Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Indlæg af Reyad » 12. jul 2024, 15:26

Hvis man ser Thelander som tredje- eller fjerdevalg, er det et godt valg. Jeg ser nok Thelander i et lidt mere positivt lys end så mange andre og har ham i min foretrukne start-11.

Men hvis Menno ikke ser ham som starter, skal han heller ikke være anfører. Mathias Jørgensen kan sikkert blive en fin anfører. Personligt havde jeg hellere set Kasper Jørgensen som viceanfører end Melker. Men det er i småtingsafdelingen.

Om ikke andet tyder det da på, at Thelander får klar besked om Hans rolle i denne sæson. Håber han kæmper sig tilbage.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 12. jul 2024, 15:30

Reyad skrev:Hvis man ser Thelander som tredje- eller fjerdevalg, er det et godt valg. Jeg ser nok Thelander i et lidt mere positivt lys end så mange andre og har ham i min foretrukne start-11.

Men hvis Menno ikke ser ham som starter, skal han heller ikke være anfører. Mathias Jørgensen kan sikkert blive en fin anfører. Personligt havde jeg hellere set Kasper Jørgensen som viceanfører end Melker. Men det er i småtingsafdelingen.

Om ikke andet tyder det da på, at Thelander får klar besked om Hans rolle i denne sæson. Håber han kæmper sig tilbage.
Jeg ser nok mest problemet i så markant en skikkelse som reserve og, at hans niveau/evner passer elendigt i konceptet.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 12. jul 2024, 15:31

Jakobsen skrev:
12. jul 2024, 15:30
Reyad skrev:Hvis man ser Thelander som tredje- eller fjerdevalg, er det et godt valg. Jeg ser nok Thelander i et lidt mere positivt lys end så mange andre og har ham i min foretrukne start-11.

Jeg ser nok mest problemet i så markant en skikkelse som reserve og, at hans niveau/evner passer elendigt i konceptet.

Gad vide om ikke problem nr. 1 er lønchecken...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Raptorr
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af Raptorr » 12. jul 2024, 15:32

jayC skrev:
12. jul 2024, 15:13
Raptorr skrev:
12. jul 2024, 13:20
Ifølge vores nye sportsdirektør, så betyder tilgangen af Bjarne Pudel ikke, at en af de fem midtstoppere er på vej ud. Jeg synes dog stadig, at fem er mange, men hvis Otoa og Arnorsson også skal være standby på højre og venstre back, så er det selvfølgelig en anden historie. Artiklen er tilgængelig for alle.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... rk/5150997
Med bomben som lige er gået af på Hornevej med degradering af Thelander som anfører, tror jeg han er væk senest ved udgangen af dette vindue ..
Ja, for pokker. Skal lige love for, at der bliver spyttet nogle "nyheder" ud fra Hornevej.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 12. jul 2024, 15:35

Reyad skrev:
12. jul 2024, 15:26
Hvis man ser Thelander som tredje- eller fjerdevalg, er det et godt valg. Jeg ser nok Thelander i et lidt mere positivt lys end så mange andre og har ham i min foretrukne start-11.

Kan godt lide, at Widell er viceanfører. Han stagnerede lidt i foråret, så synes, det er en god idé at give ham lidt ekstra ansvar.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 12. jul 2024, 15:59

Det er et modigt valg. Men det er virkelig tiltrængt at anførerrollen i AaB ikke er gratis uagtet af om man spiller eller ej.

Jeg har haft en oplevelse af at AaB i flere år har haft et usundt hierarki hvor Lucas igennem flere år havde patent på anførerrollen selvom han ikke var god nok til at spille.

Thelander har været en del af den anførergruppe, hvor lederskabet glippede da det manglede mest. Samtidig var der også uro under Hamren hvor historier endte i pressen. I opslaget lægger de heller ikke skjul på at T ikke er førstevalg i forsvaret længere. Dejligt at man ikke kan have en gratis plads på baggrund af tidligere tiders præstationer.

Jeg frygter dog at det kan skabe uro at store gamle navne som Helenius og Thelander tydeligvis ønskes væk. Håber de kan være professionelle til at forstå hvorfor AaB prioriterer som de gør. De straffes desværre for Bælums vanvids handlinger.

Det er på tide at man skal gøre sig fortjent til at være øverst i hierarkiet. MJ og Widell har udvist en fremragende indstilling siden de kom og går altid forrest på banen.

Melker var vist også anfører for Malmø’s ungdomshold så det har nok altid ligget til ham.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 12. jul 2024, 16:02

Funky skrev:
12. jul 2024, 15:31
Jakobsen skrev:
12. jul 2024, 15:30

Gad vide om ikke problem nr. 1 er lønchecken...
Det spillemæssige er nu heller ikke særlig prangende længere.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Raptorr
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af Raptorr » 12. jul 2024, 16:10

Sikke en tilgang Mathias Jørgensen har været og er for AaB. Ikke så underligt at klubben i januar insisterede på den transfer.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 12. jul 2024, 16:11

Raptorr skrev:
12. jul 2024, 16:10
Sikke en tilgang Mathias Jørgensen har været og er for AaB. Ikke så underligt at klubben i januar insisterede på den transfer.
Helt vildt. Men han fremstår også som en virkelig god og kvik fyr.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Portland
1. div
1. div
Favoritspiller: Pallesen

Indlæg af Portland » 12. jul 2024, 16:22

Der sker mere i AaB end der skete i OB i sidste sæson.

Spændende om vi får et bedre udgang af det end OB i sidste sæson.

jayC
Landshold
Landshold

Indlæg af jayC » 12. jul 2024, 16:27

Portland skrev:
12. jul 2024, 16:22

Forskellen i mine øjne på AaB i år og OB sidste år er at AaB handler ud fra en bestemt strategi, med spillere der købes ind til en bestemt spillestil..

Bjørn Wesstrøm i OB købte ind i øst og vest og spillerne passede ikke til klubben ..

AaB rydder op og agere ud fra et fast princip ..
og ja det koster en anfører rolle til Thelander, det koster en Helenius på bænken med kæmpe lønninger - men det er samtidig også et pænt vink med en vognstang til de to spillere
AaB - nu, i morgen & altid! :)

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 12. jul 2024, 16:40

jayC skrev:
12. jul 2024, 16:27
Portland skrev:

Forskellen i mine øjne på AaB i år og OB sidste år er at AaB handler ud fra en bestemt strategi, med spillere der købes ind til en bestemt spillestil..

Bjørn Wesstrøm i OB købte ind i øst og vest og spillerne passede ikke til klubben ..

og ja det koster en anfører rolle til Thelander, det koster en Helenius på bænken med kæmpe lønninger - men det er samtidig også et pænt vink med en vognstang til de to spillere
Portland er vistnok GF’er. Bare inden du bruger for meget energi på det.

Portland
1. div
1. div
Favoritspiller: Pallesen

Indlæg af Portland » 12. jul 2024, 16:49

jayC skrev:
Portland skrev:

I OB var det mindst ligeså begejstret, som vi er i dag.
De købte efter en strategi og med tårnhøje forventninger.

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 12. jul 2024, 16:51

Sauer skrev:
12. jul 2024, 16:40
jayC skrev:
Portland skrev:

Det er selvfølgelig svært at gøre op, hvor der har været flest ændringer, men hvis du ikke mener, at der sker meget i AaB, så lever du i en alternativ verden.

Stort set alle trænerposter er ændret. Der er få gengangere.
Bestyrelsen er ændret.
sportsdirektøren ændret
akademichefen ændret.
ny anfører og viceanfører
6 nye spillere ind til videre.

Det er meget og på én gang.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 12. jul 2024, 16:52

Noget af en bombe med anførerrollen, men jeg hilser det da velkommen. Betyder måske også, at Jørgensen ikke ryger i dette vindue.

Som jeg allerede skrev i vinter, så vil det dog være det helt rigtige at cashe ind, hvis han formår at holde stilen henover efteråret. Det kan godt blive til mange penge.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

jayC
Landshold
Landshold

Indlæg af jayC » 12. jul 2024, 16:56

Portland skrev:
12. jul 2024, 16:49
jayC skrev:
Portland skrev:

I OB var det mindst ligeså begejstret, som vi er i dag.
De købte efter en strategi og med tårnhøje forventninger.
Argh - de købte efter en strategi som ikke var defineret med Alm ved roret..

OB solgte Minteh, Frøkjær og Sabbi for samlet ca 10 mio Euro .. Og de hentede spillere ind der skulle dække, men spillerne blev købt med guldrandet kontrakter som lokkede mere end projektet ..

Se bare Don Deedson, Kohler og de mange andre som hurtigt udtalte at de ikke ville med OB ned hvis de rykkede ned ..

AaB har købt spillere , som har købt ind på projektet og spillestilen ..
kæmpe forskel på de to ting ..

Ja jeg tror på Menno Van Dam og spillerne kan udrette noget stort ud fra en bestemt spillestil :)
AaB - nu, i morgen & altid! :)

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 12. jul 2024, 16:57

Dennis Nielsen skrev:
12. jul 2024, 16:51
Sauer skrev:
12. jul 2024, 16:40
jayC skrev:
Portland skrev:

Det er selvfølgelig svært at gøre op, hvor der har været flest ændringer, men hvis du ikke mener, at der sker meget i AaB, så lever du i en alternativ verden.

Stort set alle trænerposter er ændret. Der er få gengangere.
Bestyrelsen er ændret.
sportsdirektøren ændret
akademichefen ændret.
ny anfører og viceanfører
6 nye spillere ind til videre.

Det er meget og på én gang.
Jeg har ikke påstået det modsatte, så det behøver du ikke prøve at overbevise mig om. Der sker mange ændringer.

Påpegede bare, at en bruger i mange omgange har forsøgt at starte en diskurs om AaB som det nye OB, og at det muligvis også har noget med brugerens tilhørsforhold at gøre.

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 12. jul 2024, 17:00

Funky skrev:
12. jul 2024, 15:19
baresi skrev:
12. jul 2024, 15:15
Spændende og måske et vink med en vognstang

https://aabsport.dk/nyheder/2024/juli/m ... r-for-AaB/
Ja hvad sagde jeg... Mathias J er bare en kæmpe lederskikkelse! Og Widell som viceanfører... Der er godt nok en ny sherif i byen, han hedder Menno, og han er ikke så super-imponeret over den kultur og det hierarki, som "de rigtige AaB'ere" har stået for, kunne det tyde på.

Det kunne også tyde på, at det er farvel til Højholt, måske. Hvis nu man forlængede med ham, så kunne jeg ellers godt forestille mig, han havde fået en rolle, men nu hvor posterne ER fordelt, så er det jo ikke længere en mulighed.

Edit: Nu hvor man indfører reglen fra EM-slutrunden om, at kun anføreren må henvende sig til dommeren (en god ting, synes jeg), så havde det måske været smartere at give anførerbindet til Widell...han skal da virkelig til at øve sig på at sige ingenting :D
Min første tanke var, at der gerne må justeres på en del knapper, men jeg skal da love for, at de bliver banket i bund.
Ligeledes var jeg indledningsvist lidt negativ stillet overfor denne nyhed, da der sker lige lovlig meget, men efter lidt betænkningstid, er det modsat.

I et konkurrence miljø skal man helst være øverst i hierarkiet på baggrund af præstationer og ikke historik. Den del er givet.

Den del jeg hæfter mig mest ved, det er mange af de unge spillere, der lige er ankommet, formentlig vil have nemmere ved at indgå i et sådan fællesskab, hvor det er kvalitet og præstationer der tæller - selvfølgelig kombineret med personlighed.

Der var en del snak om Thelander, Ahlmann og Lucas i anførergruppen. Sådan en gammel gruppe hærførere vil være mindre tilbøjelige til at acceptere forandring, da status quo vil betyde, at deres roller i toppen er sikret. Det var et tema ift 3 eller 4 i forsvaret. Det bliver gift, hvis spillerne har så meget magt. Såfremt dette har været et tema for sse22 og de har mærket lidt modstand for forandring, så er det fremragende at foretage handlingen nu.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 12. jul 2024, 17:36

Jeg synes det er forfriskende at give anfører rollerne til nogle af de yngre kræfter der har vist både niveau og attitude. Jeg kan sagtens forstå hvorfor Menno gerne vil tage en frisk start på dette punkt også. Det er dog også samtidig svært ikke at læse hans udtalelser som noget af et vink med en vognstang til Thelander. For en spiller der gennem sin karriere har givet rigtig meget til AaB og som helt sikkert stadig er en vigtig figur i omklædningsrummet, så håber jeg at han har det nogenlunde OK med det. Han har ikke fortjent en "ydmygelse".
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

AaBager
1. div
1. div
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Indlæg af AaBager » 12. jul 2024, 18:07

Forza skrev:
12. jul 2024, 15:59

Jeg har haft en oplevelse af at AaB i flere år har haft et usundt hierarki hvor Lucas igennem flere år havde patent på anførerrollen selvom han ikke var god nok til at spille.

Rettelse: Hvor Lucas blev smidt på bænken, for at presse ham ud af klubben. Han har vist efterfølgende, at niveauet ingenting fejlede, så længe han fik kontinuerlig spilletid
Legaliser pyro!

Besvar