Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Indlæg af Jakobsen » 1. jul 2024, 21:55

bonanza skrev:
1. jul 2024, 21:26
Kokkefar skrev:
1. jul 2024, 18:26
R Rosenberg skrev:
1. jul 2024, 18:10
Kokkefar skrev:
1. jul 2024, 18:09
Buzz Killington skrev:
1. jul 2024, 17:37
Endnu en transfer i kategorien 'spændende', hverken mere eller mindre. Han har en fornuftig alder og viser fine evner på 'tuben' (mod krystalpaladset), men ligesom Kelvin og Andres er hans historik i forhold til ligaen, han har spillet i, mindre imponerende.

Andres så forresten ret interessant ud mod Hobro. Laveste tyngdepunkt i AaB siden Rolfe.
Jeg tænkte han lignede en klon af Flores i hans spille- og løbestil. Foroverbøjet med blikket fast rettet på bolden i fødderne.
Så må vi i så fald håbe, at det er en opdateret klon.
Jep. Med lidt uheld er det Flores og Nkada vi har fået i Jasson og John. Håber godt nok det ender anerledes.
Nu er forskellen jo også at dem vi har hentet indtil videre i det her transfervindue, er spillere som vores rekruttering har kendskab til igennem et netværk af professionelle og via scouting arbejdet der foregår i klubben. De er hentet fordi de passer ind i den spillestil vi sigter efter, fordi de er arbejdesomme og tilfører bl.a. fart og andre kompetencer. Fordi de kan tilføre noget til AaB, og får en chance for at skabe et navn for dem selv i en Europæisk første liga, superligaen er et rigtig godt vindue og AaB er en spændende klub i positiv udvikling. Det kan man jo ikke sige om Nkada, Prijovic osv. Der er historien jo at Inge-André havde set dem engang til en u16 turnering og synes de var gode.

Jeg tror MEGET mere på det der foregår nu, end hvad Inge mere eller mindre tilfældigt bare trak ud kvige klapper kanalen.
Helt enig. Derudover var en spiller som Flores jo heller ikke dårlig - han var bare totalt fejlcastet fordi man bare så sig blind på et CV og et potentielt videresalg uden at tænke igennem, hvordan det skulle ske.
IAOs analyse med Nkada var jo heller ikke forkert for så vidt for vi manglede fart, men det var et problem at han ikke havde set ham i mere end en u-kamp.
Her kan jo bare se med alle de nuværende trasfers understøtter det der er meldt ud. Derudover er det jo spilleres om har spillet masser af seniorfodbold modsat Prijovic og Nkada. Jimenez og John har jo begge spillet masser af kampe i næstbedste belgiske og hollandske liga, hvor niveauet er højere end i Danmark. Jasson og Müller har allerede spillet masser af hhv. MLS og 3. Liga.
Der skal nok være en der ikke slår igennem, men jeg er meget mere tryg ved hvad der foregår nu fordi der ligger en tydelig og konkret stategi bag.
RAUS RAUS SSE!

Salle17
Allstar
Allstar

Indlæg af Salle17 » 1. jul 2024, 22:50

Den helt store forskel på rekrutteringen nu og den under Inge/Gaarde/Bælum-tiden er, at vi nu henter baseret på spiltyper og kompetencer og hvad de kan tilføre holdet, fremfor at hente på baggrund af navn og historie samt mere eller mindre tilfældige spillere fra forskellige steder. Det er tydeligt, at vi ønsker spillere, der er hurtige og adrætte, for at kunne understøtte den spillestil, som fremover skal kendetegne AaB. For mig er det et helt klart skridt i den rigtige retning. Tiden, hvor man kunne hente danske spillere for småbeløb, er forbi. Når selv 2. divisionshold kræver + 2 millioner, og 1. division kan sælge for over 4 millioner, må vi kigge mod andre markeder. Dette medfører selvfølgelig større risici, da integrationen bliver mere kompleks. Men AaB er efterhånden en international klub, når man kigger på stab og trup, så muligvis gør det integrationen nemmere, når alt foregår på engelsk.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 2. jul 2024, 00:55

R Rosenberg skrev:
1. jul 2024, 18:09
Én eller anden instagramprofil hævder, at én eller anden tyrk på twitter mener at vide, at AaB har kontaktet Galatasaray mhp at hente Ross på enten leje eller permanent.

Dét er en transfer, jeg har svært ved at tro på. Vi har to langsomme og duelstærke forsvarere i forvejen, og det virker ikke til, at statiske hardhittere er tyskens vej.
Alt er hurtigere end Thelander og Kramer!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 2. jul 2024, 08:18

Så er det officielt med Jimenez. 3 årig aftale. Får nummer 6
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Salle17
Allstar
Allstar

Indlæg af Salle17 » 2. jul 2024, 08:19

jonas386 skrev:
2. jul 2024, 08:18
Så er det officielt med Jimenez. 3 årig aftale
Shit du er hurtig 😂

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 2. jul 2024, 08:22

jonas386 skrev:
2. jul 2024, 08:18
Så er det officielt med Jimenez. 3 årig aftale. Får nummer 6
Hvor jeg bare håber, at Jiménez er spansk for pølse.

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold

Indlæg af emenike » 2. jul 2024, 08:27

Et mix af hollandsk fodboldforståelse og sydamerikansk vildskab på 6’eren, det kan altså kun blive godt.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 2. jul 2024, 08:33

Pisse fedt, ham tror jeg på. Forhåbentlig ikke en Lesniak-case.
Eneste malurt i bægeret synes jeg er den 3-årige kontrakt. Hvis han udvikler sig til en profil havde 4 været så meget federe. Det er så ærgerligt at være nødt til at sælge ham efter 1-2 år hvis vi skal tjene på ham.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 2. jul 2024, 09:21

Kokkefar skrev:
2. jul 2024, 08:33
Eneste malurt i bægeret synes jeg er den 3-årige kontrakt. Hvis han udvikler sig til en profil havde 4 været så meget federe. Det er så ærgerligt at være nødt til at sælge ham efter 1-2 år hvis vi skal tjene på ham.
Jeg er enig. Jeg ærger mig også stadig over at de hentede Widell på en 3-årig.

Til gengæld er man ikke bundet i en evighed hvis spilleren flopper. Særligt med de her unge transferfrie spillere er der jo en øget risiko, så på den måde er det vel okay.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 2. jul 2024, 09:28

Han ser maje Jong ud. Det kunne være rart med en 6'er, der kan afslutte æraen med Lesniak, Christensen, Højholt.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 2. jul 2024, 09:37

Kokkefar skrev:
2. jul 2024, 08:33
Det er vel forskerordningen, der spøger.
Man kan drømme om, at AaB’s økonomi er så meget bedre om 2 år, og spilleren så glad for at være i AaB, at en forlængelse kan komme på tale. Realistisk set…not likely.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Bugatti1
2. div
2. div
Favoritspiller: Siyabonga Nomvete

Indlæg af Bugatti1 » 2. jul 2024, 09:38

Lad os nu antage at denne unge hollænder kan være det vi har søgt efter siden Wúrtz stoppede.

Hvad mangler vi så? En venstre back og en højre back? Så er vi vel i mål?
Tror ikke der er midler til at hente en spiller der scorer 15+ mål i superligaen, så en angriber tror jeg ikke på der hentes.

Så en højre back og en venstre back, må (I min optik) være et krav, men så tror jeg da også vi er godt dækket ind, om end jeg synes man har rigtig mange der kan være fløjspiller, hvor vi vel efterhånden har en 4-5 stykker der skal slås om 2 pladser.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 2. jul 2024, 09:42

Bugatti1 skrev:
2. jul 2024, 09:38
Lad os nu antage at denne unge hollænder kan være det vi har søgt efter siden Wúrtz stoppede.

Tror ikke der er midler til at hente en spiller der scorer 15+ mål i superligaen, så en angriber tror jeg ikke på der hentes.

Så en højre back og en venstre back, må (I min optik) være et krav, men så tror jeg da også vi er godt dækket ind, om end jeg synes man har rigtig mange der kan være fløjspiller, hvor vi vel efterhånden har en 4-5 stykker der skal slås om 2 pladser.
Pedro havde meget af det - men for dårlig boldomgang.
Ham her kan nok ikke have samme evne til at bryde spillet - men måske han kan nærme sig og samtidig have god teknik.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 2. jul 2024, 09:54

Pedro var også slem til at placere sig helt umuligt, og var nødt til at lade sin fart kompensere for, at han konsekvent var på bagkant af de fleste situationer.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 2. jul 2024, 09:56

Bugatti1 skrev:Lad os nu antage at denne unge hollænder kan være det vi har søgt efter siden Wúrtz stoppede.

Jeg ville dælme også gerne have en central midt yderligere. Hvis ikke Højholt bliver er det et must, men ville gerne have en god makker til Widell og Jimenez anyway. Davidsen og Bomholt er spændende, men er de klar til potentielt at spille fem Superligakampe i streg? I det lys er det også relevant måske at holde Højholt kontrakten ud imens de to andre har et halvt års ekstra modning.

Derudover må vi vel formode en 9’er stadig er noget man er i markedet efter når OJK selv har talt om at det kunne være aktuelt at leje.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 2. jul 2024, 10:15

Hvis vi ser på idealopstillingen med den nuværende trup, vil jeg gætte på det er noget i stil med nedenstående.
Vi mangler selvfølgelig en venstreback, men ellers begynder det at ligne noget, selvom vi ideelt også havde hentet en angriber, og skilt os af med Helenius og Makaric.

Müller

Jørgensen - Kramer - Otoa - Ny

Jasson - Jimenez - Højholt

Jørgensen - Ross - Widell

Bænk:
De Boer
Thelander
Noél
Helenius
Makaric
Caballo
Bomholt
John
Davidsen

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 2. jul 2024, 10:29

troelsh skrev:
2. jul 2024, 10:15
Hvis vi ser på idealopstillingen med den nuværende trup, vil jeg gætte på det er noget i stil med nedenstående.
Vi mangler selvfølgelig en venstreback, men ellers begynder det at ligne noget, selvom vi ideelt også havde hentet en angriber, og skilt os af med Helenius og Makaric.

Müller

Bænk:
De Boer
Thelander
Noél
Helenius
Makaric
Caballo
Bomholt
John
Davidsen
jeg er overbevist om at Widell kommer ned på en 8er - i dit tilfælde istedet for højholt. Der nåede han lige at blive brugt til sidst, og det er der man får mest ud af hans pres og motor. Desuden er der så mange til de offensive pladser at jeg tror widell kommer retur på 8eren

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 2. jul 2024, 10:39

baresi skrev:
2. jul 2024, 10:29
troelsh skrev:

Müller

Bænk:
De Boer
Thelander
Noél
Helenius
Makaric
Caballo
Bomholt
John
Davidsen
jeg er overbevist om at Widell kommer ned på en 8er - i dit tilfælde istedet for højholt. Der nåede han lige at blive brugt til sidst, og det er der man får mest ud af hans pres og motor. Desuden er der så mange til de offensive pladser at jeg tror widell kommer retur på 8eren
Er adedji blevet solgt
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 2. jul 2024, 10:46

Maglau skrev:
baresi skrev:
2. jul 2024, 10:29
troelsh skrev:

Müller

Bænk:
De Boer
Thelander
Noél
Helenius
Makaric
Caballo
Bomholt
John
Davidsen
Er adedji blevet solgt
Han er jo skader og har jo heller ikke imponeret so far. Mon ikke Jasson og Kelvin er foran i kantkøen?

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!

martinaalborg
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af martinaalborg » 2. jul 2024, 10:50

Bugatti1 skrev:
2. jul 2024, 09:38

Jeg tror vi henter:
ventre-back ( Marc fra Hvidovre)
en stærk 9ér på leje

Besvar