Træningskampe sommeren 2024
-
Dennis Nielsen
- Allstar

Re: Træningskampe sommeren 2024
vi var ikke i vores ideal opstilling. Jeg har ikke særlig meget kendskab til Viborgs ditto, men var det i deres ideal opstilling?
Jeg mener, at vores trup er tynd og mangler dybde. Vores trup mangler også erfaring på det niveau, som suppen byder på.
Derfor kan det have markant betydning, at vi egentlig mangler 2-3 spillere i ideal opstilling - især set ift resultatet mod Viborg.
Jeg håber godt nok, at de bliver bedre fredag resultatmæssigt.
Jeg mener, at vores trup er tynd og mangler dybde. Vores trup mangler også erfaring på det niveau, som suppen byder på.
Derfor kan det have markant betydning, at vi egentlig mangler 2-3 spillere i ideal opstilling - især set ift resultatet mod Viborg.
Jeg vil godt kunne leve med et smalt nederlag på fredag efter en indsats med positive indslag og perspektiver, men jeg frygter, at de løber ind i en snitter og en udstilling af udfordringerne med forsvaret og balancen på holdet. Det vil ikke gøre noget godt for nogen. Vi manglede vel Jimenez, Jasson og måske også Bomholt imod Viborg i forhold til en ideal opstilling. Uden at jeg har en fast ide om, hvad den foretrukne startopstilling er, så er det vel de spillere, som man kan forestille sig være i spil til en startplads. Håber også, at vi får Iredale at se undervejs på fredag.Dennis Nielsen skrev: ↑15. jul 2024, 10:51vi var ikke i vores ideal opstilling. Jeg har ikke særlig meget kendskab til Viborgs ditto, men var det i deres ideal opstilling?
-
calciomania
- 2. div

- Geografisk sted: Aalborg
Jeg så kun højdepunkterne fra Viborg-kampen. Umiddelbart lyver 1-4 en anelse, da AaB også havde ret mange chancer, som de brændte. Og de sidste to Viborg-mål var vel mere eller mindre fejl af den nye tyske målmand. Han havde egentlig mange gode redninger, men ved det tredje mål kommer han på mellemhånd ved et indlæg og ved det fjerde bliver han fanget alt for højt oppe og må se bolden sejle ind på et pragtskud fra ca. 50 meters afstand. Men okay, jeg skal ikke dømme Müller ud fra denne ene kamp. Som sagt havde han også nogle fine redninger i første halvleg.
Men AaB ser ud til at fortsætte tendensen fra sidste sæson med at give lidt for mange chancer og friløbere væk. Det kan godt blive dyrt i Superligaen. Så selvom den nye offensive stil med højt pres ER seværdig og prisværdig, kan det godt være, at man på et tidspunkt bliver nødt til at gå lidt på kompromis. Men vi må lige se, hvordan de første par kampe i Superligaen forløber.
Jeg vil også lige se et par HELE kampe med AaB (og ikke bare et sammendrag) før jeg udtaler mig om de nytilkomne spillere.
Men AaB ser ud til at fortsætte tendensen fra sidste sæson med at give lidt for mange chancer og friløbere væk. Det kan godt blive dyrt i Superligaen. Så selvom den nye offensive stil med højt pres ER seværdig og prisværdig, kan det godt være, at man på et tidspunkt bliver nødt til at gå lidt på kompromis. Men vi må lige se, hvordan de første par kampe i Superligaen forløber.
Jeg vil også lige se et par HELE kampe med AaB (og ikke bare et sammendrag) før jeg udtaler mig om de nytilkomne spillere.
Har jeg misset noget, eller er der ikke meldt status ud på Helenius’ skade fra kampen mod Viborg?
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
Nordjyske skriver om lægernes dom over Helenius:
"Og det var en god dom, for allerede under tirsdagens træning var Nicklas Helenius trukket i løbeskoene."
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
En forstuvning. Han er tilbage i løbet af en uge eller 2.Erasmus Montanus skrev: ↑16. jul 2024, 17:11Nordjyske skriver om lægernes dom over Helenius:
"Og det var en god dom, for allerede under tirsdagens træning var Nicklas Helenius trukket i løbeskoene."
// gwailo
Var der nogen der så kampen mod gf idag? Er spændt på at høre hvordan iredale spillede, kan se han lavede et sindssygt mål..
Han var livlig, kom frem til et par chancer derudover. De Boer stod i øvrigt en fin kamp. Jimenez med nogle udmærkede offensive aktioner, men også nogle opspilsfejl, hvor han enten sjuskede eller det bare gik for stærkt for ham. John fik ikke rigtigt sat noget aftryk.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Hvordan gjorde Diego Caballo det på sekseren?Funky skrev: ↑23. okt 2024, 08:05Han var livlig, kom frem til et par chancer derudover. De Boer stod i øvrigt en fin kamp. Jimenez med nogle udmærkede offensive aktioner, men også nogle opspilsfejl, hvor han enten sjuskede eller det bare gik for stærkt for ham. John fik ikke rigtigt sat noget aftryk.
Det var vidst en test inden fredagens kamp.
Er jeres Nordjyske stream også nede i dagens kamp mod Vendsyssel?
Streamet er netop startet igen, men mit var også nede i 15ish minutter.
Et hjerte - En klub
Marc Nielsen spiller en VFF spiller fri foran vores felt, som nemt scorer.
Bertil Skovgaard er også kommet ind - statur som Helenius. Han virker til at gå godt med i presspillet.
Et hjerte - En klub
Ja det var dælme skidt af Marc Nielsen. Har svært ved at se at han skulle have Superliga-niveau, og det samme gælder i endnu højere grad Eugene Amankwah.
Malthe Kjølby må være på vippen til en kontakt - og ellers tænker jeg Hobro står klar i kulissen. Malthe Holt havde et fint indhop synes jeg, men tvivler på det bliver til en kontrakt.
Prøvespilleren…tja tjoo.
Er tja tjoo med prøvespilleren ifht. at gøre en forskel på Superligaen her og nu eller er det ifht. hans talent?Martino1 skrev: ↑14. nov 2024, 08:10Ja det var dælme skidt af Marc Nielsen. Har svært ved at se at han skulle have Superliga-niveau, og det samme gælder i endnu højere grad Eugene Amankwah.
Malthe Kjølby må være på vippen til en kontakt - og ellers tænker jeg Hobro står klar i kulissen. Malthe Holt havde et fint indhop synes jeg, men tvivler på det bliver til en kontrakt.
Prøvespilleren…tja tjoo.
RAUS RAUS SSE!
Umiddelbart det første, men jeg synes det er svært at sige noget klogt på så lille en baggrund desværre.Jakobsen skrev: ↑14. nov 2024, 08:49Er tja tjoo med prøvespilleren ifht. at gøre en forskel på Superligaen her og nu eller er det ifht. hans talent?Martino1 skrev: ↑14. nov 2024, 08:10Ja det var dælme skidt af Marc Nielsen. Har svært ved at se at han skulle have Superliga-niveau, og det samme gælder i endnu højere grad Eugene Amankwah.
Prøvespilleren…tja tjoo.