Jeg har talt med ham, Bo vrøvler. I øvrigt bør vi lytte til Baresi i de her dage.
Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)
Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)
Det plejer man at stå sig fornuftigt ved.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Claus Jensen fra Nordjyske gennemgår de 12 spillere, som AaB (SSE22) har hentet ind det seneste år, og der er et klart mønster. De to som kan karakteriseres som vellykkede tilgange med fremtidsperspektiver er samtidig de to eneste, hvor der er betalt en transfersum. Der er selvfølgelig tale om Mathias Jørgensen og Melker Widell.
Transferfri spillere med store evner er jo som regel næppe interesserede i AaB. Så det er klart at man har taget større chancer for at opstøve noget. Det betyder også at fejlmargenen som regel bliver større.Raptorr skrev: ↑4. jun 2024, 07:20Claus Jensen fra Nordjyske gennemgår de 12 spillere, som AaB (SSE22) har hentet ind det seneste år, og der er et klart mønster. De to som kan karakteriseres som vellykkede tilgange med fremtidsperspektiver er samtidig de to eneste, hvor der er betalt en transfersum. Der er selvfølgelig tale om Mathias Jørgensen og Melker Widell.
Widell og Jørgensen er til gengæld rigtig gode signings.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
og vi kan da let fortsætte til tidligere sportsdirektører. Der vil altid være mange fejlskud, det kan ikke undgåes, men lad os nu se om de lykkes med noget nu her.Forza skrev: ↑4. jun 2024, 07:31Transferfri spillere med store evner er jo som regel næppe interesserede i AaB. Så det er klart at man har taget større chancer for at opstøve noget. Det betyder også at fejlmargenen som regel bliver større.Raptorr skrev: ↑4. jun 2024, 07:20Claus Jensen fra Nordjyske gennemgår de 12 spillere, som AaB (SSE22) har hentet ind det seneste år, og der er et klart mønster. De to som kan karakteriseres som vellykkede tilgange med fremtidsperspektiver er samtidig de to eneste, hvor der er betalt en transfersum. Der er selvfølgelig tale om Mathias Jørgensen og Melker Widell.
jeg tror på et bedre sommervindue, fordi der er meget mere klarhed over spilfilosofien og træneren og virker til at træneren får det bedst ud af folk ud fra meldinger fra bif.
Jeg synes også det interessante lidt er hvordan mixet bliver fremadrettet mellem transferfrie og hentede spillere.Forza skrev: ↑4. jun 2024, 07:31Transferfri spillere med store evner er jo som regel næppe interesserede i AaB. Så det er klart at man har taget større chancer for at opstøve noget. Det betyder også at fejlmargenen som regel bliver større.Raptorr skrev: ↑4. jun 2024, 07:20Claus Jensen fra Nordjyske gennemgår de 12 spillere, som AaB (SSE22) har hentet ind det seneste år, og der er et klart mønster. De to som kan karakteriseres som vellykkede tilgange med fremtidsperspektiver er samtidig de to eneste, hvor der er betalt en transfersum. Der er selvfølgelig tale om Mathias Jørgensen og Melker Widell.
Risikoen ved et år i 1. div er jo, at man har brug for tilpas gode spillere (og skal erstatte nogen der er smuttet), men samtidig sikre, at dem der hentes er gode nok til at spille Superliga. Jørgensen og Widell er jo i den kateogi af spillere der er gode nok til at komme med op.
Jeg synes sådan set, at de øvrige transfers giver meget god mening.
- Odada og Toku lukkede nogle akutte huller og især Odada med Ok kvalitet. Det var spillere som kunne hjælpe os kortsigtet og man kunne have snuppet på en permanent aftale, hvis man ville.
- Vartuli var jo i realiteten nok mere en ungdomsspiller og er han lønnet som en sådan er det jo en fair lottokupon at købe.
- de Boer var for ringe, men omvendt havde det jo været en fin gardering, hvis ikke man lige insisterede på at prøve ham i så mange kampe.
- Caballo var ok til kortsigtet at lukke hullet på backen, men en spiller jeg er træt af at hænge på. Omvendt er det godt, at et år i 1. div ikke har givet os for mange Caballoer.
- Ask transferen giver mening på den måde, at man fik en transferfrispiller, hvor jeg faktisk godt kunne se lyset i spillertypen, men desværre tydelgit han ikke kunne steppe op. Hvis han er på en billig kontrakt lever jeg med det køb - især når man er konsekvente nok til at sende ham videre.
- Adedeji er en spændende udviklingsspiller og jeg tror nok han skal tilføje os noget som joker i Superligaen. Igen synes jeg at det er rigtigt set, at vi mangler spillertypen.
- Alvarez er jo lejet som en udviklingsspiller man ser an og man kan jo bare sende ham tilbage, hvis ikke han er god nok.
RAUS RAUS SSE!
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Synes det er svært at bedømme, når man ikke har et bedre overblik over økonomien bag. Løn, sign-on. Hvor meget har de to lejespillere mon kostet.
Har det været billigt, så kan det sagtens vise sig at have været smart, selvom det kunne have været endnu bedre, hvis det havde været to stjerner.
Har det været billigt, så kan det sagtens vise sig at have været smart, selvom det kunne have været endnu bedre, hvis det havde været to stjerner.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
Jeg synes da heller ikke man kan sidestille lejede spillere med transferfri spillere - fordi vi ikke har betalt en overgangsum. Det giver jo ikke mening i mit hoved. Og jeg er HELT på linie med dig - vi har skulle lukke nogle huller, og med nogle som vi ikke ville hænge på, når vi rykkede op, og de viste sig ikke var gode nok. Det er bare godt set, og godt lavet.Jakobsen skrev: ↑4. jun 2024, 08:32Jeg synes også det interessante lidt er hvordan mixet bliver fremadrettet mellem transferfrie og hentede spillere.Forza skrev: ↑4. jun 2024, 07:31Transferfri spillere med store evner er jo som regel næppe interesserede i AaB. Så det er klart at man har taget større chancer for at opstøve noget. Det betyder også at fejlmargenen som regel bliver større.Raptorr skrev: ↑4. jun 2024, 07:20Claus Jensen fra Nordjyske gennemgår de 12 spillere, som AaB (SSE22) har hentet ind det seneste år, og der er et klart mønster. De to som kan karakteriseres som vellykkede tilgange med fremtidsperspektiver er samtidig de to eneste, hvor der er betalt en transfersum. Der er selvfølgelig tale om Mathias Jørgensen og Melker Widell.
Risikoen ved et år i 1. div er jo, at man har brug for tilpas gode spillere (og skal erstatte nogen der er smuttet), men samtidig sikre, at dem der hentes er gode nok til at spille Superliga. Jørgensen og Widell er jo i den kateogi af spillere der er gode nok til at komme med op.
Jeg synes sådan set, at de øvrige transfers giver meget god mening.
- Odada og Toku lukkede nogle akutte huller og især Odada med Ok kvalitet. Det var spillere som kunne hjælpe os kortsigtet og man kunne have snuppet på en permanent aftale, hvis man ville.
- Vartuli var jo i realiteten nok mere en ungdomsspiller og er han lønnet som en sådan er det jo en fair lottokupon at købe.
- de Boer var for ringe, men omvendt havde det jo været en fin gardering, hvis ikke man lige insisterede på at prøve ham i så mange kampe.
- Caballo var ok til kortsigtet at lukke hullet på backen, men en spiller jeg er træt af at hænge på. Omvendt er det godt, at et år i 1. div ikke har givet os for mange Caballoer.
- Ask transferen giver mening på den måde, at man fik en transferfrispiller, hvor jeg faktisk godt kunne se lyset i spillertypen, men desværre tydelgit han ikke kunne steppe op. Hvis han er på en billig kontrakt lever jeg med det køb - især når man er konsekvente nok til at sende ham videre.
- Adedeji er en spændende udviklingsspiller og jeg tror nok han skal tilføje os noget som joker i Superligaen. Igen synes jeg at det er rigtigt set, at vi mangler spillertypen.
- Alvarez er jo lejet som en udviklingsspiller man ser an og man kan jo bare sende ham tilbage, hvis ikke han er god nok.
I foråret var transitionsgruppen Amar Diagne, Mads Bomholt, Nóel Atli Arnórsson, Kasper Davidsen, Anders Noshe og Bertil Grønkjær. Nogen der ved hvem der permanent indgår i truppen efter sommer?
Ja, min holdning er, at det er godt, at de to med transfer omkostninger er succesfulde tilgange. Så lægger jeg mindre vægt på, at der er og har været fejlskud blandt de andre. Sådan må det være, og SSE22 har vist sig at være handlekraftige, når det gælder om at rydde op og rette op.Kasper skrev: ↑4. jun 2024, 08:34Synes det er svært at bedømme, når man ikke har et bedre overblik over økonomien bag. Løn, sign-on. Hvor meget har de to lejespillere mon kostet.
Arh, overskriften er vist også skåret meget skarpt til, jeg tænker, vi selv herinde i det nogle gange meget kritiske rum vel godt kan være enige om, at en del af de andre enten har udført den rolle, de for små penge er blevet hentet ind til, eller at der fortsat er et klart potentiale, som man anstændigvis må give den nye træner noget tid til at se, om man kan forløse.Raptorr skrev: ↑4. jun 2024, 07:20Claus Jensen fra Nordjyske gennemgår de 12 spillere, som AaB (SSE22) har hentet ind det seneste år, og der er et klart mønster. De to som kan karakteriseres som vellykkede tilgange med fremtidsperspektiver er samtidig de to eneste, hvor der er betalt en transfersum. Der er selvfølgelig tale om Mathias Jørgensen og Melker Widell.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
Ikke rigtig. Ved kun han spiller på Jong-holdet i en klub, hvor de får gode deals på fladskærme, barbermaskiner og ledpærer.
Så gætter jeg på en af disse spillereKokkefar skrev: ↑4. jun 2024, 11:45Ikke rigtig. Ved kun han spiller på Jong-holdet i en klub, hvor de får gode deals på fladskærme, barbermaskiner og ledpærer.
https://www.transfermarkt.com/psv-eindh ... 023/plus/1
AaB - nu, i morgen & altid! 
Og så kan vi fokuserer på dem med udløb 30. juni 2024. Mon ikke det er blandt backerne, defensiv midt og angriberne vi skal finde vores ven?jayC skrev: ↑4. jun 2024, 11:48Så gætter jeg på en af disse spillere
In verbis simus faciles
-
PonySlaystation
- Superliga

Og så nævnte barsei at spilleren selv er hollænder.Rams skrev: ↑4. jun 2024, 12:00Og så kan vi fokuserer på dem med udløb 30. juni 2024. Mon ikke det er blandt backerne, defensiv midt og angriberne vi skal finde vores ven?jayC skrev: ↑4. jun 2024, 11:48Så gætter jeg på en af disse spillere
- Bong
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo Matovac
- Geografisk sted: 9000
Han kunne godt være næsten navne-bror med ham der typen der lige er skiftet til Real Madrid... 
A slightly more sophisticated hooligan...
-
PonySlaystation
- Superliga

Hvis det skal ses i lyset af at Ask er sendt på leje (altså CM), så efterlader det de to:
https://www.transfermarkt.com/mylian-ji ... ler/617754
https://www.transfermarkt.com/tim-van-d ... ler/775980
https://www.transfermarkt.com/mylian-ji ... ler/617754
https://www.transfermarkt.com/tim-van-d ... ler/775980