Mig bekendt er det da først efter IAO at de folk har fået seniorkontrakter, permanent oprykning til førsteholdet og for fleres vedkommende, spilletid. Dertil hvis Otoa er en Larsen rekruttering en Ok sløj hitrate.Dennis Nielsen skrev: ↑31. jul 2024, 13:34men ikke desto mindre, skal der vist sendes noget ros mod Figo og IAO.bonanza skrev: ↑31. jul 2024, 12:51Udtalelser fra “en rigtig klubmand”. Guldkalveriet med Larsen har været trættende i en længere periode.Raptorr skrev: ↑31. jul 2024, 11:33Jacob Larsen har haft mange samtaler med FCM, og "det er det rigtige for ham". "Vi arbejder ud fra et meget ens værdisæt", fortæller han. Så er den da på plads.
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/fyre ... ja/5166117
Samtidig fortæller han, at der ikke var noget drama i bruddet med AaB. "Vi kunne ikke blive enige om retningen for det videre arbejde", siger han og tilføjer, at så måtte det ende sådan. Han har været glad for sine år i AaB.
Davidsen, Ross, Otoa, Arnor og Bomholt.
Det er vel alle spillere, der har været igennem AaB-møllen, imens de to har regeret på hver deres post.
AaB´ere i andre klubber / udlandet
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet
-
Dennis Nielsen
- Allstar

Det er jo ikke bare kontraktdagen, der betyder noget. De har vel fået deres fodboldopdragelse, imens Figo var akademi chef og IAO var sportsdirektør. IAO blev jo netop ansat pba. et godt akademi i Stabæk.bonanza skrev: ↑31. jul 2024, 16:28Mig bekendt er det da først efter IAO at de folk har fået seniorkontrakter, permanent oprykning til førsteholdet og for fleres vedkommende, spilletid. Dertil hvis Otoa er en Larsen rekruttering en Ok sløj hitrate.Dennis Nielsen skrev: ↑31. jul 2024, 13:34men ikke desto mindre, skal der vist sendes noget ros mod Figo og IAO.bonanza skrev: ↑31. jul 2024, 12:51Udtalelser fra “en rigtig klubmand”. Guldkalveriet med Larsen har været trættende i en længere periode.Raptorr skrev: ↑31. jul 2024, 11:33Jacob Larsen har haft mange samtaler med FCM, og "det er det rigtige for ham". "Vi arbejder ud fra et meget ens værdisæt", fortæller han. Så er den da på plads.
Samtidig fortæller han, at der ikke var noget drama i bruddet med AaB. "Vi kunne ikke blive enige om retningen for det videre arbejde", siger han og tilføjer, at så måtte det ende sådan. Han har været glad for sine år i AaB.
Det er vel alle spillere, der har været igennem AaB-møllen, imens de to har regeret på hver deres post.
Når vi taler om, at SSE22 skal revolutionere akademiet, så er det værd at huske på, at det akademi har spyttet 5 ret store talenter ud inden tyskerne egentlig fik ansvaret.
SSe22 skal da have ros for at give dem chancen, der er vi enige, men det er ikke dem, der skal have ros, for at give de spillere deres fodboldopdragelse.
Tyskernes indflydelse på ungdomssiden, kan vi først se om 3-5 år, når de næste kuld af talenter dukker op
Jeg er sådan set enig i det grundlæggende argument om, at disse spillere har været undervejs før SSE22 tog over. Sådan er det jo. Jeg tror også meget på dem, men ret beset er det vel kun Otoa som - for nuværende - for alvor viser glimt af star quality. De andre er ved at etablere sig på holdet - og det er fedt - men de er ikke solgt til Italien endnu.Dennis Nielsen skrev: ↑31. jul 2024, 17:09Det er jo ikke bare kontraktdagen, der betyder noget. De har vel fået deres fodboldopdragelse, imens Figo var akademi chef og IAO var sportsdirektør. IAO blev jo netop ansat pba. et godt akademi i Stabæk.bonanza skrev: ↑31. jul 2024, 16:28Mig bekendt er det da først efter IAO at de folk har fået seniorkontrakter, permanent oprykning til førsteholdet og for fleres vedkommende, spilletid. Dertil hvis Otoa er en Larsen rekruttering en Ok sløj hitrate.Dennis Nielsen skrev: ↑31. jul 2024, 13:34men ikke desto mindre, skal der vist sendes noget ros mod Figo og IAO.bonanza skrev: ↑31. jul 2024, 12:51Udtalelser fra “en rigtig klubmand”. Guldkalveriet med Larsen har været trættende i en længere periode.Raptorr skrev: ↑31. jul 2024, 11:33Jacob Larsen har haft mange samtaler med FCM, og "det er det rigtige for ham". "Vi arbejder ud fra et meget ens værdisæt", fortæller han. Så er den da på plads.
Når vi taler om, at SSE22 skal revolutionere akademiet, så er det værd at huske på, at det akademi har spyttet 5 ret store talenter ud inden tyskerne egentlig fik ansvaret.
SSe22 skal da have ros for at give dem chancen, der er vi enige, men det er ikke dem, der skal have ros, for at give de spillere deres fodboldopdragelse.
Tyskernes indflydelse på ungdomssiden, kan vi først se om 3-5 år, når de næste kuld af talenter dukker op
Noget andet er, at der nu på Hornevej arbejdes mere med individuel udvikling af spillerne, ikke kun førsteholdet, men også med transitionsspillerne. Det betyder forhåbentlig, at der er chancer for at se dem tage væsentlige skridt i deres udvikling, også efter at de er rykket op. En af dem, som er hentet ind til det arbejde er Jack Cassidy (fra Cambridge og Luton Town).
Kasper Høgh har i nu 29 tippeligakampe scoret 11 mål. I denne sæson har der været mål pr. 101. minut. Det er flotte tal, og siger måske noget om at Bodø er et markant stærkere hold, især relativt til rækken, men igen også, at det bare er noget nemmere at score mål i Norge. Høgh er nok også selv blevet bedre, men jeg har svært ved at se ham præstere lignende tal, hvis han havde haft samme rolle hos FCM, BIF eller FCK, som han har hos Bodø.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Lucas med en kasse igen. Så fedt at han har succes og får modbevist dem der mente han var helt færdig.
Legaliser pyro!
- Trickster
- Superliga

- Favoritspiller: Lynge Jakobsen
- Geografisk sted: Aalborg
https://x.com/PushGoals/status/1822238404903321797
Kusk har scoret på straffespark for Vendsyssel. Børsting spiller højre back, han bliver stadig smidt rundt på forskellige pladser.
Hair is not a right: it´s a privilege!
-
R Rosenberg
- Allstar

Visse vasse. Lucas var helt færdig i AaB. Både i knolden og på banen. Dejligt at se, at rolle- og luftforandring kan ændre meget.
Ædruelighedens stemme
I knolden, på banen, på lønsedlen.R Rosenberg skrev: ↑10. aug 2024, 17:34Visse vasse. Lucas var helt færdig i AaB. Både i knolden og på banen. Dejligt at se, at rolle- og luftforandring kan ændre meget.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
For nogen, er det ikke rart at tage fejl.Funky skrev: ↑10. aug 2024, 21:36I knolden, på banen, på lønsedlen.R Rosenberg skrev: ↑10. aug 2024, 17:34Visse vasse. Lucas var helt færdig i AaB. Både i knolden og på banen. Dejligt at se, at rolle- og luftforandring kan ændre meget.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Endda med hovedet.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
Jeg tror alle AaB fans glæder sig, når det går Lucas godt. Når han var god, var det jo fantastisk at opleve, og hans loyalitet og AaB hjerte betvivler ingen. Men det forandrer ikke ved, at han aldrig rigtig kom tilbage efter sine skader, og de sidste to sæsoner fik han masser af chancer, men det fungerede bare ikke. Han leverede ganske enkelt ikke på banen for AaB. Men det er glædeligt, at det fungerer for ham nu, og det er jo ikke første gang, at et skifte og nye omgivelser skaber en forandring.
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
Det er utrolig som dem der savede ham over i sin tid, hele tiden bliver nød til at argumentere for deres den gang opførelse. Der var jo ingen der gjorde det godt da han var her de sidste par år, alt sejlede. Så at have fokus på enkelt stående spillere i den periode handler ikke om spillemæssige kompetencer, men mere om hvordan kunne man forholde sig til alt det lort uden for banen, og hvilken indflydelse ville det få på banen. Der var dælme mange der ikke var gode på banen....så Lucas er stadigvæk en kvalitetsspiller. Og han ville gøre det fantastisk for os med den her type fodbold, med den høje intensitet. Og den kvalitet uden for banen vi har nu.Raptorr skrev: ↑11. aug 2024, 07:50Jeg tror alle AaB fans glæder sig, når det går Lucas godt. Når han var god, var det jo fantastisk at opleve, og hans loyalitet og AaB hjerte betvivler ingen. Men det forandrer ikke ved, at han aldrig rigtig kom tilbage efter sine skader, og de sidste to sæsoner fik han masser af chancer, men det fungerede bare ikke. Han leverede ganske enkelt ikke på banen for AaB. Men det er glædeligt, at det fungerer for ham nu, og det er jo ikke første gang, at et skifte og nye omgivelser skaber en forandring.
Det er jo ikke fordi, at når Lucas lander i Aalborg lufthavnen forsvinder alt kvalitet ud af manden. Forstår ikke den form for tankegang.
Men nej han spillede ikke godt. Men det var der jo nok en grund til.
Ja, der er jo altid en grund til at man ikke spiller godt. Faktum er, at han det sidste lange stykke tid døjede med at komme på holdet, og når han startede inde, så spillede han ikke specielt godt. At påstå at han ville gøre det godt for os nu, er en gratis omgang gætværk. Det ved vi ikke noget om. Hvad vi ved og kender til, er hans præstationer på banen for AaB fra sommeren 2018 og til december 2023, 5 1/2 sæsoner. De var samlet set ikke imponerende, ligesom de heller ikke var i hans sidste sæson i Grasshoppers, eller i Ajax for den sags skyld. Jeg er vild med Lucas Andersen, men nogle gange synes jeg, at han bliver gjort til noget, han ikke er. Jeg håber det bedste for ham og ønsker alt vel, men han har haft sin tid i AaB, og da leverede han samlet set ikke i forhold til hans status og løn. Det kunne måske være gået anderledes uden skader, det ved vi ikke.raekkeettre skrev: ↑11. aug 2024, 17:35Det er utrolig som dem der savede ham over i sin tid, hele tiden bliver nød til at argumentere for deres den gang opførelse. Der var jo ingen der gjorde det godt da han var her de sidste par år, alt sejlede. Så at have fokus på enkelt stående spillere i den periode handler ikke om spillemæssige kompetencer, men mere om hvordan kunne man forholde sig til alt det lort uden for banen, og hvilken indflydelse ville det få på banen. Der var dælme mange der ikke var gode på banen....så Lucas er stadigvæk en kvalitetsspiller. Og han ville gøre det fantastisk for os med den her type fodbold, med den høje intensitet. Og den kvalitet uden for banen vi har nu.Raptorr skrev: ↑11. aug 2024, 07:50Jeg tror alle AaB fans glæder sig, når det går Lucas godt. Når han var god, var det jo fantastisk at opleve, og hans loyalitet og AaB hjerte betvivler ingen. Men det forandrer ikke ved, at han aldrig rigtig kom tilbage efter sine skader, og de sidste to sæsoner fik han masser af chancer, men det fungerede bare ikke. Han leverede ganske enkelt ikke på banen for AaB. Men det er glædeligt, at det fungerer for ham nu, og det er jo ikke første gang, at et skifte og nye omgivelser skaber en forandring.
Det er jo ikke fordi, at når Lucas lander i Aalborg lufthavnen forsvinder alt kvalitet ud af manden. Forstår ikke den form for tankegang.
Selvfølgelig var det gået anderledes uden skaderne. Han var inden den første skade en top-3 spiller i superligaen. Se bare hans superligatal for sæsonen.
https://www.transfermarkt.com/lucas-and ... erein/1053
https://www.transfermarkt.com/lucas-and ... erein/1053
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
-
raekkeettre
- Allstar

Er det ikke lige så meget et omgang gætværk at påstå han ikke vil gøre det godt? Lige nu spiller han godt på et hold der er bedre end AaBs, med spillere der er bedre end AaBs, og i en liga der er bedre end den AaB spiller i. Så rationalet må da være at han nok også ville være god for os, med den ændrede spillestil og med professionelle på ledelsesgangen....som i min optik var de 2 ting der gjorde han ikke preformed sidst.Raptorr skrev: ↑11. aug 2024, 18:18Ja, der er jo altid en grund til at man ikke spiller godt. Faktum er, at han det sidste lange stykke tid døjede med at komme på holdet, og når han startede inde, så spillede han ikke specielt godt. At påstå at han ville gøre det godt for os nu, er en gratis omgang gætværk. Det ved vi ikke noget om. Hvad vi ved og kender til, er hans præstationer på banen for AaB fra sommeren 2018 og til december 2023, 5 1/2 sæsoner. De var samlet set ikke imponerende, ligesom de heller ikke var i hans sidste sæson i Grasshoppers, eller i Ajax for den sags skyld. Jeg er vild med Lucas Andersen, men nogle gange synes jeg, at han bliver gjort til noget, han ikke er. Jeg håber det bedste for ham og ønsker alt vel, men han har haft sin tid i AaB, og da leverede han samlet set ikke i forhold til hans status og løn. Det kunne måske være gået anderledes uden skader, det ved vi ikke.raekkeettre skrev: ↑11. aug 2024, 17:35Det er utrolig som dem der savede ham over i sin tid, hele tiden bliver nød til at argumentere for deres den gang opførelse. Der var jo ingen der gjorde det godt da han var her de sidste par år, alt sejlede. Så at have fokus på enkelt stående spillere i den periode handler ikke om spillemæssige kompetencer, men mere om hvordan kunne man forholde sig til alt det lort uden for banen, og hvilken indflydelse ville det få på banen. Der var dælme mange der ikke var gode på banen....så Lucas er stadigvæk en kvalitetsspiller. Og han ville gøre det fantastisk for os med den her type fodbold, med den høje intensitet. Og den kvalitet uden for banen vi har nu.Raptorr skrev: ↑11. aug 2024, 07:50Jeg tror alle AaB fans glæder sig, når det går Lucas godt. Når han var god, var det jo fantastisk at opleve, og hans loyalitet og AaB hjerte betvivler ingen. Men det forandrer ikke ved, at han aldrig rigtig kom tilbage efter sine skader, og de sidste to sæsoner fik han masser af chancer, men det fungerede bare ikke. Han leverede ganske enkelt ikke på banen for AaB. Men det er glædeligt, at det fungerer for ham nu, og det er jo ikke første gang, at et skifte og nye omgivelser skaber en forandring.
Jeg gætter ikke på noget, og synes egentlig at overvejelser omkring hvorvidt Lucas Andersen ville gøre det godt i AaB i fremtiden er lidt for abstrakte. Vi har som nævnt 5 1/2 år i perioden sommeren 2018 til vinter 2023, hvor Lucas rent faktisk spillede for os. Den periode forholder jeg mig til, og her leverede ham samlet set ikke i forhold til status og løn. Efter min mening.raekkeettre skrev: ↑11. aug 2024, 18:36Er det ikke lige så meget et omgang gætværk at påstå han ikke vil gøre det godt? Lige nu spiller han godt på et hold der er bedre end AaBs, med spillere der er bedre end AaBs, og i en liga der er bedre end den AaB spiller i. Så rationalet må da være at han nok også ville være god for os, med den ændrede spillestil og med professionelle på ledelsesgangen....som i min optik var de 2 ting der gjorde han ikke preformed sidst.Raptorr skrev: ↑11. aug 2024, 18:18Ja, der er jo altid en grund til at man ikke spiller godt. Faktum er, at han det sidste lange stykke tid døjede med at komme på holdet, og når han startede inde, så spillede han ikke specielt godt. At påstå at han ville gøre det godt for os nu, er en gratis omgang gætværk. Det ved vi ikke noget om. Hvad vi ved og kender til, er hans præstationer på banen for AaB fra sommeren 2018 og til december 2023, 5 1/2 sæsoner. De var samlet set ikke imponerende, ligesom de heller ikke var i hans sidste sæson i Grasshoppers, eller i Ajax for den sags skyld. Jeg er vild med Lucas Andersen, men nogle gange synes jeg, at han bliver gjort til noget, han ikke er. Jeg håber det bedste for ham og ønsker alt vel, men han har haft sin tid i AaB, og da leverede han samlet set ikke i forhold til hans status og løn. Det kunne måske være gået anderledes uden skader, det ved vi ikke.raekkeettre skrev: ↑11. aug 2024, 17:35Det er utrolig som dem der savede ham over i sin tid, hele tiden bliver nød til at argumentere for deres den gang opførelse. Der var jo ingen der gjorde det godt da han var her de sidste par år, alt sejlede. Så at have fokus på enkelt stående spillere i den periode handler ikke om spillemæssige kompetencer, men mere om hvordan kunne man forholde sig til alt det lort uden for banen, og hvilken indflydelse ville det få på banen. Der var dælme mange der ikke var gode på banen....så Lucas er stadigvæk en kvalitetsspiller. Og han ville gøre det fantastisk for os med den her type fodbold, med den høje intensitet. Og den kvalitet uden for banen vi har nu.Raptorr skrev: ↑11. aug 2024, 07:50Jeg tror alle AaB fans glæder sig, når det går Lucas godt. Når han var god, var det jo fantastisk at opleve, og hans loyalitet og AaB hjerte betvivler ingen. Men det forandrer ikke ved, at han aldrig rigtig kom tilbage efter sine skader, og de sidste to sæsoner fik han masser af chancer, men det fungerede bare ikke. Han leverede ganske enkelt ikke på banen for AaB. Men det er glædeligt, at det fungerer for ham nu, og det er jo ikke første gang, at et skifte og nye omgivelser skaber en forandring.
Om han ville gøre det godt for AaB i dag, aner jeg ikke. Det virker dog for mig som om, at klubben i dag rekrutterer offensive spillere med mere fart end Lucas Andersen, så argumentet om, at han skulle passe bedre ind i spillestilen nu, forstår jeg ikke.
-
R Rosenberg
- Allstar

Så rationalet er bundet op på 1. at der er en anden ledelse i klubben, og 2. at vi har en anden spillestil, hvor det primære fokus er hurtighed og højt pres?raekkeettre skrev: ↑11. aug 2024, 18:36Er det ikke lige så meget et omgang gætværk at påstå han ikke vil gøre det godt? Lige nu spiller han godt på et hold der er bedre end AaBs, med spillere der er bedre end AaBs, og i en liga der er bedre end den AaB spiller i. Så rationalet må da være at han nok også ville være god for os, med den ændrede spillestil og med professionelle på ledelsesgangen....som i min optik var de 2 ting der gjorde han ikke preformed sidst.Raptorr skrev: ↑11. aug 2024, 18:18Ja, der er jo altid en grund til at man ikke spiller godt. Faktum er, at han det sidste lange stykke tid døjede med at komme på holdet, og når han startede inde, så spillede han ikke specielt godt. At påstå at han ville gøre det godt for os nu, er en gratis omgang gætværk. Det ved vi ikke noget om. Hvad vi ved og kender til, er hans præstationer på banen for AaB fra sommeren 2018 og til december 2023, 5 1/2 sæsoner. De var samlet set ikke imponerende, ligesom de heller ikke var i hans sidste sæson i Grasshoppers, eller i Ajax for den sags skyld. Jeg er vild med Lucas Andersen, men nogle gange synes jeg, at han bliver gjort til noget, han ikke er. Jeg håber det bedste for ham og ønsker alt vel, men han har haft sin tid i AaB, og da leverede han samlet set ikke i forhold til hans status og løn. Det kunne måske være gået anderledes uden skader, det ved vi ikke.raekkeettre skrev: ↑11. aug 2024, 17:35Det er utrolig som dem der savede ham over i sin tid, hele tiden bliver nød til at argumentere for deres den gang opførelse. Der var jo ingen der gjorde det godt da han var her de sidste par år, alt sejlede. Så at have fokus på enkelt stående spillere i den periode handler ikke om spillemæssige kompetencer, men mere om hvordan kunne man forholde sig til alt det lort uden for banen, og hvilken indflydelse ville det få på banen. Der var dælme mange der ikke var gode på banen....så Lucas er stadigvæk en kvalitetsspiller. Og han ville gøre det fantastisk for os med den her type fodbold, med den høje intensitet. Og den kvalitet uden for banen vi har nu.Raptorr skrev: ↑11. aug 2024, 07:50Jeg tror alle AaB fans glæder sig, når det går Lucas godt. Når han var god, var det jo fantastisk at opleve, og hans loyalitet og AaB hjerte betvivler ingen. Men det forandrer ikke ved, at han aldrig rigtig kom tilbage efter sine skader, og de sidste to sæsoner fik han masser af chancer, men det fungerede bare ikke. Han leverede ganske enkelt ikke på banen for AaB. Men det er glædeligt, at det fungerer for ham nu, og det er jo ikke første gang, at et skifte og nye omgivelser skaber en forandring.
Kan du ikke uddybe lidt, hvorfor andre jakkesæt vil gøre Lucas bedre i AaB, samt hvorfor han ville være bedre i en spillestil, hvor pres og hurtighed er nøgleordene, når netop dé to ting ikke just er hans forcer?
Jeg synes, det er en interessant logik, som jeg gerne vil opleve lidt mere af afsættet for.
Ædruelighedens stemme
-
raekkeettre
- Allstar

Da Lucas, før hans skade, var han en af dem i superligaen med flest vundne dueller langs jorden, via hans presspil. Jeg tænker ikke at han efter hans skade kan opbygge samme statistikker, men mindre ville også kunne gavne. Tænker også at han er bedre til at spille hurtigt, og med hurtige beslutninger frem af banen, hvor han ikke hurtigt bliver lukket ned, som han altid gjorde i vores enorm langsomme angrebsspil vi havde før. Plus, nu har jeg set 3 kampe med Lucas, og der er en helt anden intensitet end han havde i hans sidste tid i AaB, hvor alt gik enormt langsomt, også hans spil. Men hvorfor....nok ikke fordi det er vandet i Aalborg der gør det.R Rosenberg skrev: ↑11. aug 2024, 21:37Så rationalet er bundet op på 1. at der er en anden ledelse i klubben, og 2. at vi har en anden spillestil, hvor det primære fokus er hurtighed og højt pres?raekkeettre skrev: ↑11. aug 2024, 18:36Er det ikke lige så meget et omgang gætværk at påstå han ikke vil gøre det godt? Lige nu spiller han godt på et hold der er bedre end AaBs, med spillere der er bedre end AaBs, og i en liga der er bedre end den AaB spiller i. Så rationalet må da være at han nok også ville være god for os, med den ændrede spillestil og med professionelle på ledelsesgangen....som i min optik var de 2 ting der gjorde han ikke preformed sidst.Raptorr skrev: ↑11. aug 2024, 18:18Ja, der er jo altid en grund til at man ikke spiller godt. Faktum er, at han det sidste lange stykke tid døjede med at komme på holdet, og når han startede inde, så spillede han ikke specielt godt. At påstå at han ville gøre det godt for os nu, er en gratis omgang gætværk. Det ved vi ikke noget om. Hvad vi ved og kender til, er hans præstationer på banen for AaB fra sommeren 2018 og til december 2023, 5 1/2 sæsoner. De var samlet set ikke imponerende, ligesom de heller ikke var i hans sidste sæson i Grasshoppers, eller i Ajax for den sags skyld. Jeg er vild med Lucas Andersen, men nogle gange synes jeg, at han bliver gjort til noget, han ikke er. Jeg håber det bedste for ham og ønsker alt vel, men han har haft sin tid i AaB, og da leverede han samlet set ikke i forhold til hans status og løn. Det kunne måske være gået anderledes uden skader, det ved vi ikke.raekkeettre skrev: ↑11. aug 2024, 17:35Det er utrolig som dem der savede ham over i sin tid, hele tiden bliver nød til at argumentere for deres den gang opførelse. Der var jo ingen der gjorde det godt da han var her de sidste par år, alt sejlede. Så at have fokus på enkelt stående spillere i den periode handler ikke om spillemæssige kompetencer, men mere om hvordan kunne man forholde sig til alt det lort uden for banen, og hvilken indflydelse ville det få på banen. Der var dælme mange der ikke var gode på banen....så Lucas er stadigvæk en kvalitetsspiller. Og han ville gøre det fantastisk for os med den her type fodbold, med den høje intensitet. Og den kvalitet uden for banen vi har nu.Raptorr skrev: ↑11. aug 2024, 07:50Jeg tror alle AaB fans glæder sig, når det går Lucas godt. Når han var god, var det jo fantastisk at opleve, og hans loyalitet og AaB hjerte betvivler ingen. Men det forandrer ikke ved, at han aldrig rigtig kom tilbage efter sine skader, og de sidste to sæsoner fik han masser af chancer, men det fungerede bare ikke. Han leverede ganske enkelt ikke på banen for AaB. Men det er glædeligt, at det fungerer for ham nu, og det er jo ikke første gang, at et skifte og nye omgivelser skaber en forandring.
Kan du ikke uddybe lidt, hvorfor andre jakkesæt vil gøre Lucas bedre i AaB, samt hvorfor han ville være bedre i en spillestil, hvor pres og hurtighed er nøgleordene, når netop dé to ting ikke just er hans forcer?
Jeg synes, det er en interessant logik, som jeg gerne vil opleve lidt mere af afsættet for.
Men ja, han er en profil på et hold der har bedre spillere end AaB og en bedre liga, og som spiller hurtigere...tænker det er en okay begrundelse
Men en sjov snak. Jeg tænker bare at flere og flere er begyndt at komme ud af hullerne med rationalet..."ja ja...det kan godt være han spillet godt nu, men da han var i AaB var han altså dårlig" uden at analysere lidt på omstændighederne der måske gjorde ham dårlig kontra hvad der gør ham god nu
Men ja, alt kvalitet forsvinder når specifikke spillere lander i Aalborg lufthavn. Det er også en god logik
-
raekkeettre
- Allstar

Det kan du have ret i, tænker bare at Ross heller ikke virker som den hurtigste spiller, Jasson virker heller ikke vildt hurtigt. Så tror også der bliver tænkt på andre kompetencer, som aggressivitet, vision i spillet, løbe kapacitet etc etc...men jeg ville ikke puste til noget, bare nævne at fordi han ikke spillede godt under en helt anden træner...eller nok mere 10 trænere...med så meget turbulens i klubben at et væsen som Lucas nok ikke følte sig vildt tryg når ordet ordentlighed er meget på sinde hos ham...etc etc.. der var nok en grund så god en spiller ikke spillede godt. Alle troede jo det var hans skade, mig inklusiv....men det har han dælme da modbevist, så med mindre alt går i stå i UK, så må vi nok erkende, at det havde noget med omgivelserne, træner etc etc...der gjorde ham dårlig og ikke hans kompetencer.Raptorr skrev: ↑11. aug 2024, 19:40Jeg gætter ikke på noget, og synes egentlig at overvejelser omkring hvorvidt Lucas Andersen ville gøre det godt i AaB i fremtiden er lidt for abstrakte. Vi har som nævnt 5 1/2 år i perioden sommeren 2018 til vinter 2023, hvor Lucas rent faktisk spillede for os. Den periode forholder jeg mig til, og her leverede ham samlet set ikke i forhold til status og løn. Efter min mening.raekkeettre skrev: ↑11. aug 2024, 18:36Er det ikke lige så meget et omgang gætværk at påstå han ikke vil gøre det godt? Lige nu spiller han godt på et hold der er bedre end AaBs, med spillere der er bedre end AaBs, og i en liga der er bedre end den AaB spiller i. Så rationalet må da være at han nok også ville være god for os, med den ændrede spillestil og med professionelle på ledelsesgangen....som i min optik var de 2 ting der gjorde han ikke preformed sidst.Raptorr skrev: ↑11. aug 2024, 18:18Ja, der er jo altid en grund til at man ikke spiller godt. Faktum er, at han det sidste lange stykke tid døjede med at komme på holdet, og når han startede inde, så spillede han ikke specielt godt. At påstå at han ville gøre det godt for os nu, er en gratis omgang gætværk. Det ved vi ikke noget om. Hvad vi ved og kender til, er hans præstationer på banen for AaB fra sommeren 2018 og til december 2023, 5 1/2 sæsoner. De var samlet set ikke imponerende, ligesom de heller ikke var i hans sidste sæson i Grasshoppers, eller i Ajax for den sags skyld. Jeg er vild med Lucas Andersen, men nogle gange synes jeg, at han bliver gjort til noget, han ikke er. Jeg håber det bedste for ham og ønsker alt vel, men han har haft sin tid i AaB, og da leverede han samlet set ikke i forhold til hans status og løn. Det kunne måske være gået anderledes uden skader, det ved vi ikke.raekkeettre skrev: ↑11. aug 2024, 17:35Det er utrolig som dem der savede ham over i sin tid, hele tiden bliver nød til at argumentere for deres den gang opførelse. Der var jo ingen der gjorde det godt da han var her de sidste par år, alt sejlede. Så at have fokus på enkelt stående spillere i den periode handler ikke om spillemæssige kompetencer, men mere om hvordan kunne man forholde sig til alt det lort uden for banen, og hvilken indflydelse ville det få på banen. Der var dælme mange der ikke var gode på banen....så Lucas er stadigvæk en kvalitetsspiller. Og han ville gøre det fantastisk for os med den her type fodbold, med den høje intensitet. Og den kvalitet uden for banen vi har nu.Raptorr skrev: ↑11. aug 2024, 07:50Jeg tror alle AaB fans glæder sig, når det går Lucas godt. Når han var god, var det jo fantastisk at opleve, og hans loyalitet og AaB hjerte betvivler ingen. Men det forandrer ikke ved, at han aldrig rigtig kom tilbage efter sine skader, og de sidste to sæsoner fik han masser af chancer, men det fungerede bare ikke. Han leverede ganske enkelt ikke på banen for AaB. Men det er glædeligt, at det fungerer for ham nu, og det er jo ikke første gang, at et skifte og nye omgivelser skaber en forandring.
Om han ville gøre det godt for AaB i dag, aner jeg ikke. Det virker dog for mig som om, at klubben i dag rekrutterer offensive spillere med mere fart end Lucas Andersen, så argumentet om, at han skulle passe bedre ind i spillestilen nu, forstår jeg ikke.
Ja, jeg tror, at Cifuentes er god for Lucas Andersen!raekkeettre skrev: ↑11. aug 2024, 22:46Det kan du have ret i, tænker bare at Ross heller ikke virker som den hurtigste spiller, Jasson virker heller ikke vildt hurtigt. Så tror også der bliver tænkt på andre kompetencer, som aggressivitet, vision i spillet, løbe kapacitet etc etc...men jeg ville ikke puste til noget, bare nævne at fordi han ikke spillede godt under en helt anden træner...eller nok mere 10 trænere...med så meget turbulens i klubben at et væsen som Lucas nok ikke følte sig vildt tryg når ordet ordentlighed er meget på sinde hos ham...etc etc.. der var nok en grund så god en spiller ikke spillede godt. Alle troede jo det var hans skade, mig inklusiv....men det har han dælme da modbevist, så med mindre alt går i stå i UK, så må vi nok erkende, at det havde noget med omgivelserne, træner etc etc...der gjorde ham dårlig og ikke hans kompetencer.Raptorr skrev: ↑11. aug 2024, 19:40Jeg gætter ikke på noget, og synes egentlig at overvejelser omkring hvorvidt Lucas Andersen ville gøre det godt i AaB i fremtiden er lidt for abstrakte. Vi har som nævnt 5 1/2 år i perioden sommeren 2018 til vinter 2023, hvor Lucas rent faktisk spillede for os. Den periode forholder jeg mig til, og her leverede ham samlet set ikke i forhold til status og løn. Efter min mening.raekkeettre skrev: ↑11. aug 2024, 18:36Er det ikke lige så meget et omgang gætværk at påstå han ikke vil gøre det godt? Lige nu spiller han godt på et hold der er bedre end AaBs, med spillere der er bedre end AaBs, og i en liga der er bedre end den AaB spiller i. Så rationalet må da være at han nok også ville være god for os, med den ændrede spillestil og med professionelle på ledelsesgangen....som i min optik var de 2 ting der gjorde han ikke preformed sidst.Raptorr skrev: ↑11. aug 2024, 18:18Ja, der er jo altid en grund til at man ikke spiller godt. Faktum er, at han det sidste lange stykke tid døjede med at komme på holdet, og når han startede inde, så spillede han ikke specielt godt. At påstå at han ville gøre det godt for os nu, er en gratis omgang gætværk. Det ved vi ikke noget om. Hvad vi ved og kender til, er hans præstationer på banen for AaB fra sommeren 2018 og til december 2023, 5 1/2 sæsoner. De var samlet set ikke imponerende, ligesom de heller ikke var i hans sidste sæson i Grasshoppers, eller i Ajax for den sags skyld. Jeg er vild med Lucas Andersen, men nogle gange synes jeg, at han bliver gjort til noget, han ikke er. Jeg håber det bedste for ham og ønsker alt vel, men han har haft sin tid i AaB, og da leverede han samlet set ikke i forhold til hans status og løn. Det kunne måske være gået anderledes uden skader, det ved vi ikke.raekkeettre skrev: ↑11. aug 2024, 17:35Det er utrolig som dem der savede ham over i sin tid, hele tiden bliver nød til at argumentere for deres den gang opførelse. Der var jo ingen der gjorde det godt da han var her de sidste par år, alt sejlede. Så at have fokus på enkelt stående spillere i den periode handler ikke om spillemæssige kompetencer, men mere om hvordan kunne man forholde sig til alt det lort uden for banen, og hvilken indflydelse ville det få på banen. Der var dælme mange der ikke var gode på banen....så Lucas er stadigvæk en kvalitetsspiller. Og han ville gøre det fantastisk for os med den her type fodbold, med den høje intensitet. Og den kvalitet uden for banen vi har nu.Raptorr skrev: ↑11. aug 2024, 07:50
Jeg tror alle AaB fans glæder sig, når det går Lucas godt. Når han var god, var det jo fantastisk at opleve, og hans loyalitet og AaB hjerte betvivler ingen. Men det forandrer ikke ved, at han aldrig rigtig kom tilbage efter sine skader, og de sidste to sæsoner fik han masser af chancer, men det fungerede bare ikke. Han leverede ganske enkelt ikke på banen for AaB. Men det er glædeligt, at det fungerer for ham nu, og det er jo ikke første gang, at et skifte og nye omgivelser skaber en forandring.