AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af bonanza » 26. jul 2024, 16:51

Jakobsen skrev:
26. jul 2024, 15:55
Hanga skrev:
RicoBR02 skrev:
26. jul 2024, 12:16
Savnet bliver aldrig ligeså stort til OB. De er ligegyldige og deres fans er arrogante.. Hellere Hobro og Vendsyssel i superligaen.
Jeg tænker at det stort set er det samme de andre klubbers fans har sagt om os. Men selv hvis man ligger det til side, så har jeg svært ved at forestå hvordan man kan foretrække at få regionale konkurrenter op. Vi har sku svært nok ved at få sponsorkronerne i kassen i forvejen.
Enig i den del. Vi skal være suverænt størst i Nordjylland og så er det meget sjovt når Hjørring eller Hobro rykker op i Superligaen hvert 5-10 år. Jeg kunne godt på de lidt større linjer ønske mig der blev et klart hierarki igen med en klar to’er i Vendsyssel der kan rykke op en gang imellem og så Hobro som tredje led i hierarkiet/fødekæden som bund seks i første division eller anden division. Tror det at alle fandt deres hylde ville gøre det lettere for AaB at samarbejde med de klubber og f.eks. lave nogle mere brugbare lejeaftaler som gavner både AaB, spilleren og den klub der lejer hos os.

Tænk hvis lige kunne sende dem vi selv vil bruge på førsteholdet til næste år på leje i f.eks. Hobro i den indeværende sæson og være sikker på de fik masser af seniorspilletid. En gang imellem vil der jo være spillere der måske har gavn et år med seniorfodbold i 1 division med masser af spilletid fremfor fem indhop på en sæson.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Men det kommer ikke til at ske. Vendsyssel og Hobro har en fuldstændig klar plan, og der er ingen af dem der lejer spillere på det udsagn du kommer med. Begge klubber har trupperne klar, og planlægger på længere sigt med en naturlig afløser i truppen for de salgsemner der nu er. Begge klubber arbejder på at udvide deres ungdomsafdelinger. Så hvis det skulle blive aktuelt med en leje aftale, så skal det være fordi der bliver skabt en en situation hvor man ikke har en afløser og man ikke kan følge den plan der er lagt. En klub som Hobro kan sagtens afvise en transfer, hvis det ikke er muligt at hente en erstatning. De spillere som Hobro og Vendsyssel kan få fra Nordjylland, er dem de selv udvikler eller dem AaB af den ene eller den anden grund ikke kan bruge, på et givent aldersniveau. Se f.eks. Meedom, han er den seneste der er kommet til Hobro af samme årsag. Samme historie med Overgaard og Marius Larsen (nu må du ikke hænge mig op på navnene). AaB har ikke satset på dem, og derfor er de endt i Hobro, det samme med dem der er i Vendsyssel som er fra området.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar

Indlæg af 634 » 27. jul 2024, 11:52

https://frdb.dk/fhk/fc-fredericia-skift ... il-klubben
Tidligere reserve målmand Tømrer Carsten er blevet målmands træner i Fredericia
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Raptorr
Allstar
Allstar

Indlæg af Raptorr » 28. jul 2024, 08:31

Kusk fik 74 minutter for Vendsyssel, da de i går tabte 4-2 på udebane til Fredericia. I fredags fik Hobro en på lampen, da de hjemme tabte 6-3 til Esbjerg. Bortset fra en bund med Køge (og måske Roskilde), samt OB i toppen, så ser det ud som en svært forudsigelig liga.

Raptorr
Allstar
Allstar

Indlæg af Raptorr » 28. jul 2024, 11:05

Hiljemark har som bekendt fået en god start i Elfsborg.

https://bold.dk/fodbold/klubber/elfsbor ... -i-sverige

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 28. jul 2024, 12:33

Raptorr skrev:
28. jul 2024, 11:05
Hiljemark har som bekendt fået en god start i Elfsborg.

https://bold.dk/fodbold/klubber/elfsbor ... -i-sverige
Han fik også en fin træner start i AaB

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 30. jul 2024, 12:16

Jacob Larsen er ny akademichef i FCM:

https://bold.dk/fodbold/klubber/fc-midt ... t-AaB-chef

AaBager
1. div
1. div
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Indlæg af AaBager » 30. jul 2024, 12:39

Sauer skrev:
30. jul 2024, 12:16

Det gør sgu lidt ondt, at se en klubmand være nødtvunget til at flytte til Heden.
Legaliser pyro!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 30. jul 2024, 12:39

Sauer skrev:

Uha den gør sku lidt ondt synes jeg. Dels fordi man lidt bliver bekræftet I at det var en lokal kapacitet vi lod gå der, og dels fordi det potentielt kan blive et problem for AaB at en mand med mange kontakter og stort kendskab til Nordjylland nu er hos dem.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jakobsen » 30. jul 2024, 12:55

Hanga skrev:
Sauer skrev:

Uha den gør sku lidt ondt synes jeg. Dels fordi man lidt bliver bekræftet I at det var en lokal kapacitet vi lod gå der, og dels fordi det potentielt kan blive et problem for AaB at en mand med mange kontakter og stort kendskab til Nordjylland nu er hos dem.
Ja, men omvendt var han og den øvrige ledelse uenige så gik det jo ikke. Man kan ikke beholde en mand bare fordi han er vellidt og lokal. Heller ikke selvom han er dygtig.

RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 30. jul 2024, 12:57

Hanga skrev:
30. jul 2024, 12:39
Sauer skrev:

Ja, jeg havde også gerne set Jacob have en rolle i AaB fremover. Men hvis man er så uenige, som det lød til, giver det jo nok ikke mening.

Kan se, at Mikkel B. Ottesen mener, der har eksisteret en “bagstræberisk fortælling om Figo”. Har udmeldingen fra AaB ikke bare været, at man havde forskellige idéer om retningen for akademiet?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 30. jul 2024, 13:06

Sauer skrev:
30. jul 2024, 12:57
Hanga skrev:
Sauer skrev:

Ja, jeg havde også gerne set Jacob have en rolle i AaB fremover. Men hvis man er så uenige, som det lød til, giver det jo nok ikke mening.

Kan se, at Mikkel B. Ottesen mener, der har eksisteret en “bagstræberisk fortælling om Figo”. Har udmeldingen fra AaB ikke bare været, at man havde forskellige idéer om retningen for akademiet?
Ottesen vil jo gerne give en negativ vinkel på alt SSE22 gør. Jeg har i hvert fald ikke set andet end at AaB stille og roligt begrundede opsigelsen med uenigheder om retningen, og det bekræftede Figo jo også selv. Så hvad er det lige der er bagstræberisk i den fortælling? Det må han uddybe hvis man skal tage det seriøst, men det plejer jo at blive ved insinueringer.

Man må dog sige at Figos faglighed bliver bekræftet når han så bliver chef for en af landets største og dygtigste akademier. Så hvis man gik med en forestilling om at Figo måske ikke var fulgt med tiden, så må man sige at de har vurderet anderledes i Herning. Jeg er mest af alt nervøs for at det åbner en dør for dem til Nordjylland.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 30. jul 2024, 14:31

Hvem fanden har NU tvunget Jacob Larsen til at tage et job i Ikast???
Ædruelighedens stemme

1885Cricket
1. div
1. div
Favoritspiller: Jan Pedersen

Indlæg af 1885Cricket » 30. jul 2024, 18:00

Hanga skrev:
Sauer skrev:
Hanga skrev:
Sauer skrev:

Ottesen vil jo gerne give en negativ vinkel på alt SSE22 gør. Jeg har i hvert fald ikke set andet end at AaB stille og roligt begrundede opsigelsen med uenigheder om retningen, og det bekræftede Figo jo også selv. Så hvad er det lige der er bagstræberisk i den fortælling? Det må han uddybe hvis man skal tage det seriøst, men det plejer jo at blive ved insinueringer.

Man må dog sige at Figos faglighed bliver bekræftet når han så bliver chef for en af landets største og dygtigste akademier. Så hvis man gik med en forestilling om at Figo måske ikke var fulgt med tiden, så må man sige at de har vurderet anderledes i Herning. Jeg er mest af alt nervøs for at det åbner en dør for dem til Nordjylland.
Som jeg forstod det, holdt Figo på rekruttering primært fra lokalområdet, hvor SSE22 ville udvide søgningen. Deri uenighed. Hvis det er korrekt, velkommen til FCM FigoBilledeBilledeBillede

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 30. jul 2024, 21:21

1885Cricket skrev:
Hanga skrev:
Sauer skrev:
Hanga skrev:
Sauer skrev:

Som jeg forstod det, holdt Figo på rekruttering primært fra lokalområdet, hvor SSE22 ville udvide søgningen. Deri uenighed. Hvis det er korrekt, velkommen til FCM FigoBilledeBilledeBillede

Sent from my iPhone using Tapatalk
Så var der hvis noget om at man gerne vil have spillerne ind på akademiet i en tidligere alder end hidtil. Der tænker jeg heller ikke at Gylletanken holder sig tilbage

RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold

Indlæg af bonanza » 31. jul 2024, 03:21

Nu folk sidder og kalder Figo for klubmand, en kæmpe kapacitet osv. Mangler vi så ikke at se det? Jeg har intet bevis set på at han kan noget som helst. Det kan lyde lidt hårdt, og jeg åben for andre vinkler, men har ikke hørt andet end klap i ryggen på debatsiden. Hvis man er klubmand, tonser man så bare direkte til jobsamtale hos gyllen? Alle andre muligheder i verden virker for mig mere acceptabelt.
Tvivler ikke på at han skal ned og bejle igennem til vores stærke årgange fra u17 og yngre. Må håbe der er en konkurrence klausul eller at AsB gær sit forarbejde og at han oprigtigt tror de talenter han forstærkede vores u19 med var gode fund. Bagou, Allentoft, Isnak osv. det niveau kan han bare holde nede i messecenteret for min skyld..

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 31. jul 2024, 07:59

Nu er der vel en antalsmæssig begrænsning på, hvor mange talenter man kan have rendende i Herning, før det i sig selv bliver en bremse for dem, og Figo skal (?) ned og jonglere med en meget mere internationalt sammensat talent-gruppe. Hvis Herning vil jagte nordjyske talenter, så finder de nok ud af at gøre det alligevel, og med mindre Figo skal bruge de meste af sin arbejdstid på at fokusere på Nordjylland (I doubt it), så er hans kendskab til talenterne heroppe nok hurtigt uddateret.

AaB har så vidt jeg ved aldrig anfægtet Figos faglighed, han røg ud fordi han som ansat ville diktere en strategisk retning for AaB (og dermed en egen rolle og indflydelse), som AaB’s ledelse var og er uenig i. Han ville med andre ord ikke bare være en ansat, som køber ind på ledelsens retning, og det er jo fair nok at det ender i et brud så - LANGT bedre end at have ham med som en slags drivanker. Måske er det nyt for AaB, at det er sådan, tingene kører, hvor “de rigtige AaB’ere” ikke lige kan sætte hælene i og få det, som de vil have det. For der er vel næppe nogen tvivl om, at Figo stadig var i AaB, hvis ‘bare’ han havde fået det, som han ville have det. Men uanset det fodboldmæssige indhold i striden, så havde det nok ikke været sundt for AaB, hvis den var endt dér. Det kan måske blive rigtig fint for ham i Herning - det kan også være, der opstår en strategisk uenighed dernede på et tidspunkt, who knows. Jeg interesserer mig for lidt for den plastic-klub til rigtig at kunne engagere mig i det. Der findes også andre dygtige mennesker i verden end Figo (og Poul Erik, for den sags skyld). Lige nu bevæger AaB sig i en anden retning end en håndfuld tidligere høvdinge i AaB synes er den rigtige. Og jeg hælder stadig til Ydesens vurdering, at AaB har skudt papegøjen i udenlandsk-ejerskab-rouletten. Altså: At AaB er på vej i en bedre retning end hvis SSE22 ikke var her, og AaB i stedet kørte efter de tidligere høvdinges ønsker og idéer.

Ottesen, hvorfor er der overhovedet nogen, som stadig interesserer sig for ham??
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 31. jul 2024, 09:32

Funky skrev:
31. jul 2024, 07:59
Nu er der vel en antalsmæssig begrænsning på, hvor mange talenter man kan have rendende i Herning, før det i sig selv bliver en bremse for dem, og Figo skal (?) ned og jonglere med en meget mere internationalt sammensat talent-gruppe. Hvis Herning vil jagte nordjyske talenter, så finder de nok ud af at gøre det alligevel, og med mindre Figo skal bruge de meste af sin arbejdstid på at fokusere på Nordjylland (I doubt it), så er hans kendskab til talenterne heroppe nok hurtigt uddateret.

AaB har så vidt jeg ved aldrig anfægtet Figos faglighed, han røg ud fordi han som ansat ville diktere en strategisk retning for AaB (og dermed en egen rolle og indflydelse), som AaB’s ledelse var og er uenig i. Han ville med andre ord ikke bare være en ansat, som køber ind på ledelsens retning, og det er jo fair nok at det ender i et brud så - LANGT bedre end at have ham med som en slags drivanker. Måske er det nyt for AaB, at det er sådan, tingene kører, hvor “de rigtige AaB’ere” ikke lige kan sætte hælene i og få det, som de vil have det. For der er vel næppe nogen tvivl om, at Figo stadig var i AaB, hvis ‘bare’ han havde fået det, som han ville have det. Men uanset det fodboldmæssige indhold i striden, så havde det nok ikke været sundt for AaB, hvis den var endt dér. Det kan måske blive rigtig fint for ham i Herning - det kan også være, der opstår en strategisk uenighed dernede på et tidspunkt, who knows. Jeg interesserer mig for lidt for den plastic-klub til rigtig at kunne engagere mig i det. Der findes også andre dygtige mennesker i verden end Figo (og Poul Erik, for den sags skyld). Lige nu bevæger AaB sig i en anden retning end en håndfuld tidligere høvdinge i AaB synes er den rigtige. Og jeg hælder stadig til Ydesens vurdering, at AaB har skudt papegøjen i udenlandsk-ejerskab-rouletten. Altså: At AaB er på vej i en bedre retning end hvis SSE22 ikke var her, og AaB i stedet kørte efter de tidligere høvdinges ønsker og idéer.

Ottesen, hvorfor er der overhovedet nogen, som stadig interesserer sig for ham??
Touché.

AaB har alt for længe været defineret af anciennitet frem for evner. Dermed ikke sagt, at Larsen ikke har evner, men det har bare alt for længe været rollen og alderen i huset, der har defineret ens magt frem for evnerne. Præcis dét er jeg glad for, at SSE22 har gjort op med.
Ædruelighedens stemme

Raptorr
Allstar
Allstar

Indlæg af Raptorr » 31. jul 2024, 11:33

Jacob Larsen har haft mange samtaler med FCM, og "det er det rigtige for ham". "Vi arbejder ud fra et meget ens værdisæt", fortæller han. Så er den da på plads.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/fyre ... ja/5166117

Samtidig fortæller han, at der ikke var noget drama i bruddet med AaB. "Vi kunne ikke blive enige om retningen for det videre arbejde", siger han og tilføjer, at så måtte det ende sådan. Han har været glad for sine år i AaB.

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold

Indlæg af bonanza » 31. jul 2024, 12:51

Raptorr skrev:
31. jul 2024, 11:33
Jacob Larsen har haft mange samtaler med FCM, og "det er det rigtige for ham". "Vi arbejder ud fra et meget ens værdisæt", fortæller han. Så er den da på plads.

Samtidig fortæller han, at der ikke var noget drama i bruddet med AaB. "Vi kunne ikke blive enige om retningen for det videre arbejde", siger han og tilføjer, at så måtte det ende sådan. Han har været glad for sine år i AaB.
Udtalelser fra “en rigtig klubmand”. Guldkalveriet med Larsen har været trættende i en længere periode.

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 31. jul 2024, 13:34

bonanza skrev:
31. jul 2024, 12:51
Raptorr skrev:
31. jul 2024, 11:33

Udtalelser fra “en rigtig klubmand”. Guldkalveriet med Larsen har været trættende i en længere periode.
men ikke desto mindre, skal der vist sendes noget ros mod Figo og IAO.

Davidsen, Ross, Otoa, Arnor og Bomholt.

Det er vel alle spillere, der har været igennem AaB-møllen, imens de to har regeret på hver deres post.

Besvar