Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Indlæg af Sauer » 11. jun 2024, 21:55

Trickster skrev:
11. jun 2024, 21:53
NikM skrev:
11. jun 2024, 17:27
I følge et opslag på Twitter er vi i kamp med Horsens omkring at signe Muhamet Hyseni - topscorer i Kosovo. 700.000 Euro lyder dog af meget i vores situation.

https://x.com/kosovartalents/status/180 ... 42990?s=46
https://bold.dk/fodbold/klubber/ac-hors ... r-i-kosovo

AaB er ikke ligeså attraktive som Hårsens!
Eller så har vi ikke villet/kunnet betale knap fem mio. kr.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 11. jun 2024, 21:59

Trickster skrev:
NikM skrev:
I følge et opslag på Twitter er vi i kamp med Horsens omkring at signe Muhamet Hyseni - topscorer i Kosovo. 700.000 Euro lyder dog af meget i vores situation.

En topscorer fra Kosovo er dog på et så tilpas lavt niveau, at jeg synes det lyder voldsomt at smide 5 mio efter det.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 11. jun 2024, 22:02

Funky skrev:
11. jun 2024, 21:50
hit666 skrev:
11. jun 2024, 21:22
Dennis Nielsen skrev:
11. jun 2024, 17:48
Fedt med holdbare rygter.

Mere af det - både ift spillere ind, ud og klubbens udviklingstiltag.
ja men det er så slut fordi men nogen blev krænket på andres vegne :thumbsdown: :thumbsdown:
Det er vel ikke et spørgsmål om at være mere eller mindre krænkelsesparat, det handler helt nøgternt om, at det ikke er godt for AaB, hvis folk som har deres daglige gang i klubben - måske endda er ansatte i klubben og dermed er i et ansættelsesmæssigt loyalitetsforhold - bærer fortrolig viden ud i det offentlige rum med den intention at stille klubben i et dårligt lys. Det kan skade AaB, og så ‘spændende’ som det kan være, så er det nok ikke noget, man skal ønske sig om AaB fan. Ligesom vi eksempelvis heller ikke skal ønske os, hvis der skulle begynde at flyde så meget insider-viden om igangværende handler, at de falder til jorden.
I det hele taget er det kawt at tale om at andre bliver krænket, bare fordi de synes noget er en dårlig idé!
Egoistiske mig eeeeelsker holdbare rygter, men jeg kan da sagtens se, at der bestemt er noget problematisk ved at den slags bliver lagt til offentlig skue.
..... Hvor længe er det siden, at en helt sikker signing gik i vasken, fordi nogen talte over sig? Don Deedson? Det kan naturliveis have været en agent, men hvis det var en ansat, som fik OBs øjne rettet mod ham, er det nærmest utilgiveligt.

Spekulationer - I know! :)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 11. jun 2024, 22:02

De har sgu fået penge i Horsens. Voldsomt indkøb af dem.
De kunne have fået Makaric for det halve 😂

Men ikke til at vide, om vi reelt har været interesseret - eller hvor god han er.

Ift Bakiz har jeg det fint med at få ham videre. Han kan sagtens få succes i Silkeborg, men tror aldrig succesen var kommet i AaB. Fin spiller, men har været en stor skuffelse i denne sæson.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 11. jun 2024, 22:02

Gentleman Finn skrev:
11. jun 2024, 21:59
Trickster skrev:
NikM skrev:

En topscorer fra Kosovo er dog på et så tilpas lavt niveau, at jeg synes det lyder voldsomt at smide 5 mio efter det.
Det skal man da 100p ik kaste 5 mio efter.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 11. jun 2024, 22:05

Gentleman Finn skrev:
11. jun 2024, 21:59
Trickster skrev:
NikM skrev:

Lad os nu se, om han og Retov får gang i den i Horsens; jeg har stadig ufatteligt svært ved at se, at den klub har nogen mulighed for at blive levedygtig på superliga-niveau, når man ser på de konkurrerende klubber, som de ligger op og ned af. Det er jo samtlige klubber i trekantsområdet, som mener, de skal være i superligaen.

At AaB ikke smider små 5 millioner efter ham, tjah…det kan være en korrekt og kølig kalkule. Det kan også være, det bare er dyrt at være fattig.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Trickster » 11. jun 2024, 22:09

Min kommentar skal ikke tages seriøst - jeg kom bare de evigt bitre brugere herinde i forkøbet :cool:. Jeg er godt tilfreds med, at vi ikke smider fem mio. kr. efter en 23-årig angriber fra den kosovoske liga.

Jeg er til gengæld overrasket over, at Horsens gør. Hvis de fortsætter oprustningen, og hvis Esbjerg også handler lidt ind, så begynder der at være mange halvgode hold i NordicBet. Det ligner, at OB skal kæmpe lidt mere for det end vi skulle.
Hair is not a right: it´s a privilege!

Stegosaurus
Allstar
Allstar

Indlæg af Stegosaurus » 11. jun 2024, 22:20

Sauer skrev:
11. jun 2024, 21:55
Trickster skrev:
NikM skrev:

Eller så har vi ikke villet/kunnet betale knap fem mio. kr.
Makaric var suveræn topscorer i den noget stærkere serbiske liga, så jeg er heller ikke gået i koma over at vi ikke trumfede fængels- og slagteribyen. Prøv at google Hyseni og se de vildeste skraldehold og -målmænd han triller bolden ind bag. Men bliver da spændende at se ham for Horsens - er nok også meget godt at han får (mindst) et år i 1. div. til at vænne sig til dansk fodbold.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 11. jun 2024, 22:35

Funky skrev:
11. jun 2024, 21:50
hit666 skrev:
11. jun 2024, 21:22
Dennis Nielsen skrev:
11. jun 2024, 17:48
Fedt med holdbare rygter.

Mere af det - både ift spillere ind, ud og klubbens udviklingstiltag.
ja men det er så slut fordi men nogen blev krænket på andres vegne :thumbsdown: :thumbsdown:
Det er vel ikke et spørgsmål om at være mere eller mindre krænkelsesparat, det handler helt nøgternt om, at det ikke er godt for AaB, hvis folk som har deres daglige gang i klubben - måske endda er ansatte i klubben og dermed er i et ansættelsesmæssigt loyalitetsforhold - bærer fortrolig viden ud i det offentlige rum med den intention at stille klubben i et dårligt lys. Det kan skade AaB, og så ‘spændende’ som det kan være, så er det nok ikke noget, man skal ønske sig om AaB fan. Ligesom vi eksempelvis heller ikke skal ønske os, hvis der skulle begynde at flyde så meget insider-viden om igangværende handler, at de falder til jorden.
Præcis - det var satme et tyndt "uha folk er krænkelsesparate" kort, som blev smidt der.
En illoyal medarbejder er altid et problem.
RAUS RAUS SSE!

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af 9520AaB » 12. jun 2024, 07:29

Hjælp mig lige med at forstå debatsidens logik.
Når Ottesen kommer med rygter på Twitter, er det ikke i orden, når han ikke afslører sine kilder.
Når en ny bruger kommer med et rygte, så er det ikke i orden, da han måske er ansat og faktisk ved noget.
Når en bruger herinde kommer med et rygte “Van Dam skriver offentliggøres på onsdag”, noget som alle medier vidste, og der går et par uger mere inden offentliggørelsen, så hyldes han for rygterne, og sættes op på en piedestal.
Det lugter mere og mere af en venskabsside det her, hvor nogen kender hinanden bag rygterne, og det derfor er lettere at svine rygter til fra nye eller folk man har distance til.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 12. jun 2024, 07:34

9520AaB skrev:
12. jun 2024, 07:29
Når Ottesen kommer med rygter på Twitter, er det ikke i orden, når han ikke afslører sine kilder.
Når en ny bruger kommer med et rygte, så er det ikke i orden, da han måske er ansat og faktisk ved noget.
Når en bruger herinde kommer med et rygte “Van Dam skriver offentliggøres på onsdag”, noget som alle medier vidste, og der går et par uger mere inden offentliggørelsen, så hyldes han for rygterne, og sættes op på en piedestal.
Det lugter mere og mere af en venskabsside det her, hvor nogen kender hinanden bag rygterne, og det derfor er lettere at svine rygter til fra nye eller folk man har distance til.

Hej Mikkel.

Når en person tydeligvis har en agenda med sine udsagn, så klinger det hult. Ottesen og Søndergaard duoen vinkler alt til det mest negative udgangspunkt og formår at blæse alt op.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold

Indlæg af emenike » 12. jun 2024, 07:39

9520AaB skrev:

Det kaldes vist cherry picking det du kommer med der. Hvis du læser siderne igennem finder du jo folk der har alle mulige forskellige holdninger til de rygter og forudsigelser andre brugere her og på X kommer med.

Problemet med Ottesen er i øvrigt ikke at han bringer rygter til torvs, men den tydelige agenda han konstant pålægger hvad end han kommer med.

9520AaB
Allstar
Allstar

Indlæg af 9520AaB » 12. jun 2024, 09:14

Forza skrev:
9520AaB skrev:

Hej Mikkel.

Når en person tydeligvis har en agenda med sine udsagn, så klinger det hult. Ottesen og Søndergaard duoen vinkler alt til det mest negative udgangspunkt og formår at blæse alt op.
Jeg har ingen holdning til nogen af ovennævnte. Men kan objektivt se et paradoks.
I dit svar, understøtter du paradokset ved kun at ville forholde dig til den ene gruppe, uden at nævne de to andre.
Så min formodning om at dette er en venskabsside, hvor venner holder hånden over hinanden og bestemmer hvem der har de rigtige rygter og meninger holder stik.

9520AaB
Allstar
Allstar

Indlæg af 9520AaB » 12. jun 2024, 09:15

emenike skrev:
9520AaB skrev:

Det kaldes vist cherry picking det du kommer med der. Hvis du læser siderne igennem finder du jo folk der har alle mulige forskellige holdninger til de rygter og forudsigelser andre brugere her og på X kommer med.

Problemet med Ottesen er i øvrigt ikke at han bringer rygter til torvs, men den tydelige agenda han konstant pålægger hvad end han kommer med.
Har ingen holdning til nogen af de tre jeg nævner, men synes det er paradoksalt, når brugere definerer hvem der må komme med rygter, gode eller dårlige.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 12. jun 2024, 09:16

Er der nogen der har opsnappet noget om hvad vi får for Bakiz?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 12. jun 2024, 09:24

troelsh skrev:
12. jun 2024, 09:16
Bold.dk kan i hvert fald fortælle, at han får 4 år. Så de tror da på ham dernede. Men det kan nok ikke oversættes til, at AaB så med sikkerhed har fået en høj pris for ham.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 12. jun 2024, 09:36

troelsh skrev:
Insideren skrev vi i hvert fald havde fået vores minimumspris på 4 mio.

Pollack2
Allstar
Allstar

Indlæg af Pollack2 » 12. jun 2024, 09:52

Forza skrev:
12. jun 2024, 09:36
troelsh skrev:
Man må konstatere at oprydningen fortsætter - hvem er næste mand på rampen?

Og selvom Bakiz ikke har imponeret i NB ligaen, så er han dog en af vores efterhånde få SL erfarne spillere. Jeg kan ikke helt finde ud af den her transfer, men vi fattes selvfølgelig penge, men vi vil vel også gerne prøve at blive i SL næste år?

SGLoco
2. div
2. div

Indlæg af SGLoco » 12. jun 2024, 09:54

Forza skrev:
troelsh skrev:
Fin pris for Bakiz der ikke har excelleret ligefrem. Klubben fattes penge og han er bestemt en spiller der kan undværes.
Med de 4 millioner kan vi skabe lidt luft i budgettet til andre gratis spillere eller et billigt køb som kan skabe mer værdi.
Mon ikke også man kunne se en Kramer solgt snart. Han har kun 1 år tilbage og vi har unge spillere der skal have noget spilletid. Måske man så henter en gratis ind her som backup.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 12. jun 2024, 10:03

SGLoco skrev:
12. jun 2024, 09:54
Forza skrev:
troelsh skrev:
Fin pris for Bakiz der ikke har excelleret ligefrem. Klubben fattes penge og han er bestemt en spiller der kan undværes.
Med de 4 millioner kan vi skabe lidt luft i budgettet til andre gratis spillere eller et billigt køb som kan skabe mer værdi.
Mon ikke også man kunne se en Kramer solgt snart. Han har kun 1 år tilbage og vi har unge spillere der skal have noget spilletid. Måske man så henter en gratis ind her som backup.
At komme af med Kramer eller Thelander ville være forståeligt. Otoa skal have fast spilletid i midterforsvaret og begge to har høje lønninger. T har ikke set god ud og er enormt løntung (tak Bælum). Kramer er senest væk om et år på en fri transfer.

Det er vel kun Kramer der kan være interesse for af de to.

Besvar