Viborg Fodbsportsforening - AaB - Mandag d. 12. august 2024

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 9. aug 2024, 14:59

Spillested: Energi Viborg Arena
Dommer: Mads-Kristoffer Kristoffersen
Kampstart 19.00
Vises på TV2 Sport X

Hvis Kasper Jørgensen er klar, må det betyde genvalg til alle - msåke med Marc Nielsen som mulig kandidat til startopstillingen.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

jonas386
Allstar
Allstar

Re: Viborg Fodbsportsforening - AaB - Mandag d. 12. august 2024

Indlæg af jonas386 » 9. aug 2024, 15:16

Jeg tror på tre point.

Muller
Amankwah-Otoa-Diakhite-Nielsen
Jasson-Højholt-Jimenez
Jørgensen-Iredale-Widell

Håber Jimenez er klar igen. Jeg har ikke været imponeret af Viborg, og Jakob Poulsen lugter godt nok ikke af superligatræner, ligesom Mads Agesen slår mig som værende mere praktisk begavet, som Niels Hausgaard ville udtrykke det.

De kom igen imod SIF i 2. Halvleg, men 1. Halvleg var godt nok imponerende ringe, hvor SIF med simple midler kunne sætte hele deres midtbane

2-0, og et pænt forspring til stregen. :aabfan:
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 9. aug 2024, 18:56

jonas386 skrev:
9. aug 2024, 15:16
Jeg tror på tre point.

Muller
Jasson-Højholt-Jimenez
Jørgensen-Iredale-Widell

Håber Jimenez er klar igen. Jeg har ikke været imponeret af Viborg, og Jakob Poulsen lugter godt nok ikke af superligatræner, ligesom Mads Agesen slår mig som værende mere praktisk begavet, som Niels Hausgaard ville udtrykke det.

De kom igen imod SIF i 2. Halvleg, men 1. Halvleg var godt nok imponerende ringe, hvor SIF med simple midler kunne sætte hele deres midtbane

Jeg tænker absolut ikke Amankwah hopper direkte i en startopstilling. Mit bedste bud er at Otoa eller Jason spiller den højreback hvis ikke Kapser J er klar.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 9. aug 2024, 19:34

Hanga skrev:
9. aug 2024, 18:56
jonas386 skrev:
Jeg tror på tre point.

Muller
Jasson-Højholt-Jimenez
Jørgensen-Iredale-Widell

Jeg tænker absolut ikke Amankwah hopper direkte i en startopstilling. Mit bedste bud er at Otoa eller Jason spiller den højreback hvis ikke Kapser J er klar.
Det er helt sikkert også en mulighed. Jeg vil helst at vi fortsætter arbejdet med Jasson på midtbanen, i stedet for at han skal være brandslukker, og jeg vil gerne bygge videre på makkerparret i midterforsvaret. Jeg kan godt li' Otoa som venstreback, hvor han er god til at komme i ryk centralt i banen. Jeg er ikke sikker på, at han kan tage samme rolle på højrebacken, men det er selvfølgelig forståeligt hvis Menno hellere vil have Kramer ind.

Men altså, nu har vi jo eks. set Arnorsson starte et par kampe, ligesom at Davidsen også har været brugt fra start. Menno virker ikke til at være bange for at starte med unge og uprøvede spillere, når muligheden byder sig.

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 11. aug 2024, 15:05

Det bliver spændende at se, hvordan vi vælger at stille op i Viborg.

Højholt er ude - så hvem tager hans plads og om vi kommer til at se en mærkbar effekt... Højholt har været vores klart bedste 6´er i de seneste 2 kampe. Var lidt usikker mod FCN, men han er vores bedste skraldemand på midten, eller rettere sagt var.

Vores midterakse er virkelig skrøbelig pt. Mange nye og mange unge, og lige præcis derfor var det betryggende at observere en Højholt, der tog ansvar på midten. Der kan jeg godt være bekymret, da vi fjerner en del af holdet, der har skabt stabilitet og ro hos andre.

Jeg tror ikke, at vi skifter taktik. Jeg erindrer dog, at vi så lidt anderledes ud mod FCM i perioder/sekvenser - (måske husker eller har observeret forkert). Der så det ud til, at vi var mere flade i vores 451/433 på den centrale midt. Måske det ender med en Jimenez på den defensive, også Davidsen/Bomholt på den ene 8´er og Widell på den anden 8´r. Det kunne være et bud. Jeg hælder dog mest til, at Jimenez overtager Højholts rolle og Davidsen får pladsen tilbage.

Viborg har haft en lunken start og har - ligesom os - mødt nogle af de bedre hold pt. Derfor bliver det ikke en walkover.

Det bliver igen igen, spændende at se kampen, analysere på vores spillestil og observere på hvorledes vi håndterer Viborg - der vel er et af de hold, som vi skal måle os imod.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 11. aug 2024, 17:16

Vi har skiftet ml 4-2-3-1 og 4-3-3 også i kampene
Jeg tror Davidsen bliver 6er hvis vi spiller med 3 eller jimenes og Davidsen som 6ere hvis det er 2 centrale

Hvis KJ er klar håber jeg på følgende

KJ - Oumar - otoa - m.nielsen
Jimenez - Davidsen
M.jørgensen - jasson - widell
Ross

Jasson og widell kan bytte plads engang imellem
9eren har vi stadig ikke fundet løsningen på - iredale er ikke løsningen i start 11eren endnu.
Derfor kan man godt bruge Ross derinde lidt med helenius og iredale på bænken
Og så ser jeg gerne Marc Nielsen fra start - bør han være klar til og han er en naturlig back

Raptorr
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af Raptorr » 11. aug 2024, 17:31

baresi skrev:
11. aug 2024, 17:16
Jeg tror Davidsen bliver 6er hvis vi spiller med 3 eller jimenes og Davidsen som 6ere hvis det er 2 centrale

Jimenez - Davidsen
Ross

9eren har vi stadig ikke fundet løsningen på - iredale er ikke løsningen i start 11eren endnu.
Og så ser jeg gerne Marc Nielsen fra start - bør han være klar til og han er en naturlig back
Ross har imidlertid ikke gjort det bedre end Iredale. Sidst var faktisk slet ikke et indhop, som lagde op til en plads i startopstillingen.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 11. aug 2024, 20:27

Lovende resultater i runden so far. SønderjyskE, Vejle og Lyngby virker som klare favoritter til nedrykningen. Viborg som en outsider sammen med os. Det ligner også, at ligaen knækker meget tidligt i år. Med programmet in mente, kan det ske om allerede 2-3 runder..

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 11. aug 2024, 21:06

Raptorr skrev:
11. aug 2024, 17:31
baresi skrev:
11. aug 2024, 17:16

Jimenez - Davidsen
Ross

Ross har imidlertid ikke gjort det bedre end Iredale. Sidst var faktisk slet ikke et indhop, som lagde op til en plads i startopstillingen.
Jeg syns altid Ross har været bedre når han ligger centralt i banen. Er alle mand klar så får han svært ved at være i start 11 eren.
Men han kunne for mit vedkommende godt få en tur på 9eren med widell , Jasson og MJ bagved
Kunne være spændende at se.
Men jeg tror man 100% satser på Iredale
Jeg er bare bange for at han ikke har niveauet men fair at han skal have chancen

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 11. aug 2024, 21:08

jonas386 skrev:
11. aug 2024, 20:27
Lovende resultater i runden so far. SønderjyskE, Vejle og Lyngby virker som klare favoritter til nedrykningen. Viborg som en outsider sammen med os. Det ligner også, at ligaen knækker meget tidligt i år. Med programmet in mente, kan det ske om allerede 2-3 runder..
Altså enig
Jeg syns Silkeborg overrasker og til dels Randers lidt.
Ellers er favoritterne igen allerede igang.
Men det er godt for AaB
Vi skal fandme gave 3 point imorgen

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 11. aug 2024, 21:14

baresi skrev:
jonas386 skrev:
Altså enig
Jeg syns Silkeborg overrasker og til dels Randers lidt.
Ellers er favoritterne igen allerede igang.
Men det er godt for AaB
Vi skal fandme gave 3 point imorgen
Ser os ikke som decideret outsider til at rykke ned. Der kan også gå to runder, hvor de andre kommer i gang og vi taber. Så er det helt tæt. Synes det er alt alt for tidligt med den slags konklusioner selvom jeg deler optimismen.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 11. aug 2024, 22:27

jonas386 skrev:
Jeg tænkte det samme. At den knækker vildt tidligt. Hvis vi vinder i morgen, vil det næsten være for godt til at være sandt, med den start.

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold

Indlæg af bedstefar » 12. aug 2024, 09:59

Müller
Otoa Oumar Pudel Nielsen
Bomholt Jimenez Widell
Jørgensen Iredale Jasson

0-2, Iredale og Jasson på tavlen. 3 point vil være kæmpe frem mod nogle svære kampe. Kom så drenge!!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 12. aug 2024, 11:31

bedstefar skrev:
12. aug 2024, 09:59
Müller
Otoa Oumar Pudel Nielsen
Bomholt Jimenez Widell
Jørgensen Iredale Jasson

0-2, Iredale og Jasson på tavlen. 3 point vil være kæmpe frem mod nogle svære kampe. Kom så drenge!!
Pudel er hvis skadet så mon ikke det bliver sådan her. Nordjyske indikerer i hvert fald Kramer står til at starte og tror Marc Nielsen først skal slå Noel af.

Müller

Otoa, Oumar, Kramer, Noel

Jasson, Jimenez, Davidssen

Jørgensen, Iredale, Widell

Davidsen har jo spillet meget i starten og virker nok bedre castet nu hvor Malthe er væk.
Det virker til at Widdel og Jasson kan switche lidt positioner så de skal begge være med.

I dag vil jeg have særligt fokus på Iredale. Nu taler vi runder fire og han bør begynde at kende holdkammeraterne og kunne indgå i spillet.
RAUS RAUS SSE!

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 12. aug 2024, 11:43

Jakobsen skrev:
12. aug 2024, 11:31
bedstefar skrev:
Müller
Otoa Oumar Pudel Nielsen
Bomholt Jimenez Widell
Jørgensen Iredale Jasson

Pudel er hvis skadet så mon ikke det bliver sådan her. Nordjyske indikerer i hvert fald Kramer står til at starte og tror Marc Nielsen først skal slå Noel af.

Müller

Davidsen har jo spillet meget i starten og virker nok bedre castet nu hvor Malthe er væk.
Det virker til at Widdel og Jasson kan switche lidt positioner så de skal begge være med.

I dag vil jeg have særligt fokus på Iredale. Nu taler vi runder fire og han bør begynde at kende holdkammeraterne og kunne indgå i spillet.
Det er godt nok en skrøbelig defensiv den der. Det kan snildt komme til at koste.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 12. aug 2024, 11:46

R Rosenberg skrev:
12. aug 2024, 11:43
Jakobsen skrev:
12. aug 2024, 11:31
bedstefar skrev:
Müller
Otoa Oumar Pudel Nielsen
Bomholt Jimenez Widell
Jørgensen Iredale Jasson

Müller

Det er godt nok en skrøbelig defensiv den der. Det kan snildt komme til at koste.
Enig. Synes egentlig Noel er fornuftig, men som forventet af en 17 årig.
Ville gerne have Otoa centralt og Kramer ude, men skal vi så pille Jasson væk fra midten? Det tror jeg er en meget dum ide. Jeg synes desværre vi også ser, hvor smal truppen er i dag. Højholt skal bare erstattes og så altså også gerne en ekstra højre back.
RAUS RAUS SSE!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 12. aug 2024, 11:47

Hvis Marc Nielsen er klar til at starte, så er jeg også overbevist om, at han gør det. Noel har været en fin back, men jeg synes også han har haft nogle udfordringer i defensiven, og ikke nødvendigvis brændt igennem offensivt. Jeg tænker også, at han på den lange bane skal spille i midterforsvaret, hvor jeg synes hans forudsætninger er bedre.

Jeg håber stadigvæk på Amankwah på højrebacken, så Otoa kan spille i midten eller til venstre, hvis ikke Nielsen er klar fra start.

Jeg har en fin fornemmelse før kampen, hvilket desværre plejer at være et skidt tegn. Især hvis der, som i dag, er noget på spil..

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 12. aug 2024, 13:57

Jeg er spændt på hvordan det går i dag uden Højholt, han er i mine øjne rygraden på vores hold, og forhindrer utrolig mange farlige situationer.

Jimenez ser spændende ud og det samme gør Davidsen, men er de klar til at udfylde rollen som holdets rygrad? Det bliver spændende, især med en ny bagkæde. Jeg tror vi starter med følgende

Müller

Otoa - Kramer - Oumar - Nielsen

Davidsen - Jimenez - Widell

Jørgensen - Iredale - Jasson

SteenA
1. div
1. div

Indlæg af SteenA » 12. aug 2024, 14:30

jonas386 skrev:
Jeg har ikke været imponeret af Viborg, og Jakob Poulsen lugter godt nok ikke af superligatræner, ligesom Mads Agesen slår mig som værende mere praktisk begavet, som Niels Hausgaard ville udtrykke det.
Viborg har spillet noget glimrende hurtigt kombinationsspil i de kampe jeg har set. De udspillede i perioder Randers fuldstændigt. Men Lucas Lund i målet er langt fra formen efter sin skade og deres midterforsvar har heller ikke set overbevisende ud. Så det handler om at lykkes med det høje pres og undgå at blive fanget for ofte i bagrummet. Men den taktik gælder vist i alle kampe nu. Men et fint tidspunkt at møde Viborg nu. Jeg tror godt at de kan blive en bejler til top-6, når der kommer styr på de defensive koks.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 12. aug 2024, 14:40

SteenA skrev:
12. aug 2024, 14:30
jonas386 skrev:
Jeg har ikke været imponeret af Viborg, og Jakob Poulsen lugter godt nok ikke af superligatræner, ligesom Mads Agesen slår mig som værende mere praktisk begavet, som Niels Hausgaard ville udtrykke det.
Viborg har spillet noget glimrende hurtigt kombinationsspil i de kampe jeg har set. De udspillede i perioder Randers fuldstændigt. Men Lucas Lund i målet er langt fra formen efter sin skade og deres midterforsvar har heller ikke set overbevisende ud. Så det handler om at lykkes med det høje pres og undgå at blive fanget for ofte i bagrummet. Men den taktik gælder vist i alle kampe nu. Men et fint tidspunkt at møde Viborg nu. Jeg tror godt at de kan blive en bejler til top-6, når der kommer styr på de defensive koks.
Ringe målmand, helt sikkert. Men ser dem godt nok ikke være i nærheden af top-6. Silkeborg kunne med utroligt simple midler sætte hele deres midtbane, og jeg synes ikke der er meget at komme efter i bagkæden.

Har Viborg som nedrykker i næste sæson, hvis de overlever o år

Besvar