Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Indlæg af Jakobsen » 8. jul 2024, 18:58

Den giver nok lidt mest reserve vibes for mig. Et vink med en vognstang til Helenius og Makaric i hvert fald.

Seks kampe fra start og 17 indskiftninger i sidste sæson for Wehen som rykkede ud af 2. Bundesligaen. Han spillede 724 minutters fodbold i alt hvad der svarer til ca 8 fulde kampe med tre mål og to assists

Rykker man MJ ind på 9’eren og han er tiltænkt reserven kan det jo være fint nok, hvis man har fundet en reserve der er godt castet til systemet. Jeg hæfter mig også ved, at der ikke er meldt en kontraktlængde ud. Det kunne vel godt lugte af reserve på kort aftale.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!

Raptorr
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af Raptorr » 8. jul 2024, 19:01

Mon Kappmeier sender et signal til andre spillere i klubben med denne formulering:

Dertil er han ydmyg og har en karakter, der passer til klubben og gruppen og den måde, vi gerne vil spille på, og de signaler vi gerne vil sende fra banen og ud på tribunerne, siger Ole Jan Kappmeier.

Måske er det bare mig, og måske er det fortænkt, men jeg finder formuleringen påfaldende.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 8. jul 2024, 19:03

Vi begynder dog at blive lidt overbefolket på de forreste tre/fire positioner, og tilgangen af Iredale betyder måske også, at den ikke er så sikker med Jørgensen på 9'eren? Som en anden skriver må der også være en enkelt på vej ud.

Jeg er pt. rimelig blank på flere af de startende 11 til første kamp imod Farum, og den ideelle starter på længere sigt, må jeg sige. Er meget spændt på hvordan vi stiller op, og ikke mindst hvorvidt Menno formår at få så 'ny' en trup af uprøvede superligaspillere til at præstere allerede fra start. Der skal helst ikke være for meget hakken i maskineriet, nu hvor vi starter så svært ud.

På den lyse side har vi fået det meste på plads i god tid, og vi mangler vel egentlig kun en back før at det hele er på plads.

Nå, velkommen til. Beskrives som en stærk og aggressiv presspiller med gode afslutningsfærdigheder. Lad os håbe vi ser prøver på det allerede tidligt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 8. jul 2024, 19:05

Jakobsen skrev:
8. jul 2024, 18:58
Den giver nok lidt mest reserve vibes for mig. Et vink med en vognstang til Helenius og Makaric i hvert fald.

Seks kampe fra start og 17 indskiftninger i sidste sæson for Wehen som rykkede ud af 2. Bundesligaen. Han spillede 724 minutters fodbold i alt hvad der svarer til ca 8 fulde kampe med tre mål og to assists

Rykker man MJ ind på 9’eren og han er tiltænkt reserven kan det jo være fint nok, hvis man har fundet en reserve der er godt castet til systemet. Jeg hæfter mig også ved, at der ikke er meldt en kontraktlængde ud. Det kunne vel godt lugte af reserve på kort aftale.

Plejer vi at holde kontraktlængden hemmelig når vi henter spillere der er tiltænkt reserve tjans?

Jeg hæfter mig ved at Australiens landstræner udtaler sig ekstremt rosende om ham, at han har været udtaget 2 gange og scoret 1 mål og at vores træner kender ham fra tidligere og har fundet ham nyttig at tilknytte holdet.

Edit: Han har været skadet i sidste sæson og derfor ikke spillet så meget som han ellers ville .

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 8. jul 2024, 19:05

Jakobsen skrev:
8. jul 2024, 18:58

Som andre skriver, hæfter jeg mig mest ved, at Menno kender ham. Så om han er tiltænkt en reservetjans eller ej, må man ha' en forventning om, at han kan udfylde nogle af spidsangriberens opgaver. Han har haft flotte målsnit i ungdomsfodbold - kunne være sejt at genoplive det.

Husker jeg forkert, eller har andre Superliga-hold ikke fundet angriber-guld i 2. bundesliga?

Portland
1. div
1. div
Favoritspiller: Pallesen

Indlæg af Portland » 8. jul 2024, 19:11

Jeg frygter, at vi er det nye OB.

Vi henter også en lang stribe spillere.

Martino1
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Winsnes

Indlæg af Martino1 » 8. jul 2024, 19:13

Rigtig spændende transfer og helt sikkert bedre end Makaric og Helenius(i nuværende udgave) og ja det må næsten betyde farvel til i hvertfald en men nok nærmere begge to i dette vindue.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 8. jul 2024, 19:14

Portland skrev:
8. jul 2024, 19:11

Men... skulle vi lade være med at hente nogen? Vi har skreget på nyt blod i 2 år...

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 8. jul 2024, 19:17

Raptorr skrev:
8. jul 2024, 19:01
Mon Kappmeier sender et signal til andre spillere i klubben med denne formulering:

Dertil er han ydmyg og har en karakter, der passer til klubben og gruppen og den måde, vi gerne vil spille på, og de signaler vi gerne vil sende fra banen og ud på tribunerne, siger Ole Jan Kappmeier.

Måske er det bare mig, og måske er det fortænkt, men jeg finder formuleringen påfaldende.
Det er godt nok en sjov formulering i hvert fald. Jeg kan også godt komme i tanker om specielt én spiller der må føle sig ramt af den kommentar.

Brugeravatar
MarkyMark
2. div
2. div
Favoritspiller: Munken
Geografisk sted: Kastetvej

Indlæg af MarkyMark » 8. jul 2024, 19:20

Martino1 skrev:
8. jul 2024, 19:13
Rigtig spændende transfer og helt sikkert bedre end Makaric og Helenius(i nuværende udgave) og ja det må næsten betyde farvel til i hvertfald en men nok nærmere begge to i dette vindue.
Uden du har set så meget som 10 sekunder med ham konkluderer du at en gut fra den tredie bedste tyske række er en forstærkning over to af vores spillere. Det er immervæk et imponerende stykke empirisk arbejde.

Og siden du mener at både Makaric og Helenius rykker videre i dette transfervindue, kan du så ikke afsløre hvem der er idioter nok til at æde Helenius monsterhyre, så vi andre kan sende dem et takkekort på forskud 😑

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 8. jul 2024, 19:28

Portland skrev:Jeg frygter, at vi er det nye OB.

OBs transfers under Weström var i øst og vest.
AaB har kørt en meget mere konsekvent strategi med unge hurtige spillere der alle passer i samme spillestil.
Det var da federe, hvis vi kunne hente tilsvarende danske spillere, men det er for dyrt til AaB lige nu og akademiet producerer nu kun så mange spillere af gangen.
Derudover må vi også vende os til at fodbolden er blevet super globaliseret.

Der er sikkert en eller to der ikke bliver mere end fyld, men sådan er det jo også for de klubber der henter mere etablerede spillere.

RAUS RAUS SSE!

AaB-Jones
Allstar
Allstar

Indlæg af AaB-Jones » 8. jul 2024, 19:31

Brodernumsi skrev:
8. jul 2024, 18:42
Endnu en 'spændende' spiller.
Dine indlæg er derimod jævnt forudsigelige - og derfor røvkedelige!

Brugeravatar
duncan88
2. div
2. div
Geografisk sted: 9340!

Indlæg af duncan88 » 8. jul 2024, 19:31

Mon vi også tager ham den tyske forsvar gratis, han har ihvertfald takket af på hans insta og er nu klubløs
En stolt herre som blev interviewet under kampen mellem AaB - BIF af TV2 Nord!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 8. jul 2024, 19:34

RicoBR02 skrev:
8. jul 2024, 19:14
Portland skrev:
8. jul 2024, 19:11

Men... skulle vi lade være med at hente nogen? Vi har skreget på nyt blod i 2 år...
Det er nok mest det at det er helt ukendte navne fra alle verdenshjørner vi henter ind. Hvis vi kan finde en iskold venstreback på Antarktis har vi fuld plade i kontinent bingo!
Det behøver naturligvis ikke være et problem, det kan sagtens være gode spillere der passer godt ind. Men historikken skræmmer noget må jeg sige, både i AaB og dansk fodbold generelt.

Heldigvis lyder det til at flere af de nye er startet pænt og falder fint ind på holdet, så det beroliger mig trods alt lidt. Ligeledes at Menno tilsyneladende kender ham lidt.

Brian Andersen har da i øvrigt helt glemt at skrive kontraktlængden...
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Martino1
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Winsnes

Indlæg af Martino1 » 8. jul 2024, 19:35

MarkyMark skrev:
8. jul 2024, 19:20
Martino1 skrev:
8. jul 2024, 19:13
Uden du har set så meget som 10 sekunder med ham konkluderer du at en gut fra den tredie bedste tyske række er en forstærkning over to af vores spillere. Det er immervæk et imponerende stykke empirisk arbejde.

Og siden du mener at både Makaric og Helenius rykker videre i dette transfervindue, kan du så ikke afsløre hvem der er idioter nok til at æde Helenius monsterhyre, så vi andre kan sende dem et takkekort på forskud 😑
Du ved da ikke, om jeg har set ham spille tidligere. God aften til dig.

(Nej jeg ved ikke om der er nogen der vil æde Helenius’ hyre, men tænker stadig mindst en af de to er væk inden vinduet lukker)

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 8. jul 2024, 19:35

duncan88 skrev:
8. jul 2024, 19:31
Mon vi også tager ham den tyske forsvar gratis, han har ihvertfald takket af på hans insta og er nu klubløs
I så fald tyder det næppe på det. Vil tro, at man skal af med enten Thelander eller Kramer, før det giver mening af hente endnu en CB. Særligt efter forlængelsen til Arnórsson.

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Trickster » 8. jul 2024, 19:37

Jeg glæder mig til at se hvad han kan. Jeg håber også denne transfer betyder, at man er tæt på at finde en løsning med Helenius. Han skal videre - og forhåbentlig skal vi ikke æde en for stor del af hans løn.

Og lad nu være med at svare en profil som @Portland. Han er ikke AaB-fan, han er her kun for at trolle.
Hair is not a right: it´s a privilege!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 8. jul 2024, 19:38

AaB-Jones skrev:
Brodernumsi skrev:
8. jul 2024, 18:42
Endnu en 'spændende' spiller.
Dine indlæg er derimod jævnt forudsigelige - og derfor røvkedelige!
Det er fedt stemningen virkeligt er vendt efter vores træningskamp mod OB. Men der er da hele vejen rundt tale om spillere der mangler at bevise sig. Ikke at vi kan forvente bedre med vores økonomi in mente, men det er da svært at argumentere for at spillerne pt. fortjener et bedre prædikat end "spændende".
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 8. jul 2024, 19:39

Ift. OB, så synes jeg der er den klare forskel at Wesströms hovedprioritet var at finde salgsobjekter, og tyskerne omvendt scouter til en klar fodboldfilosofi. Det kan sagtens gå som OB, og det bliver svært at få så mange nye spillere til at præstere hurtigt, men jeg har godt nok mere tiltro til Tyskerne+Menno end Wesstrøm + Alm/Krogh. Kald det mavefornemmelse.

Jeg synes så heller ikke at australieren her, umiddelbart virker lige så lovende som Jimenez, Kelvin John og tilsyneladende Jasson har vist sig at være.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Dr.Jones
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Andersen og Thomsen

Indlæg af Dr.Jones » 8. jul 2024, 19:41

Sauer skrev:
8. jul 2024, 19:35
duncan88 skrev:
I så fald tyder det næppe på det. Vil tro, at man skal af med enten Thelander eller Kramer, før det giver mening af hente endnu en CB. Særligt efter forlængelsen til Arnórsson.
Kan vi ikke komme af med begge?

Besvar