[Superliga, rd. 3] FCM - AaB 3.8.24

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: [Superliga, rd. 3] FCM - AaB 3.8.24

Indlæg af Brodernumsi » 3. aug 2024, 17:54

Igen en god kamp af Højholt. Håber man snart finder ud af, at give ham en ny kontrakt.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 3. aug 2024, 17:56

Vi har meget ære af den her kamp. Bedre indsats end mod SIF. Vi var det bedste hold i store dele af kampen. 1-0-målet burde ikke stå. Diakhité ligner en forstærkning.

zadion
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af zadion » 3. aug 2024, 17:59

I min bog vores bedste kamp i sæsonen. Vi er bedre defensivt og har igen gode sekvenser på bolden. Jeg ser os som det bedste hold af de 4 der skal slås om at undgå nedrykning, i hvert fald ud fra denne spinkle sæsonstart.

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 3. aug 2024, 17:59

Brodernumsi skrev:
3. aug 2024, 17:54
Igen en god kamp af Højholt. Håber man snart finder ud af, at give ham en ny kontrakt.
Han ser god derinde og det vil være ærgerligt at miste ham.

Menno har været god til Højholt.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 3. aug 2024, 18:00

Dennis Nielsen skrev:
3. aug 2024, 17:59
Brodernumsi skrev:
3. aug 2024, 17:54
Han ser god derinde og det vil være ærgerligt at miste ham.

Menno har været god til Højholt.
Højholt fuldstændig outstanding i dag, jeg håber virkelig vi kan forlænge, jeg tror det kan blive afgørende for vores overlevelse

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 3. aug 2024, 18:08

Den her kamp minder lidt om fcn kampen. Vi spiller med, men mangler den kliniske skarphed i de afsluttende sekvenser.

Vi har et ekstremt startprogram for en oprykker.

Hvis ikke jeg tager fejl, så møder vi 6 fra sidste års top 7 her i starten.

Når vi ser det her og igen oplever at skarpheden mangler i de afgørende sekvenser, så synes jeg, at der en tendens. Vi mangler simpelthen en kvalitets 9'r.

Det kan godt være, at vores 9'ere kan præstere, når det er de 3-4 dårligste hold, det må vi se på, men...

Iredale er en sjældent en god opspilsstation, han virker ikke teknisk god og farten er middelmådig. Det er som at se en Børsting på toppen og når vi angriber.

Det er altså en af de store grunde til, at vi ikke kommer til flere gode situationer og den skarphed, vi mangler, bliver endnu mere fremtrædende.

Raptorr
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af Raptorr » 3. aug 2024, 18:10

Selvom der mangler noget individuel kvalitet, især i afslutningerne, så giver det her tro på fremtiden. Der er mange gode tegninger og en klar plan. Med fortsat udvikling og tid til at sammenspille holdet, så kan de skabe uro hos alle hold. Man kan håbe på, at spillere som Iredale og John vil vokse og få "tur i den", når de først får taget hul på målscoringen. Forsvaret med Diakhite og Marc Nielsen skal også bruge mere tid. Tror Menno er en kæmpe gevinst, og jeg elsker at se hans glade ansigt i interviews :)

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 3. aug 2024, 18:15

Jeg var ret kritisk overfor Menno, da det var et stort sats. Det var det også, men for fanden han er god.

Ham kan jeg sgu godt li!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 3. aug 2024, 18:15

Sauer skrev:
3. aug 2024, 17:56
Vi har meget ære af den her kamp. Bedre indsats end mod SIF. Vi var det bedste hold i store dele af kampen. 1-0-målet burde ikke stå. Diakhité ligner en forstærkning.
Enig, Diakhité skaber ro, er adræt og sikker i sine indgreb, både med fødderne og hovedet. Klar forstærkning.

Så meget som 1-0 målet kan irritere mig, så er det dog en større irritationsfaktor, at vi ikke har den nødvendige skarphed foran FCM’s mål. For der var RIGELIGT med muligheder, både før og efter 1-0 målet. Det er måske forskellen på spillere til 0 og 10 millioner. Men hold-indsatsen var god, igen. Vi har nu spillet 3 gode kampe i streg, man kan se noget struktur og sammenhæng i tingene. Og det er nøgternt set fantastisk, at vi allerede er kommet så langt. Vi er 1 stk. kort sommeropstart og 3 kampe fremme, og det ser godt og lovende ud. Jeg kan faktisk ikke se, hvordan trænerne skal kunne gøre det meget bedre med det, de kan gøre. Menno og co. leverer fodbold, vi kan li at se, som presser hold fra FC-helvedet på deres hjemmebaner, med en flok spillere som ikke KAN være sammenspillede endnu, hvor nogle først nu er ved at vise det niveau, de har lovet længe, og hvor nogle stadigvæk er ret åbne spørgsmål.

Jeg håber virkelig ikke, Jimenez er alvorligt skadet, for jeg synes, han spillede en flot halvleg.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 3. aug 2024, 18:21

Det var spillemæssigt den bedste kamp i år imo.

Kæmpe plusser til Jimenez der ligner en super signing, håber ikke skaden er slem.

Højholt er som forvandlet efter Menno er kommet til der skal bare forlænges.

Widell var igen forrygende så længe der var kræfter til det.

Diakethe der ligner en Thelander bare med fart.

Vi mangler den sidste kvalitet i vores omstillinger, jeg kan godt blive bekymret for hvor målene skal komme fra, Iredale ligner på ingen måde en mand der laver +10 mål, ja Mathias Jørgensen skal nok lave nogle, men vi mangler flere med et slutprodukt. Håber vi kan bygge det på.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 3. aug 2024, 18:27

Der er nogle ting som lige skal spilles ind, nogle spillere der skal lære at spille hinanden bedre, og det skal vi lige holde fast i.

Vi spiller jo f.eks en helt opdækket Jørgensen hvor vores spillere bare skal tage træk og gå på mål. Men vi skal naturligvis også kigge efter Jørgensen I dybden, klart. Men i dag stod han overfor suppens bedste midterforsvarer. Tror Widell og Jasson det er der bare skal gå tættere på mål og sparke den ind, især Widell har jo et fint hug.

Men ellers fin kamp, videre til Viborg, lad os tage en sejr der.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 3. aug 2024, 18:27

Positivt overrasket over Diakhate i dag, en af vores bedste. Jimenez fik også gjort det fint indtil han blev stemplet, Davidsen afløste fint.

Lidt ærgerligt at de fik hvad der ligner var en gave ved 1-0 målet, men vi skal nok få vores VAR kendelser. Det er bare at komme videre. Fcm havde nogle spillere der kørte skarpe kontraangreb, en kontra der vandt dem dm sidste år, men vi skal være lidt mere kyniske i nogle af dem og hive dem ned

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 3. aug 2024, 18:42

Observationer
Fedt vi kan veksle ml 4-2-3-1 eller 4-3-3
Jimenez & Jasson klare forstærkning
Diakhete giver noget ro - syns ik han er så hurtig som han gøres til. Men syns han er en forstærkning.
Iredale - ah han har langt endnu - dårlig opspilsstation middel fart og virker totalt ude af kampform..
Kelvin John - hmm jeg ved sgu ikke, han brænder heller ikke banen af.
Otoa - han er og blir god
Arnorsson - han blir ik venstre back men 17 år , Wow.
Ross - tror han får svært ved at blive en profil
Widell - et monster og David Nielsen MeGA fan af ham.

Vi mangler klart en 9er

Glæder mig til at se om Adedeji kan komme til at spille en rolle. Fysik fart og driblinger

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 3. aug 2024, 18:44

baresi skrev:
3. aug 2024, 18:42
Observationer
Diakhete giver noget ro - syns ik han er så hurtig som han gøres til. Men syns han er en forstærkning.
Iredale - ah han har langt endnu - dårlig opspilsstation middel fart og virker totalt ude af kampform..

Vi mangler klart en 9er

Glæder mig til at se om Adedeji kan komme til at spille en rolle. Fysik fart og driblinger
Det var nok ikke noget tilfælde, at Helenius fik et indhop. Det er en ren mavefornemmelse, men den siger mig altså, at han måske ikke er helt ude i kulden…
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
hit666
Allstar
Allstar
Favoritspiller: rade prica

Indlæg af hit666 » 3. aug 2024, 19:20

jonas386 skrev:
3. aug 2024, 17:44
Jaja, det viste sig jo nok at Ross-forlængelsen var en fejl. Måske ikke den største overraskelse i verden.
Son jeg forudså var det en dårlig ide men hvis vi kan med Malthe en god ide
AaB AaB AaB AaB

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 3. aug 2024, 19:21

Funky skrev:
3. aug 2024, 18:44
baresi skrev:
3. aug 2024, 18:42
Observationer

Vi mangler klart en 9er

Det var nok ikke noget tilfælde, at Helenius fik et indhop. Det er en ren mavefornemmelse, men den siger mig altså, at han måske ikke er helt ude i kulden…
Han er ikke helt ude i kulden nej.
Men vi har ikke fundet vores nye 9er i Iredale det syns jeg er tydeligt

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 3. aug 2024, 19:27

hit666 skrev:
3. aug 2024, 19:20
jonas386 skrev:
Jaja, det viste sig jo nok at Ross-forlængelsen var en fejl. Måske ikke den største overraskelse i verden.
For tidligt at sige, synes jeg. Men han skal gøre det bedre, hvis han vil spille. Kan godt forstå, at Iredale er foran ham lige nu.

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 3. aug 2024, 19:33

Sauer skrev:
3. aug 2024, 19:27
hit666 skrev:
jonas386 skrev:
For tidligt at sige, synes jeg. Men han skal gøre det bedre, hvis han vil spille. Kan godt forstå, at Iredale er foran ham lige nu.
Noget der bliver afgørende er Ross evne til at tackle konkurrencen.

Han slår ikke Jørgensen eller Jasson af på kanten, det samme gælder Widell på den offensive. Jeg ved ikke, hvordan Ross ser sig selv, men vil han gerne spille bold, så er det ind på Mennos kontor, spørg efter angriber pladsen og knokl røven ud af bukserne.

Hvis Adedeji kommet tilbage og responderer på Mennos stil, så vil Ross være ret langt nede i hakkeordenen.

Salle17
Allstar
Allstar

Indlæg af Salle17 » 3. aug 2024, 19:39

Vi mangler kvalitet på den sidste tredjedel. Mange gode afleveringer der udmunder sig i spildte chancer, ved enten dårlige berøringer eller elendige afleveringer. Spillet mellem felterne er faktisk overraskende godt - vi var knap så åbne, som i de to andre kampe, og vi formår at spille os igennem deres pres.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 3. aug 2024, 19:40

Dennis Nielsen skrev:
3. aug 2024, 19:33
Sauer skrev:
3. aug 2024, 19:27
hit666 skrev:
jonas386 skrev:
Noget der bliver afgørende er Ross evne til at tackle konkurrencen.

Han slår ikke Jørgensen eller Jasson af på kanten, det samme gælder Widell på den offensive. Jeg ved ikke, hvordan Ross ser sig selv, men vil han gerne spille bold, så er det ind på Mennos kontor, spørg efter angriber pladsen og knokl røven ud af bukserne.

Hvis Adedeji kommet tilbage og responderer på Mennos stil, så vil Ross være ret langt nede i hakkeordenen.
Ross kan også bare åbne sine øjne og heade den bold ind som kom til hans hoved. Han lukkede sine øjne, og trak sit hoved til side.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Besvar