Der er nok ingen tvivl om at han har haft en af truppens større lønninger, og selvom han har spillet en stærk sæson i 1 div, så må hans historik også skræmme. Derfor langt fra sikkert at han kan finde i nærheden af samme løn igen. Mit gæt vil være at man har lavet denne aftale så AaB er sikre på at komme af med ham, samtidig med at Posavec står bedre stillet til at hente en væsentlig signon/lønpakke, nu hvor der ikke skal betales transfer.Kunji skrev: ↑24. jun 2024, 19:02Enig.Hanga skrev: ↑24. jun 2024, 19:00Posavec har godt nok været en af de mest mærkelige cases jeg kan huske. Han har virkelig været det hele igennem og lignet alt fra et gigantisk fejlkøb til sæsonens spiller. At han skulle presses ud pga. økonomien var tydelig desværre. Jeg vil mest af alt huske ham for at tage alt utroligt professionelt. God vind fremover.
Og så kan jeg godt undre mig over, at han ikke har været mulig at afhænde. Han har jo været en ganske glimrende målmand de sidste 12 mdr.
Men han virker som en fin fyr, og jeg håber han lander et godt sted.
Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)
Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Jeg forstår ikke tvivlen omkring hvem der skal være 1. Keeper. Man signer ikke Müller for 4 år uden at satse på ham.Sauer skrev: ↑24. jun 2024, 18:37Men hvis det står til troende, må det også betyde, man har en anden målmand, der vurderes at kunne klare sig bedre i Superligaen. Spændt på, om Müller kan det - eller om man hiver en ny mand ind. For det er ikke De Boer.dnoerholm skrev: ↑24. jun 2024, 18:33Jeg forstår ikke, at det kan komme bag på folk, at Posavec smutter. Jeg havde troet, at man måske kunne sælge ham (måske gratis) så det er en overraskelse, at ham ophæves.
Men det kan ikke komme bag på nogen, at han afskibes. Hvis man husker på forløbet i foråret, hvor han blev bænket, og tilgangen af Müller, så har det jo stået klart længe, at man ønskede ham ud.
Og det er af samme grund, som de øvrige, man har skildt sig af med: for lav kvalitet i forhold til omkostninger.
Uagtet en fin sæson i 1. Division, så er det ting, som Posavec kæmpede med i første periode i Superligaen jo ikke forsvundet siden da. Så i lim optik giver det god mening.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
De Boer fik 2 år. Det er kun halvt så meget som 4, men stadig meget ift., at han ikke bør kunne stå på mål for AaB. Det bidrager måske til min tvivl. Jeg vil gerne se Müller lykkes, men undrer mig over, at man ophæver med en af vores bedste spillere.Forza skrev: ↑24. jun 2024, 19:06Jeg forstår ikke tvivlen omkring hvem der skal være 1. Keeper. Man signer ikke Müller for 4 år uden at satse på ham.Sauer skrev: ↑24. jun 2024, 18:37Men hvis det står til troende, må det også betyde, man har en anden målmand, der vurderes at kunne klare sig bedre i Superligaen. Spændt på, om Müller kan det - eller om man hiver en ny mand ind. For det er ikke De Boer.dnoerholm skrev: ↑24. jun 2024, 18:33Jeg forstår ikke, at det kan komme bag på folk, at Posavec smutter. Jeg havde troet, at man måske kunne sælge ham (måske gratis) så det er en overraskelse, at ham ophæves.
Men det kan ikke komme bag på nogen, at han afskibes. Hvis man husker på forløbet i foråret, hvor han blev bænket, og tilgangen af Müller, så har det jo stået klart længe, at man ønskede ham ud.
Og det er af samme grund, som de øvrige, man har skildt sig af med: for lav kvalitet i forhold til omkostninger.
Uagtet en fin sæson i 1. Division, så er det ting, som Posavec kæmpede med i første periode i Superligaen jo ikke forsvundet siden da. Så i lim optik giver det god mening.
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
God og fornuftig beslutning at slippe af med en løntung spiller med udsigt til bænkplads. Sidst vi var i Superligsen var det tydeligt, han ikke havde niveauet.
Fin sæson i 1. Division men spillet med fødderne er for ringe ift de spillemæssige ambitioner. Det samme gælder i øvrigt for de Boer. Han kunne bare så heller ikke med hænderne.
Afgangen giver plads til nye tilgange. Fint transfer-disposition. Hvis de Boer også vil ophæve, er det bare med at få det gjort også.
Fin sæson i 1. Division men spillet med fødderne er for ringe ift de spillemæssige ambitioner. Det samme gælder i øvrigt for de Boer. Han kunne bare så heller ikke med hænderne.
Afgangen giver plads til nye tilgange. Fint transfer-disposition. Hvis de Boer også vil ophæve, er det bare med at få det gjort også.
Sauer skrev: ↑24. jun 2024, 19:23De Boer fik 2 år. Det er kun halvt så meget som 4, men stadig meget ift., at han ikke bør kunne stå på mål for AaB. Det bidrager måske til min tvivl. Jeg vil gerne se Müller lykkes, men undrer mig over, at man ophæver med en af vores bedste spillere.Forza skrev: ↑24. jun 2024, 19:06Jeg forstår ikke tvivlen omkring hvem der skal være 1. Keeper. Man signer ikke Müller for 4 år uden at satse på ham.Sauer skrev: ↑24. jun 2024, 18:37Men hvis det står til troende, må det også betyde, man har en anden målmand, der vurderes at kunne klare sig bedre i Superligaen. Spændt på, om Müller kan det - eller om man hiver en ny mand ind. For det er ikke De Boer.dnoerholm skrev: ↑24. jun 2024, 18:33Jeg forstår ikke, at det kan komme bag på folk, at Posavec smutter. Jeg havde troet, at man måske kunne sælge ham (måske gratis) så det er en overraskelse, at ham ophæves.
Der er kæmpe forskel på 2 og 4 å
Posa er løntung. Det skal ryddes ud i. De er meget konsekvente omkring det.
Og så er det, jeg har en forventning om, at Müller må være bedre. Ellers giver det ikke mening at spare Posavec væk. Jeg håber på, at Müller er bedre.Forza skrev: ↑24. jun 2024, 19:30Sauer skrev: ↑24. jun 2024, 19:23De Boer fik 2 år. Det er kun halvt så meget som 4, men stadig meget ift., at han ikke bør kunne stå på mål for AaB. Det bidrager måske til min tvivl. Jeg vil gerne se Müller lykkes, men undrer mig over, at man ophæver med en af vores bedste spillere.Forza skrev: ↑24. jun 2024, 19:06Jeg forstår ikke tvivlen omkring hvem der skal være 1. Keeper. Man signer ikke Müller for 4 år uden at satse på ham.Sauer skrev: ↑24. jun 2024, 18:37Men hvis det står til troende, må det også betyde, man har en anden målmand, der vurderes at kunne klare sig bedre i Superligaen. Spændt på, om Müller kan det - eller om man hiver en ny mand ind. For det er ikke De Boer.dnoerholm skrev: ↑24. jun 2024, 18:33Jeg forstår ikke, at det kan komme bag på folk, at Posavec smutter. Jeg havde troet, at man måske kunne sælge ham (måske gratis) så det er en overraskelse, at ham ophæves.
Der er kæmpe forskel på 2 og 4 å
Posa er løntung. Det skal ryddes ud i. De er meget konsekvente omkring det.
De boer kommer til at stå , han er hollænder
hvad er det nu lige nationaliteten er på træneren, hollænder ikke .
hvad er det nu lige nationaliteten er på træneren, hollænder ikke .
Nogen der har set træningerne og ser muller?
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona
-
9520AaB
- Allstar

- Favoritspiller: Maradona
- Geografisk sted: Skørping
Cmon. Posavec er ikke en Guds gave til målmandsposten. Han havde en ok sæson i næstbedste række, men er blevet sat af gentagne gange af forskellige trænere.
Jeg ville ikke være tryg ved at lade ham spille superliga igen, det er niveauet ikke til. Det har måske været tidligere, men han er over the Hill.
Vil næsten vædde med at dem der beklager sig over dette, er de samme som jublede da Lucas var færdig.
Men kan altså ikke leve af engang at have spillet serie A eller æresdivisionen.
Vi har en ny ung tysker som ingen af os kender. Vi giver ham chancen, videre.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg ville ikke være tryg ved at lade ham spille superliga igen, det er niveauet ikke til. Det har måske været tidligere, men han er over the Hill.
Vil næsten vædde med at dem der beklager sig over dette, er de samme som jublede da Lucas var færdig.
Men kan altså ikke leve af engang at have spillet serie A eller æresdivisionen.
Vi har en ny ung tysker som ingen af os kender. Vi giver ham chancen, videre.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!
Imponerende at folk stadigvæk fremfører, at Posavec er en målmand, som man kan satse på i superligaen..
Det er ikke udelukkende hans løn som har gjort det.. Han er selvfølgelig ikke en målmand, som man kan kæmpe en bundkamp med..
Spændende om Müller er.. Man kan tvivle, men Posavec var altså ikke god nok, heller ikke selvom han forbedrede sig en del i hans anden turnus som færstekeeper..
Men tydeligt at man ikke kunne stole på ham som keeper!
Topprof virker det til, og held og lykke til ham..
Det er ikke udelukkende hans løn som har gjort det.. Han er selvfølgelig ikke en målmand, som man kan kæmpe en bundkamp med..
Spændende om Müller er.. Man kan tvivle, men Posavec var altså ikke god nok, heller ikke selvom han forbedrede sig en del i hans anden turnus som færstekeeper..
Men tydeligt at man ikke kunne stole på ham som keeper!
Topprof virker det til, og held og lykke til ham..
-
Stegosaurus
- Allstar

Eller er tyskerne geniale? Eksamen starter om fire uger, og censorkorpset på debatsiden har snittet høtyvene. Tyskerne må VIRKELIG mene at Müller er et sikkert kort - vi bliver snart klogere.R Rosenberg skrev: ↑24. jun 2024, 18:52Så lykkedes det dem endelig at få presset sidste sæsons bedste spiller ud.
Man kan også spare sig ihjel.
Tror sagtens man kunne spille med Posavec, men det lugter af en spareøvelse. Müller virker som en bedste keeper i den lønklasse ejerne ønsker at have i klubben.
Her er for øvrigt lidt omkring Müller: https://x.com/kasperpeders/status/17991 ... pNjzA&s=09
Her er for øvrigt lidt omkring Müller: https://x.com/kasperpeders/status/17991 ... pNjzA&s=09
// gwailo
Mangler Vejle ikke en målmand ?
Der findes ikke noget midt i mellem. Enten er man dårlig eller også er man god. I dag var vi midt i mellem. - Gary Lineker
Aldrig - som i aldrig nogensinde - kan det være genialt at presse de bedste spillere ud af en klub. Særligt ikke når man ikke opnår et salg men blot ophæver kontrakten.Stegosaurus skrev: ↑24. jun 2024, 20:33Eller er tyskerne geniale? Eksamen starter om fire uger, og censorkorpset på debatsiden har snittet høtyvene. Tyskerne må VIRKELIG mene at Müller er et sikkert kort - vi bliver snart klogere.R Rosenberg skrev: ↑24. jun 2024, 18:52Så lykkedes det dem endelig at få presset sidste sæsons bedste spiller ud.
Man kan også spare sig ihjel.
Posavec får vel minimum 1 mio kr med på rejsen.
Tyskerne er godt nok elendige købmænd, når de ikke formår at sælge 1. Divisions bedste målmand for mindst en halv million euro. Havde de ikke dikteret at Posavec ikke skulle stå i foråret, kunne beløbet nok have været højere.
Jeg kom til at elske Posavec som type, og er på det hold som mener, han godt kunne stå i superligaen. Hans fejl og mangler med fødderne er efter min mening dels blevet overdrevet, dels er han så dygtig til det, han gør bedst, at man så måtte kunne finde måder hvorpå man kunne kompensere for de svage sider, uden det skulle være et større problem. Men de nye sheriffer vil noget med lønniveauet, det må man jo bare respektere (sagde han og tænkte på de to spillere, som angiveligt står for 25% af lønomkostningerne, uden sådant at have markeret sig som særligt uundværlige...).
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
sorenmoller95
- 2. div

Jeg tror bestemt ikke det her er en enlig beslutning fra ejerskabets side. Jeg har en klar fornemmelse af at Posavec ikke har følt sig værdsat i sin tid i klubben. Især ikke med tanke på starten af foråret og uberettiget bænkplads.
Desuden tænker jeg ikke at mange klubber vil betale hverken transfersum for ham eller tilbyde samme lønkroner som han pt får i Aalborg.
Jeg kunne også godt forestille mig at man ville ønske at Helenius og Thelander kunne få samme tur, men det vil til gengæld være fuldstændig imod spillernes ønsker, og derfor vil det klart være at presse to løntunge spillere ud, endnu mere end med Posavec i det her tilfælde.
Desuden tænker jeg ikke at mange klubber vil betale hverken transfersum for ham eller tilbyde samme lønkroner som han pt får i Aalborg.
Jeg kunne også godt forestille mig at man ville ønske at Helenius og Thelander kunne få samme tur, men det vil til gengæld være fuldstændig imod spillernes ønsker, og derfor vil det klart være at presse to løntunge spillere ud, endnu mere end med Posavec i det her tilfælde.
Jeg må (som en af de største jubeloptimister) erkende, at jeg den seneste tid har haft svært ved at forstå mange beslutninger. For ikke så mange år siden kunne AaB tiltrække spillere på baggrund af, at det var et godt sted at være - en klub, som behandler folk godt. Jeg kan godt være bange for, at den goodwill, som vi havde engang, er på vej til lige så stille at fordufte. Er der en venlig sjæl, der kan overbevise mig om, at jeg tager fejl?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
-
Stegosaurus
- Allstar

Hvilke gode spillere har vi tiltrukket de sidste 8 år, som ikke samtidig fik en monsterløn? Vi har været Danmarks svar på Sunderland.le Cid skrev: ↑24. jun 2024, 23:21Jeg må (som en af de største jubeloptimister) erkende, at jeg den seneste tid har haft svært ved at forstå mange beslutninger. For ikke så mange år siden kunne AaB tiltrække spillere på baggrund af, at det var et godt sted at være - en klub, som behandler folk godt. Jeg kan godt være bange for, at den goodwill, som vi havde engang, er på vej til lige så stille at fordufte. Er der en venlig sjæl, der kan overbevise mig om, at jeg tager fejl?