Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Indlæg af troelsh » 16. jul 2024, 12:24

Kokkefar skrev:
16. jul 2024, 11:54
Det kan godt undre mig, at man ikke har fundet en løsning med Marc Nielsen endnu. Det er det sted vi er klart svagest og vi har første kamp på fredag. Læg dertil at Marc Nielsen ikke har trænet i et stykke tid og derfor skal bruge til på at komme i form og spilles ind på holdet. Det er da med at få ham ind så hurtigt som muligt så vi kan få ham klar. Set i det lys må det være et betydeligt beløb Peter Lassen forlanger, for jeg tænker at den sportslige omkostning ved at vente på ham kan være ret stor. Hvis det bare var 50.000 EUR tror jeg da han var her den dag i dag.
Tror ikke det er et betydeligt beløb, jeg tror simpelthen bare det er endnu et tegn på, at kassen er tom, og bestyrelsen vil ikke have der bliver brugt penge på transfers. Man kan dog sige, at tiden arbejder for os nu, da han med sikkerhed er AaB spiller om et halvt år, og så får de ikke en krone for ham, men for alles skyld, så håber jeg man finder en løsning.

Jeg er også noget bekymret ved at skulle spille et halvt år med en vestreback konstellation bestående af Caballo/Noél, det bliver helt sikkert et problem for os.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 16. jul 2024, 12:41

troelsh skrev:
16. jul 2024, 12:24
Kokkefar skrev:
Det kan godt undre mig, at man ikke har fundet en løsning med Marc Nielsen endnu. Det er det sted vi er klart svagest og vi har første kamp på fredag. Læg dertil at Marc Nielsen ikke har trænet i et stykke tid og derfor skal bruge til på at komme i form og spilles ind på holdet. Det er da med at få ham ind så hurtigt som muligt så vi kan få ham klar. Set i det lys må det være et betydeligt beløb Peter Lassen forlanger, for jeg tænker at den sportslige omkostning ved at vente på ham kan være ret stor. Hvis det bare var 50.000 EUR tror jeg da han var her den dag i dag.
Tror ikke det er et betydeligt beløb, jeg tror simpelthen bare det er endnu et tegn på, at kassen er tom, og bestyrelsen vil ikke have der bliver brugt penge på transfers. Man kan dog sige, at tiden arbejder for os nu, da han med sikkerhed er AaB spiller om et halvt år, og så får de ikke en krone for ham, men for alles skyld, så håber jeg man finder en løsning.

Jeg er også noget bekymret ved at skulle spille et halvt år med en vestreback konstellation bestående af Caballo/Noél, det bliver helt sikkert et problem for os.
Der er slet ingen tvivl om at kassen til transfers vitterligt er tom - som udgangspunkt - men jeg vil være overrasket hvis ikke bestyrelsen kan bevilge et mindre beløb til at få transferen i hus nu. Det store spørgsmål er jo hvor langt de er fra hinanden, der foregår uden tvivl en armlægning lige nu. Udefra er det svært at se hvem der skulle have en overhånd og ingen har en rationel interesse i at trække det ud. De kan kun sælge til os og har intet at bruge Marc Nielsen til når han ikke engang kan træne med. Med hans deltidskontrakt er det vel også begrænset hvad man kan forlange. Omvendt er han heller ikke dyr at have rendende for dem, og de ved naturligvis godt at vi står og mangler ham nu. Slutteligt er der garanteret også noget ego indblandet hos især Lassen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

andrii
1. div
1. div
Favoritspiller: Frank Strandli

Indlæg af andrii » 16. jul 2024, 15:28

Har jeg misset noget, eller er der ikke meldt status ud på Helenius’ skade fra kampen mod Viborg? Som jo så også kan have indflydelse på transfervinduet.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 16. jul 2024, 16:45

andrii skrev:
16. jul 2024, 15:28
Har jeg misset noget, eller er der ikke meldt status ud på Helenius’ skade fra kampen mod Viborg? Som jo så også kan have indflydelse på transfervinduet.
Jeg kan desværre ikke fortælle hvad der står i artiklen, men det er der sikkert nogen der kan :)

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... yt/5154575
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold

Indlæg af bedstefar » 16. jul 2024, 16:51

Hanga skrev:
16. jul 2024, 16:45
andrii skrev:
Jeg kan desværre ikke fortælle hvad der står i artiklen, men det er der sikkert nogen der kan :)

Forstuvning af knæet, ledbåndet har fået et lille riv. Helle håber at kunne træne fuldt med igen om 7-10 dage.

RUM721
Miniput
Miniput
Favoritspiller: Jarko rinne

Indlæg af RUM721 » 16. jul 2024, 16:53

Perfekt! Det var også hvad jeg havde hørt👍

FlemmingG
Landshold
Landshold

Indlæg af FlemmingG » 16. jul 2024, 16:55

Helenius er sluppet billigt. Forstuvning af knæet. Forventer at være tilbage i fuld om 7-10 dage

Brugeravatar
Krage
1. div
1. div
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Krage » 16. jul 2024, 17:21

Hanga skrev:
16. jul 2024, 12:41
troelsh skrev:
16. jul 2024, 12:24
Kokkefar skrev:

Der er slet ingen tvivl om at kassen til transfers vitterligt er tom - som udgangspunkt - men jeg vil være overrasket hvis ikke bestyrelsen kan bevilge et mindre beløb til at få transferen i hus nu. Det store spørgsmål er jo hvor langt de er fra hinanden, der foregår uden tvivl en armlægning lige nu. Udefra er det svært at se hvem der skulle have en overhånd og ingen har en rationel interesse i at trække det ud. De kan kun sælge til os og har intet at bruge Marc Nielsen til når han ikke engang kan træne med. Med hans deltidskontrakt er det vel også begrænset hvad man kan forlange. Omvendt er han heller ikke dyr at have rendende for dem, og de ved naturligvis godt at vi står og mangler ham nu. Slutteligt er der garanteret også noget ego indblandet hos især Lassen.
En anden ting der taler for at vi kan få ham lidt før er vel at Hvidovre, for at opretholde deres kontrakt, skal tilbyde relevant hold træning til Marc Nielsen. Deres u23 starter snart igen, men om det er nok til at opretholde kontrakten ved jeg ikke?

DobbeltA
1. div
1. div
Geografisk sted: 9330

Indlæg af DobbeltA » 16. jul 2024, 18:46

Har netop hørt Peter Lassen - Hvidovre, svare på spørgsmål vedrørende Marc Nielsen. Marc Nielsen må i følge sin kontrakt ikke træne mellem kl. 08.00-14.00, da hans kontrakt i Hvidovre er en deltidskontrakt. Derfor mener Peter Lassen ikke at det giver mening at beholde ham, men vil gerne have en lille skilling for ulejligheden (som han udtrykker det). Peter Lassen svarer, at han selv synes Hvidovre er yderst rimelige i deres krav, så de afventer AaB. Peter Lassen forventer et snarligt skifte.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 16. jul 2024, 20:03

DobbeltA skrev:
16. jul 2024, 18:46
Har netop hørt Peter Lassen - Hvidovre, svare på spørgsmål vedrørende Marc Nielsen. Marc Nielsen må i følge sin kontrakt ikke træne mellem kl. 08.00-14.00, da hans kontrakt i Hvidovre er en deltidskontrakt. Derfor mener Peter Lassen ikke at det giver mening at beholde ham, men vil gerne have en lille skilling for ulejligheden (som han udtrykker det). Peter Lassen svarer, at han selv synes Hvidovre er yderst rimelige i deres krav, så de afventer AaB. Peter Lassen forventer et snarligt skifte.
Men det har da vist været meldingen fra Lassen, siden aftalen blev offentliggjort for en uge siden. Med tanke på at vi godt kunne bruge ham på fredag, må der stadig være uenighed om, hvad der er rimeligt.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 16. jul 2024, 20:54

Hvidovre er skiftet fra deltid til fuldtid. Men ikke alle deres kontrakter er sat til at kunne komme med i skiftet, og derfor skal Hvidovre lave kontrakt fornyelse med de kontrakter, som ikke er mulige at få med i fuldtid. Det nåede de ikke med Marc Nielsen, og Hvidovre kan nok ikke opfylde deres forpligtelser til hans deltids kontrakt. Derfor bliver han fri i dette efterår, og AaB skal ikke betale Hvidovre, men han er nok lovet en bedre løn i AaB end han fik Hvidovre, og AaB skal betale ham ifølge den kontrakt han har fra 1 januar, i hvert fald i sympatiens tegn
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 16. jul 2024, 21:23

634 skrev:
16. jul 2024, 20:54
Hvidovre er skiftet fra deltid til fuldtid. Men ikke alle deres kontrakter er sat til at kunne komme med i skiftet, og derfor skal Hvidovre lave kontrakt fornyelse med de kontrakter, som ikke er mulige at få med i fuldtid. Det nåede de ikke med Marc Nielsen, og Hvidovre kan nok ikke opfylde deres forpligtelser til hans deltids kontrakt. Derfor bliver han fri i dette efterår, og AaB skal ikke betale Hvidovre, men han er nok lovet en bedre løn i AaB end han fik Hvidovre, og AaB skal betale ham ifølge den kontrakt han har fra 1 januar, i hvert fald i sympatiens tegn
Det forstod jeg ikke helt. Han bliver fri? :)

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 16. jul 2024, 21:44

Sauer skrev:
16. jul 2024, 21:23
634 skrev:
16. jul 2024, 20:54
Det forstod jeg ikke helt. Han bliver fri? :)
Det må da blive logisk set, det ville være forkert af AaB at sende penge til Hvidovre
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Balken
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Ahlmann

Indlæg af Balken » 16. jul 2024, 22:32

Der er ifølge mediet Campo kommet bud på Widell fra Gronningen, men AaBs pris er for høj.

https://campo.dk/2024/07/16/store-AaB-k ... vlbA8C0fDw

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 16. jul 2024, 22:34

bedstefar skrev:
16. jul 2024, 16:51
Hanga skrev:
16. jul 2024, 16:45
andrii skrev:

Forstuvning af knæet, ledbåndet har fået et lille riv. Helle håber at kunne træne fuldt med igen om 7-10 dage.
Rigtig god melding, meget glædeligt for Helenius, og jeg synes også, han nåede at vise sig fint frem i den korte tid, han fik mod Viborg, så måske han kan blive et aktiv for os, sådan lidt imod alle forventninger.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 16. jul 2024, 22:41

Balken skrev:
16. jul 2024, 22:32
Der er ifølge mediet Campo kommet bud på Widell fra Gronningen, men AaBs pris er for høj.

Intet under 25. Widell er en moderne 8'er, med potentiale til at blive stor superligaprofil.

Kan egentlig godt undre mig lidt over at klubber som FCM eller BIF ikke har gjort forsøget.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 16. jul 2024, 22:51

jonas386 skrev:
16. jul 2024, 22:41
Balken skrev:

Intet under 25. Widell er en moderne 8'er, med potentiale til at blive stor superligaprofil.

Kan egentlig godt undre mig lidt over at klubber som FCM eller BIF ikke har gjort forsøget.
"Intet under 25"? Ifølge artiklen er det et AaB-krav på ca. 2 mio. euro som har fået Groningen til at trække følehornene til sig...

Desuden skulle der have været interesse fra "den bedste franske og tyske række gennem længere tid". Hvis det er rigtigt, så er det pludselig nemt at forestille sig, at Widell er videre før vinduet er lukket, for 2 mio. euro er da ikke store penge for klubber i de ligaer.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 16. jul 2024, 22:57

Funky skrev:
16. jul 2024, 22:51
jonas386 skrev:
Balken skrev:

"Intet under 25"? Ifølge artiklen er det et AaB-krav på ca. 2 mio. euro som har fået Groningen til at trække følehornene til sig...

Desuden skulle der have været interesse fra "den bedste franske og tyske række gennem længere tid". Hvis det er rigtigt, så er det pludselig nemt at forestille sig, at Widell er videre før vinduet et lukket, for 2 mio. euro er da ikke store penge for klubber i de ligaer.
Der kan jeg være bange for SSE22 folkene ikke har forstået noget. Vi skal aldrig sælge til BIF svinene eller bonderøvene! Skal man sælge så hellere lidt billigere til en udenlandsk klub.
RAUS RAUS SSE!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 16. jul 2024, 23:35

Funky skrev:
jonas386 skrev:
Balken skrev:

Desuden skulle der have været interesse fra "den bedste franske og tyske række gennem længere tid". Hvis det er rigtigt, så er det pludselig nemt at forestille sig, at Widell er videre før vinduet er lukket, for 2 mio. euro er da ikke store penge for klubber i de ligaer.
Ja, det er jo bare min holdning. Synes 15 millioner er alt for billigt for Widell. Moderne 8’er med alle de egenskaber der gør en midtbanespiller interessant i dag.
Jeg kan ikke se hvorfor han ikke skulle gå ind og blive en top-5 midtbanespiller i superligaen i denne sæson. Jeg kan ikke se mange 8’ere i superligaen der skulle være meget bedre, eller have lige så mange facetter i sit spil. Dani Olmo med defensive færdigheder oveni ;)

Det er jo tydeligvis også noget man har noteret sig i fodboldeuropa.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 16. jul 2024, 23:46

jonas386 skrev:
16. jul 2024, 23:35
Funky skrev:
jonas386 skrev:
Balken skrev:

Ja, det er jo bare min holdning. Synes 15 millioner er alt for billigt for Widell. Moderne 8’er med alle de egenskaber der gør en midtbanespiller interessant i dag.
Jeg kan ikke se hvorfor han ikke skulle gå ind og blive en top-5 midtbanespiller i superligaen i denne sæson. Jeg kan ikke se mange 8’ere i superligaen der skulle være meget bedre, eller have lige så mange facetter i sit spil. Dani Olmo med defensive færdigheder oveni ;)

Det er jo tydeligvis også noget man har noteret sig i fodboldeuropa.
Hvis han kan genfinde niveauet fra efteråret og overføre det til Superliga, er jeg enig i, at han bør koste +20 mio. kr.

Jeg synes, han faldt i niveau i foråret (sammen med mange andre). Vil gerne se ham være mere boldsikker - og forhåbentlig holde fast i de spektakulære aktioner på Superliga-niveau. Kan han det, tænker jeg også, det koster mere end 14-16 mio. kr.

Besvar