AaB - Silkeborg IF, søndag d. 28. august 2024

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Re: AaB - Silkeborg IF, søndag d. 28. august 2024

Indlæg af Jakobsen » 29. jul 2024, 13:14

Sauer skrev:
29. jul 2024, 12:09
DenGamleMand skrev:
29. jul 2024, 11:58
https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... -opbakning

Widell er muligvis en af de mest sympatiske spillere der har været i klubben de sidste 25 år.
Heh, han er sgu god. Først nu jeg ser, at Widell står med hænderne over hovedet allerede inden Højholts afdribling af Nicolai Larsen.
Han fremstår på alle måder som en kanon fyr. Han fik en kæmpe stjerne hos mig til Rød Aalborg jubilæumsarrangement i efteråret. Synd, at den originale optagelse gik tabt.
RAUS RAUS SSE!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 29. jul 2024, 13:32

Afgjort flot mål af Højholt, og helt sikkert velfortjent efter så mange kampe, og store chancer der har været tæt på, men spillede han virkelig en god kamp udover det? Jeg synes vi havde udfordringer på midten, og på min halværgerlige forbindelse i regnskoven, lagde jeg mere mærke til Davidsen og Widell centralt. Forskellige roller og alt det der, men synes ikke jeg så meget til Højholt før scoringen, og det kan sagtens bare være mig.

Jeg er i øvrigt enig ift Muller. Målet var dårligt placeret, men derudover synes jeg han virkede rigtig stærk på stregen, og var den primære årsag til vi ikke var nede med to ved halvlegen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 29. jul 2024, 13:43

jonas386 skrev:
29. jul 2024, 13:32
Afgjort flot mål af Højholt, og helt sikkert velfortjent efter så mange kampe, og store chancer der har været tæt på, men spillede han virkelig en god kamp udover det? Jeg synes vi havde udfordringer på midten, og på min halværgerlige forbindelse i regnskoven, lagde jeg mere mærke til Davidsen og Widell centralt. Forskellige roller og alt det der, men synes ikke jeg så meget til Højholt før scoringen, og det kan sagtens bare være mig.

Jeg er i øvrigt enig ift Muller. Målet var dårligt placeret, men derudover synes jeg han virkede rigtig stærk på stregen, og var den primære årsag til vi ikke var nede med to ved halvlegen.
Alle 3 gør det fremragende igår. Jeg har Malthe som MoM.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 29. jul 2024, 14:06

raekkeettre skrev:
29. jul 2024, 10:56
Altså jeg er med på det var en fed kamp, og vi vandt. Men hvis man ser lidt objektivt på denne her kamp, så var det måske mest rimeligt med en udafgjort og endda måske en sejer til SIF - Vi bliver jo udklasket på alt statistik i kampen, og hvis ikke Højholt lavede en genial dribling til sidst, og sendte ham selv i en position med en xG på 0,96 så havde vi også klart tabt på xG.

Men ja, super fed kamp, giver en masse positivitet til fremtiden, sindsygt vigtigt for vores nye træner og hele setuppet, at vi får denne her sejer.

Så mega positiv på fremtiden herfra!!
Fodbold handler stadigvæk om at gøre sit spil til et godt forsvar af eget mål, og omsætte spillet fremad banen til målscoring. Deri vandt AaB 2-1, og jeg mener ikke der var kamp afgørende dommer fejl.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

1885Cricket
1. div
1. div
Favoritspiller: Jan Pedersen

Indlæg af 1885Cricket » 29. jul 2024, 14:28

Alle dem der skriver at Müller var fejlplaceret ved SIF’s mål, bør se highlights igen, og skrive det samme om N Larsen. De står nogenlunde ens placeret. Forskellen er skud oppe kontra nede.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 29. jul 2024, 14:32

DenGamleMand skrev:
29. jul 2024, 11:58
https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... -opbakning

Widell er muligvis en af de mest sympatiske spillere der har været i klubben de sidste 25 år.
Det er så lækkert at fornemme det sammenhold der er ved at blomstre blandt spillerne i truppen. Tror virkelig vi har skudt paprgøjen med Menno til at få udløst potentialet.

Widdel er bare en kanon AaB dreng allerede!

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 29. jul 2024, 15:03

1885Cricket skrev:
29. jul 2024, 14:28
Alle dem der skriver at Müller var fejlplaceret ved SIF’s mål, bør se highlights igen, og skrive det samme om N Larsen. De står nogenlunde ens placeret. Forskellen er skud oppe kontra nede.

Ikke helt enig. Tror Müller havde stået bedre placeret, hvis han var en halv meter længere til højre. Men det er godt og hurtigt sparket, og efter at have set den igen, forstår jeg godt, at Müller prøver at dække nærmeste stolpe i forventning om, at Højholt kan nå at dække vinklen mod det fjerne hjørne.

Billede

Billede

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 29. jul 2024, 15:07

raekkeettre skrev:
29. jul 2024, 10:56
Altså jeg er med på det var en fed kamp, og vi vandt. Men hvis man ser lidt objektivt på denne her kamp, så var det måske mest rimeligt med en udafgjort og endda måske en sejer til SIF - Vi bliver jo udklasket på alt statistik i kampen, og hvis ikke Højholt lavede en genial dribling til sidst, og sendte ham selv i en position med en xG på 0,96 så havde vi også klart tabt på xG.

Men ja, super fed kamp, giver en masse positivitet til fremtiden, sindsygt vigtigt for vores nye træner og hele setuppet, at vi får denne her sejer.

Så mega positiv på fremtiden herfra!!
Altså mest rimeligt med uafgjort eller smal sejr til SIF :o hvorfor dog.
Vi har flere chancer inden deres første skud på mål og SIF chancer i 1 halvleg var da ikke større end Irredals afbrænder ved 0-0.
Så chancer går begge veje og vi klart det bedste hold i 65-70 min af kampen
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

1885Cricket
1. div
1. div
Favoritspiller: Jan Pedersen

Indlæg af 1885Cricket » 29. jul 2024, 15:09

Sauer skrev:
1885Cricket skrev:

Ikke helt enig. Tror Müller havde stået bedre placeret, hvis han var en halv meter længere til højre. Men det er godt og hurtigt sparket, og efter at have set den igen, forstår jeg godt, at Müller prøver at dække nærmeste stolpe i forventning om, at Højholt kan nå at dække vinklen mod det fjerne hjørne.

Billede

Billede
Jeg skriver jo også at de står nogenlunde ens placeret. Vend den om, jeg ville sgu også være ked af N Larsens indsats ved det mål, hvis jeg holdte med dem.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 29. jul 2024, 15:12

1885Cricket skrev:
29. jul 2024, 15:09
Sauer skrev:
1885Cricket skrev:

Billede

Billede
Jeg skriver jo også at de står nogenlunde ens placeret. Vend den om, jeg ville sgu også være ked af N Larsens indsats ved det mål, hvis jeg holdte med dem.

Ja, og jeg mener, at Nicolai Larsen står bedre placeret end Müller. Men efter at have set den igen, forstår jeg bedre Müllers placering :)

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 29. jul 2024, 15:26

Sauer skrev:
29. jul 2024, 15:12
1885Cricket skrev:
Sauer skrev:
1885Cricket skrev:

Billede

Billede

Ja, og jeg mener, at Nicolai Larsen står bedre placeret end Müller. Men efter at have set den igen, forstår jeg bedre Müllers placering :)
Her er det mere tydeligt at han er fejlplaceret, det tror jeg også selv han ville sige.
Billede
Men han stod en fejlfri kamp indtil da, men at kalde det en "fremragende" kamp som nogle gør, er måske lige i overkanten, jeg ser ikke nogle redninger som ikke var forventelige.
Han virker til at være god med fødderne, hvilket er et stort plus.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 29. jul 2024, 21:21

Jakobsen skrev:
29. jul 2024, 10:48
Konge kamp og dag på stadion i går!!!
Kunne virkelig godt lide de offensive tegninger vi så undervejs selvom der godt må komme lidt mere "edge" på. Det var dog tydeligt, hvordan man ville køre opspillet og også, at det ikke var en direkte bold hele tiden, men man også nogle gange kørte bolden lidt rundt før man bare spillede frem.
Der blev givet for mange kontraangreb i første halvleg, men det løste Menno jo i pausen og mon ikke forsvaret på sigt ligner mere det vi så i anden halvleg. Jeg forventer i hvert fald, at Oumar starter ind så snart han er fit til det.

Iredale synes jeg stadig ligner en angriber med mangler, men lad os nu lige se ham om 3-4 kampe når han nok er på 100% form. Ross desværre heller ikke god i går, men det virkede gudskelov at smide Jasson ind.

Eneste rigtigt trelse var min sidemand på Vest. Den ene øjeblik ville han havde mig til at lege politimand overfor to piger der ikke 100% deltog i stemningen, det næste øjeblik havde han travlt med at påpege, at han ikke mente jeg havde hænderne helt over hovedet og han skulle også lige blande sig i at jegikke hoppede. Mind you own fucking business! Jeg stilte mig netop lidt mere i udkanten af stemningsafsnittet fordi jeg gerne vil deltage, men også er typen der en gang imellem bare kan falde i staver over hvad der sker på banen og glemme at synge med.
Jeg er helt med på at man går til fodbold på forskellige måder og det skal være okay at man bare gerne vil nyde fodbold. Men vesttribunen er i en kæmpe udvikling lige nu, stemningen breder sig mere end nogensinde og for første gang nogensinde tror jeg på at vi kan få en aktiv stemningstribune ala faxe tribune eller sektionen i parken. Det kræver selvfølgelig at alle deltager og at dem der ikke gider deltage de finder er andet sted at stå.
Ja det er en farlig holdning at have her i Nordjylland, man må helst ikke kræve noget af andre for "do bestemmer sgu ette over maj do" Jeg kan ikke holde til at stå op og hoppe i 90 min, så jeg er rykket på langsiden for at give plads til andre yngre kræfter. Herovre kan jeg synge med når jeg vil og se fodbold når jeg vil. Det samme ved jeg at flere andre gør på 3F tribunen.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 29. jul 2024, 21:25

RicoBR02 skrev:
29. jul 2024, 21:21
Jakobsen skrev:
Kunne virkelig godt lide de offensive tegninger vi så undervejs selvom der godt må komme lidt mere "edge" på. Det var dog tydeligt, hvordan man ville køre opspillet og også, at det ikke var en direkte bold hele tiden, men man også nogle gange kørte bolden lidt rundt før man bare spillede frem.
Der blev givet for mange kontraangreb i første halvleg, men det løste Menno jo i pausen og mon ikke forsvaret på sigt ligner mere det vi så i anden halvleg. Jeg forventer i hvert fald, at Oumar starter ind så snart han er fit til det.

Iredale synes jeg stadig ligner en angriber med mangler, men lad os nu lige se ham om 3-4 kampe når han nok er på 100% form. Ross desværre heller ikke god i går, men det virkede gudskelov at smide Jasson ind.

Eneste rigtigt trelse var min sidemand på Vest. Den ene øjeblik ville han havde mig til at lege politimand overfor to piger der ikke 100% deltog i stemningen, det næste øjeblik havde han travlt med at påpege, at han ikke mente jeg havde hænderne helt over hovedet og han skulle også lige blande sig i at jegikke hoppede. Mind you own fucking business! Jeg stilte mig netop lidt mere i udkanten af stemningsafsnittet fordi jeg gerne vil deltage, men også er typen der en gang imellem bare kan falde i staver over hvad der sker på banen og glemme at synge med.
Jeg er helt med på at man går til fodbold på forskellige måder og det skal være okay at man bare gerne vil nyde fodbold. Men vesttribunen er i en kæmpe udvikling lige nu, stemningen breder sig mere end nogensinde og for første gang nogensinde tror jeg på at vi kan få en aktiv stemningstribune ala faxe tribune eller sektionen i parken. Det kræver selvfølgelig at alle deltager og at dem der ikke gider deltage de finder er andet sted at stå.
Ja det er en farlig holdning at have her i Nordjylland, man må helst ikke kræve noget af andre for "do bestemmer sgu ette over maj do" Jeg kan ikke holde til at stå op og hoppe i 90 min, så jeg er rykket på langsiden for at give plads til andre yngre kræfter. Herovre kan jeg synge med når jeg vil og se fodbold når jeg vil. Det samme ved jeg at flere andre gør på 3F tribunen.
Nu sang og klappede jeg sådan set med hele vejen igennem og stillede mig som agt ikke midt i netop fordi jeg er typen der også godt kan blive opslugt af spillet. Så er det sgu bare for kawt med folk der render er politimand for om man har armene højt nok oppe osv.
Vil man have en stor stemningstribune så kræver det derudover, at man ikke kun har de hardcore med, men også har de lidt mindre dedikerede, men som stadig gider være aktive. Laver man et miljø for kun de virkelige harcore så får vi ikke så stærk en tribune. Og vil man puste sig op overfor kvinder på stadion der ser for meget på deres telefon så sig det til dem selv fremfor at bede sidemanden lige politi.
RAUS RAUS SSE!

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 29. jul 2024, 21:46

Jakobsen skrev:
29. jul 2024, 21:25
RicoBR02 skrev:
29. jul 2024, 21:21
Jakobsen skrev:

Nu sang og klappede jeg sådan set med hele vejen igennem og stillede mig som agt ikke midt i netop fordi jeg er typen der også godt kan blive opslugt af spillet. Så er det sgu bare for kawt med folk der render er politimand for om man har armene højt nok oppe osv.
Vil man have en stor stemningstribune så kræver det derudover, at man ikke kun har de hardcore med, men også har de lidt mindre dedikerede, men som stadig gider være aktive. Laver man et miljø for kun de virkelige harcore så får vi ikke så stærk en tribune. Og vil man puste sig op overfor kvinder på stadion der ser for meget på deres telefon så sig det til dem selv fremfor at bede sidemanden lige politi.
Det ender igen med sådan noget, i skal ikke bestemme over mig, jeg står hvor det passer mig og synger når jeg vil.
Vi har ikke de samme holdninger til hvordan vi får en stærk tribune og fred være med det, vi har alle nogenlunde samme mål..

calciomania
2. div
2. div
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af calciomania » 30. jul 2024, 10:55

Nærmest overraskende god første kamp. Jeg havde håbet på i hvert fald ét point og måske en lidt heldig og hårdt tilkæmpet sejr, men faktisk så man jo et AaB-hold, der i store momenter spillede rigtigt god fodbold. Men allerede i Farum så man fine spillemæssige tendenser. Forskellen var, at man mod Silkeborg fik tilsat lidt mere skarphed. Så det så lovende ud.

Dog lidt langt udfald i slutningen af første halvleg, som nemt kunne have kostet et mål eller endda to. Men bortset fra den periode synes jeg, at det var en virkeligt god AaB-indsats. Og det er vel også forventeligt, at der vil være udfald især i starten af sæsonen, når man er ved at køre en ny spillestil og nogle nye spillere ind.

Det er lidt tidligt at bedømme de nye. Vincent Müller stod egentlig solidt, men han var rigtigt nok lidt fejlplaceret ved scoringen. Diakhité virker også solid, men igen skal vi se ham i flere kampe for at kende hans reelle niveau. Han virker dog lidt hurtigere end Kramer, hvilket allerede er et godt tegn. Iredale ved jeg ikke rigtigt med, vil se ham lidt mere for at komme med en bedømmelse. Umiddelbart har han dog et godt antrit, men han var lidt uskarp mod Silkeborg. Det samme gælder for så vidt alle de andre nye. Jasson, Jimenez. Marc Nielsen o.s.v. Lidt gode takter fik vi set, men stadig er det for tidligt at bedømme dem.

Jeg så dog kun kampen på tv, da jeg ikke er i byen for tiden (er på ferie). Men det så ud til at der var en fed stemning på stadion og som andre skriver, et det lidt overraskende at se næsten 10.000 på stadion i juli måned. Det lover godt for fremmødet resten af sæsonen.

Dog, som nogle også er inde på, er der stadig en lidt kedelig tendens til, at lidt for mange af dem, der har billet, bliver væk . selvom netop i sommerperioden, giver det god mening, da mange er bortrejst (som jeg selv). Det kunne være fedt, hvis vi på et tidspunkt kunne se et stadion, der faktisk ER helt fyldt op og hvor der ikke er 1000-2000 tomme sæder rundt omkring, fordi en del bliver væk. Men jeg har indtryk af, at det er noget ledelsen arbejder med, fordi jeg skrev for noget siden en mail til AaB om problemet og de svarede, at de skam er opmærksomme på det og tænker på, hvad de kan gøre for at få flere af dem, der har billet, til enten at møde op eller at frigive deres billet. Nu bliver det spændende med Brøndby-kampen om ikke så lang tid. Vil vi igen se, at AaB annoncerer FULDT UDSOLGT før kampen og så kommer der 11.300 - selvom kapaciteten angives til 13.600? Det bliver spændende at se!

Med hensyn til Vesttribunen, så må jeg indrømme, at jeg som regel tager langsiden, når jeg er på stadion. Det er nok, fordi jeg ikke helt føler mig hardcore nok til Vesttribunen og også godt kan lide at have et godt udsyn, når jeg går til fodbold (man ser ikke vildt godt fra Vesttribunen). Og jeg kender heller ikke alle sangene he he...men hvis jeg stod dernede, VILLE jeg dog prøve at synge så godt med, som jeg kan. Jeg mener dog ikke ligefrem, at man kan tvinge folk til at synge med. Men man kan godt opfordre dem til det. Det er jo ikke det samme som at tvinge....

Men hele stemningen behøver vel heller ikke komme dernede fra? Man kunne måske gøre mere for at involvere HELE stadion, så dem, der er knapt så hardcore fans, også er lidt mere med, uden at de behøver synge konstant som dem nede på Vesttribunen.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 30. jul 2024, 12:09

Bold har Müller som rundens målmand. Ikke sandhedsvidne, men anerkendelse.
- FlæskeFrank

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 30. jul 2024, 13:15

jonas386 skrev:

Han skabte også det første mål, og i ishockey havde han fået en assist for det.. Hans aflevering skærer deres hold i stykker, og skaber en kæmpe overtalssituation, som fører til mål.

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 30. jul 2024, 13:23

1885Cricket skrev:
Sauer skrev:
1885Cricket skrev:

Billede

Billede

Det er skidt af Larsen, men det er ikke hans placering som der er noget galt med.. Hans fod hænger lige lidt fast i græsset, og derfor misser han sin timing, og kan ikke beslutte om han skal lave fod eller håndparade.
Den vil han gerne redde minimum 7 ud af 10 gange, fordi afslutningen var ikke helt skarp.

Men det er helt forfejlet at sammenligne deres positionering.

Larsen står helt korrekt placeret i hans situation. Og placeringen på henholdsvis afslutning fra inde i feltet og udenfor feltet kan ikke sammenlignes.

Müller står et stort skridt forkert placeret til hans egen venstre side, og det har ikke noget at gøre med at han vælger at dække kort hjørne etc.. Det er en basal målmandsfejl i hans bagudrettet løb, som gør han står så skidt placeret.

Flot kamp, men målet skal han være meget tættere på at redde (og når man ser på 3-0 målet i Farum, så kan det godt være lidt bekymrende, fordi der så han også lidt skidt ud, uden at det bør karaktiseres som et drop).

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 30. jul 2024, 13:32

Dalbjerg skrev:
30. jul 2024, 13:23

Det er skidt af Larsen, men det er ikke hans placering somder er noget galt med.. Hans fod hænger lige lirt fast i græsset, og derfor misser han sin timing, og kan ikke beslutte om han skal lave fod eller håndparade.
Den vil han gerne redde minimum 7 ud af 10 gange, fordi afslutningen var ikke helt skarp.

Men det er helt forfejlet at sammenligne deres positionering.

Larsen står helt korrekt placeret i hans situation. Og placeringen på henholdsvis afslutning fra inde i feltet og udenfor feltet kan ikke sammenlignes.

Müller står et stort skridt forkert placeret til hans egen venstre side, og det har ikke noget at gøre med at han vælger at dække kort hjørne etc.. Det er en basal målmandsfejl i hans bagudrettet løb, som gør han står så skirt placeret.

Flot kamp, men målet skal han være meget tættere på at redde (og når man ser på 3-0 målet i Farum, så kan det godt være lidt bekymrende, fordi der så han også lidt skidt ud, uden at det bør karaktiseres som et drop).
Helt enig i din analyse af situationerne.
Müller er vel samlet set startet okay hvor især spillet med fødderne er noteret på positiv siden, men der er også gået et par mål ind, som han burde have været tættere på at redde, især den sidste her. Ingen graverende fejl og generelt sikker i sine indgreb, men heller ingen decideret kampafgørende redninger - selv Linds afslutning på friløberen sidder lige på ham (godt kommet ud og lukke målet af dog).
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 30. jul 2024, 13:38

Dalbjerg skrev:
30. jul 2024, 13:15
jonas386 skrev:

Han skabte også det første mål, og i ishockey havde han fået en assist for det.. Hans aflevering skærer deres hold i stykker, og skaber en kæmpe overtalssituation, som fører til mål.
Ikke for at være en "teknisk-set"-dude, men det er vel Iredale, og Widell, der havde fået ishockey assist på det første mål, men det er rigtigt, at det er Malthe, der sætter det i gang med en hård og skarp aflevering frem til Iredale. Iøvrigt gjorde han det præcis sammen til Iredale i starten af kampen, hvor han ender alene med Larsen, men brænder. Det er som om der er blevet forløst noget fremadrettet spil i Malthe og det klæder ham i allerhøjeste grad. Lad os håbe det er en varig opblomstring.

Besvar