Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Indlæg af baresi » 24. jun 2024, 08:47

Sønderhof skrev:
24. jun 2024, 08:08
Forza skrev:
24. jun 2024, 07:53
9520AaB skrev:
24. jun 2024, 06:44
Eksil skrev:
9520AaB skrev:
23. jun 2024, 21:07
Eksil skrev:En drømmesigningen kunne være Mathias Greve fra Brøndby, tidligere Randers. Han er faldet bagud hierarkiet efter at pengene er blevet større, men er stadig deres første backup på midten. Han kan fungere både som 6'er og 8'er, og ville i begge rolle være en opgradering af hvad vi har. Kontraktudløb i 2025, så måske kunne han lokkes ud af dem. Det afhænger dog af hvad de rykker ind og ud på deres midtbane.
Øhhh nej, en drømmesigning kunne være Kevin De Bryune.
En mere realistisk signing kunne være Mathias Greve.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Fedt indspark! Tak :thumbsup:
Selv tak for at pointere hvad din drømmesigning er. En middelmådig spiller fra BIFBillede

Sent from my iPhone using Tapatalk
Men med en snært af realisme er det jo der vi er lige nu.
Netop. Synes Greve er er super godt bud, og i vores situation en drømmesigning. Frygten er at vi slet ikke går efter etablerede spillere, da fokus er på at de skal være unge og gå til en lav løn. Greve har helt sikkert andre bejlere og så leder vi videre i Nykøbing og New Hampshire.

Kan se at Nordjyske har haft artikler med Kappmeir og van Damm ang transfers. Hvad er hovedbudskaberne her?
Van Dam omhandler:
at han har holdt møder med rekrutteringsafd og sportslig ledelse siden sidste kamp mod vendsyssel
at han har tilrettelagt kamprogrammet og træningerne, og at de skal til at dobbelttræne mere
at staben er udvidet og den største i AaBs historie bl.a en 3. fast FYS ind og at der lægges mere op til individuelle planer.
MEN også at der ikke længere er undskyldninger for at spillere ikke kan præstere med det setup der er bag truppen

Kappmeier omhandler:
man kigger primært på unge spillere IND som kan udvikles men der kan også kigges på ældre spillere
at lederskab ikke kun handler om alder, og her nævnes widell M. jørgensen som 2 der er kommet med lederegenskaber trods ung alder
der er ikke penge til store transfers
kappmeier er ikke fan af at leje spillere men kan komme på tale til 9eren
at de spillere man henter skal brænde for klubben og projektet

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 24. jun 2024, 08:55

Man forstår jo godt, hvis der stadig er nogle AaB fans, som drømmer sig tilbage til tiden med Gaarde, Bælum og Inge Andre
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 24. jun 2024, 09:07

Gad vide om det bliver løbebold a la Zorniger?
- FlæskeFrank

Moerk
Miniput
Miniput
Favoritspiller: Mathias Jørgensen

Indlæg af Moerk » 24. jun 2024, 18:08

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 24. jun 2024, 18:09

Moerk skrev:
24. jun 2024, 18:08
https://aabsport.dk/nyheder/2024/juni/a ... marbejdet/?

Hvem bliver nu første keeper?
Fuldstændig sindssyg beslutning!!!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 24. jun 2024, 18:12

Posavec får ophævet.
https://aabsport.dk/nyheder/2024/juni/a ... marbejdet/

Havde det godt nok blandet med ham i hans første tid i klubben, men i sidste sæson var han da en af vores bedste. Jeg havde bestemt været Ok med ham som keeper i Superligaen i den nuværende situation selvom hans navn nok altid ville være belastet af hans første tid i klubben.
Det er måske det bedste for begge parter at skilles her. Nu bliver det spændende at se om Müller skal være starter eller om der kommer en anden målmand. Uanset vil jeg være mest tryg ved en keeperkabale uden de Boer.
Posen opbar nok en høj lønsum med tanke på, hvor han kom fra med Serie A og kroatisk topklub.
RicoBR02 skrev:
24. jun 2024, 18:09
Moerk skrev:

Lidt omsonst at være bombastisk når vi ikke kender Müllers niveau eller hvad der måtte komme ind i stedet.
Hvis nu Müller f.eks. er lige så god og det her frigør lønkroner til noget andet eller der kommer en målmand som er dytigere og mere lovende.
RAUS RAUS SSE!

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 24. jun 2024, 18:21

Jakobsen skrev:
24. jun 2024, 18:12
Posavec får ophævet.

Havde det godt nok blandet med ham i hans første tid i klubben, men i sidste sæson var han da en af vores bedste. Jeg havde bestemt været Ok med ham som keeper i Superligaen i den nuværende situation selvom hans navn nok altid ville være belastet af hans første tid i klubben.
Det er måske det bedste for begge parter at skilles her. Nu bliver det spændende at se om Müller skal være starter eller om der kommer en anden målmand. Uanset vil jeg være mest tryg ved en keeperkabale uden de Boer.
Posen opbar nok en høj lønsum med tanke på, hvor han kom fra med Serie A og kroatisk topklub.
RicoBR02 skrev:
Moerk skrev:

Lidt omsonst at være bombastisk når vi ikke kender Müllers niveau eller hvad der måtte komme ind i stedet.
Hvis nu Müller f.eks. er lige så god og det her frigør lønkroner til noget andet eller der kommer en målmand som er dytigere og mere lovende.
Måske, men forestil dig at det var MJ eller widell vi havde ophævet med.. Det er trods alt den bedste spiller i sidste sæson vi smider på porten

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 24. jun 2024, 18:24

Forstår ikke helt det her. Posavec var en vores bedste spillere i sidste sæson. Regner med, at Müller er meget bedre, siden man føler sig tryg ved den beslutning.

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold

Indlæg af emenike » 24. jun 2024, 18:24

Værd at bemærke at Müller ikke bare pr. automatik er tildelt trøjenummer 1 nu. Min teori er at man også vil skyde De Boer afsted igen og få et mere sikkert kort ind mellem stængerne, med Müller som den klare backup.

Er slet ikke tryg ved den nuværende keeper konstellation.

Raptorr
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af Raptorr » 24. jun 2024, 18:25

Posavecs afgang må simpelthen være begrundet (fra ledelsens side) i en høj lønudgift. Ellers giver det altså ikke mening at skille sig af med ham og beholde De Boer. Uden sammenligning i øvrigt, så funderer jeg på, om man også arbejder på at skille sig af med Helenius og Thelander. Det ville i givet fald være noget af en tryllekunst.

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 24. jun 2024, 18:26

RicoBR02 skrev:
Moerk skrev:

Helt enig, han var langt bedre end mange her inde giver ham kredit for og man har behandlet ham virkelig dårligt. Først med det sindssyge Theo experiment hvor man forsøgte at tale et middel talent op til noget han ikke er bare pga lidt højde, og så satse alt på ham. Havde Theo ikke stået i foråret men brugt mandel så var man aldrig rykket ned. Der efter får posavec lov at stå et super godt efterår hvor efter man sætter en små tyk de bor på mål pga hans gode fod arbejde, som man aldrig kan se en Skid af, og manden kan knap kaste sig efter en bold... Pinligt..

Så god løn før han da næppe

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 24. jun 2024, 18:28

Jakobsen skrev:
Posavec får ophævet.

RicoBR02 skrev:
Moerk skrev:

Præcis. Nyt er godt. Vi skal have nyt nyt nyt ind på alle positioner.

Spøg til side. Det har været ekstremt tydeligt, at AaB ville af med Posavec. Nu mangler man at få strittet Helenius ud af klubben.
Jeg syntes der tegner sig et billede af, at det ikke nødvendigvis er de bedste der får spilletid i AaB.

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 24. jun 2024, 18:31

Sauer skrev:
24. jun 2024, 18:24
Forstår ikke helt det her. Posavec var en vores bedste spillere i sidste sæson. Regner med, at Müller er meget bedre, siden man føler sig tryg ved den beslutning.
Det er ellers let at forstå; alle de højtlønnede skal ud.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 24. jun 2024, 18:32

Patmand skrev:
24. jun 2024, 18:28
Jakobsen skrev:
Posavec får ophævet.

RicoBR02 skrev:
Moerk skrev:

Præcis. Nyt er godt. Vi skal have nyt nyt nyt ind på alle positioner.

Spøg til side. Det har været ekstremt tydeligt, at AaB ville af med Posavec. Nu mangler man at få strittet Helenius ud af klubben.
Jeg syntes der tegner sig et billede af, at det ikke nødvendigvis er de bedste der får spilletid i AaB.
Posavec-sagaen kan godt bruges til at underbygge det billede. Helenius kan ikke.

dnoerholm

Indlæg af dnoerholm » 24. jun 2024, 18:33

Jeg forstår ikke, at det kan komme bag på folk, at Posavec smutter. Jeg havde troet, at man måske kunne sælge ham (måske gratis) så det er en overraskelse, at han ophæves.

Men det kan ikke komme bag på nogen, at han afskibes. Med hans høje løn tilsat forløbet i foråret, hvor han blev bænket, samt tilgangen af Müller, har det jo stået klart længe, at man ønskede ham ud.
Og det er af samme grund, som de øvrige, man har skildt sig af med: for lav kvalitet i forhold til omkostninger.
Uagtet en fin sæson i 1. Division, så er de ting, som Posavec kæmpede med i første periode i Superligaen jo ikke forsvundet siden da. Så i min optik giver det god mening.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 24. jun 2024, 18:37

dnoerholm skrev:
24. jun 2024, 18:33
Jeg forstår ikke, at det kan komme bag på folk, at Posavec smutter. Jeg havde troet, at man måske kunne sælge ham (måske gratis) så det er en overraskelse, at ham ophæves.

Men det kan ikke komme bag på nogen, at han afskibes. Hvis man husker på forløbet i foråret, hvor han blev bænket, og tilgangen af Müller, så har det jo stået klart længe, at man ønskede ham ud.
Og det er af samme grund, som de øvrige, man har skildt sig af med: for lav kvalitet i forhold til omkostninger.
Uagtet en fin sæson i 1. Division, så er det ting, som Posavec kæmpede med i første periode i Superligaen jo ikke forsvundet siden da. Så i lim optik giver det god mening.
Men hvis det står til troende, må det også betyde, man har en anden målmand, der vurderes at kunne klare sig bedre i Superligaen. Spændt på, om Müller kan det - eller om man hiver en ny mand ind. For det er ikke De Boer.

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Trickster » 24. jun 2024, 18:41

Endnu et skridt mod en ny bæredygtig lønstruktur. AaB er ikke længere et slaraffenland, hvor personaleudgifter alene overstiger klubbens indtjening.

Ingen tvivl om, at ledelsen også ønsker at komme af med Thelander og Helenius.

En nødvendighed, med mindre vi igen ønsker at stå med hatten i hånden allerede til næste år.
Hair is not a right: it´s a privilege!

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 24. jun 2024, 18:52

Så lykkedes det dem endelig at få presset sidste sæsons bedste spiller ud.

Man kan også spare sig ihjel.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 24. jun 2024, 19:00

Posavec har godt nok været en af de mest mærkelige cases jeg kan huske. Han har virkelig været det hele igennem og lignet alt fra et gigantisk fejlkøb til sæsonens spiller. At han skulle presses ud pga. økonomien var tydelig desværre. Jeg vil mest af alt huske ham for at tage alt utroligt professionelt. God vind fremover.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 24. jun 2024, 19:02

Hanga skrev:
24. jun 2024, 19:00
Posavec har godt nok været en af de mest mærkelige cases jeg kan huske. Han har virkelig været det hele igennem og lignet alt fra et gigantisk fejlkøb til sæsonens spiller. At han skulle presses ud pga. økonomien var tydelig desværre. Jeg vil mest af alt huske ham for at tage alt utroligt professionelt. God vind fremover.
Enig.

Og så kan jeg godt undre mig over, at han ikke har været mulig at afhænde. Han har jo været en ganske glimrende målmand de sidste 12 mdr.

Men han virker som en fin fyr, og jeg håber han lander et godt sted.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Besvar