Kokkefar skrev: ↑7. jul 2024, 22:52
FlæskeFrank skrev: ↑7. jul 2024, 20:28
Jeg gik ved tordenafbrydelsen. Resten var kun via stream.
Overordnet et positivt indtryk.
Jasson, nr. 17, virker rigtig god for vores spil. Han vil dog gerne hjælpe dommeren med at dømme, her må han måske godt skrue lidt ned.
Kalvin John fik ikke i mine øjne så meget at arbejde med, men virker rigtig godt skolet og skal nok blive en klar gevinst.
Jimenez var involveret i meget og ligner også en god mand for os.
Eneste skuffelse var Lars Kramer. Han virker bare dårlig. Og har gjort det længe. Caballo's udvisning viser at vi nok er lidt tynde på backs.
Jeg gik samtidig som dig og er meget enig i dine betragtninger.
Jasson var virkelig god, sådan rigtig god. Jeg tror der var mange der troede han var købt til kanten, men det har hele tiden været planen at han skulle spille på 8’eren, hvor hans teknik, aggressivitet og drive kommer til sin ret. Jeg tror han bliver rigtig vigtig for os.
Kelvin John ligner en mand, der er scoutet ved brug af de samme filtre som man fandt Mathias Jørgensen under. Hans helt store mangel er hans manglede slutprodukt. Han burde vel have lavet 3-4 mål over de to træningskampe allerede. Han har fart, aggressivitet og placeringsevne. Han er ligesom M.Jørgensen ikke den store dribler eller kombinationsspiller, men han kan næsten én til én udfylde samme rolle som Jørgensen på højrekanten. Han blev betragtet som et kæmpe talent i Genk, men hans helt store problem var, at Genk havde et par endnu større talenter på hans position. Ellers var det en mand der havde fået flere chancer på førsteholdet. Hvis han kan lægge på sit slutprodukt så har vi en kommende superligaprofil. Han har næsten hele pakken.
Jiménez så rigtig fin ud, der er helt sikkert meget fodbold i ham. OB’erne gik hårdt til ham og det så ud til at påvirke ham lidt. Han er hentet som 8’er, men kan også bruges som 6’er hvis man i nogle kampe får brug for at vende trekanten om på midten. Jeg så ham mest ligge som en 6’er i går. Han kan tydeligvis bedst li’ at have spillet foran sig. Sikker på bolden og gode pasninger og overblik. Jeg så ikke så mange af de kvaliteter jeg forventer af en 8’er, men jeg ved jo ikke hvad han har fået besked på af trænerteamet inden han kom ind. Det jeg så var godt og man skal huske, at han slet ikke er i form.
Udover dem du nævner synes jeg Ross fortjener at blive nævnt. Hans kvaliteter kommer virkelig til sin ret på venstre kant, hvor han trækker ind i banen og ofte fungerer som 10’er. Han var fremragende i går. Jeg kan sagtens se ham lave 15 målinvolveringer over denne sæson.
Amar Diagne har nogle spændende spidskompetencer, men jeg synes stadig vi er et stykke fra en superligaspiller.
Otoa, Árnarson, Bomholt, Møller, Davidsen (bortset fra fejl der gav mål) virker rolige og modne i deres spil. Jeg synes der virker til at være en helt anden bund i dem, end vi plejer se fra nyoprykkede seniorspillere. De falder ikke ud af kampen, men tager ansvar og tager mange rigtige beslutninger - det lover altså virkelig godt.
Jeg er mest træt af at se på Thelander og Kramer. Jeg er nervøs hver gang de er involverede. Ingen af dem har en fremtid på et hold der står så højt som planen er. Kan man komme af med Thelander virker Pudel som en fin løsning. Han var rolig og god på bolden i går. Kom aldrig i problemer.
Gode individuelle præstationer, men mest positivt er det, at vi har et koncept, hvor spillerne passer ind. Det er så tydeligt, at de nye spillere passer perfekt til den her spillestil og at vi har fået en træner der køber 100% ind på denne og tilmed kan føre den ud i livet. Jeg er imponeret over hvor langt de er kommet på så kort tid. Den kamp jeg så i går er noget af det bedste jeg har set fra AaB i flere år. Der er endelig et fast koncept og en spillertrup der passer dertil. Jeg er mere positiv end jeg har været siden 2015-ish.