OG at han får en ny rolle..... som ikke er topangriber men lige bag
Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)
-
martinaalborg
- Allstar

- Favoritspiller: Søren Thorst
- Geografisk sted: Aalborg
Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Forventningen er vel at han bliver ved med at bygge på hans udvikling og så har vi snart en ny profil.
Synes han er en mega fed type. Super energi, godt spark og et fint blik for spillet.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
Men han var jo også ringe sæsonen før, og sæsonen før det. Han er 23 og har stadig til gode at have en god sæson under bæltet. Det er ikke holdbart, og slet ikke anførermateriale.strangecap skrev: ↑4. jul 2024, 08:15Højholt har i løbet af det sidste år skulle dække kæmpe rum på midten da støtten forfra har været for ringe og defensiven har været for langsom, vi får ikke noget lignende gratis (da vi ingen penge har) og han er også en af de sidste der ikke er lejesvende så ham skal vi prøve at forlænge medjonas386 skrev: ↑4. jul 2024, 08:09En forlængelse kan være ok, hvis Van Dam synes han er brugbar, men hvis han hellere vil til udlandet og der er faktisk interesse, håber jeg ikke vi forsøger at overbyde for at holde ham til enhver pris.Forza skrev: ↑4. jul 2024, 07:30Jeg kan godt følge dig, men der kan jo være argumenter for alligevel at give ham en profil løn (under den nuværende lønstruktur):jonas386 skrev: ↑4. jul 2024, 07:13Højholt som anfører er useriøst. Han har personlighed pg udstråling som en pose tomme flasker.
Det er iøvrigt sjældent et godt tegn, hvis det man fremhæver som positive sider ved en spiller er, at han kender klubben eller har været her i lang tid. Fint med forlængelse. Nej tak til profilløn eller status.
- kan være man vurderer det samlet set er billigere end at skulle hente en ny CM med transfer/sign-on
- man har haft enorm udskiftning i holdet. Kan være man vurderer at lidt kontinuitet på banen har stor værdi
Højholt har længe været fast mand. Jeg tror sådan set godt han kan spille sig op igen med det rette hold i midtbanespillere ved siden af ham.
Jeg har længe ment, at Højholt er en ikke-uvæsentlig årsag til at vores midtbane har så store problemer. Han er alt for statisk, og ikke sådan rigtigt god hverken defensivt eller offensivt. Han har ikke noget særligt tilstedeværd på en fodboldbane, og er heller ikke en spiller der trækker resten af holdet med op.
Fint med Ross!
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Jeg køber heller ikke anfører potentialet, men synes du er lige hård nok i kritikken af ham. Fred være med det, det bliver vi ikke enige om.jonas386 skrev: ↑4. jul 2024, 09:05Men han var jo også ringe sæsonen før, og sæsonen før det. Han er 23 og har stadig til gode at have en god sæson under bæltet. Det er ikke holdbart, og slet ikke anførermateriale.strangecap skrev: ↑4. jul 2024, 08:15Højholt har i løbet af det sidste år skulle dække kæmpe rum på midten da støtten forfra har været for ringe og defensiven har været for langsom, vi får ikke noget lignende gratis (da vi ingen penge har) og han er også en af de sidste der ikke er lejesvende så ham skal vi prøve at forlænge medjonas386 skrev: ↑4. jul 2024, 08:09En forlængelse kan være ok, hvis Van Dam synes han er brugbar, men hvis han hellere vil til udlandet og der er faktisk interesse, håber jeg ikke vi forsøger at overbyde for at holde ham til enhver pris.Forza skrev: ↑4. jul 2024, 07:30Jeg kan godt følge dig, men der kan jo være argumenter for alligevel at give ham en profil løn (under den nuværende lønstruktur):jonas386 skrev: ↑4. jul 2024, 07:13Højholt som anfører er useriøst. Han har personlighed pg udstråling som en pose tomme flasker.
Det er iøvrigt sjældent et godt tegn, hvis det man fremhæver som positive sider ved en spiller er, at han kender klubben eller har været her i lang tid. Fint med forlængelse. Nej tak til profilløn eller status.
- kan være man vurderer det samlet set er billigere end at skulle hente en ny CM med transfer/sign-on
- man har haft enorm udskiftning i holdet. Kan være man vurderer at lidt kontinuitet på banen har stor værdi
Højholt har længe været fast mand. Jeg tror sådan set godt han kan spille sig op igen med det rette hold i midtbanespillere ved siden af ham.
Jeg har længe ment, at Højholt er en ikke-uvæsentlig årsag til at vores midtbane har så store problemer. Han er alt for statisk, og ikke sådan rigtigt god hverken defensivt eller offensivt. Han har ikke noget særligt tilstedeværd på en fodboldbane, og er heller ikke en spiller der trækker resten af holdet med op.
Fint med Ross!
Men jeg mener stadigvæk det er muligt for ham at lægge lag på hans udvikling. Han er altså kun 23 år, det er de færreste defensive midtbanespillere der topper der
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
Jeg er meget delt med Højholt. Han er på ingen måde god nok til at være fast starter. Han har ikke udviklet sig 1 gram de sidste 3 sæsoner. Hans teknik er elendig og er en stor hæmsko for spillet. Men kan man forlænge med ham på en fornuftig løn, så vil jeg hellere have ham til at kunne skifte ind og krige en føring hjem, end en random østeuropæer. Men det skal ikke være til en profilkontrakt. Og han skal være indforstået med Davidsen og Bomholt er foran i køen til de fleste kampe simpelthen fordi de er bedre fodboldspillereKasper skrev: ↑4. jul 2024, 09:09Jeg køber heller ikke anfører potentialet, men synes du er lige hård nok i kritikken af ham. Fred være med det, det bliver vi ikke enige om.jonas386 skrev: ↑4. jul 2024, 09:05Men han var jo også ringe sæsonen før, og sæsonen før det. Han er 23 og har stadig til gode at have en god sæson under bæltet. Det er ikke holdbart, og slet ikke anførermateriale.strangecap skrev: ↑4. jul 2024, 08:15Højholt har i løbet af det sidste år skulle dække kæmpe rum på midten da støtten forfra har været for ringe og defensiven har været for langsom, vi får ikke noget lignende gratis (da vi ingen penge har) og han er også en af de sidste der ikke er lejesvende så ham skal vi prøve at forlænge medjonas386 skrev: ↑4. jul 2024, 08:09En forlængelse kan være ok, hvis Van Dam synes han er brugbar, men hvis han hellere vil til udlandet og der er faktisk interesse, håber jeg ikke vi forsøger at overbyde for at holde ham til enhver pris.Forza skrev: ↑4. jul 2024, 07:30Jeg kan godt følge dig, men der kan jo være argumenter for alligevel at give ham en profil løn (under den nuværende lønstruktur):jonas386 skrev: ↑4. jul 2024, 07:13Højholt som anfører er useriøst. Han har personlighed pg udstråling som en pose tomme flasker.
Fint med Ross!
Men jeg mener stadigvæk det er muligt for ham at lægge lag på hans udvikling. Han er altså kun 23 år, det er de færreste defensive midtbanespillere der topper der
Jeg vil ikke lyve; tanken om 2x Ross på holdet igen gir warm fuzzy feelings....
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Jeg synes godt nok kritikken af Højholt er hård. Jeg tror sagtens han kan forløse potentialet under en ny træner på et hold hvor rollerne fungerer og hvor han ikke skal dække et kæmpe rum alene. Og SÅ dårlig teknisk synes jeg slet ikke at han er, det er altså ikke Kakeeto eller Pedro.
I øvrigt helt perfekt med Ross
-
R Rosenberg
- Allstar

Der er jo ingen, der siger, at han skal have toppet. Men det er altså noget vrøvl, at man som 23-årig stadig skal ses som en ufærdig spiller. Både i Danmark og internationalt kan man se, når en spiller er 17-19 år, om de bliver til noget særligt. Som 23-årig i moderne fodbold får man det, man ser.Kasper skrev: ↑4. jul 2024, 09:09Jeg køber heller ikke anfører potentialet, men synes du er lige hård nok i kritikken af ham. Fred være med det, det bliver vi ikke enige om.jonas386 skrev: ↑4. jul 2024, 09:05Men han var jo også ringe sæsonen før, og sæsonen før det. Han er 23 og har stadig til gode at have en god sæson under bæltet. Det er ikke holdbart, og slet ikke anførermateriale.strangecap skrev: ↑4. jul 2024, 08:15Højholt har i løbet af det sidste år skulle dække kæmpe rum på midten da støtten forfra har været for ringe og defensiven har været for langsom, vi får ikke noget lignende gratis (da vi ingen penge har) og han er også en af de sidste der ikke er lejesvende så ham skal vi prøve at forlænge medjonas386 skrev: ↑4. jul 2024, 08:09En forlængelse kan være ok, hvis Van Dam synes han er brugbar, men hvis han hellere vil til udlandet og der er faktisk interesse, håber jeg ikke vi forsøger at overbyde for at holde ham til enhver pris.Forza skrev: ↑4. jul 2024, 07:30Jeg kan godt følge dig, men der kan jo være argumenter for alligevel at give ham en profil løn (under den nuværende lønstruktur):jonas386 skrev: ↑4. jul 2024, 07:13Højholt som anfører er useriøst. Han har personlighed pg udstråling som en pose tomme flasker.
Fint med Ross!
At se så "gamle" spillere som talenter stadig, er én af de store sten til AaB's deroute, der blev lagt i tidligere tider.
Ædruelighedens stemme
Helt enig! Jeg synes også at man skal tage højde for spillestil og Højholts rolle på banen. Jeg er sikker på at beholder Van Dam ham, så er det fordi han har brug for hans type. Enig han kan ikke smide den gode lange aflevering eller drible tre mand på midtbanen. Men så længe der er andre på midtbanen der kan klare det, så kan vi sagtens bruge Højholt til at rydde op og tage tempoet ud af kampene når der er brug for det.Martino1 skrev: ↑4. jul 2024, 09:29Jeg synes godt nok kritikken af Højholt er hård. Jeg tror sagtens han kan forløse potentialet under en ny træner på et hold hvor rollerne fungerer og hvor han ikke skal dække et kæmpe rum alene. Og SÅ dårlig teknisk synes jeg slet ikke at han er, det er altså ikke Kakeeto eller Pedro.
I øvrigt helt perfekt med Ross![]()
Jeg tror vi ser en Højholt der står længere tilbage i banen med to mere fremskudte og fremadskuende midtbanespillere omkring ham.
Nu skal vi først og fremmest se, om han overhovedet vil forlænge. Det giver jo god mening for ham at afsøge alle muligheder lige nu.Rossinho skrev: ↑4. jul 2024, 09:39Helt enig! Jeg synes også at man skal tage højde for spillestil og Højholts rolle på banen. Jeg er sikker på at beholder Van Dam ham, så er det fordi han har brug for hans type. Enig han kan ikke smide den gode lange aflevering eller drible tre mand på midtbanen. Men så længe der er andre på midtbanen der kan klare det, så kan vi sagtens bruge Højholt til at rydde op og tage tempoet ud af kampene når der er brug for det.Martino1 skrev: ↑4. jul 2024, 09:29Jeg synes godt nok kritikken af Højholt er hård. Jeg tror sagtens han kan forløse potentialet under en ny træner på et hold hvor rollerne fungerer og hvor han ikke skal dække et kæmpe rum alene. Og SÅ dårlig teknisk synes jeg slet ikke at han er, det er altså ikke Kakeeto eller Pedro.
I øvrigt helt perfekt med Ross![]()
Jeg tror vi ser en Højholt der står længere tilbage i banen med to mere fremskudte og fremadskuende midtbanespillere omkring ham.
Desværre, der var kun råd til 2x AhlmannFunky skrev: ↑4. jul 2024, 09:22Jeg vil ikke lyve; tanken om 2x Ross på holdet igen gir warm fuzzy feelings....
Præcis. Spillerne vil også blomstre når vi har et mere homogent hold med klart definerede roller. Se hvad Malthe har skullet omstille sig imellem.Martino1 skrev:Jeg synes godt nok kritikken af Højholt er hård. Jeg tror sagtens han kan forløse potentialet under en ny træner på et hold hvor rollerne fungerer og hvor han ikke skal dække et kæmpe rum alene. Og SÅ dårlig teknisk synes jeg slet ikke at han er, det er altså ikke Kakeeto eller Pedro.
1. Jacob Friis’ presmaskine som senere gik fra 4-3-3 til 3-4-3
2. Cifuentes’ pragmatiske udgave af possesion
3. Lars Friis’ “Zorniger” agtige projekt
4. Hamréns svenske fyra fyra två.
5. Hiljemarks pragmatiske eksperimenter
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!
Hvad baserer du det på? At han får 10-tallet? En 10’er kan sagtens også spille angriber. David Nielsen spillede i nr. 10 i AaB.martinaalborg skrev: ↑4. jul 2024, 08:58OG at han får en ny rolle..... som ikke er topangriber men lige bag
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Har også svært ved at se den rolle. Det klubben har kommunikeret 4-3-3 med en 6’er og to 8’ere. Den ene 8’er gerne lidt mere offensiv end den anden, men ikke decideret 10’er. 10’er synes jeg også sjældent man ser i moderne fodbold og slet ikke på de hold der spiller så vertikalt som AaB vil.Forza skrev:Hvad baserer du det på? At han får 10-tallet? En 10’er kan sagtens også spille angriber. David Nielsen spillede i nr. 10 i AaB.martinaalborg skrev: ↑4. jul 2024, 08:58OG at han får en ny rolle..... som ikke er topangriber men lige bag
RAUS RAUS SSE!
-
R Rosenberg
- Allstar

Er Jimenez ikke hentet til den defensive af de 3 på midten? I det lys er det jo bare med at give Højholt løbepas.
Ædruelighedens stemme
Jeg ser helst Ross på den mest offensive af de to 8'ere. Om vi kalder det en offensiv 8'er eller 10'er er jo blot semantik.Jakobsen skrev: ↑4. jul 2024, 11:06Har også svært ved at se den rolle. Det klubben har kommunikeret 4-3-3 med en 6’er og to 8’ere. Den ene 8’er gerne lidt mere offensiv end den anden, men ikke decideret 10’er. 10’er synes jeg også sjældent man ser i moderne fodbold og slet ikke på de hold der spiller så vertikalt som AaB vil.Forza skrev:Hvad baserer du det på? At han får 10-tallet? En 10’er kan sagtens også spille angriber. David Nielsen spillede i nr. 10 i AaB.martinaalborg skrev: ↑4. jul 2024, 08:58OG at han får en ny rolle..... som ikke er topangriber men lige bag
Jeg synes han var fænomenal på den position med Widell og Højholt omkring sig i efteråret inden vi skiftede over til 3-mandsforsvaret og han mistede den plads. Han er ikke hurtig nok til at spille kant, og jeg synes også ofte han bliver for usynlig på 9'eren. Til gengæld har han teknik og overblik som bedst kommer til sin ret på midten. Dertil er han jo aggressiv og har ingen problemer med at passe sine defensive pligter.
Ikke hvis man lytter til Ydesen. Han mener Jiménez er hentet som 8'er, eller felt-til-felt spiller som han kalder det. Altså ikke en konkurrent til Højholt.R Rosenberg skrev: ↑4. jul 2024, 11:20Er Jimenez ikke hentet til den defensive af de 3 på midten? I det lys er det jo bare med at give Højholt løbepas.
Og Ydesen mener også, at AaB søger en decideret defensiv midtbanemand, som gerne må være over 25 år gammel om nødvendigt, og også gerne på leje.Kokkefar skrev: ↑4. jul 2024, 11:23Ikke hvis man lytter til Ydesen. Han mener Jiménez er hentet som 8'er, eller felt-til-felt spiller som han kalder det. Altså ikke en konkurrent til Højholt.R Rosenberg skrev: ↑4. jul 2024, 11:20Er Jimenez ikke hentet til den defensive af de 3 på midten? I det lys er det jo bare med at give Højholt løbepas.
Og et personligt ønsker herfra: lidt et dumt svin.Funky skrev: ↑4. jul 2024, 11:24Og Ydesen mener også, at AaB søger en decideret defensiv midtbanemand, som gerne må være over 25 år gammel om nødvendigt, og også gerne på leje.Kokkefar skrev: ↑4. jul 2024, 11:23Ikke hvis man lytter til Ydesen. Han mener Jiménez er hentet som 8'er, eller felt-til-felt spiller som han kalder det. Altså ikke en konkurrent til Højholt.R Rosenberg skrev: ↑4. jul 2024, 11:20Er Jimenez ikke hentet til den defensive af de 3 på midten? I det lys er det jo bare med at give Højholt løbepas.
Mon ikke det også spiller ind om Højholt rent faktisk forlænger. Hvis ikke, skal man vel have en til.Funky skrev: ↑4. jul 2024, 11:24Og Ydesen mener også, at AaB søger en decideret defensiv midtbanemand, som gerne må være over 25 år gammel om nødvendigt, og også gerne på leje.Kokkefar skrev: ↑4. jul 2024, 11:23Ikke hvis man lytter til Ydesen. Han mener Jiménez er hentet som 8'er, eller felt-til-felt spiller som han kalder det. Altså ikke en konkurrent til Højholt.R Rosenberg skrev: ↑4. jul 2024, 11:20Er Jimenez ikke hentet til den defensive af de 3 på midten? I det lys er det jo bare med at give Højholt løbepas.
------------------------------------------------