sankt hans bålet i 2025.
Mange takbaresi skrev: ↑2. jun 2024, 09:19Ydesen på Twitterekni99 skrev: ↑2. jun 2024, 08:53Jeg formentlig misset et eller andet, men hvor kommer rygtet fra at Ask er på vej retur / udlejning?baresi skrev: ↑2. jun 2024, 08:34Det der er spændende lige nu er :
AaB har strategisk defineret spillestilen
Træneren. Van Dam er hentet ind til at udføre det
Spillerhandler vil afspejle det.
Akademiet og ungdommen får et kæmpe fokus
For første hang i mange år står vi med et koncept man har valgt at gå strategisk med. Det er det vi har råbt på siden vi vandt med Kent i 2014 … der var der også en tydelig stil.
Man lader ikke længere trænere bare komme ig bestemme formation og spillemetoden…
Jeg syns det er super spændende og glæder til at følge strategien på og udenfor banen.
Holder det vand - vi får se.
Men virksomheder med succes er dem der målrettet arbejder konkret med langsigtet strategi for at få effekten.
At der er fejlskud i transfers må forventes når vi ikke bruger flere penge i transfers
Mwn hey - tjek alle de penge FCK igennem mange mange år har brugt på angribere der aldrig har slået til.
Tjek hvor mange spillere OB , AGF osv har fejlcastet
Det kan ikke undgåes.
Der begynder at tegne sig et hold af
Store motorer
Fart i alle kæder ( ikke alle spillere men kæder)
Fokus på pres og genpres men også kunne slå direkte kontra når vi blir presset.
Og stor intensitet .
At ASK allerede ryger retur viser jo også bare at man anerkender egne fejl og let kan se han ikke er dygtig nok til projektet.
Jeg tror ikke AaB kommer i nedrykningsfare
Men de er ikke pr automatik sikret top 6 - jeg tror dog godt de kan lugte til det.
Jeg er optimist fordi der er sat en klar retning og fordi man benhårdt går efter det…..
-
optimisten
- 2. div

Jeg tror gerne at de har en langsigtet plan og de vil sikkert også gerne fortsætte i det scenarie. Men tror ikke de selv har pengene til at gøre det. Tvivler på at de i det scenarie har troværdigheden til at kunne få andre til at betale.AnyFellow skrev: ↑2. jun 2024, 10:10Det kan godt være, men det kan også være, at de faktisk har en plan på den lange bane, som de hele tiden har sagt, og derfor vil arbejde videre med AaB, selvom der skulle komme endnu en nedrykning.optimisten skrev: ↑2. jun 2024, 09:19Endnu en nedrykning og det er slut for SSE-projektet. Så kan vi smide alle de mange papirer om klar retning, langsigtet strategi og fine metodikker på Sankt hans bålet i 2025.
Derfor var det første år ikke en gratis omgang for SSE, og derfor bliver denne sommer afgørende for hele projektet.
Vi kan jo allesammen gætte og tro på mange ting. Selv vælger jeg at tro, at SSE22 er i det her projekt på den lange bane. Indtil videre har de ikke givet mig grund til at tro andet.optimisten skrev: ↑2. jun 2024, 10:53Jeg tror gerne at de har en langsigtet plan og de vil sikkert også gerne fortsætte i det scenarie. Men tror ikke de selv har pengene til at gøre det. Tvivler på at de i det scenarie har troværdigheden til at kunne få andre til at betale.AnyFellow skrev: ↑2. jun 2024, 10:10Det kan godt være, men det kan også være, at de faktisk har en plan på den lange bane, som de hele tiden har sagt, og derfor vil arbejde videre med AaB, selvom der skulle komme endnu en nedrykning.optimisten skrev: ↑2. jun 2024, 09:19Endnu en nedrykning og det er slut for SSE-projektet. Så kan vi smide alle de mange papirer om klar retning, langsigtet strategi og fine metodikker på Sankt hans bålet i 2025.
Derfor var det første år ikke en gratis omgang for SSE, og derfor bliver denne sommer afgørende for hele projektet.
Jeg syns forskellige holdninger er spændendeoptimisten skrev: ↑2. jun 2024, 10:53Jeg tror gerne at de har en langsigtet plan og de vil sikkert også gerne fortsætte i det scenarie. Men tror ikke de selv har pengene til at gøre det. Tvivler på at de i det scenarie har troværdigheden til at kunne få andre til at betale.AnyFellow skrev: ↑2. jun 2024, 10:10Det kan godt være, men det kan også være, at de faktisk har en plan på den lange bane, som de hele tiden har sagt, og derfor vil arbejde videre med AaB, selvom der skulle komme endnu en nedrykning.optimisten skrev: ↑2. jun 2024, 09:19Endnu en nedrykning og det er slut for SSE-projektet. Så kan vi smide alle de mange papirer om klar retning, langsigtet strategi og fine metodikker på Sankt hans bålet i 2025.
Jeg blir i tvivl om hvad du mener når du siger
“Tror ikke de har pengene til at gøre det”
“Få andre til at betale”
Hvad er det de IKKE har penge til?
Og hvad er det andre skal betale?
-
optimisten
- 2. div

At fortsætte med at eje og drive klubben HVIS AaB skulle rykke ned næste sommer.baresi skrev: ↑2. jun 2024, 11:57Jeg syns forskellige holdninger er spændendeoptimisten skrev: ↑2. jun 2024, 10:53Jeg tror gerne at de har en langsigtet plan og de vil sikkert også gerne fortsætte i det scenarie. Men tror ikke de selv har pengene til at gøre det. Tvivler på at de i det scenarie har troværdigheden til at kunne få andre til at betale.AnyFellow skrev: ↑2. jun 2024, 10:10Det kan godt være, men det kan også være, at de faktisk har en plan på den lange bane, som de hele tiden har sagt, og derfor vil arbejde videre med AaB, selvom der skulle komme endnu en nedrykning.optimisten skrev: ↑2. jun 2024, 09:19Endnu en nedrykning og det er slut for SSE-projektet. Så kan vi smide alle de mange papirer om klar retning, langsigtet strategi og fine metodikker på Sankt hans bålet i 2025.
“Få andre til at betale”
Min pointen er bare at det er hamrende vigtig for de langsigtede planer, at SSE får sat et superligahold sammen denne sommer.
Er det virkelig et så kontroversielt synspunkt?? De mange reaktioner tyder på det.
Nåå jeg havde nok ik læst det godt nok misforstod dig. Tropes edu mente noget med spillerkøb eller nogetoptimisten skrev: ↑2. jun 2024, 12:17At fortsætte med at eje og drive klubben HVIS AaB skulle rykke ned næste sommer.baresi skrev: ↑2. jun 2024, 11:57Jeg syns forskellige holdninger er spændendeoptimisten skrev: ↑2. jun 2024, 10:53Jeg tror gerne at de har en langsigtet plan og de vil sikkert også gerne fortsætte i det scenarie. Men tror ikke de selv har pengene til at gøre det. Tvivler på at de i det scenarie har troværdigheden til at kunne få andre til at betale.AnyFellow skrev: ↑2. jun 2024, 10:10Det kan godt være, men det kan også være, at de faktisk har en plan på den lange bane, som de hele tiden har sagt, og derfor vil arbejde videre med AaB, selvom der skulle komme endnu en nedrykning.optimisten skrev: ↑2. jun 2024, 09:19Endnu en nedrykning og det er slut for SSE-projektet. Så kan vi smide alle de mange papirer om klar retning, langsigtet strategi og fine metodikker på Sankt hans bålet i 2025.
“Få andre til at betale”
Min pointen er bare at det er hamrende vigtig for de langsigtede planer, at SSE får sat et superligahold sammen denne sommer.
Er det virkelig et så kontroversielt synspunkt?? De mange reaktioner tyder på det.
Jamen jeg er helt enig i at der ikke er penge til en ny nedrykning - det mister for dyrt uden tvivl.
Der er heller ikke kalkuleret med at man rykker ned.
Og denne sommers vindue er meget vigtigere end man lige tror…
Jeg er dog stadig sikker på at det der er igang sikrer overlevelse og rammer man et godt vindue samt at man får skabt en tydelighed på banen - så med lidt held går man også i top 6.
-
optimisten
- 2. div

Det håber vi! Og vi er vist enige om at et godt vindue er helt afgørende.baresi skrev: ↑2. jun 2024, 12:42Nåå jeg havde nok ik læst det godt nok misforstod dig. Tropes edu mente noget med spillerkøb eller nogetoptimisten skrev: ↑2. jun 2024, 12:17At fortsætte med at eje og drive klubben HVIS AaB skulle rykke ned næste sommer.baresi skrev: ↑2. jun 2024, 11:57Jeg syns forskellige holdninger er spændendeoptimisten skrev: ↑2. jun 2024, 10:53Jeg tror gerne at de har en langsigtet plan og de vil sikkert også gerne fortsætte i det scenarie. Men tror ikke de selv har pengene til at gøre det. Tvivler på at de i det scenarie har troværdigheden til at kunne få andre til at betale.AnyFellow skrev: ↑2. jun 2024, 10:10Det kan godt være, men det kan også være, at de faktisk har en plan på den lange bane, som de hele tiden har sagt, og derfor vil arbejde videre med AaB, selvom der skulle komme endnu en nedrykning.optimisten skrev: ↑2. jun 2024, 09:19Endnu en nedrykning og det er slut for SSE-projektet. Så kan vi smide alle de mange papirer om klar retning, langsigtet strategi og fine metodikker på Sankt hans bålet i 2025.
“Få andre til at betale”
Jamen jeg er helt enig i at der ikke er penge til en ny nedrykning - det mister for dyrt uden tvivl.
Der er heller ikke kalkuleret med at man rykker ned.
Og denne sommers vindue er meget vigtigere end man lige tror…
Jeg er dog stadig sikker på at det der er igang sikrer overlevelse og rammer man et godt vindue samt at man får skabt en tydelighed på banen - så med lidt held går man også i top 6.![]()
I dag skinner solen og det er kampdag! Vamos!
- MarkyMark
- 2. div

- Favoritspiller: Munken
- Geografisk sted: Kastetvej
Det skal være vildere endnu…hvorfor nøjes med at snuse til top-6? Hvorfor ikke gå efter mesterskabet når det er så billigt til salg som det var i år? Truppen er jo til det, specielt efter tilgangen af vores nye belgiske raket!
Optimisme er godt, men ovenstående er jo direkte latterligt! Vi bliver en af fire klubber der skal forsøge at undgå nedrykning sammen med SønderjyskE, Lyngby og Vejle. At påstå andet med de signaler AaB har sendt er grinagtigt.
Latterligt jajaMarkyMark skrev: ↑2. jun 2024, 15:27Det skal være vildere endnu…hvorfor nøjes med at snuse til top-6? Hvorfor ikke gå efter mesterskabet når det er så billigt til salg som det var i år? Truppen er jo til det, specielt efter tilgangen af vores nye belgiske raket!
Optimisme er godt, men ovenstående er jo direkte latterligt! Vi bliver en af fire klubber der skal forsøge at undgå nedrykning sammen med SønderjyskE, Lyngby og Vejle. At påstå andet med de signaler AaB har sendt er grinagtigt.
Altså nu er sæsonen jo ik spillet endnu så os os tage den bagefter
Tydeligheden i det man vil er meget mere klart end de sidste 10 år og med de rette spillere kan vi godt snuse til top 6
Jeg tror godt vi kan overraske ikke blive tophold men snuse til top 6. Så er modstanden heller ik værre
Vi kommer selvfølgelig til at være i den pulje med Sdrjyske, Vejle og lyngby. Men egentligt er jeg ikke imponeret over Viborg og Randers og tør jeg sige Silkeborg, som heller ikke skal skyde meget forbi i sæsonen før de kan rode rundt omkring nedrykningen.baresi skrev: ↑2. jun 2024, 16:21Latterligt jajaMarkyMark skrev: ↑2. jun 2024, 15:27Det skal være vildere endnu…hvorfor nøjes med at snuse til top-6? Hvorfor ikke gå efter mesterskabet når det er så billigt til salg som det var i år? Truppen er jo til det, specielt efter tilgangen af vores nye belgiske raket!
Altså nu er sæsonen jo ik spillet endnu så os os tage den bagefter
Tydeligheden i det man vil er meget mere klart end de sidste 10 år og med de rette spillere kan vi godt snuse til top 6
Jeg tror godt vi kan overraske ikke blive tophold men snuse til top 6. Så er modstanden heller ik værre
Jeg tror vi kommer til at kæmpe for at undgå de ti sidste pladser og egentligt tror jeg det kommer til at forholde sig modsat det mønster som bundhold. Der siger man altid at de vigtigste kampe er mod de direkte rivaler.
Jeg har fornemmelse af at vi kommer til at tabe mange point mod fucking irriterende bundhold men til gengæld spiller nogle brandkampe på Aalborg stadion mod topholdene - især Brøndby og agf.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Jeg delte din pessimisme - indtil i går. Ja, jeg kunne endda sætte trumf på og overgå dig i sortsyn.MarkyMark skrev: ↑2. jun 2024, 15:27Det skal være vildere endnu…hvorfor nøjes med at snuse til top-6? Hvorfor ikke gå efter mesterskabet når det er så billigt til salg som det var i år? Truppen er jo til det, specielt efter tilgangen af vores nye belgiske raket!
For det AaB-hold, der optrådte efter landsholdspausen i oktober 2023 til og med sidste fredag i Kolding; ville ikke have en chance for at kunne rykke op fra næste års 1. division. Og ville have stort besvær med overhovedet at kunne ende i den bedste halvdel efter grundspillet og i det mindste som Horsens i år undgå at skulle spille om nedrykning - altså til 2. division.
Dette er ikke en løs påstand: Du kan vælge og vrage mellem statistikker, der bekræfter en nedstyrtning til helvede i et omfang, der næppe findes magen til i dansk fodbolds historie. Og formentlig kun kunne være tangeret af enten en klub, der havde mistet det meste af sit hold i et flystyrt. Eller - bevares da - et AGF under Erik Rasmussens ledelse.
Lad mig derfor vælge den simpleste statistik: antal point! Fra og med runde 14 til og med nu. Om end de tre sejre til slut naturligvis pynter og trods alt lige har rykket os op - altså i rækkens bedste halvdel! Og denne statistik indbefatter altså vores pivheldige sejre over B 93 og Kolding og vores pointmæssigt fremragende start på dette forår. Der formentlig - i kombination med et manglende tredje stabilt hold i rækken - var afgørende for, at vi overhovedet rykker op, selv om vi havde 10 points forspring til nr. 3 ved vinterpausen.
Derfor blev det mere og mere meningsløst at diskutere AaBs skæbne næste år i Superligaen.
Det AaB-hold, der indledte denne sæson, kunne derimod snildt have været overført til Superligaen og have spillet med om slutspilspladserne i samme. Det var som minimum på niveau med det hold, der endte som nr. 4 i Superligaens grundspil i 2022.
Jeg er nødt til at sige: Det er 2 (to!) år siden. Hvor vi efter en elendig afslutning på slutspillet var utilfredse; med at ende som nr. 5 i Superligaen. Som et uendeligt antal gange før den sæson.
Elendigheden fra oktober til maj synes nærmest at have udslettet de forudgående 33 års nonstop Superligahistorie + 5 års 1. divisionshistorie fra tilhængernes hukommelse. Og skabt en småklubsidentitet, hvor overliggeren ikke kan sættes lavere, med mindre man graver et hul i jorden.
Hvordan i alverden endte vi i en situation, hvor vi accepterede et AaB-hold, der i bedste fald kunne trække sig ud af en kamp mod et hvilket som helst hold i 1. division med en sejr på 1 mål? Hvornår blev det naturligt for os, at AaB aldrig stillede op som blot marginale favoritter? På Aalborg Stadion? I 1. division?
Jeg var helt på det rene med, at 1. division formentlig er den stærkeste i Europa; altså, hvad angår niveauforskellen mellem den bedste og den næstbedste række. Jeg havde dog immervæk forventet, at AaB engang imellem kunne vinde en kamp med en 3-4 mål og naturligt dominere sin modstander i al almindelighed. Og rækkens tre suveræne bundhold på Aalborg Stadion i særdeleshed.
Hvornår var det lige, at det ikke blot blev acceptabelt - men ligefrem karakteriseret som taktisk klarsyn - at AaB spenderede en halvleg i eget straffesparksfelt og planløst sparkede bolden op og ud af banen? Også længe efter, at Fru Fortuna havde forladt Nordjylland, og pointabene blev hyppigere og hyppigere i takt med, at nettet bag AaBs keeper blafrede lystigere end møllevinger i en efterårsstorm ved den jyske vestkyst?
Når vi i over et halvt år på intet tidspunkt har været i stand til at vinde en kamp med mere end et mål; så er det heller ikke tilfældigt. For AaB af i går var ganske enkelt aldrig i stand til i det mindste at pynte en smule på slutfacit i overtiden. Har AaB overhovedet præsteret et eneste kontraangreb i denne sæson? Måske. Men jeg kan ikke huske det.
Når jeg er lettet i dag, skyldes det, at det slet og ret havde været umuligt for AaB at vinde en kamp med 4-1; uagtet modstander, uagtet svineheld, uagtet dødboldskvalitet osv.
Ved samme lejlighed ærgrer jeg mig over, at Menno ikke blev hevet ind med det samme. Det havde været ualmindeligt spændende at have fulgt AaBs udvikling i syv kampe i stedet for kun denne ene.
Det havde samtidig givet os et langt mere kvalificeret grundlag at foretage indkøb og forstærkninger på. For vurderet på kampen i dag - som i øvrigt ingenlunde repræsenterede højdepunktet af alverdens fodboldkunst, men dog var normal - virkede det jo som om, at den flyvende hollænder havde medbragt en 7-8 nye spillere, der tilfældigvis bar navnelighed med de AaB-spillere, de erstattede.
jeg hører, at Posavec er på flyveren til København her til morgen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
Stegosaurus
- Allstar

Ferie med en uges træning tilbage?Stegosaurus skrev: ↑3. jun 2024, 07:57Ja, han skal enten afløse Grabara i FCK, eller på ferie i hjemlandet….
-
Stegosaurus
- Allstar

De har ferie indtil 21. juni jf. AaBs hjemmeside.
Fair nok så. Jeg havde forstået, de kørte en uges træning nu.
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
Kender du positionen?
Du har siden skrevet hentydet til, at han er hurtig og eksplosiv - men ved du mere om positionen?
Gode intentioner, dårlig eksekvering.