Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Indlæg af jonas386 » 10. aug 2024, 11:13

Raptorr skrev:
10. aug 2024, 10:42
jonas386 skrev:
10. aug 2024, 10:32
2.5 mio. Er nok lige i underkanten. Til den pris kan vi for min skyld bare lade kontrakten løbe.
Hvis Højholt vil afsted nu, er der vel også et hensyn til ham. Dertil får man lidt penge i kassen + sendt et signal om, at man kan komme videre til udlandet fra AaB.
Klart, men vi har jo ikke overflod af 6'ere, og det drejer sig kun om et halvt år, hvor Højholt nok skal få sin spilletid. Hvis vi snakkede 5-7 millioner, så ville der i det mindste være mulighed for at få en anden spiller ind, og samtidig få lidt mønt i den slunkne kasse.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 10. aug 2024, 11:21

jonas386 skrev:
10. aug 2024, 11:13
Raptorr skrev:
jonas386 skrev:
2.5 mio. Er nok lige i underkanten. Til den pris kan vi for min skyld bare lade kontrakten løbe.
Hvis Højholt vil afsted nu, er der vel også et hensyn til ham. Dertil får man lidt penge i kassen + sendt et signal om, at man kan komme videre til udlandet fra AaB.
Klart, men vi har jo ikke overflod af 6'ere, og det drejer sig kun om et halvt år, hvor Højholt nok skal få sin spilletid. Hvis vi snakkede 5-7 millioner, så ville der i det mindste være mulighed for at få en anden spiller ind, og samtidig få lidt mønt i den slunkne kasse.
Enig vi har en potentiel udfordring på 6'er positionen.
Jeg har stadig set for lidt til Jimenez til at bedømme hvor god han er og hvor godt han passer i rollen. Hverken Davidsen eller Bomholt slår mig som 6'ere. Så ved jeg at det er nogles drøm at se Otoa der, men jeg synes nu han skal blive på stopper positionen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Lyfe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Eric Cantona

Indlæg af Lyfe » 10. aug 2024, 11:22

Raptorr skrev:
jonas386 skrev:
Beløbet er småt men signalet godt om at AaB kan være springbræt ud i Europa

Sent from my iPhone using Tapatalk
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 10. aug 2024, 11:29

emenike skrev:
10. aug 2024, 10:20
Hanga skrev:
10. aug 2024, 10:14
Jakobsen skrev:
10. aug 2024, 10:04
haghdk skrev:https://nordjyske.dk/nyheder/sport/nord ... ub/5179126

Nogen der kan sige hvem det er?
Højholt på vej til Pisa. Han rejser i dag eller i morgen.

2,6 millioner kroner plus klausuler. Medmindre Højholt slet ikke gider blive så synes jeg ikke man burde sælge for så lidt. Der synes jeg umiddelbart stabilitet havde været mere værd

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Så Pisa betaler 10 gange så meget for Lind som de gør for Højholt... Av.
Altså, Lind er yngre, angriber, har kampe for U21 landsholdet, fint målsnit i Superligaen og erfaring fra europæiske kampe. Samt også lige en kontrakt der løber til 2028.

Så 10 gange Højholts pris er nok meget rammende ja.
Hvis man piller den Simon Bræmer'ske stime i sensommeren sidste år ud, så er Linds stats Jannik Pohl'ske. Han har ikke scoret et mål i Superligaen siden oktober og havde gået helt målløs i alle turneringer indtil det lykkedes mod Molde nu her.

Jeg synes mest af alt at det er skide godt solgt af Silkeborg og er spændt på hvordan Lind håndterer skiftet, han virker set udefra som en lidt skrøbelig type, og han kan ikke bare hoppe på et fly hjem når behovet opstår pga. hans enorme flyskræk. Så han er nok glad for at få dansk selskab i Malthe.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Raptorr
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af Raptorr » 10. aug 2024, 11:59

Hanga skrev:
10. aug 2024, 11:21
jonas386 skrev:
10. aug 2024, 11:13
Raptorr skrev:
jonas386 skrev:
Enig vi har en potentiel udfordring på 6'er positionen.
Jeg har stadig set for lidt til Jimenez til at bedømme hvor god han er og hvor godt han passer i rollen. Hverken Davidsen eller Bomholt slår mig som 6'ere. Så ved jeg at det er nogles drøm at se Otoa der, men jeg synes nu han skal blive på stopper positionen.
Respekt for at Højholt har hævet niveauet de sidste kampe, men jeg ser ham ikke som uundværlig. Jimenez, Davidsen og Otoa er alle mulige på pladsen (jeg gætter), men jeg ser også helst Otoa i midterforsvaret. Det kan jo også være, at Gow overrasker og henter en Würtz type ind. Men det er måske mest ønsketænkning.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 10. aug 2024, 12:21

Hanga skrev:
emenike skrev:
10. aug 2024, 10:20
Hanga skrev:
10. aug 2024, 10:14
Jakobsen skrev:
10. aug 2024, 10:04
haghdk skrev:https://nordjyske.dk/nyheder/sport/nord ... ub/5179126

Nogen der kan sige hvem det er?
Højholt på vej til Pisa. Han rejser i dag eller i morgen.

2,6 millioner kroner plus klausuler. Medmindre Højholt slet ikke gider blive så synes jeg ikke man burde sælge for så lidt. Der synes jeg umiddelbart stabilitet havde været mere værd

Så Pisa betaler 10 gange så meget for Lind som de gør for Højholt... Av.
Altså, Lind er yngre, angriber, har kampe for U21 landsholdet, fint målsnit i Superligaen og erfaring fra europæiske kampe. Samt også lige en kontrakt der løber til 2028.

Så 10 gange Højholts pris er nok meget rammende ja.
Hvis man piller den Simon Bræmer'ske stime i sensommeren sidste år ud, så er Linds stats Jannik Pohl'ske. Han har ikke scoret et mål i Superligaen siden oktober og havde gået helt målløs i alle turneringer indtil det lykkedes mod Molde nu her.

Jeg synes mest af alt at det er skide godt solgt af Silkeborg og er spændt på hvordan Lind håndterer skiftet, han virker set udefra som en lidt skrøbelig type, og han kan ikke bare hoppe på et fly hjem når behovet opstår pga. hans enorme flyskræk. Så han er nok glad for at få dansk selskab i Malthe.
Enig, snakkede med en ven som er SIF fan om det samme i går. Ingen aner om det bare var en Bræmer stime eller om Lind kan finde et stabilt højt niveau igen. Synes dog Lind har en lidt mere komplet pakke end døgnfluerne. Jeg ville også bare skynde mig at sælge, hvis jeg var SIF imens de kan få penge på potentiale og stats for det er langt fra sikkert Lind kan blive en profil for SIF over tid.

RAUS RAUS SSE!

Longtimefan
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Nr. Ib

Indlæg af Longtimefan » 10. aug 2024, 12:26

Jeg synes det er godt solgt. En spiller der er en af de mest udskældte i dette forum. Og med rette, da han er boldflytter og den defensive del af hans spil, kan andre løse lige så godt. Antal af assist og mål er jo kun med til at bekræfte dette. Og ja, hans primære rolle er at bryde spillet. Men en meget væsentlig rolle er også at være den der sætter spillet og den rolle kan han ikke løse.

Tak for indsatsen til Højholt - godt solgt af ledelsen !

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 10. aug 2024, 12:35

En del her på siden ville vel i foråret betale for at rive kontrakten med Højholt i stykker.

Så er det en rimelig handel for dem.
- FlæskeFrank

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 10. aug 2024, 12:35

Glimrende aftale for begge parter. Højholt får en dejlig tur til il bel paese (og endda den fineste del af det), og AaB får en bette mønt på en spiller, som sandt for dyden ikke har været nogen åbenbaring de seneste år.

Jeg tænker, Jimenez kommer til at sprudle på den plads.

P.S. Jeg tænker, at Højholt kommer til at gøre det utroligt flot med sine blonde lokker, som nu skal pomadiseres rigeligt, et par lækre solbriller samt et knivskarp Italiensk sæt i en lys farve, mens han kører lidt hård ost ned med et godt glas Vernaccia og afslutter med en velbrygget espresso med crema perfetto.

Tænk Pavel Nedved.
Ædruelighedens stemme

1885Cricket
1. div
1. div
Favoritspiller: Jan Pedersen

Indlæg af 1885Cricket » 10. aug 2024, 12:40

Eftertiden vil vise hvor vigtig Højholt egentlig var for os.
Han har fået uberettiget meget skæld ud herinde, men hey, de samme har nu kastet sig over vores nye målmand, så alt er godt på debatsiden.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 10. aug 2024, 12:52

R Rosenberg skrev:
10. aug 2024, 12:35
Glimrende aftale for begge parter. Højholt får en dejlig tur til il bel paese (og endda den fineste del af det), og AaB får en bette mønt på en spiller, som sandt for dyden ikke har været nogen åbenbaring de seneste år.

Jeg tænker, Jimenez kommer til at sprudle på den plads.

P.S. Jeg tænker, at Højholt kommer til at gøre det utroligt flot med sine blonde lokker, som nu skal pomadiseres rigeligt, et par lækre solbriller samt et knivskarp Italiensk sæt i en lys farve, mens han kører lidt hård ost ned med et godt glas Vernaccia og afslutter med en velbrygget espresso med crema perfetto.

Tænk Pavel Nedved.
Jimenez ser, indtil videre, habil ud. Han kommer forhåbentlig igennem en skarp lærings og udviklings-kurve, når relationer, taktik og holdet er bedre sammenspillet.

Jeg betragter det dog som en nødvendighed, at der hentes en ny. Jeg tror også, at tyskerne et bevidste om lige præcis det.

Mon ikke de har nogle muligheder på dem transferfrie front.

Vores opstilling virker ret mobil, det kan også varsle en taktisk justering og vi går væk fra Widell som 10'r

Jasson, Bomholt, Widell og Davidsen er mere 8'r typen. Så der er vi godt dækket ind.

Spændende bliver det.

AlbertE
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ingen

Indlæg af AlbertE » 10. aug 2024, 13:01

Fint man får lidt penge for Malthe plus videresalgsklausuler i tilfælde af han skulle brænde banen af dernede, jeg håber man får hentet en erstatning ind hvis han smutter, som han har spillet i den her sæson vil vi helt sikkert savne ham.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 10. aug 2024, 13:02

Super ærgerligt med Højholt.

Jeg synes han er voldsomt undervurderet herinde, han faldt i niveau sammen med resten af holdet sidste sæson, men han var en af de få der kunne se sig selv i øjnene sammen med Sousa da vi rykkede ned, og han har været blandt de absolut bedste i alle de tre første kampe.

Det bliver meget svært at erstatte ham uden midler på kontoen, og i mine øjne er det et stort minus i forhold til vores overlevelseschancer

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 10. aug 2024, 13:38

Hvis tyskerne har en ung 6'er i ærmet, så skal jeg da gerne be' om det, men vi har bare i forvejen mange spillere der skal spilles ind. På den lidt længere bane tror jeg også mere på Jimenez end Højholt, men det kunne stadig være fint at have ham i truppen de sidste seks måneder.

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Trickster » 10. aug 2024, 13:46

Jimenez blev beskrevet som en spiller, der både kan spille otter og sekser. Er Kasper Davidsen ikke også lidt en sekser type? Hvad er hans favoritposition?

Vi har som udgangspunkt tre centrale midtbanepladser og seks midtbanespillere. Diagne, Bomholt, Davidsen, Jasson, Jimenez og Widell. Her kan Jasson, Diagne og Widell også spille på kant. Det er for tyndt, der skal hentes en spiller ind.

Jeg kunne forestille mig en halvbillig lejeaftale, men håber på en ung og dygtig sekser, der kan gå direkte ind på holdet.
Hair is not a right: it´s a privilege!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 10. aug 2024, 13:46

jonas386 skrev:Hvis tyskerne har en ung 6'er i ærmet, så skal jeg da gerne be' om det, men vi har bare i forvejen mange spillere der skal spilles ind. På den lidt længere bane tror jeg også mere på Jimenez end Højholt, men det kunne stadig være fint at have ham i truppen de sidste seks måneder.
Eller også skal man finde den erfarne 6’er der var snak om tidligere. Som viber startet synes jeg ikke det er så vigtigt, mender venter en lang sæson forude.

RAUS RAUS SSE!

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 10. aug 2024, 14:17

https://bold.dk/fodbold/klubber/pisa/ny ... -pa-skifte

Hårde forhandlinger gennem en lang periode - mon det handler om klausulerne i kontrakten? For de 2,6 mio er vel næppe hvad der her holdt parterne adskilt?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 10. aug 2024, 14:29

Forza skrev:https://bold.dk/fodbold/klubber/pisa/ny ... -pa-skifte

Hårde forhandlinger gennem en lang periode - mon det handler om klausulerne i kontrakten? For de 2,6 mio er vel næppe hvad der her holdt parterne adskilt?
Mon ikke AaB er startet tættere på en million euro og Pisa er startet med “i kan få et beskedent beløb for at slippe ham før tid”. Derudover er der jo masser af midtbanespillere som Højholt på tilsvarende niveau. Så sikkert tovtrækkeri om prisen, hvor AaB så sikkert har fået gode klausuler som du siger.

RAUS RAUS SSE!

michael_nagg
2. div
2. div
Favoritspiller: risgård

Indlæg af michael_nagg » 10. aug 2024, 14:33

Var der ikke snak om en hollænder sidste sommer eller forrige år, Tom et-eller-andet. Folk var da ved at komme i bukserne hver gang hans navn blev nævnt.. spillede han ikke 6'er

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 10. aug 2024, 14:39

michael_nagg skrev:
10. aug 2024, 14:33
Var der ikke snak om en hollænder sidste sommer eller forrige år, Tom et-eller-andet. Folk var da ved at komme i bukserne hver gang hans navn blev nævnt.. spillede han ikke 6'er
Jeg skulle lige til at skrive, at han er blevet fast mand i Herenveen i mellemtiden, men ser nu, at han faktisk er på en fri transfer.

Det er Thom Haye du tænker på. Og han passer da i hvert fald på den rutinerede defensive midtbanespiller. Meget gerne, men nok usandsynligt.

Besvar