Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
-
Funky
- Allstar

Stegosaurus skrev: ↑3. jul 2024, 19:59
Jakobsen skrev: ↑3. jul 2024, 19:32
Stegosaurus skrev:Trickster skrev: ↑3. jul 2024, 18:26
Stegosaurus skrev: ↑3. jul 2024, 17:32
PonySlaystation skrev: ↑3. jul 2024, 16:45
Det der springer mest i øjnene i forhold til manges holding her inde, er at man tilsyneladende vil strække sig langt for at forlænge med Højholt.
Det er jo rystende, med mindre Simon Ydesen sidder og indtager rød fluesvamp...... AaB vil - angiveligt - gøre Højholt til en af de højest betalte i truppen. Jamen altså......
Ydesen skriver også, at vi er tæt på en forlængelse med Ross. For ca. et halvt år siden hørte jeg at det var tæt på dødt.... Vi må se.
Ydesen pointerer også, at kontraktudspillet til Højholt stadig er langt fra tidligere tiders lønfest under IAO og Bælum. Jeg tænker, at den nye lønstruktur er på niveau med klubber som SønderjyskE, Vejle og Lyngby. Jeg er slet ikke så bange for, at Højholt er en vi kommer til at hænge på, som Chanko blev det. Og Helenius og Thelander.
Hvem ved, måske Højholt bliver en bedre spiller af at spille i et klart og tydeligt defineret koncept. Han spillede i hvert fald en god kamp i sommerkampen mod Hjørring.
Uden yderligere sammenligning, så var Magnus C. også god til at dukke op et par gange i sæsonen med en brandkamp ...
Spillede Højholt 2-3 hæderlige kampe under Wieghorst? Han er jo prügelknabe i Nordic Bet, så ser slet ikke grunden til bare antydningen af optimisme omkring hans superligapræstationer.
Han var en af de bedste under Cifuentes og udviklede sig positivt under Jacob Friis.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Nå? Så derfor har han været profil i NB? Han er jo blevet overmatchet af samtlige sekundahold, synes du ikke? Hvem har han vundet dueller over?
Det er vel lige nu helt ligegyldigt, om vi synes, Højholt har klaret 1.division mere eller mindre godt, når AaB åbenbart vurderer, de vil forlænge med ham. Som sagt, det giver kun mening for begge parter, hvis Menno vD har sagt, der er perspektiv i det, og det må han jo så have sagt. Jeg er da også overrasket over at høre det, men i øvrigt skriver Ydesen også, at det er langt fra sikkert, at Højholt er interesseret i at forlænge.
Men det er vel også det, vi kan håbe på, at man kan med et trænerskifte: Spillere som har haft det svært kan måske få en ny chance. Personligt håber jeg rigtig meget på, at det kunne ske for Makaric også.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
En forlængelse med Højholt ville være rigtig godt. Han skuffede i første division. Der er helt sikkert evner, og hans relativt gode presspil og ok dynamik kan fungere godt i dem nye spillestil, tror jeg. Derudover er alternativer at lade ham gå gratis. Selv hvis det ikke fungerer, skal der nok være en arvtager til ham. Så økonomisk en meget lille risiko.
Ross ville være genialt. Især hvis man finder en fast position til ham.
-
Funky
- Allstar

Reyad skrev: ↑3. jul 2024, 20:36
En forlængelse med Højholt ville være rigtig godt. Han skuffede i første division. Der er helt sikkert evner, og hans relativt gode presspil og ok dynamik kan fungere godt i dem nye spillestil, tror jeg. Derudover er alternativer at lade ham gå gratis. Selv hvis det ikke fungerer, skal der nok være en arvtager til ham. Så økonomisk en meget lille risiko.
Ross ville være genialt. Især hvis man finder en fast position til ham.
Ydesen skriver, at forlængelsen med Ross mere giver mening netop for Ross-lejren pga. den udviklingsplan, Menno og co. har præsenteret, end pga. økonomi.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Højholt var god i efteråret. Knap så succesfuld i foråret, men det var heller ikke nemt at være balancespiller, når forsvaret trækker sig imens angriberne løber fremad.
Synes ikke han er den helt rigtige profil ifht MvD gegenpres, men kan han forlænges til en fornuftig løn kan det være en fin løsning.
Vi finder ikke bare lige en på samme niveau.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Kasper skrev: ↑3. jul 2024, 20:52
Højholt var god i efteråret. Knap så succesfuld i foråret, men det var heller ikke nemt at være balancespiller, når forsvaret trækker sig imens angriberne løber fremad.
Synes ikke han er den helt rigtige profil ifht MvD gegenpres, men kan han forlænges til en fornuftig løn kan det være en fin løsning.
Vi finder ikke bare lige en på samme niveau.
Helt enig. Tror heller ikke vi undervurdere vigtigheden af en rigtig AaB-dreng, som en de af bærende spillere på det her nye hold.
-
Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Funky skrev: ↑3. jul 2024, 19:36
Forza skrev: ↑3. jul 2024, 17:00
FlemmingG skrev: ↑3. jul 2024, 16:51
Det der springer mest i øjnene i forhold til manges holding her inde, er at man tilsyneladende vil strække sig langt for at forlænge med Højholt.
Man er tæt på st forlænge aftalen med Ross.
Vi er på udkig efter en defensiv midt og en angriber
De nævner ikke en VB?
Så man arbejder på en forlængelse med Højholt og Ross? Oplagt, men tænker desværre det bliver svært for man har vel forsøgt at forlænge dem længe.
En forlængelse med Ross beskrives som “meget tæt på”.
Højholt, det giver jo kun mening - for begge parter - hvis Menno vD har givet udtryk for, at han ser ham som en spiller til start-11. Det må vi så formode, at han har, hvis AaB går benhårdt efter at forlænge. Og så vil jeg da med stor spænding se frem til, hvad vD kan få frem i gutten.
Desuden skal der OGSÅ en defensivt orienteret midtbanespiller ind. Det må gerne være på leje, og det må gerne være en ældre gut.
Ja, med Højholt må den vel lande på om man har mest tiltro til debatsidens eksperter eller Menno og co's fodboldkyndighed.
Vi har dog ingen penge, og Højholt har tidligere vist at han kan være med på superliganiveau. Man kan også blive udfordret på kulturen hvis man henter for mange. Så en 23-årig med en god slat erfaring fra den bedste række i Skandinavien der ikke kræver transfer eller signon? Tjae.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
-
Jakobsen
- Allstar

- Favoritspiller: Augu
Buzz Killington skrev:Funky skrev: ↑3. jul 2024, 19:36
Forza skrev: ↑3. jul 2024, 17:00
FlemmingG skrev: ↑3. jul 2024, 16:51
Man er tæt på st forlænge aftalen med Ross.
Vi er på udkig efter en defensiv midt og en angriber
De nævner ikke en VB?
Så man arbejder på en forlængelse med Højholt og Ross? Oplagt, men tænker desværre det bliver svært for man har vel forsøgt at forlænge dem længe.
En forlængelse med Ross beskrives som “meget tæt på”.
Højholt, det giver jo kun mening - for begge parter - hvis Menno vD har givet udtryk for, at han ser ham som en spiller til start-11. Det må vi så formode, at han har, hvis AaB går benhårdt efter at forlænge. Og så vil jeg da med stor spænding se frem til, hvad vD kan få frem i gutten.
Desuden skal der OGSÅ en defensivt orienteret midtbanespiller ind. Det må gerne være på leje, og det må gerne være en ældre gut.
Ja, med Højholt må den vel lande på om man har mest tiltro til debatsidens eksperter eller Menno og co's fodboldkyndighed.
Vi har dog ingen penge, og Højholt har tidligere vist at han kan være med på superliganiveau. Man kan også blive udfordret på kulturen hvis man henter for mange. Så en 23-årig med en god slat erfaring fra den bedste række i Skandinavien der ikke kræver transfer eller signon? Tjae.
Ja - lige præcis. Selvom jeg ikke er nogen Højholt beundrer så synes jeg der er gode argumenter for. Vi må også bare erkende, at i det nuværende AaB er han hylde B, hvor han før nedturen startede nok var hylde C
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!
-
bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Hvis man synes Højholt er dårlig og bare er en vi skal af med, så siger det lidt om at man sidder med komplet urealistiske forventninger. Der bliver nødt til at være en eller anden form for kerne på holdet, og både Højholt og Ross har lidt under de skiftende trænere og systemer under den tidligere ledelse. Højholt har dækket alt for store områder på banen ene mand, og Ross har spillet helt underlige positioner. Jeg ser begge spillere som faste startere i MVD's 4-3-3, og Højholt er en mulig fremtidig anfører.
Vi skal forlænge med begge, og vi skal sælge dem engang i fremtiden når vi forhåbentlig er etableret i ligaen og præstationerne igen kan skabe interesse og dermed resultere i fornuftige bud. Det ville godtnok være ærgeligt at lade begge gå gratis. Det er på ingen måde spillere der giver associationer til Blåbjerg, Pohl osv. Der er mere i de spillere her end vi har set indtil videre, og de passer ind i systemet og filosofien, og er tilmed lokale. Det er der satme brug for.
-
jonas386
- Allstar

Højholt som anfører er useriøst. Han har personlighed pg udstråling som en pose tomme flasker.
Det er iøvrigt sjældent et godt tegn, hvis det man fremhæver som positive sider ved en spiller er, at han kender klubben eller har været her i lang tid. Fint med forlængelse. Nej tak til profilløn eller status.
-
Forza
- Allstar

jonas386 skrev: ↑4. jul 2024, 07:13
Højholt som anfører er useriøst. Han har personlighed pg udstråling som en pose tomme flasker.
Det er iøvrigt sjældent et godt tegn, hvis det man fremhæver som positive sider ved en spiller er, at han kender klubben eller har været her i lang tid. Fint med forlængelse. Nej tak til profilløn eller status.
Jeg kan godt følge dig, men der kan jo være argumenter for alligevel at give ham en profil løn (under den nuværende lønstruktur):
- kan være man vurderer det samlet set er billigere end at skulle hente en ny CM med transfer/sign-on
- man har haft enorm udskiftning i holdet. Kan være man vurderer at lidt kontinuitet på banen har stor værdi
Højholt har længe været fast mand. Jeg tror sådan set godt han kan spille sig op igen med det rette hold i midtbanespillere ved siden af ham.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
FEDE
- 1. div

- Favoritspiller: Søren Dissing
-
Forza
- Allstar

Fedt endelig at få aftalen i hus. Og som sædvanlig er det en 3-årig.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
strangecap
- 1. div

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen
- Geografisk sted: Sulsted
Forza skrev: ↑4. jul 2024, 08:04
Ja, og hvis de så kunne lokke brormand hjem fra Tyrkiet som ny leder til forsvaret.

-
Funky
- Allstar

Ud fra den video, som AaB lige har delt på Fjæsbog, så har Ross forlænget til 2027!
Update: Forlænger til juni 2027, får fremover rygnummer 10.
-
jonas386
- Allstar

Forza skrev: ↑4. jul 2024, 07:30
Jeg kan godt følge dig, men der kan jo være argumenter for alligevel at give ham en profil løn (under den nuværende lønstruktur):
- kan være man vurderer det samlet set er billigere end at skulle hente en ny CM med transfer/sign-on
- man har haft enorm udskiftning i holdet. Kan være man vurderer at lidt kontinuitet på banen har stor værdi
Højholt har længe været fast mand. Jeg tror sådan set godt han kan spille sig op igen med det rette hold i midtbanespillere ved siden af ham.
En forlængelse kan være ok, hvis Van Dam synes han er brugbar, men hvis han hellere vil til udlandet og der er faktisk interesse, håber jeg ikke vi forsøger at overbyde for at holde ham til enhver pris.
Jeg har længe ment, at Højholt er en ikke-uvæsentlig årsag til at vores midtbane har så store problemer. Han er alt for statisk, og ikke sådan rigtigt god hverken defensivt eller offensivt. Han har ikke noget særligt tilstedeværd på en fodboldbane, og er heller ikke en spiller der trækker resten af holdet med op.
Fint med Ross!
-
strangecap
- 1. div

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen
- Geografisk sted: Sulsted
jonas386 skrev: ↑4. jul 2024, 08:09
Forza skrev: ↑4. jul 2024, 07:30
En forlængelse kan være ok, hvis Van Dam synes han er brugbar, men hvis han hellere vil til udlandet og der er faktisk interesse, håber jeg ikke vi forsøger at overbyde for at holde ham til enhver pris.
Jeg har længe ment, at Højholt er en ikke-uvæsentlig årsag til at vores midtbane har så store problemer. Han er alt for statisk, og ikke sådan rigtigt god hverken defensivt eller offensivt. Han har ikke noget særligt tilstedeværd på en fodboldbane, og er heller ikke en spiller der trækker resten af holdet med op.
Fint med Ross!
Højholt har i løbet af det sidste år skulle dække kæmpe rum på midten da støtten forfra har været for ringe og defensiven har været for langsom, vi får ikke noget lignende gratis (da vi ingen penge har) og han er også en af de sidste der ikke er lejesvende så ham skal vi prøve at forlænge med
-
Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Familien Ross (hjerte)
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
-
gwailo
- Allstar

- Geografisk sted: Aarhus N
Forza skrev: ↑4. jul 2024, 08:04
Lugter lidt af det har været en ønske for Ross og mon ikke planen er at han skal have en god udvikling og skydes af om et år eller halvandet.
// gwailo
-
Funky
- Allstar

Kasper skrev: ↑4. jul 2024, 08:30
Familien Ross (hjerte)
At de stikker ham nr. 10 understreger vel bare, at vi godt kan forvente, han får en bærende rolle på holdet. Alt andet var vel også svært at se for sig, hvis man skulle have ham til at forlænge.
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
Funky skrev: ↑4. jul 2024, 08:35
Kasper skrev: ↑4. jul 2024, 08:30
Familien Ross (hjerte)
At de stikker ham nr. 10 understreger vel bare, at vi godt kan forvente, han får en bærende rolle på holdet. Alt andet var vel også svært at se for sig, hvis man skulle have ham til at forlænge.
umildtbart er han jo som type, og en der passer ind i den måde AaB vil spille på. Så det giver jo god mening, og jeg tror da nok han kan få stor succes. Hvis bare man kunne komme af med Helenius og evt Thelander... så vil mange ting blive lettere....