Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Indlæg af Brodernumsi » 10. aug 2024, 15:31

Højholt har spillet godt, i de første 3 kampe i suppen, meget ærgerligt han ikke ville forlænge.

Nu må vi se, om hans vigtighed, er nemmere at få øje på, når han ikke spiller.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 10. aug 2024, 17:35

Jeppe Pedersen permanent til Island. Godt.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 10. aug 2024, 17:48

Gad vide om der kommer noget ind, hvis Højholt smutter ?
Vi har en del midtbanespillere. Men har vi en, som kan agere oprydder foran forsvaret ?

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 10. aug 2024, 19:42

Gaarde6 skrev:
10. aug 2024, 17:48
Gad vide om der kommer noget ind, hvis Højholt smutter ?
Vi har en del midtbanespillere. Men har vi en, som kan agere oprydder foran forsvaret ?
Tror på min. 3 ind og min. 3 ud. Ren mavefornemmelse.
25 mand i truppen på nuværende tidspunkt, tror ikke der kommer til at være flere end det, men måske en mindre.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 10. aug 2024, 20:10

2,6 mio. + klausuler, det er vel okay, kontraktsituationen taget i betragtning. At Højholt så nu ser så godt ud for AaB som nogensinde, og man kun kan forestille sig, hvad prisen ville være om et år, hvis han i stedet havde 2-3 år tilbage af sin kontrakt, det er fugle på taget. Jeg forstår også godt Højholt; alderen trykker allerede i fht. at få chancen for at slå igennem i udlandet. Alt i alt, ærgerligt det ikke blev til mere for såvel ham som for AaB med samarbejdet de foregående par år, men denne exit er fin for Højholt og forhåbentlig tålelig for AaB, som nu skal overveje seriøst, om der skal hentes en erstatning ind, eller om dette er en udvidet mulighed for folk som Davidsen og Bomholt. Jeg håber egentlig lidt på det sidste.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 11. aug 2024, 00:11

Funky skrev:
10. aug 2024, 20:10
2,6 mio. + klausuler, det er vel okay, kontraktsituationen taget i betragtning. At Højholt så nu ser så godt ud for AaB som nogensinde, og man kun kan forestille sig, hvad prisen ville være om et år, hvis han i stedet havde 2-3 år tilbage af sin kontrakt, det er fugle på taget. Jeg forstår også godt Højholt; alderen trykker allerede i fht. at få chancen for at slå igennem i udlandet. Alt i alt, ærgerligt det ikke blev til mere for såvel ham som for AaB med samarbejdet de foregående par år, men denne exit er fin for Højholt og forhåbentlig tålelig for AaB, som nu skal overveje seriøst, om der skal hentes en erstatning ind, eller om dette er en udvidet mulighed for folk som Davidsen og Bomholt. Jeg håber egentlig lidt på det sidste.
For mig har Davidsen og Bomholt ikke lignet defensive opryddere, som vel har været Højholt primære opgave. Men kan selvfølgelig hænge sammen med, at Højholt har haft den tjans, når de har været på banen. Synes både Davidsen og Bomholt har vist lovende takter i nogle kampe, men nok mere i 8’er-rollen.

Uden at skele til økonomien ville jeg ikke have noget imod en ekstra midtbanespiller, når Højholt smutter. Hvis Jimenez, Davidsen eller Bomholt render ind i skader eller karantæner, kan det hurtigt blive lidt tyndt midt på banen.

Vi har ikke fået nok ud af Højholt længe, men SL24-versionen af Højholt, tror jeg, vi kommer til at savne det første stykke tid. Har ikke dannet mig et klart billede af Jimenez, men håber, han kan noget af det samme og endnu mere.

AK48hamas
Superliga
Superliga

Indlæg af AK48hamas » 11. aug 2024, 09:37

Hanga skrev:
10. aug 2024, 11:29
emenike skrev:
10. aug 2024, 10:20
Hanga skrev:
10. aug 2024, 10:14
Jakobsen skrev:
10. aug 2024, 10:04
haghdk skrev:https://nordjyske.dk/nyheder/sport/nord ... ub/5179126

Nogen der kan sige hvem det er?
Højholt på vej til Pisa. Han rejser i dag eller i morgen.

2,6 millioner kroner plus klausuler. Medmindre Højholt slet ikke gider blive så synes jeg ikke man burde sælge for så lidt. Der synes jeg umiddelbart stabilitet havde været mere værd

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Så Pisa betaler 10 gange så meget for Lind som de gør for Højholt... Av.
Altså, Lind er yngre, angriber, har kampe for U21 landsholdet, fint målsnit i Superligaen og erfaring fra europæiske kampe. Samt også lige en kontrakt der løber til 2028.

Så 10 gange Højholts pris er nok meget rammende ja.
Jeg synes mest af alt at det er skide godt solgt af Silkeborg og er spændt på hvordan Lind håndterer skiftet, han virker set udefra som en lidt skrøbelig type, og han kan ikke bare hoppe på et fly hjem når behovet opstår pga. hans enorme flyskræk. Så han er nok glad for at få dansk selskab i Malthe.
Alexander Linds flyskræk er blevet kureret og han rejser sammen med sine holdkammerater, så alt hvad du siger er jo uviden snak. Hans mor døde, hvilket tydeligvis førte til stress, og derfor eskalerede hans flyangst. Men du synes han virker skrøbelig?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 11. aug 2024, 09:39

AK48hamas skrev:
11. aug 2024, 09:37
Hanga skrev:
10. aug 2024, 11:29
emenike skrev:
10. aug 2024, 10:20
Hanga skrev:
10. aug 2024, 10:14
Jakobsen skrev:
10. aug 2024, 10:04
haghdk skrev:https://nordjyske.dk/nyheder/sport/nord ... ub/5179126

Nogen der kan sige hvem det er?
Højholt på vej til Pisa. Han rejser i dag eller i morgen.

2,6 millioner kroner plus klausuler. Medmindre Højholt slet ikke gider blive så synes jeg ikke man burde sælge for så lidt. Der synes jeg umiddelbart stabilitet havde været mere værd

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Så Pisa betaler 10 gange så meget for Lind som de gør for Højholt... Av.
Altså, Lind er yngre, angriber, har kampe for U21 landsholdet, fint målsnit i Superligaen og erfaring fra europæiske kampe. Samt også lige en kontrakt der løber til 2028.

Så 10 gange Højholts pris er nok meget rammende ja.
Jeg synes mest af alt at det er skide godt solgt af Silkeborg og er spændt på hvordan Lind håndterer skiftet, han virker set udefra som en lidt skrøbelig type, og han kan ikke bare hoppe på et fly hjem når behovet opstår pga. hans enorme flyskræk. Så han er nok glad for at få dansk selskab i Malthe.
Alexander Linds flyskræk er blevet kureret og han rejser sammen med sine holdkammerater, så alt hvad du siger er jo uviden snak. Hans mor døde, hvilket tydeligvis førte til stress, og derfor eskalerede hans flyangst. Men du synes han virker skrøbelig?
Fedt for ham hvis han har overvundet flyskrækken, det vidste jeg ikke nej.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 11. aug 2024, 10:14

Christian Cappis har været oppe og vende flere gange. Han er vel endnu oplagt i det nye system.
- FlæskeFrank

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 11. aug 2024, 10:22

FlæskeFrank skrev:
11. aug 2024, 10:14
Christian Cappis har været oppe og vende flere gange. Han er vel endnu oplagt i det nye system.
Mener du oppe at vende herinde? Eller i AaB’s overvejelser?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 11. aug 2024, 10:33

Forza skrev:
11. aug 2024, 10:22
FlæskeFrank skrev:
11. aug 2024, 10:14
Mener du oppe at vende herinde? Eller i AaB’s overvejelser?
Det må være herinde. Jeg synes han passer godt ind i det her totalfodbold vi er gør os i. Personligt så jeg hellere en mere udpræget balancespiller, men det er da fedest hvis vi kan lykkedes med at køre med speederen i bund!

Ja tak til Cappis, alternativt en lidt ældre gut der også kan dække højre back. Fx Joshua Kimmich.

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 11. aug 2024, 11:06

Sauer skrev:
11. aug 2024, 00:11
Funky skrev:
10. aug 2024, 20:10
For mig har Davidsen og Bomholt ikke lignet defensive opryddere, som vel har været Højholt primære opgave. Men kan selvfølgelig hænge sammen med, at Højholt har haft den tjans, når de har været på banen. Synes både Davidsen og Bomholt har vist lovende takter i nogle kampe, men nok mere i 8’er-rollen.

Uden at skele til økonomien ville jeg ikke have noget imod en ekstra midtbanespiller, når Højholt smutter. Hvis Jimenez, Davidsen eller Bomholt render ind i skader eller karantæner, kan det hurtigt blive lidt tyndt midt på banen.

Vi har ikke fået nok ud af Højholt længe, men SL24-versionen af Højholt, tror jeg, vi kommer til at savne det første stykke tid. Har ikke dannet mig et klart billede af Jimenez, men håber, han kan noget af det samme og endnu mere.
Enig.

Hverken Davidsen eller Bomholt er rene 6'ere. Davidsen har nogle kvaliteter til rollen, men han ligner en, der foretrækker en lide mere fremskudte rolle.

Nu er Højholt ikke nogen Makalele, MEN på vores hold, har han været absolut bedste skraldemand.

Dvs - hvis vi afløser internt, så svækkes holdet et par procenter og spørgsmålet er så, om vi har råd til det.

Kampen i Viborg er i hvert fald blevet sværere lige her og nu.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 11. aug 2024, 11:59

Eftersom der ikke er meldt noget officielt ud om Højholt, kan vi så være helt sikre på, at han ikke er i truppen til kampen i morgen?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

nj27
1. div
1. div

Indlæg af nj27 » 11. aug 2024, 12:04

le Cid skrev:
11. aug 2024, 11:59
Eftersom der ikke er meldt noget officielt ud om Højholt, kan vi så være helt sikre på, at han ikke er i truppen til kampen i morgen?
Det er han sandsynligvis ikke hvis man er så langt i forhandlingerne som det tyder på , så vil man ikke risikere evt.skader

Brugeravatar
Can
2. div
2. div
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Can » 11. aug 2024, 12:17

Godt nok noget af en nedtur for Thelander og jeg synes også at det ikke klæder AaB at behandle sine spillere på den måde. En spiller som har været med til at spille AaB tilbage og som har været anfører.

Fra Nordjyske:
forklarer James Gow, der dog er klar i spyttet, når det gælder Rasmus Thelander.
- Rasmus er ikke tiltænkt nogen stor rolle hos os, så vi er villige til at lytte til bud på ham, og det har han også fået at vide, siger James Gow.

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 11. aug 2024, 12:28

Can skrev:
11. aug 2024, 12:17
Godt nok noget af en nedtur for Thelander og jeg synes også at det ikke klæder AaB at behandle sine spillere på den måde. En spiller som har været med til at spille AaB tilbage og som har været anfører.

Fra Nordjyske:
forklarer James Gow, der dog er klar i spyttet, når det gælder Rasmus Thelander.
- Rasmus er ikke tiltænkt nogen stor rolle hos os, så vi er villige til at lytte til bud på ham, og det har han også fået at vide, siger James Gow.
Det er hård kost, men det er vel bedre at James Gow er fuldstændig ærlig end at han forsøger at pakke det ind eller giver Thelander et falsk håb om at han er på vej til at få en vigtig rolle igen?

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 11. aug 2024, 12:36

Can skrev:

Fra Nordjyske:
Hvad mener du AaB skulle have gjort?

Skulle man lade anførerbindet sidde på tribunen?? Eller lade ham spille fordi han har spillet mange AaB kampe i fortiden?

AaB har ét mål. At sikre klubbens bedste. Thelander er en gigantisk klods om benet, som hverken spillestilsmæssigt eller lønmæssigt passer ind i klubben. AaB har ageret fuldstændig som de burde. Ærgerligt for Thelander, men sådan går det altså i karrierens efterår.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Can
2. div
2. div
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Can » 11. aug 2024, 12:45

Jeg mener det kunne være gjort “pænere”.

Fair nok at AaB ikke mener han kan bruges længere og at man vil noget andet. Men Thelander har været loyal overfor klubben, så det kunne holdes mere internt.

Omvendt er det også rart at få sat lidt ord på tingenes tilstand og med Thelander helt ude af truppen har man jo godt kunne fornemme hvilken vej det går

Forza skrev:
11. aug 2024, 12:36
Can skrev:

Fra Nordjyske:
Hvad mener du AaB skulle have gjort?

Skulle man lade anførerbindet sidde på tribunen?? Eller lade ham spille fordi han har spillet mange AaB kampe i fortiden?

AaB har ét mål. At sikre klubbens bedste. Thelander er en gigantisk klods om benet, som hverken spillestilsmæssigt eller lønmæssigt passer ind i klubben. AaB har ageret fuldstændig som de burde. Ærgerligt for Thelander, men sådan går det altså i karrierens efterår.

Raptorr
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af Raptorr » 11. aug 2024, 12:46

Can skrev:

Fra Nordjyske:
Hvordan skulle AaB ellers behandle ham nu? Situationen er, at han ikke er i nærheden af startopstillingen, og at klubben ønsker at sælge ham. Det er de tydelige og ærlige omkring. Hvad skulle de ellers gøre?

Thelander har været god for AaB og tak til ham for det. Men klubben har også været god ved ham, senest med en guldrandet kontrakt, da han i en relativ høj alder ønskede at komme hjem fra Ungarn. Ja, han var med til at spille os op, men han var også kaptajn for det hold, som rykkede ned.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 11. aug 2024, 12:47

Can skrev:

Fra Nordjyske:
Jeg kan ikke se noget forkert i det Gow siger ?
Personligt ville jeg da hellere ha klar besked, fremfor at gå med falske forhåbninger.

Besvar