Et oplagt tilgang, hvis man overvejer at ændre på indløbssangen, ville være at lade det være op til fans'ene. Det ville kræve, at man finder en måde at sætte det ud blandt folk til dialog og/eller afstemning. Men det er nok ikke det første på dagsordenen på Hornevej i disse dage.Hanga skrev: ↑19. jun 2024, 22:28De to er selvfølgelig ret tydelige i deres kritik men de er jo ikke de eneste. En mand som Lasse Yde Hegnet er langt mere afdæmpet men han har jo også luftet sine bekymringer, og han når trods alt ud til lidt flere. Dertil er der de kritiske/bekymrende indlæg i nordjyske mv fra tidligere klubhold.Jakobsen skrev: ↑19. jun 2024, 22:24Præcis - det er altså derfor der skal gås i rette med de to skidtspredere MBO og Søndergaard Jr.le Cid skrev: ↑19. jun 2024, 22:20Synes nu nok, at der har været en ret skinger kritik fra "nogen" på SoMe. Selvom der nok er mange, der kan sortere den slags fra, påvirker det jo nok stadig Hr. og Fru AaB!raekkeettre skrev: ↑19. jun 2024, 14:34Det har du selvfølgelig ret i. Der vil jo altid være kritik, men synes da ikke den har været særlig stor. Synes den var meget større da IAO, Bælum etc huserede i kulissen, eller IAO var jo front stage i alt hvad han foretog sig...Hanga skrev: ↑19. jun 2024, 13:37Simply The Best har været indløbssangen alle de 29 år jeg har på bagen som AaB fan (i hvert fald af hvad jeg kan huske), så jeg har nok den holdning, at det er en af de ting man ikke bare lige piller ved. Dernæst så kan jeg ikke lade være med at tænke at det vil være benzin på bålet for SSE22 ift. den kritik de er blevet mødt med på det seneste, selvom den kritik virker urimelig ift. fakta.raekkeettre skrev: ↑19. jun 2024, 13:09Kan vi ikke, i sammen ombæring med st SSE22 kommer ind i billede. Få skiftet intro-sangen ud med Hells Bells første 1:25 af sangen...tror det vil skabe en magisk stemning, og lad Aalborg Domkirke slå takten ind til hver hjemme-kamp!!
En ting er at være kritiske, men de lukker jo bare lort ud for at lukke lort ud og alt var tilsyneladende bedre da TK Development kunne misbruge AaB i en bolighandel eller to.
Der er mange der er bekymret for hvor klubben skal henad med det nye ejerskab og den nye ledelse, og så var min pointe egentlig, af det vil være nogle lidt dumme point at smide at begynde at ændre på en tradition som Tina Turner, selvom det også vil være velset hos mange.
Økonomitråden
Re: Økonomitråden
Jeg er overbevist om at Ally McCoist i så fald vil slå et slag for dansk fodbold i britisk tv...raekkeettre skrev: ↑19. jun 2024, 13:09Kan vi ikke, i sammen ombæring med st SSE22 kommer ind i billede. Få skiftet intro-sangen ud med Hells Bells første 1:25 af sangen...tror det vil skabe en magisk stemning, og lad Aalborg Domkirke slå takten ind til hver hjemme-kamp!!
https://youtu.be/VCByekdRdFU?si=vOSPEHGknxnLR9AS
-
Stegosaurus
- Allstar

Hilarious :-) Ikke så meget der skal til for at imponere skotten, dog.Olev74 skrev: ↑20. jun 2024, 21:19Jeg er overbevist om at Ally McCoist i så fald vil slå et slag for dansk fodbold i britisk tv...raekkeettre skrev: ↑19. jun 2024, 13:09Kan vi ikke, i sammen ombæring med st SSE22 kommer ind i billede. Få skiftet intro-sangen ud med Hells Bells første 1:25 af sangen...tror det vil skabe en magisk stemning, og lad Aalborg Domkirke slå takten ind til hver hjemme-kamp!!
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
Haha...Det er fandme klasse!Olev74 skrev: ↑20. jun 2024, 21:19Jeg er overbevist om at Ally McCoist i så fald vil slå et slag for dansk fodbold i britisk tv...raekkeettre skrev: ↑19. jun 2024, 13:09Kan vi ikke, i sammen ombæring med st SSE22 kommer ind i billede. Få skiftet intro-sangen ud med Hells Bells første 1:25 af sangen...tror det vil skabe en magisk stemning, og lad Aalborg Domkirke slå takten ind til hver hjemme-kamp!!
Læste lige på Nordjysk, at AaB A/S har lånt AaB af 1885 tre millioner kroner til at etablere kusntgræsbane og bedre træningsfaciliteter.
Det er sgu virkelig gode takter. Vi kunne virkelig godt bruge tre millioner mere til at hente bedre spillere, men for mig viser det her noget seriøsitet fra ledelsen omkring udviklingen af hele klubben. Tænk at man har trænet i Gistrup om vinteren i årevis og et år inde i et nyt ejerskab så sker der sgu noget.
Udgangspunktet er deværre blevet svært pga. de mange års dårlig ledelse, men jeg kan virkelig godt lide den her tilgang med at man vil vækste organisk med nogle sunde strukturer. Det tror jeg stiller os langt bedre på langt sigt.
Det er sgu virkelig gode takter. Vi kunne virkelig godt bruge tre millioner mere til at hente bedre spillere, men for mig viser det her noget seriøsitet fra ledelsen omkring udviklingen af hele klubben. Tænk at man har trænet i Gistrup om vinteren i årevis og et år inde i et nyt ejerskab så sker der sgu noget.
Udgangspunktet er deværre blevet svært pga. de mange års dårlig ledelse, men jeg kan virkelig godt lide den her tilgang med at man vil vækste organisk med nogle sunde strukturer. Det tror jeg stiller os langt bedre på langt sigt.
RAUS RAUS SSE!
-
R Rosenberg
- Allstar

Oprydning ikke blot på banen, men også på de brunede gulve er ved at være fuldført.
Det er en lettelse at slippe af med de gumpetunge bondepingere og se visionær folk i bestyrelsen.
Vorwärts!
Det er en lettelse at slippe af med de gumpetunge bondepingere og se visionær folk i bestyrelsen.
Vorwärts!
Ædruelighedens stemme
Enig - det er lidt tankevækkende at det skarpeste Niels David Nielsen har leveret udadtil AaB formand er hans afskedsinterview. Han er sikkert en fin fyr og sikkert dygtig til det han har tjent penge på, men dårligt castet som formand.R Rosenberg skrev: ↑11. jul 2024, 09:47Oprydning ikke blot på banen, men også på de brunede gulve er ved at være fuldført.
Vorwärts!
Man må dog give ham, at han har været med til at facilitere hvad der ser ud til at være et godt ejerskifte.
Mht. Mads Peter Veiby er det bare godt, at han og hans Tabnu - ægte uhygge er ude af bestyrelsen. Typer som ham og Magnus Kjøller kan måske godt stampe nogle penge op, men de er ikke værd at have med ombord fordi deres metoder er så shady.
RAUS RAUS SSE!
Ja det er utroligt at det først er nu vi går i gang med at etablere en kunstgræsbane. Det skulle jo være sket for længe siden, f.eks. da der var massere af penge på kistebunden under IAO og Bælum.Jakobsen skrev: ↑11. jul 2024, 00:39Læste lige på Nordjysk, at AaB A/S har lånt AaB af 1885 tre millioner kroner til at etablere kusntgræsbane og bedre træningsfaciliteter.
Meget kan man sige om Gaarde, men han brugte dog nogle transferkroner på at etablere Børge Bach huset, hvilket i den grad var tiltrængt.
-
R Rosenberg
- Allstar

Det bliver rart, når vi en dag kan hente en landsholdsspiller, der har scoret til indeværende EM.
Kom nu i gang med den forretning, Peters, jeg savner kampe i toppen af ligaen!
Ædruelighedens stemme
Vi har da hentet en der har scoret i VM kvalen, imod frygtindgydende Lebanon.R Rosenberg skrev: ↑11. jul 2024, 11:30Det bliver rart, når vi en dag kan hente en landsholdsspiller, der har scoret til indeværende EM.
Det er næsten lige så godt.
Lidt utålmodig?!R Rosenberg skrev: ↑11. jul 2024, 11:30Det bliver rart, når vi en dag kan hente en landsholdsspiller, der har scoret til indeværende EM.
Var det ikke Trajkovski, som scorede til et em? Ikke ligefrem garant for succes.
-
R Rosenberg
- Allstar

Det er lejemål sjældent.FIDEL skrev: ↑11. jul 2024, 12:28Lidt utålmodig?!R Rosenberg skrev: ↑11. jul 2024, 11:30Det bliver rart, når vi en dag kan hente en landsholdsspiller, der har scoret til indeværende EM.
Kom nu i gang med den forretning, Peters, jeg savner kampe i toppen af ligaen!![]()
Var det ikke Trajkovski, som scorede til et em? Ikke ligefrem garant for succes.
Og nej, jeg er nok bare til stadighed mere og mere træt af 10 års deroute, når vi i sommeren 2014 på mange måder havde afsættet til at skabe en fremtid som årlige mesterskabskandidater.
Ædruelighedens stemme
Ja og utroligt, hvor hurtigt man kunne smadre noget der virkede.R Rosenberg skrev:Det er lejemål sjældent.FIDEL skrev: ↑11. jul 2024, 12:28Lidt utålmodig?!R Rosenberg skrev: ↑11. jul 2024, 11:30Det bliver rart, når vi en dag kan hente en landsholdsspiller, der har scoret til indeværende EM.
Kom nu i gang med den forretning, Peters, jeg savner kampe i toppen af ligaen!![]()
Og nej, jeg er nok bare til stadighed mere og mere træt af 10 års deroute, når vi i sommeren 2014 på mange måder havde afsættet til at skabe en fremtid som årlige mesterskabskandidater.
Alt omkring spillestil blev tilbageskuende til 2014 og ukonkret. Man lavede en virkelighedsfjern talentsatsning, hvor man ikke skabte et godt fundament for at udvikle spillere der havde talent og man samtidig forfremmede spillere der ikke var dygtige nok eller passede til holdet. Andre forfremmede til nøgleroller de ikke var gode nok til endnu.
Indkøbene blev i øst og vest, som hverken passede sammen eller til den vision der var for at spille.
Vi kan være sure på IAO, Gaarde, Bælum og Schoors med rette, men de største syndere er den bestyrelse der hverken har sikret en konkret sund strategi med de rigtige ansættelser eller at AaB strategisk, professionelt eller økonomisk er fulgt med.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!
Det er jo præcis det store spørgsmål vi stadig mangler at få besvaret fra det nye ejerskab og den nye ledelse. Vi er ved at få nogle sportslige svar, men hvad med forretningen? Vi er jo nød til at vækste markant hvis vi skal få et økonomisk grundlag der muliggør en tilbagevenden til top 6 bare.R Rosenberg skrev: ↑11. jul 2024, 11:30Det bliver rart, når vi en dag kan hente en landsholdsspiller, der har scoret til indeværende EM.
Jeg er nået til den er erkendelse at det langt fra er givet at vi når tilbage til vores tidligere position i dansk fodbold, og at det selv med en positiv udvikling vil tage adskillige år før vi er der. I mellemtiden håber jeg bare at vi ikke ender som det nye Vejle.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Det kommer til at tage en håndfuld år.Hanga skrev: ↑11. jul 2024, 21:15Det er jo præcis det store spørgsmål vi stadig mangler at få besvaret fra det nye ejerskab og den nye ledelse. Vi er ved at få nogle sportslige svar, men hvad med forretningen? Vi er jo nød til at vækste markant hvis vi skal få et økonomisk grundlag der muliggør en tilbagevenden til top 6 bare.R Rosenberg skrev: ↑11. jul 2024, 11:30Det bliver rart, når vi en dag kan hente en landsholdsspiller, der har scoret til indeværende EM.
Jeg er nået til den er erkendelse at det langt fra er givet at vi når tilbage til vores tidligere position i dansk fodbold, og at det selv med en positiv udvikling vil tage adskillige år før vi er der. I mellemtiden håber jeg bare at vi ikke ender som det nye Vejle.
Jeg ser jo lidt på AGF og de havde en 2-3 underlige overlevelsessæsoner før det pludselig klikkede under David Nielsen, hvor de så også havde fåét opbygget økonomi. Der tror jeg sådan set det her ejerskab er meget mere skarpe på den sportslige del end AGF var i deres genopbyning. Så skal vi bare håbe, at Tuxen Boll og Co for alvor får lavet den komericielle turnaround.
For mig er det virkelig positiv, at det her ejerskab virkelig får genopbygget nogle sunde og tidssvarende sportslige strukturer og tilgange i byen og det har vi brug for. Jeg kan godt leve med et tager en fem år før vi for alvor er tilbage i top 6 spillet, hvis vi så til gengæld også bare ser en sund og positiv udvikling og ikke alle de fucking kursskift.
Vi skal sikkert nok nå at miste en profil eller to vi er kede af at miste undervejs, men sådan er vejen tilbage nok bare.
RAUS RAUS SSE!
-
R Rosenberg
- Allstar

Schors er den eneste, man ikke kan være sur på. Han skabte sorte tal.Jakobsen skrev: ↑11. jul 2024, 20:55Ja og utroligt, hvor hurtigt man kunne smadre noget der virkede.R Rosenberg skrev:Det er lejemål sjældent.FIDEL skrev: ↑11. jul 2024, 12:28Lidt utålmodig?!R Rosenberg skrev: ↑11. jul 2024, 11:30Det bliver rart, når vi en dag kan hente en landsholdsspiller, der har scoret til indeværende EM.
Alt omkring spillestil blev tilbageskuende til 2014 og ukonkret. Man lavede en virkelighedsfjern talentsatsning, hvor man ikke skabte et godt fundament for at udvikle spillere der havde talent og man samtidig forfremmede spillere der ikke var dygtige nok eller passede til holdet. Andre forfremmede til nøgleroller de ikke var gode nok til endnu.
Indkøbene blev i øst og vest, som hverken passede sammen eller til den vision der var for at spille.
Vi kan være sure på IAO, Gaarde, Bælum og Schoors med rette, men de største syndere er den bestyrelse der hverken har sikret en konkret sund strategi med de rigtige ansættelser eller at AaB strategisk, professionelt eller økonomisk er fulgt med.
Ædruelighedens stemme
-
R Rosenberg
- Allstar

Økonomi er alfa og omega. Men det må sgu da kunne lade sig gøre fx at fordoble sponsorindtægter. Vi har jo for helvede en hel landsdel for os selv. Og nej, jeg ser altså ikke hverken håndbold eller ishockey som konkurrenter på det område.Hanga skrev: ↑11. jul 2024, 21:15Det er jo præcis det store spørgsmål vi stadig mangler at få besvaret fra det nye ejerskab og den nye ledelse. Vi er ved at få nogle sportslige svar, men hvad med forretningen? Vi er jo nød til at vækste markant hvis vi skal få et økonomisk grundlag der muliggør en tilbagevenden til top 6 bare.R Rosenberg skrev: ↑11. jul 2024, 11:30Det bliver rart, når vi en dag kan hente en landsholdsspiller, der har scoret til indeværende EM.
En hvilken som helst sponsor vil naturligvis hellere synliggøres i superligaen end på Tv2's klappepølsesegment.
Og så må den nye bestyrelse satme i gang med deres internationale netværk også. Både i forhold til sponsorer og investorer.
Ædruelighedens stemme
- Trickster
- Superliga

- Favoritspiller: Lynge Jakobsen
- Geografisk sted: Aalborg
Spørgsmålet er, hvor store fans af AaB er de i Frederikshavn, Hjørring og længere nord på? Og hvad med vest for Fjerritslev? Mon AaB selv har den fjerneste idé om, hvor man er populære og hvor populariteten mangler (i Nordjylland)?R Rosenberg skrev: ↑11. jul 2024, 22:38Økonomi er alfa og omega. Men det må sgu da kunne lade sig gøre fx at fordoble sponsorindtægter. Vi har jo for helvede en hel landsdel for os selv. Og nej, jeg ser altså ikke hverken håndbold eller ishockey som konkurrenter på det område.Hanga skrev: ↑11. jul 2024, 21:15Det er jo præcis det store spørgsmål vi stadig mangler at få besvaret fra det nye ejerskab og den nye ledelse. Vi er ved at få nogle sportslige svar, men hvad med forretningen? Vi er jo nød til at vækste markant hvis vi skal få et økonomisk grundlag der muliggør en tilbagevenden til top 6 bare.R Rosenberg skrev: ↑11. jul 2024, 11:30Det bliver rart, når vi en dag kan hente en landsholdsspiller, der har scoret til indeværende EM.
En hvilken som helst sponsor vil naturligvis hellere synliggøres i superligaen end på Tv2's klappepølsesegment.
Og så må den nye bestyrelse satme i gang med deres internationale netværk også. Både i forhold til sponsorer og investorer.
Den hurtigste måde at få stablet en god økonomi på benene er ved at hente gode spillere. Kan vi sælge (meget) dyrt en enkelt gang eller to, vinde en pokalfinale og/eller snuppe et europæisk gruppespil, så er man lige pludselig langt i udviklingen af klubben. Jeg er virkelig spændt på, om der er krummer i de knægte, SSE22 har hentet ind.
Hair is not a right: it´s a privilege!
Enig i, at den del var spotless. Schors var dog ikke den rigtige mand til at udvikle butikken og stå i spidsen og så var han som fodboldpolitiker meget involveret i at få lavet den nye turneringsstruktur, som ikke har været god for AaB.R Rosenberg skrev: ↑11. jul 2024, 22:34Schors er den eneste, man ikke kan være sur på. Han skabte sorte tal.Jakobsen skrev: ↑11. jul 2024, 20:55Ja og utroligt, hvor hurtigt man kunne smadre noget der virkede.R Rosenberg skrev:Det er lejemål sjældent.FIDEL skrev: ↑11. jul 2024, 12:28Lidt utålmodig?!R Rosenberg skrev: ↑11. jul 2024, 11:30Det bliver rart, når vi en dag kan hente en landsholdsspiller, der har scoret til indeværende EM.
RAUS RAUS SSE!
Troede faktisk det var Gaarde som var mest involveret i at få lavet den håbløse strukturændring. Drømmer stadig om 16 hold og ikke så meget pis istedet for den her moderne cirkusliga.Jakobsen skrev: ↑12. jul 2024, 00:46Enig i, at den del var spotless. Schors var dog ikke den rigtige mand til at udvikle butikken og stå i spidsen og så var han som fodboldpolitiker meget involveret i at få lavet den nye turneringsstruktur, som ikke har været god for AaB.R Rosenberg skrev: ↑11. jul 2024, 22:34Schors er den eneste, man ikke kan være sur på. Han skabte sorte tal.Jakobsen skrev: ↑11. jul 2024, 20:55Ja og utroligt, hvor hurtigt man kunne smadre noget der virkede.R Rosenberg skrev:Det er lejemål sjældent.FIDEL skrev: ↑11. jul 2024, 12:28Lidt utålmodig?!R Rosenberg skrev: ↑11. jul 2024, 11:30Det bliver rart, når vi en dag kan hente en landsholdsspiller, der har scoret til indeværende EM.