FC NORDSJÆLLAND--AAB--fr--19--07--2024--Kl. 20:00
FC NORDSJÆLLAND--AAB--fr--19--07--2024--Kl. 20:00
FC NORDSJÆLLAND - AaB
Indlæg af hit666 » 17. jul 2024, 13:27
DATO: fr 19-07-2024
Sted: Right to Dream Park
TV: Viaplay
Kick off: KL 20.00
DOMMER: Jørgen Daugbjerg Burchardt
VAR: Jens Maae
AVAR: Jesper Dahl
Müller
K. Jørgensen--Kramer--Otoa--Arnórsson
Jasson--Højholt--Widell
John, M--Jørgensen--Ross
Indlæg af hit666 » 17. jul 2024, 13:27
DATO: fr 19-07-2024
Sted: Right to Dream Park
TV: Viaplay
Kick off: KL 20.00
DOMMER: Jørgen Daugbjerg Burchardt
VAR: Jens Maae
AVAR: Jesper Dahl
Müller
K. Jørgensen--Kramer--Otoa--Arnórsson
Jasson--Højholt--Widell
John, M--Jørgensen--Ross
AaB AaB AaB AaB
Re: FC NORDSJÆLLAND--AAB--fr--19--07--2024--Kl. 20:00
ØV! Så er der VAR på igen! 
Alt andet en et forholdsvist klart nederlag kan vel betegnes som en success. Det er næppe de første kampe med masser af nye spillere og en relativt ny spillestil, som vi skal forvente os mest af - og da slet ikke mod et hold som Farum Boldklub.
Alt andet en et forholdsvist klart nederlag kan vel betegnes som en success. Det er næppe de første kampe med masser af nye spillere og en relativt ny spillestil, som vi skal forvente os mest af - og da slet ikke mod et hold som Farum Boldklub.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
Yes - hverken Sandy Putros eller Mikkel Foræder.
Ser gerne den her start 11 vurderet på form:
Mûller
K. Jørgensen, Kramer, Otoa, Noel
Jasson, Højholt, Widell
John, M. Jørgensen, Ross
Synes Iredale og Pudel har været her for kort tid til at starte. Jimenez har eftersigende også et fysisk efterslæb og starter næppe. Taget det i betragtning er eneste hovedpine VB. Jeg ser mere perspektiv i Noel end Caballo, men forventer de kan løse opgaven lige godt/dårligt. Begge vil nok få det svært mod FCNs hurtige afrikanere
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Mûller
Jasson, Højholt, Widell
John, M. Jørgensen, Ross
Synes Iredale og Pudel har været her for kort tid til at starte. Jimenez har eftersigende også et fysisk efterslæb og starter næppe. Taget det i betragtning er eneste hovedpine VB. Jeg ser mere perspektiv i Noel end Caballo, men forventer de kan løse opgaven lige godt/dårligt. Begge vil nok få det svært mod FCNs hurtige afrikanere
RAUS RAUS SSE!
Både Tipsbladet og Spilxperten mener vi render ind i et stort nederlag:
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... elland-AaB 3-0
https://www.spilxperten.com/fodbold/sup ... e-fra-AaB/ FCN-sejr (0-1)
Endvidere er Mediano-panelet fra igår ikke synderligt optimistiske på vores vegne for at sige det mildt.
Jeg håber vi går ud og modbeviser alle sammen.
Skal man se optimistisk på det er der vel heller ikke noget bedre tidspunkt at møde FCN på end nu hvor de endnu er ved at sætte et nyt hold sammen efter profilafgange samt ny træner.
I forhold til vores sidste test, så håber jeg at se lidt mere skarphed, færre boldtab og lidt mere påpasselighed i vores bagerste geled. Hvis vi lykkes med det, så tror jeg på at vi får point med fra Farum.
Endvidere er Mediano-panelet fra igår ikke synderligt optimistiske på vores vegne for at sige det mildt.
Skal man se optimistisk på det er der vel heller ikke noget bedre tidspunkt at møde FCN på end nu hvor de endnu er ved at sætte et nyt hold sammen efter profilafgange samt ny træner.
I forhold til vores sidste test, så håber jeg at se lidt mere skarphed, færre boldtab og lidt mere påpasselighed i vores bagerste geled. Hvis vi lykkes med det, så tror jeg på at vi får point med fra Farum.
Ham Azad fra Brøndby er da helt blank at høre på. Snakker om at AaB har top 6 ambitioner i den e sæson og ser anførervalget som noget der kan ophidse andre end reserven Thelander.NikM skrev:Både Tipsbladet og Spilxperten mener vi render ind i et stort nederlag:
RAUS RAUS SSE!
Azad er fin når snakken går på ungdomsfodbold på Sjælland,
og sjællandsk divisionsbold.
Det er ofte ret tydeligt at han ikke følger så meget med i de jyske superligaklubber eller divisionsklubber, og hans viden/analyser er ofte nogle måneder forsinket. Det er tit Steffen Dam der bærer de udsendelser når snakken flytter sig over Storebælt, og Mediano kunne generelt nyde godt af at have en mere dedikeret jysk ekspert med i deres optakter og analyser.
og sjællandsk divisionsbold.
Det er ofte ret tydeligt at han ikke følger så meget med i de jyske superligaklubber eller divisionsklubber, og hans viden/analyser er ofte nogle måneder forsinket. Det er tit Steffen Dam der bærer de udsendelser når snakken flytter sig over Storebælt, og Mediano kunne generelt nyde godt af at have en mere dedikeret jysk ekspert med i deres optakter og analyser.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
En ting er at man ikke regner med AaB, fair nok, men analyserne af AaB i Mediano er decideret elendige, og har været det et stykke tid. Har opgivet Mediano.NikM skrev: ↑17. jul 2024, 14:00Både Tipsbladet og Spilxperten mener vi render ind i et stort nederlag:
Jeg vil ikke blive overrasket hvis Pudel er i start-opstillingen. Så håber jeg bare at de har en plan, for at trække tempo ud af kampen. Det må være sandsynligt scenarie at Farum kan sætte deres spil i et hurtigere tempo end AaB kan med sit spil i Farum, og det må ikke blive AaBs spillere som skal løbe efter dem og bolden i kampen. Det skal lykkes at spille bolden rundt i egne positioner.Jakobsen skrev: ↑17. jul 2024, 13:56Yes - hverken Sandy Putros eller Mikkel Foræder.
Mûller
Jasson, Højholt, Widell
John, M. Jørgensen, Ross
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
- Trickster
- Superliga

- Favoritspiller: Lynge Jakobsen
- Geografisk sted: Aalborg
Jeg gav op på Mediano da ham tossen med sine statistikker og knap så meget fodboldfaglighed altid skulle forsøge at analysere AaBs kampe. Det hele handlede om, hvad han kunne udlede ud fra statistikker. Ofte følte man, at han ikke engang havde set den pågældende kamp.Dr.Jones skrev: ↑17. jul 2024, 17:34En ting er at man ikke regner med AaB, fair nok, men analyserne af AaB i Mediano er decideret elendige, og har været det et stykke tid. Har opgivet Mediano.NikM skrev: ↑17. jul 2024, 14:00Både Tipsbladet og Spilxperten mener vi render ind i et stort nederlag:
Jeg gætter i øvrigt på en 1-2 sejr. Jeg er altid optimist.
Widell og John.
Hair is not a right: it´s a privilege!
Jeg er 100% enig i at "eksperterne" i Mediano ved for lidt om hvad der sker uden for København.
Når det er sagt, så deler jeg deres skepsis vedr. kvaliteten af AaBs nye transferfrie spillere og generelt ledelsens vudering af hvad der skal til for at begå sig i Superligaen.
De nævner også, at Menno van Dams taktik kan få AaB til at se naive ud, og at grunden til at taktikken virkede på Brøndbys u19 var at de havde de bedste spillere i DK. Og det har AaB langt fra.
Modsat Dam og Azad, så tror jeg ikke Menno ryster på hånden efter 3 kampe, hvor vi bliver udspillet. Men hvis vi - som jeg forventer - kun står med 1 point når transfervinduet lukker, er jeg spændt på hvordan der reageres på Hornevej.
Det er vist ikke nødvendig at skrive, at jeg tror AaB rykker ned med et brag.
I forhold til FCN-kampen, tror jeg vi starter med 2 af vores nye signings.
Mit gæt er, at vi scorer 1 mål, men at FCN scorer et primtal større end 3 (dog mindre end 11
).
Men fuck det, "Forza AaB" (i tykt og tyndt)
Når det er sagt, så deler jeg deres skepsis vedr. kvaliteten af AaBs nye transferfrie spillere og generelt ledelsens vudering af hvad der skal til for at begå sig i Superligaen.
De nævner også, at Menno van Dams taktik kan få AaB til at se naive ud, og at grunden til at taktikken virkede på Brøndbys u19 var at de havde de bedste spillere i DK. Og det har AaB langt fra.
Modsat Dam og Azad, så tror jeg ikke Menno ryster på hånden efter 3 kampe, hvor vi bliver udspillet. Men hvis vi - som jeg forventer - kun står med 1 point når transfervinduet lukker, er jeg spændt på hvordan der reageres på Hornevej.
Det er vist ikke nødvendig at skrive, at jeg tror AaB rykker ned med et brag.
I forhold til FCN-kampen, tror jeg vi starter med 2 af vores nye signings.
Mit gæt er, at vi scorer 1 mål, men at FCN scorer et primtal større end 3 (dog mindre end 11
Men fuck det, "Forza AaB" (i tykt og tyndt)
Har det på samme måde med Superligaen. Og når man prøver at byde ind på Twitter bliver man typisk ignoreret eller det bliver i programmet bare italesat som en skidtspand. Synes Brüchmann egentlig siger mange kloge ting udover Superligaen, men han har låst sig i et eller andet "kritiske lyttere er bare sure fans som ikke kan lide, at der ikke tales nok om deres klub". For mig er det meget mere det med, at når man driver et på mange måder indsigtsrigt medie så ikke gør sig umage/er forudindtagede.Trickster skrev: ↑17. jul 2024, 20:18Jeg gav op på Mediano da ham tossen med sine statistikker og knap så meget fodboldfaglighed altid skulle forsøge at analysere AaBs kampe. Det hele handlede om, hvad han kunne udlede ud fra statistikker. Ofte følte man, at han ikke engang havde set den pågældende kamp.Dr.Jones skrev: ↑17. jul 2024, 17:34En ting er at man ikke regner med AaB, fair nok, men analyserne af AaB i Mediano er decideret elendige, og har været det et stykke tid. Har opgivet Mediano.NikM skrev: ↑17. jul 2024, 14:00Både Tipsbladet og Spilxperten mener vi render ind i et stort nederlag:
Jeg gætter i øvrigt på en 1-2 sejr. Jeg er altid optimist.
Widell og John.
RAUS RAUS SSE!
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Altså er det ikke netop et af de punkter, som AaB har prøvet at forbedre sig på de seneste år - især i dette vindue - hurtighed i spillet. Så det med at trække tempoet ud af spillet har vi ikke spillerne til og heller ikke taktikken.634 skrev: ↑17. jul 2024, 19:47Jeg vil ikke blive overrasket hvis Pudel er i start-opstillingen. Så håber jeg bare at de har en plan, for at trække tempo ud af kampen. Det må være sandsynligt scenarie at Farum kan sætte deres spil i et hurtigere tempo end AaB kan med sit spil i Farum, og det må ikke blive AaBs spillere som skal løbe efter dem og bolden i kampen. Det skal lykkes at spille bolden rundt i egne positioner.Jakobsen skrev: ↑17. jul 2024, 13:56Yes - hverken Sandy Putros eller Mikkel Foræder.
Mûller
Jasson, Højholt, Widell
John, M. Jørgensen, Ross
- FlæskeFrank
Vi skal selvfølgelig prøve at spille det spil, som Menno og teamet har arbejdet på henover sommeren. Men jeg håber også, at man med den nye spillestil formår at tage temperaturen på kampen og holde bolden i egne rækker i de perioder, hvor højt pres ellers risikerer at udvikle sig til kamikazebold. Det skriver jeg kun pba., hvad jeg har læst - har ikke set træningskampene. Men glæder mig meget til at se holdet og vores taktik.FlæskeFrank skrev: ↑17. jul 2024, 21:41Altså er det ikke netop et af de punkter, som AaB har prøvet at forbedre sig på de seneste år - især i dette vindue - hurtighed i spillet. Så det med at trække tempoet ud af spillet har vi ikke spillerne til og heller ikke taktikken.634 skrev: ↑17. jul 2024, 19:47Jeg vil ikke blive overrasket hvis Pudel er i start-opstillingen. Så håber jeg bare at de har en plan, for at trække tempo ud af kampen. Det må være sandsynligt scenarie at Farum kan sætte deres spil i et hurtigere tempo end AaB kan med sit spil i Farum, og det må ikke blive AaBs spillere som skal løbe efter dem og bolden i kampen. Det skal lykkes at spille bolden rundt i egne positioner.Jakobsen skrev: ↑17. jul 2024, 13:56Yes - hverken Sandy Putros eller Mikkel Foræder.
Mûller
Jasson, Højholt, Widell
John, M. Jørgensen, Ross
Nu har jeg ikke ligefrem været med på første parket i forhold til AaB henover sommerpausen. Det var jeg heller ikke i fjor op til sæsonstarten; det var imidlertid intet problem, for truppen var stort set identisk med den, der var rykket ned; og - i hvert fald under kompetent ledelse - sagtens kunne have været i spil til et mesterskabsslutspil i Superligaen, da den i praksis var stærkere end den, der havde opnået en 4. plads i Superligaens grundspil i 2022.
Havde jeg til gengæld stiftet bekendtskab med den nuværende trup, ville jeg have skidt grønne uhyrer og lidt til; altså i forhold til, hvorvidt denne besynderlighed overhovedet kunne komme i et oprykningsslutspil i 1. division!
Det kan jo være vanskeligt at gøre sig til objektiv dommer over AaB. Så vi kunne jo antage, at det var OB, der havde lavet et monumentalt fuckup i AaB-stil tilbage i 2023, og nu var vendt tilbage til Superligaen med en trup som den, AaB skal spille med i Nordsjælland - af alle steder! - om mindre end to døgn.
I så fald ville dommen jo have været klar: Et i huj og hast sammensat discounthold sammensat af arbitrære udlændinge, hvor den eneste røde tråd er billige spillere - langt under den trups standard, som OB havde indledt forrige sæson i 1. division med.
Det er ingen gratis omgang det her. Hvis AaB rykker ned - og der findes ikke en eneste objektiv indikator, der ikke peger i retning af en klokkeklar degradering, der potentielt kan ende som et af de værste tilfælde overhovedet i Superligaens historie - er hele tyskernes investering væk. Og det samme er tyskerne. For AaBs vedkommende vil det så kræve endnu mere massiv kapitaltilførsel, hvis klubben skal gøre sig forhåbninger om blot nogenlunde standsmæssig status - altså som den vi havde i Gaardeæraen, som vel at mærke var den suverænt ringeste i AaBs Superligahistorie.
Tyskerne kom ikke til klubben for at skabe et Hobrolignende divisionshold. Og rykker vi ned, har de fejlet i så enormt et omfang, at det får Gaarde- og Ingeæraen til at fremstå som et sportsligt og økonomisk mesterværk.
Så jeg håber - også for deres egen og deres penge skyld - at de er visionære genier, der ser noget helt andet, end almindeligt dødelige er i stand til, når de vurderer AaB-truppen kvalitet. For de har jo tydeligt sagt, at målet sagt, at AaB skal være en del af toppen i dansk fodbold. Og de har haft uforholdsmæssigt gunstige vilkår, hvad angår forberedelse.
Havde jeg til gengæld stiftet bekendtskab med den nuværende trup, ville jeg have skidt grønne uhyrer og lidt til; altså i forhold til, hvorvidt denne besynderlighed overhovedet kunne komme i et oprykningsslutspil i 1. division!
Det kan jo være vanskeligt at gøre sig til objektiv dommer over AaB. Så vi kunne jo antage, at det var OB, der havde lavet et monumentalt fuckup i AaB-stil tilbage i 2023, og nu var vendt tilbage til Superligaen med en trup som den, AaB skal spille med i Nordsjælland - af alle steder! - om mindre end to døgn.
I så fald ville dommen jo have været klar: Et i huj og hast sammensat discounthold sammensat af arbitrære udlændinge, hvor den eneste røde tråd er billige spillere - langt under den trups standard, som OB havde indledt forrige sæson i 1. division med.
Det er ingen gratis omgang det her. Hvis AaB rykker ned - og der findes ikke en eneste objektiv indikator, der ikke peger i retning af en klokkeklar degradering, der potentielt kan ende som et af de værste tilfælde overhovedet i Superligaens historie - er hele tyskernes investering væk. Og det samme er tyskerne. For AaBs vedkommende vil det så kræve endnu mere massiv kapitaltilførsel, hvis klubben skal gøre sig forhåbninger om blot nogenlunde standsmæssig status - altså som den vi havde i Gaardeæraen, som vel at mærke var den suverænt ringeste i AaBs Superligahistorie.
Tyskerne kom ikke til klubben for at skabe et Hobrolignende divisionshold. Og rykker vi ned, har de fejlet i så enormt et omfang, at det får Gaarde- og Ingeæraen til at fremstå som et sportsligt og økonomisk mesterværk.
Så jeg håber - også for deres egen og deres penge skyld - at de er visionære genier, der ser noget helt andet, end almindeligt dødelige er i stand til, når de vurderer AaB-truppen kvalitet. For de har jo tydeligt sagt, at målet sagt, at AaB skal være en del af toppen i dansk fodbold. Og de har haft uforholdsmæssigt gunstige vilkår, hvad angår forberedelse.
Tror egentlig godt AaB kan lave overraskelsen i Farum - det er ikke, på papiret i hvertfald, så stærkt et Farum hold som vi noglegange har set. Jeg er forsigtig optimist 
Dommer Jørgen Daugbjerg Burchardt er FCMer, så hvis han dømmer fordele til AaB er det i opfattelsen at Farum truer FCM
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
Alt under et 3-0 nederlag er en kæmpe succes. Lige præcis FCN er skoleeksemplet på et hold, der er skræddersyet til at straffe vores spillestil.
Jeg har det på samme måde, tror det kan blive rigtig grimt, og hvordan reagerer holdet hvis vi er bagud 3-0 ved halvleg og spillerne har løbet solen sort, fortsætter de så bare ufortrødent det høje pres og den høje bagkæde? Jeg tror f.eks. en spiller som Kramer på ingen måder er tryg ved vores nye spillestil, fordi vi nemt kan blive fanget i omstillinger.
Jeg er ret spændt på det opgør, dog er jeg glad for de ikke har en Schelderup eller Ibrahim Osman mere.
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
Jeg er super enig. Jeg frygter Højholt og måske Thelander/Kramer også ryger. Nu sidder jeg ikke lige ved en computer, men gad dælme godt lige undersøge hvor mange superligakampe der er i den her trup. Før Bakiz røg og inden der var kommet et hav af uforløste/spændende spillere ind kunne jeg sagtens se os på en 7-9 plads. Men SHIT jeg frygter det her, det er enden galt eller genialt...Men synes sgu det er mega spændende spillere og ville være kanon at hente dem hvis det var spillere til 12-20 pladsen i truppen og ikke til start-eleveren.Hovedet skrev: ↑17. jul 2024, 23:33Nu har jeg ikke ligefrem været med på første parket i forhold til AaB henover sommerpausen. Det var jeg heller ikke i fjor op til sæsonstarten; det var imidlertid intet problem, for truppen var stort set identisk med den, der var rykket ned; og - i hvert fald under kompetent ledelse - sagtens kunne have været i spil til et mesterskabsslutspil i Superligaen, da den i praksis var stærkere end den, der havde opnået en 4. plads i Superligaens grundspil i 2022.
Men få nu købt en rutineret 6er og få vores venstre back ind, hvis han forhåbentligt er bedre end dem vi har. Så kan vi starte på at snakke en mulig overlevelse.
-
Dennis Nielsen
- Allstar

Vores absolut eneste fordel er, at vi er oprykkere og med den glæde/opportunisme/moral det giver.
Jeg forventer, at vi bliver gjort til grin og bliver udstillet mod fcn.
Vi har hentet gratister og spillere, der kommer fra et lavere niveau og det tror jeg bliver tydeligt.
Jeg vil selvfølgelig sidde i min sofa, se et godt stream, drikke min pepsi max, også håbe på, at AaB gør mit udsagn totalt til grin.
Jeg forventer, at vi bliver gjort til grin og bliver udstillet mod fcn.
Vi har hentet gratister og spillere, der kommer fra et lavere niveau og det tror jeg bliver tydeligt.
Jeg vil selvfølgelig sidde i min sofa, se et godt stream, drikke min pepsi max, også håbe på, at AaB gør mit udsagn totalt til grin.