[Superliga, rd. 3] FCM - AaB 3.8.24

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar

[Superliga, rd. 3] FCM - AaB 3.8.24

Indlæg af jonas386 » 1. aug 2024, 13:49

3. Runde står for døren, og vi skal en tur til Herning.

FCM er i de to første runder kommet fra kampen med et enkelt point, og har derudover CL kval at tænke på. Således har de også Ferencvarnos tirsdagen efter kampen imod os.

Ingen tvivl om at FCM pt. er et mærkbart bedre hold end os, men jeg er optimist, og tror vi kan tage et enkelt point med hjem, netop fordi FCM har deres CL kval, som forhåbentlig fylder noget mere end ligaen (i hvert fald for nu), og de forhåbentlig ikke kommer sådan rigtigt igang før de skal møde Vejle, Lyngby og Sønderjyske i de efterfølgende runder.

Håber på følgende fra start

Müller
K.Jørgensen-Kramer-Diakhite-Otoa
Jasson-Højholt-Davidsen
Jørgensen-Iredale-Widell

Vil helst have Widell på midten, men så længe Jimenez ikke er klar til 90, hverken John eller Adedeji har sat sig på venstrekanten og Davidsen har vist sig som en fin spiller i de første par kampe, så er det vel pt. Stærkeste opstilling. Måske man kan bytte Jasson og Widell eller noget i den stil.

Ift bagkæden, så tænker jeg der stadig går lidt tid før Marc Nielsen er helt klar, og Otoa var storspillende på pladsen sidst, hvor hans fart og raids frem i banen virkelig kommer til sin ret. Med tiden skal han dog tilbage i midterforsvaret, og det kunne godt ende med at være på bekostning af Kramer.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: [Superliga, rd. 3] FCM - AaB 3.8.24

Indlæg af le Cid » 1. aug 2024, 15:27

Jeg er også forsigtig optimist, og er ret enig i den foreslåede opstilling. Mest af alt er jeg dog bare glad for, at jeg ikke længere skal køre så forbandet langt for at se AaB spille bold!

Meeeeen - kan det virkelig passe, at der ikke er noget seriøst alternativ til at komme til og fra stadion i bil??? TIl koncerter og den slags i Boxen er der shuttle-busser til stationen, men i følge rejseplanen skal jeg enten have fat i flex traffik eller vente halvanden time på et tog, for at jeg kan komme hjem til Bronx!!!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 1. aug 2024, 17:36

Jeg tror nok desværre mest på et nederlag. Jeg regner FCM for et noget bedre hold end Silkeborg, og med mindre vi i løbet af ugen har fået afstemt defensiven, tror jeg, vi løber ind i problemer.

Håber også, at vi i de perioder, hvor kræfterne ikke rækker til at fuldføre presspillet, stiller os lidt længere tilbage, varmer bolden og trækker luft ind. Mod Silkeborg var det ved at gå galt mange gange i første halvleg, hvor vores pres ikke helt sad i skabet.

Men hvis vi kan dosere presset lidt bedre, og markeringerne sidder tættere, kan det måske lykkes at lave et resultat.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 1. aug 2024, 17:52

Skal vi have point med fra Herning skal vi have styr på defensiven. Vi kan ikke give ligeså meget væk som mod Silkeborg, det bliver straffet mod så god en modstander.

Jeg tror vi får gode muligheder for at skabe chancer på omstillinger, så en spiller som Mathias Jørgensen med hans hurtighed bliver afgørende.

Jeg håber på følgende start 11’er

Müller

Jørgensen - Kramer - Otoa - Nielsen

Jasson - Højholt - Davidsen

Jørgensen - Iredale - Widell

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Trickster » 1. aug 2024, 18:03

Jeg tror, at Herning smider alle deres hurtige spillere ind i angrebet og på kanterne. Thomasberg har set, hvor nemt det er at skabe chancer mod AaBs høje forsvarslinje. Hvis vi skal have point i den kamp her, så skal vi være rigtig gode til at forsvare bagrummet. Og lade være med at miste bolden i opspillet, for det går hurtigt den anden vej.

Ourmar så meget træt ud i slutningen af Silkeborg-kampen, så jeg tror ikke, at han er klar til at starte inde. Jeg gætter derfor på samme opstilling igen. Marc Nielsen skal også have en uge eller to for at være 100% klar. Ross får chancen igen.

Müller
KJ-Kramer-Otoa-Noél
Davidsen-Højholt-Widell
MJ-Iredale-Ross
Hair is not a right: it´s a privilege!

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 1. aug 2024, 19:00

jonas386 skrev:
1. aug 2024, 13:49
3. Runde står for døren, og vi skal en tur til Herning.

FCM er i de to første runder kommet fra kampen med et enkelt point, og har derudover CL kval at tænke på. Således har de også Ferencvarnos tirsdagen efter kampen imod os.

Ingen tvivl om at FCM pt. er et mærkbart bedre hold end os, men jeg er optimist, og tror vi kan tage et enkelt point med hjem, netop fordi FCM har deres CL kval, som forhåbentlig fylder noget mere end ligaen (i hvert fald for nu), og de forhåbentlig ikke kommer sådan rigtigt igang før de skal møde Vejle, Lyngby og Sønderjyske i de efterfølgende runder.

Håber på følgende fra start

Müller
K.Jørgensen-Kramer-Diakhite-Otoa
Jasson-Højholt-Davidsen
Jørgensen-Iredale-Widell

Vil helst have Widell på midten, men så længe Jimenez ikke er klar til 90, hverken John eller Adedeji har sat sig på venstrekanten og Davidsen har vist sig som en fin spiller i de første par kampe, så er det vel pt. Stærkeste opstilling. Måske man kan bytte Jasson og Widell eller noget i den stil.

Ift bagkæden, så tænker jeg der stadig går lidt tid før Marc Nielsen er helt klar, og Otoa var storspillende på pladsen sidst, hvor hans fart og raids frem i banen virkelig kommer til sin ret. Med tiden skal han dog tilbage i midterforsvaret, og det kunne godt ende med at være på bekostning af Kramer.
Helt enig med dine 11, men tror vi spiller noget mere lignede 4-2-3-1 med Davidsen og Højholt bagved Jasson. Jasson til venstre og Davidsen i højre når vi ligger presset.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 1. aug 2024, 21:42

Nok ik helenius pg thelander der står først i køen til spilletid
De trænede sammen med caballo da der blev spillet på stor bane
Syns jeg sgu virker lidt underligt
Vel Ingen Grund til at fryse dem ud

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 2. aug 2024, 07:52

Hvor dælen ser man kampen henne i Aalborg, hvis man ikke har muligheden for at komme til Herning? Jeg er ikke opdateret hvor der er gode AaB-fans der samles som ikke skal afsted.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 2. aug 2024, 08:30

baresi skrev:
1. aug 2024, 21:42
Hvis der numerisk har været spillere i overskud, så ryger de spillere der ikke har en fremtid i klubben over og selvtræne, det ser jeg ikke noget odiøst i.
Gow nævnte at de har haft en åben og ærlig samtale med Thelander (og sikkert også Helenius), så jeg tror de er helt klar over, at de ikke indgår i klubbens fremtidsplaner.
Så må de gøre op med sig selv, om de vil blive og malke det sidste af deres guldrandede kontrakter, eller de vil søge nye græsgange for spilletid.

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Indlæg af Elvis lever » 2. aug 2024, 09:48

baresi skrev:
Skulle de spille 13 på hvert hold??
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 2. aug 2024, 12:31

Elvis lever skrev:
2. aug 2024, 09:48
baresi skrev:
Ahhh
Det er jo ikke forbudt at rotere lidt

Pollack2
Allstar
Allstar

Indlæg af Pollack2 » 2. aug 2024, 13:44

baresi skrev:
2. aug 2024, 12:31
Elvis lever skrev:
baresi skrev:
Ahhh
Kan selvfølgelig virke lidt kynisk men sat lidt på spidsen, vil vi så de nyere ejere med en moderne tilgang (i FCK fortæller man spillere "at de ikke indgår i planerne fremadrettet" - også f.eks.en stadig god Peter Ankersen) eller vil vi være det gamle AaB, der synker mere og mere ned i det nostaltiske dyb? Helenius har på ingen måde formået at vise at han vil det nye AaB, T. har jeg lidt mere ondt af - han kan jo ikke på sine gamle dage blive en hurtigt løbende forsvarsspiller. Helenius og T indgår tydeligvis ikke i planerne for det nye AaB.

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 2. aug 2024, 15:28

Trickster skrev:
1. aug 2024, 18:03
Jeg tror, at Herning smider alle deres hurtige spillere ind i angrebet og på kanterne. Thomasberg har set, hvor nemt det er at skabe chancer mod AaBs høje forsvarslinje. Hvis vi skal have point i den kamp her, så skal vi være rigtig gode til at forsvare bagrummet. Og lade være med at miste bolden i opspillet, for det går hurtigt den anden vej.

Ourmar så meget træt ud i slutningen af Silkeborg-kampen, så jeg tror ikke, at han er klar til at starte inde. Jeg gætter derfor på samme opstilling igen. Marc Nielsen skal også have en uge eller to for at være 100% klar. Ross får chancen igen.

Müller
KJ-Kramer-Otoa-Noél
Davidsen-Højholt-Widell
MJ-Iredale-Ross
Den her med Jason for Ross. Ellers synes jeg det er legitimt at holde fast i samme hold. Hvis Ross så ikke spiller bedre end han har gjort, så må han ud og sidde lidt.

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Indlæg af Elvis lever » 2. aug 2024, 16:34

baresi skrev:
Elvis lever skrev:
baresi skrev:
Ahhh
Nej, men jeg tror det fleste klubber, når de træner 11 mod 11, altså kamptræning, spiller med de mest sandsynlige hold og ikke med dem der er længst fra en plads i startopstillingen af sociale hensyn.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 2. aug 2024, 17:07

Elvis lever skrev:
baresi skrev:
Elvis lever skrev:
baresi skrev:
Ahhh
Nej, men jeg tror det fleste klubber, når de træner 11 mod 11, altså kamptræning, spiller med de mest sandsynlige hold og ikke med dem der er længst fra en plads i startopstillingen af sociale hensyn.
Ja det svære er jo så at vi ikke bare kan forære ham til F.eks. Lyngby eller Vejle fordi han vil styrke de hold. Så enig i Sverige eller Norge er bedste mulighed.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 2. aug 2024, 20:01

bonanza skrev:
2. aug 2024, 15:28
Trickster skrev:

Müller
KJ-Kramer-Otoa-Noél
Davidsen-Højholt-Widell
MJ-Iredale-Ross
Den her med Jason for Ross. Ellers synes jeg det er legitimt at holde fast i samme hold. Hvis Ross så ikke spiller bedre end han har gjort, så må han ud og sidde lidt.
Jeg vil være ærgerlig over at jasson eller Widell skal på kanten. Deres motor og arbejdsraseri på midten er virkelig et godt våben. Lig dertil at de også kan spille bold, så jeg håber de får tjansen.

Jeg vil sagtens kunne forstå, at Davidsen vælges ift størrelse og fysik. Uanset hvad bliver det en god test for holdet.

Noel var ikke god på vb sidste og der har vi et alternativ. Så han kunne godt få chancen der Hr Nielsen.

Iredale og Ross var begge under middel sidst. Jeg hælder mest til, at give Iredale en chance mere, selvom jeg absolut intet ser i ham. Han knokler, men thats it.

Jeg så hellere Ross på pladsen, men han har også nogle klare mangler som ægte spydspids og så skal han have en fast plads, hvor han kan udvikle sig på.

Ellers genvalg til resten, de spillede en godkendt eller meget god kamp.

Jeg glæder mig virkelig til denne kamp. Nu har vi prøvet at knokle, presse og spille mod mere tekniske hold. I morgen bliver det en anden kamp. Fcm har selvfølgelig også dygtige spillere, men deres stil er mere fysisk og direkte. Personligt tror jeg, at det ligger bedre til os, så jeg tror på et godt resultat.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 2. aug 2024, 20:13

Ift venstrekanten, så er det vel ideen at John med tiden skal have pladsen, og konkurrence med Adedeji, som jeg ikke helt har opgivet. Men det er vel også meget naturligt, at han ikke er helt klar til at starte, og indtil da, så er vores bedste kort vel Jasson eller Widell, i og med vi efterhånden har en del spillere til den centrale midtbane, især når Jimenez og Bomholt også er klar.

Det var vel også på venstrekanten at Jasson kom ind og var god sidst, og det er vel også den position, dog i højresiden, han har gjort sig på i MLS. Jeg synes dog også han virker stærkest på 8'eren, og med tiden er det vel en midtbane med ham, Widell og Højholt/Jimenez der må vurderes at være idealopstillingen.

Jeg tænker vi med tiden kommer til at stille med

Müller
Jørgensen-Otoa-Diakhite-Nielsen
Jasson-Jimenez-Widell
Jørgensen-Iredale-John

Om det så er en starter der kan levere noget i superligaen bliver vi klogere på med tiden. Nøglen er at Widell og Jørgensen bliver sat optimalt op, og vi for en gangs skyld har både fart, vilje, ærgerrighed og målsøgende spil i holdet.

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 2. aug 2024, 20:15

Dennis Nielsen skrev:
2. aug 2024, 20:01
bonanza skrev:
2. aug 2024, 15:28
Trickster skrev:

Müller
KJ-Kramer-Otoa-Noél
Davidsen-Højholt-Widell
MJ-Iredale-Ross
Jeg vil være ærgerlig over at jasson eller Widell skal på kanten. Deres motor og arbejdsraseri på midten er virkelig et godt våben. Lig dertil at de også kan spille bold, så jeg håber de får tjansen.

Jeg vil sagtens kunne forstå, at Davidsen vælges ift størrelse og fysik. Uanset hvad bliver det en god test for holdet.

Noel var ikke god på vb sidste og der har vi et alternativ. Så han kunne godt få chancen der Hr Nielsen.

Iredale og Ross var begge under middel sidst. Jeg hælder mest til, at give Iredale en chance mere, selvom jeg absolut intet ser i ham. Han knokler, men thats it.

Jeg så hellere Ross på pladsen, men han har også nogle klare mangler som ægte spydspids og så skal han have en fast plads, hvor han kan udvikle sig på.

Ellers genvalg til resten, de spillede en godkendt eller meget god kamp.

Jeg glæder mig virkelig til denne kamp. Nu har vi prøvet at knokle, presse og spille mod mere tekniske hold. I morgen bliver det en anden kamp. Fcm har selvfølgelig også dygtige spillere, men deres stil er mere fysisk og direkte. Personligt tror jeg, at det ligger bedre til os, så jeg tror på et godt resultat.
Det vi skal starte med at forholde os til er at vi faktisk spiller 4-2-3-1 og ikke 4-3-3
Jeg sad på stadion sidst og det var super tydeligt
Davidsen og højholt som DM
MJ i højre
Ross i venstre
Widell som offensiv midt foran Davidsen og højholt
Davidsen - højholt
MJ - widell - Ross

Davidsen og højholt får genvalg men her presser jimenez på..
så hellere iredale som indskifter og MJ på toppen
Dermed kunne man gøre plads til Jasson eller kelvin John.
Men med jassons indhop burde han få en startplads
Han var overalt og skraldede satme også igennem

Men jeg siger det bare - tror virkelig at adedeji kan passe ind i mennos stil når han er klar
Og så glæder jeg mig til at se mere af ham kelvin John

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 2. aug 2024, 20:20

jonas386 skrev:
2. aug 2024, 20:13
Ift venstrekanten, så er det vel ideen at John med tiden skal have pladsen, og konkurrence med Adedeji, som jeg ikke helt har opgivet. Men det er vel også meget naturligt, at han ikke er helt klar til at starte, og indtil da, så er vores bedste kort vel Jasson eller Widell, i og med vi efterhånden har en del spillere til den centrale midtbane, især når Jimenez og Bomholt også er klar.

Det var vel også på venstrekanten at Jasson kom ind og var god sidst, og det er vel også den position, dog i højresiden, han har gjort sig på i MLS. Jeg synes dog også han virker stærkest på 8'eren, og med tiden er det vel en midtbane med ham, Widell og Højholt/Jimenez der må vurderes at være idealopstillingen.

Müller
Jasson-Jimenez-Widell
Jørgensen-Iredale-John

Om det så er en starter der kan levere noget i superligaen bliver vi klogere på med tiden. Nøglen er at Widell og Jørgensen bliver sat optimalt op, og vi for en gangs skyld har både fart, vilje, ærgerrighed og målsøgende spil i holdet.
Jeg så det som om, at Jasson gik ind på midtbanen mod Silkeborg, mens Widell blev skubbet op som venstrekant.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 2. aug 2024, 20:25

Sauer skrev:
2. aug 2024, 20:20
jonas386 skrev:
2. aug 2024, 20:13

Müller
Jasson-Jimenez-Widell
Jørgensen-Iredale-John

Jeg så det som om, at Jasson gik ind på midtbanen mod Silkeborg, mens Widell blev skubbet op som venstrekant.
Det kan sagtens være. Synes bare jeg så ham mest ude ved kridtstregen, bl.a. i forbindelse med Højholts mål.

Besvar