Viborg Fodbsportsforening - AaB - Mandag d. 12. august 2024

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
SteenA
1. div
1. div

Re: Viborg Fodbsportsforening - AaB - Mandag d. 12. august 2024

Indlæg af SteenA » 12. aug 2024, 14:49

jonas386 skrev:
12. aug 2024, 14:40
SteenA skrev:
12. aug 2024, 14:30
jonas386 skrev:
9. aug 2024, 15:16
Jeg har ikke været imponeret af Viborg, og Jakob Poulsen lugter godt nok ikke af superligatræner, ligesom Mads Agesen slår mig som værende mere praktisk begavet, som Niels Hausgaard ville udtrykke det.
Viborg har spillet noget glimrende hurtigt kombinationsspil i de kampe jeg har set. De udspillede i perioder Randers fuldstændigt. Men Lucas Lund i målet er langt fra formen efter sin skade og deres midterforsvar har heller ikke set overbevisende ud. Så det handler om at lykkes med det høje pres og undgå at blive fanget for ofte i bagrummet. Men den taktik gælder vist i alle kampe nu. Men et fint tidspunkt at møde Viborg nu. Jeg tror godt at de kan blive en bejler til top-6, når der kommer styr på de defensive koks.
Ringe målmand, helt sikkert. Men ser dem godt nok ikke være i nærheden af top-6. Silkeborg kunne med utroligt simple midler sætte hele deres midtbane, og jeg synes ikke der er meget at komme efter i bagkæden.

Har Viborg som nedrykker i næste sæson, hvis de overlever o år
De har helt sikkert noget at arbejde med defensivt, men det er altså også lettere at gøre noget ved, end hvis ens offensiv ikke fungerer. Lucas Lund var vel en af ligaens bedste målmænd før skaden der satte ham udenfor i 7 mdr. i sidste sæson. Var det tæt på 20 mio, Brøndby tilbød for ham? De er nok tilfredse med at have hentet Pentz i stedet nu. Viborg spillede i øvrigt også en fin kamp i premieren mod Brøndby, bortset fra den freak-afslutning med tre mål i overtiden (hvor Brøndby scorede de to). Men de må gerne prøve at spille ligesom 1. halvleg mod Silkeborg igen, for det var da det absolutte bundniveau for superligaen i år.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 12. aug 2024, 15:24

SteenA skrev:
12. aug 2024, 14:49
jonas386 skrev:
SteenA skrev:
jonas386 skrev:
Jeg har ikke været imponeret af Viborg, og Jakob Poulsen lugter godt nok ikke af superligatræner, ligesom Mads Agesen slår mig som værende mere praktisk begavet, som Niels Hausgaard ville udtrykke det.
Viborg har spillet noget glimrende hurtigt kombinationsspil i de kampe jeg har set. De udspillede i perioder Randers fuldstændigt. Men Lucas Lund i målet er langt fra formen efter sin skade og deres midterforsvar har heller ikke set overbevisende ud. Så det handler om at lykkes med det høje pres og undgå at blive fanget for ofte i bagrummet. Men den taktik gælder vist i alle kampe nu. Men et fint tidspunkt at møde Viborg nu. Jeg tror godt at de kan blive en bejler til top-6, når der kommer styr på de defensive koks.
Ringe målmand, helt sikkert. Men ser dem godt nok ikke være i nærheden af top-6. Silkeborg kunne med utroligt simple midler sætte hele deres midtbane, og jeg synes ikke der er meget at komme efter i bagkæden.

De har helt sikkert noget at arbejde med defensivt, men det er altså også lettere at gøre noget ved, end hvis ens offensiv ikke fungerer. Lucas Lund var vel en af ligaens bedste målmænd før skaden der satte ham udenfor i 7 mdr. i sidste sæson. Var det tæt på 20 mio, Brøndby tilbød for ham? De er nok tilfredse med at have hentet Pentz i stedet nu. Viborg spillede i øvrigt også en fin kamp i premieren mod Brøndby, bortset fra den freak-afslutning med tre mål i overtiden (hvor Brøndby scorede de to). Men de må gerne prøve at spille ligesom 1. halvleg mod Silkeborg igen, for det var da det absolutte bundniveau for superligaen i år.
Jeg er enig så langt, at det er billigere at styrke defensiven, og navnlig målmandsposten kan opgraderes for relativt få midler. Men Viborg er også efterhånden kommer dertil, hvor alle nøglefigurerne fra jubelårene er væk. Både på og udenfor banen. Jeg synes ikke at Viborg har haft succes med at fortsat finde gode spillere ala Kramer, Grot, Achouri, Longwijk og til dels Kramer. Og som sagt har jeg ikke meget tiltro til Agesen og Jakob Poulsen.

Selvfølgelig kan jeg tage fejl, men jeg synes der er lang vej for VFF. Jeg synes også de har længere vej end vi har på nuværende tidspunkt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 12. aug 2024, 15:25

Har en grim følelse med den her kamp.
Vi møder et hold med en dårlig defensiv men fin offensiv.
Vi er hullet som en si bag til hvilket må være guf for Viborg gode offensiv.
Tilgengæld matcher vores tandløse offensivt deres dårlige defensivt perfekt.
Jeg sikker på at vi kommer til at se kamp hvor vi er bedst mellem felterne, men de er bedre i vores felt end vi er i deres.
Tror vi taber 4-2.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 12. aug 2024, 15:45

Maglau skrev:
12. aug 2024, 15:25
Jeg sikker på at vi kommer til at se kamp hvor vi er bedst mellem felterne, men de er bedre i vores felt end vi er i deres.
Tror vi taber 4-2.
Jeg har det lidt på samme måde

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 12. aug 2024, 16:56

Maglau skrev:
Tror vi taber 4-2.
Lige op til nu troede jeg på en uafgjort, men nu er jeg sgu også overbevist om at vi taber...

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 12. aug 2024, 17:04

:D :aabfan:
raekkeettre skrev:
12. aug 2024, 16:56
Maglau skrev:
Tror vi taber 4-2.
Lige op til nu troede jeg på en uafgjort, men nu er jeg sgu også overbevist om at vi taber...
Beklager…….det var ikke mening at ødelægge din dag/optakt.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 12. aug 2024, 17:43

jonas386 skrev:
12. aug 2024, 15:24
SteenA skrev:
12. aug 2024, 14:49
jonas386 skrev:
SteenA skrev:
jonas386 skrev:

Jeg er enig så langt, at det er billigere at styrke defensiven, og navnlig målmandsposten kan opgraderes for relativt få midler. Men Viborg er også efterhånden kommer dertil, hvor alle nøglefigurerne fra jubelårene er væk. Både på og udenfor banen. Jeg synes ikke at Viborg har haft succes med at fortsat finde gode spillere ala Kramer, Grot, Achouri, Longwijk og til dels Kramer. Og som sagt har jeg ikke meget tiltro til Agesen og Jakob Poulsen.

Selvfølgelig kan jeg tage fejl, men jeg synes der er lang vej for VFF. Jeg synes også de har længere vej end vi har på nuværende tidspunkt.
Jeg tænker, at der er en grund til, at Jesper Fredberg blev headhunted af en stor klub som Anderlecht, og så sent som i forrige måned blev forsøgt hentet af en noget mindre klub, som dog er større end Viborg. Med andre ord, der finder du nok fællesnævneren i Viborgs jubelår.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 12. aug 2024, 18:03

Hvorfor pokker starter Widell ikke inde???
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Bisgaard
1. div
1. div
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af Bisgaard » 12. aug 2024, 18:04

WHAT..... Hvorfor starter Melker Widell på bænken, vores bedste mand!!!
Kom nu igang AaB!!!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 12. aug 2024, 18:06

Hvorfor Kramer i stedet for Widell.... Nu er man forhåbentlig ikke ved at sælge ham...

Mikki89
1. div
1. div
Favoritspiller: Lucas Andersen

Indlæg af Mikki89 » 12. aug 2024, 18:07

Underligt at Widell starter ude. Det kan jo være, at han er småskadet eller Gud forbyde det, at der er et salg opover, men så burde han vel slet ikke være på bænken. Jeg hælder til, at han er småskadet.

Brugeravatar
DGK
2. div
2. div
Favoritspiller: Søren Evigglad Frederiksen

Indlæg af DGK » 12. aug 2024, 18:08

Han skulle have været småsyg optil kampen

1885Cricket
1. div
1. div
Favoritspiller: Jan Pedersen

Indlæg af 1885Cricket » 12. aug 2024, 18:08

Ret beset er det vel Ross, der overtager Widells plads. Det fatter jeg intet af.

Sent from my iPhone using Tapatalk

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 12. aug 2024, 18:08

Havde aldrig gættet på at vi ville stille med Ross før Widell. Håber ikke det er fordi han er ved at blive solgt.

Hvis jeg skal have den spin-hatteb på, kan det være et forsøg på at bruge Widell i anden halvleg og 45 minutter på fuld smadder, og i en periode hvor spillet (formentlig) bliver mere kaotisk. Men måske det er for jubeloptimistisk.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 12. aug 2024, 18:09

Jeg er til møde indtil halvlegen
Er der ik en der vil skrive hvorfor widell starter ude hvis de siger noget i optakten

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 12. aug 2024, 18:10

jonas386 skrev:
12. aug 2024, 18:08
Havde aldrig gættet på at vi ville stille med Ross før Widell. Håber ikke det er fordi han er ved at blive solgt.

Hvis jeg skal have den spin-hatteb på, kan det være et forsøg på at bruge Widell i anden halvleg og 45 minutter på fuld smadder, og i en periode hvor spillet (formentlig) bliver mere kaotisk. Men måske det er for jubeloptimistisk.
Det kan kun være pga. sygdom, mindre skade eller et forestående salg

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 12. aug 2024, 18:10

Uden Widell, uden Højholt og uden Kasper Jørgensen. Jøsses. Hvis vi bare kan sætte en nogenlunde fornuftig kamp sammen imod Vyborg, så vil jeg være meget imponeret af vores trænerteam.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 12. aug 2024, 18:10

baresi skrev:
12. aug 2024, 18:09
Jeg er til møde indtil halvlegen
Er der ik en der vil skrive hvorfor widell starter ude hvis de siger noget i optakten
Ydersen melder, at han døjer med influenza
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 12. aug 2024, 18:13

Ærgerlig timing med sygdom, men alligevel den bedste grund.

Jeg er sgu spændt på hvordan vores helt nye midtbane kommer til at gøre det. Marc Nielsen stadig ikke helt klar, og hverken John eller Diagne er vurderet bedre end Ross.

Jeg tror stadig.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 12. aug 2024, 18:15

jonas386 skrev:
12. aug 2024, 18:13
Ærgerlig timing med sygdom, men alligevel den bedste grund.

Jeg er sgu spændt på hvordan vores helt nye midtbane kommer til at gøre det. Marc Nielsen stadig ikke helt klar, og hverken John eller Diagne er vurderet bedre end Ross.

Jeg tror stadig.
Hvad med K. Jørgensen er han også syg...eller noget jeg har misset?

Besvar