Træningskampe sommeren 2024

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Re: Træningskampe sommeren 2024

Indlæg af Jakobsen » 8. jul 2024, 09:51

DenSataniskeHest skrev:
8. jul 2024, 09:27
Sauer skrev:
7. jul 2024, 19:02
Har kun set highlights fra OB-kampen, men er forsigtig optimist på den baggrund. Synes der er flere gode offensive sekvenser, hvor vi flytter bolden hurtigere end tidligere og tager flere gode løb. Det glæder jeg mig til at se mere af.

Tak til dem, der har taget sig tid at skrive deres betragtninger fra kampen herinde.
sjovt som et par uger med Van Dam, pludselig viser at der er en plan offensivt, og spillerne har fået indøvet nogle ting.. Hvilke man selv efter et år med Hilje aldrig så...
Van Dam er en uddannet træner, som har langt større erfaring end Hiljemark. Derudover er vi også et år længere med at skræddersy truppen til en spillestil. Ikke, at jeg er den store HIljemark defensor for var især rystet over hans sorte snak når han fik muligheden for at snakke i dybden om fodbold og holdet. Det blev meget mere "Hvem er Oscar".

Jeg tror egentlig det var det rigtige at forlænge med Hilje i en tid med nedrykning og ny sportslig ledelse for at holde noget ro i klubben. Derudover viste han jo faktisk også nogle gode takter undervejs. Jeg vil forsvare ham så langt, at den nye spillestil ikke rigtigt kunne virke med den midtbane han havde og cementfødderne hos stopperduoen og 5-4-1 i efteråret var i det lys et rigtigt valg så vi kom op igen.
Men det er positivt, at vi nu har fået ansat de folk der ser ud til at kunne udvile holdet videre.
RAUS RAUS SSE!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 8. jul 2024, 10:22

Det er også efterhånden mere udbredt med dedikerede trænerkarrierer, end tidligere fodboldspillere der skal have noget qt lave, og måske/måske ikke har kompetencerne.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

sorenmoller95
2. div
2. div

Indlæg af sorenmoller95 » 8. jul 2024, 13:34

Til de der endnu ikke har set det

Lørdag spilles der to kampe mellem AaB og Viborg. Først de to førstehold kl. 13.30 og dernæst en reserveholdskamp 15.30. Begge kampe spilles på opvisningsbanen på Hornevej. Streames ligeledes på nordjyske.dk

https://aabsport.dk/nyheder/2024/juli/t ... g-kl-1330/

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 8. jul 2024, 19:22

Sauer skrev:
8. jul 2024, 01:53
Kokkefar skrev:
7. jul 2024, 22:52
FlæskeFrank skrev:
7. jul 2024, 20:28
Jeg gik ved tordenafbrydelsen. Resten var kun via stream.

Overordnet et positivt indtryk.
Jasson, nr. 17, virker rigtig god for vores spil. Han vil dog gerne hjælpe dommeren med at dømme, her må han måske godt skrue lidt ned.

Kalvin John fik ikke i mine øjne så meget at arbejde med, men virker rigtig godt skolet og skal nok blive en klar gevinst.

Jimenez var involveret i meget og ligner også en god mand for os.

Eneste skuffelse var Lars Kramer. Han virker bare dårlig. Og har gjort det længe. Caballo's udvisning viser at vi nok er lidt tynde på backs.
Jeg gik samtidig som dig og er meget enig i dine betragtninger.

Jasson var virkelig god, sådan rigtig god. Jeg tror der var mange der troede han var købt til kanten, men det har hele tiden været planen at han skulle spille på 8’eren, hvor hans teknik, aggressivitet og drive kommer til sin ret. Jeg tror han bliver rigtig vigtig for os.

Kelvin John ligner en mand, der er scoutet ved brug af de samme filtre som man fandt Mathias Jørgensen under. Hans helt store mangel er hans manglede slutprodukt. Han burde vel have lavet 3-4 mål over de to træningskampe allerede. Han har fart, aggressivitet og placeringsevne. Han er ligesom M.Jørgensen ikke den store dribler eller kombinationsspiller, men han kan næsten én til én udfylde samme rolle som Jørgensen på højrekanten. Han blev betragtet som et kæmpe talent i Genk, men hans helt store problem var, at Genk havde et par endnu større talenter på hans position. Ellers var det en mand der havde fået flere chancer på førsteholdet. Hvis han kan lægge på sit slutprodukt så har vi en kommende superligaprofil. Han har næsten hele pakken.

Jiménez så rigtig fin ud, der er helt sikkert meget fodbold i ham. OB’erne gik hårdt til ham og det så ud til at påvirke ham lidt. Han er hentet som 8’er, men kan også bruges som 6’er hvis man i nogle kampe får brug for at vende trekanten om på midten. Jeg så ham mest ligge som en 6’er i går. Han kan tydeligvis bedst li’ at have spillet foran sig. Sikker på bolden og gode pasninger og overblik. Jeg så ikke så mange af de kvaliteter jeg forventer af en 8’er, men jeg ved jo ikke hvad han har fået besked på af trænerteamet inden han kom ind. Det jeg så var godt og man skal huske, at han slet ikke er i form.

Udover dem du nævner synes jeg Ross fortjener at blive nævnt. Hans kvaliteter kommer virkelig til sin ret på venstre kant, hvor han trækker ind i banen og ofte fungerer som 10’er. Han var fremragende i går. Jeg kan sagtens se ham lave 15 målinvolveringer over denne sæson.

Amar Diagne har nogle spændende spidskompetencer, men jeg synes stadig vi er et stykke fra en superligaspiller.

Otoa, Árnarson, Bomholt, Møller, Davidsen (bortset fra fejl der gav mål) virker rolige og modne i deres spil. Jeg synes der virker til at være en helt anden bund i dem, end vi plejer se fra nyoprykkede seniorspillere. De falder ikke ud af kampen, men tager ansvar og tager mange rigtige beslutninger - det lover altså virkelig godt.

Jeg er mest træt af at se på Thelander og Kramer. Jeg er nervøs hver gang de er involverede. Ingen af dem har en fremtid på et hold der står så højt som planen er. Kan man komme af med Thelander virker Pudel som en fin løsning. Han var rolig og god på bolden i går. Kom aldrig i problemer.

Gode individuelle præstationer, men mest positivt er det, at vi har et koncept, hvor spillerne passer ind. Det er så tydeligt, at de nye spillere passer perfekt til den her spillestil og at vi har fået en træner der køber 100% ind på denne og tilmed kan føre den ud i livet. Jeg er imponeret over hvor langt de er kommet på så kort tid. Den kamp jeg så i går er noget af det bedste jeg har set fra AaB i flere år. Der er endelig et fast koncept og en spillertrup der passer dertil. Jeg er mere positiv end jeg har været siden 2015-ish.
Tak for at dele. Jeg troede egentlig også, at Jasson primært var kantspiller. Men hvis han er tiltænkt en plads på den centrale midtbane, er den vel også snart - hvert fald antalsmæssigt - dækket ind? Ikke at jeg vil brokke mig over en erfaren midtbanemand, som vi angiveligt skulle være på udkig efter.

Højholt
Jasson
Widell
Bomholt
Jimenez
Kasper Davidsen
Jeg tror en erfaren 6’er vil være en erstatning for Højholt. Skulle han ombestemme sig og forlænge giver det igen mening at hente endnu en 6’er. Men ja, der bliver kamp om pladserne på midten. Det samme kan siges om de tre forreste pladser. Her forudser jeg fx ikke Adedeji få mange minutter. Jeg tror også man har indset han ikke passer ind i konceptet. På positivsiden får vi dælme noget kvalitet at skyde med fra bænken. Meget spændende.

Martin Bak
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af Martin Bak » 11. jul 2024, 13:47

Aaaarrrmen for helvede da 😃😃 Bjarne pudel???

Det lyder som om vi har signet en fra Casper og Mandrilaftalen
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 11. jul 2024, 13:48

Martin Bak skrev:
11. jul 2024, 13:47
Aaaarrrmen for helvede da 😃😃 Bjarne pudel???

Det lyder som om vi har signet en fra Casper og Mandrilaftalen
Eller et ordentligt brød fra en landby i Vendsyssel der har fået navnet nede i fodboldklubben fordi han lufter konens mikroskopiske og velplejede pudel.
RAUS RAUS SSE!

Raptorr
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af Raptorr » 12. jul 2024, 19:39

Jimenez, Jasson og Bomholt (U19 EM) samt Adedeji er ikke med imod Viborg i morgen. Ærgerligt, ville gerne have set Jasson og Jimenez i aktion. Det er kl. 13.30 på Hornevej.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 12. jul 2024, 20:29

Mit gæt på en start 11:

Müller

Jørgensen - Kramer - Otoa - Noel

Davidsen - Højholt - Widell

John - Jørgensen - Ross

Bænk: De Boer, Thelander, Pudel, Diego, Amankwah, Diagne, Helenius, Iredale

Hold nu op hvor jeg glæder mig til i morgen :cool:
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 12. jul 2024, 20:45

Kasper skrev:
12. jul 2024, 20:29
Mit gæt på en start 11:

Müller

John - Jørgensen - Ross

Gør jeg satme også - håber ikke syndfloden over Hornevej er alt for voldsom i de par timer. Vil satme gerne ud at se dem.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar

Indlæg af Kasper » 12. jul 2024, 21:21

Jakobsen skrev:
12. jul 2024, 20:45
Kasper skrev:
Mit gæt på en start 11:

Müller

John - Jørgensen - Ross

Gør jeg satme også - håber ikke syndfloden over Hornevej er alt for voldsom i de par timer. Vil satme gerne ud at se dem.
Jeg skal derud ligemeget om det er shorts eller snorkel og gummitæer!
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Trickster » 12. jul 2024, 21:52

Raptorr skrev:
12. jul 2024, 19:39
Jimenez, Jasson og Bomholt (U19 EM) samt Adedeji er ikke med imod Viborg i morgen. Ærgerligt, ville gerne have set Jasson og Jimenez i aktion. Det er kl. 13.30 på Hornevej.
Nogen der ved hvorfor Jimenez og Jasson ikke deltager? Forhåbeltig er det ikke længerevarende skader, der holder dem ude... Jeg synes især Jasson har set spændende ud. Jeg tror, at han bliver profil for os denne sæson.
Hair is not a right: it´s a privilege!

FlemmingG
Landshold
Landshold

Indlæg af FlemmingG » 13. jul 2024, 00:22

Er der mon risiko for at kampen imorgen bliver aflyst? Ifølge de forskellige vejrtjenester kommer det til at regne temmelig ekstremt i eftermiddagstimerne i Aalborg

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 13. jul 2024, 10:11

Trickster skrev:
12. jul 2024, 21:52
Raptorr skrev:
12. jul 2024, 19:39
Nogen der ved hvorfor Jimenez og Jasson ikke deltager? Forhåbeltig er det ikke længerevarende skader, der holder dem ude... Jeg synes især Jasson har set spændende ud. Jeg tror, at han bliver profil for os denne sæson.
jeg tror jimenez og jasson er lille overbelastning, hvilket jeg tror generelt bliver et tema i AaB - den samlede belastning af spillerne.
Men enig, tror de begge kan blive store profiler, og så håber og tror jeg faktisk på at Adedeji kan blomstre under Menno. Jeg syns sgu der er noget uforløst spændende i Adedeji, og ham har jeg ikke lige givet op på endnu.
kunne være interessant at give jimenez 6eren - også når han udtaler det er der han helst spiller

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 13. jul 2024, 10:38

baresi skrev:
13. jul 2024, 10:11
[quote=Trickster post_id=688607 time=<a href="tel:1720813955">1720813955</a> user_id=6901]
[quote=Raptorr post_id=688600 time=<a href="tel:1720805988">1720805988</a> user_id=7883]
[/quote]

jeg tror jimenez og jasson er lille overbelastning, hvilket jeg tror generelt bliver et tema i AaB - den samlede belastning af spillerne.
Men enig, tror de begge kan blive store profiler, og så håber og tror jeg faktisk på at Adedeji kan blomstre under Menno. Jeg syns sgu der er noget uforløst spændende i Adedeji, og ham har jeg ikke lige givet op på endnu.
kunne være interessant at give jimenez 6eren - også når han udtaler det er der han helst spiller
[/quote]

Jeg har af bagvej hørt fra en tidligere holdkammerat i Køge, at Adedejis største udfordring er, at han er en udpræget kampspiller, der slækker til træning, hvis ikke han bliver direkte pacet af trænere og medspillere.

De største driblere er ofte legebørn længere tid end spånpladespillerne -også i børne og ungdomsfodbold. Men mon ikke Menno ved hvordan han skal få det bedste ud af ham.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 13. jul 2024, 10:41

Jeg har ad bagvej hørt fra en tidligere holdkammerat i Køge, at Adedejis største udfordring er, at han er en udpræget kampspiller, der slækker til træning, hvis ikke han bliver direkte pacet af trænere og medspillere.

Men mon ikke Menno ved, hvordan han skal få det bedste ud af ham.
In verbis simus faciles

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 13. jul 2024, 12:02

Kasper skrev:
Mit gæt på en start 11:

Müller

John - Jørgensen - Ross

Der er dælme ikke mange superliga kampe i den opstilling. Jeg er 100% pro tyskerne, men jo flere og flere superligakampe der bliver hevet ud af vores hold jo større frygt får jeg for den kommende sæson. Det her, på kort bane bliver enden galt eller genialt nu, specielt også nu hvor Thelander er væk fra start 11'eren. På lang bane tror jeg på det her, men fuck, hvad jeg for 2 uger siden var sikker på blev en 6-9 plads, er jeg nu mere i tvivl. Synes det er godt vi først skal møde vores direkte nedrykningskonkurrenter sent i sæsonen, så vi forhåbentlig når at rette nogle ting til.

sorenmoller95
2. div
2. div

Indlæg af sorenmoller95 » 13. jul 2024, 12:33

Kasper skrev:
Mit gæt på en start 11:

Müller

John - Jørgensen - Ross

Det må jeg sige - det er satme godt ramt

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar

Indlæg af Kasper » 13. jul 2024, 12:42

sorenmoller95 skrev:
13. jul 2024, 12:33
Kasper skrev:
Mit gæt på en start 11:

Müller

John - Jørgensen - Ross

Det må jeg sige - det er satme godt ramt
Tak.

Ramte jeg den? Hvor ser du det henne?

slammer
2. div
2. div
Geografisk sted: Malmø

Indlæg af slammer » 13. jul 2024, 12:46

Jeg har ikke mulighed for at se kampen(e) i dag live.. Er der nogen som ved om man kan se det on demand inde på nordjyske senere uden at løbe ind i resultatet…

Danni
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af Danni » 13. jul 2024, 12:49

Kasper skrev:
13. jul 2024, 12:42
sorenmoller95 skrev:
13. jul 2024, 12:33
Kasper skrev: