AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af raekkeettre » 12. aug 2024, 07:58

Raptorr skrev:
12. aug 2024, 07:31
raekkeettre skrev:
11. aug 2024, 22:46
Raptorr skrev:
11. aug 2024, 19:40
raekkeettre skrev:
11. aug 2024, 18:36
Raptorr skrev:
11. aug 2024, 18:18
raekkeettre skrev:
11. aug 2024, 17:35

Det er utrolig som dem der savede ham over i sin tid, hele tiden bliver nød til at argumentere for deres den gang opførelse. Der var jo ingen der gjorde det godt da han var her de sidste par år, alt sejlede. Så at have fokus på enkelt stående spillere i den periode handler ikke om spillemæssige kompetencer, men mere om hvordan kunne man forholde sig til alt det lort uden for banen, og hvilken indflydelse ville det få på banen. Der var dælme mange der ikke var gode på banen....så Lucas er stadigvæk en kvalitetsspiller. Og han ville gøre det fantastisk for os med den her type fodbold, med den høje intensitet. Og den kvalitet uden for banen vi har nu.

Det er jo ikke fordi, at når Lucas lander i Aalborg lufthavnen forsvinder alt kvalitet ud af manden. Forstår ikke den form for tankegang.

Men nej han spillede ikke godt. Men det var der jo nok en grund til.
Ja, der er jo altid en grund til at man ikke spiller godt. Faktum er, at han det sidste lange stykke tid døjede med at komme på holdet, og når han startede inde, så spillede han ikke specielt godt. At påstå at han ville gøre det godt for os nu, er en gratis omgang gætværk. Det ved vi ikke noget om. Hvad vi ved og kender til, er hans præstationer på banen for AaB fra sommeren 2018 og til december 2023, 5 1/2 sæsoner. De var samlet set ikke imponerende, ligesom de heller ikke var i hans sidste sæson i Grasshoppers, eller i Ajax for den sags skyld. Jeg er vild med Lucas Andersen, men nogle gange synes jeg, at han bliver gjort til noget, han ikke er. Jeg håber det bedste for ham og ønsker alt vel, men han har haft sin tid i AaB, og da leverede han samlet set ikke i forhold til hans status og løn. Det kunne måske være gået anderledes uden skader, det ved vi ikke.
Er det ikke lige så meget et omgang gætværk at påstå han ikke vil gøre det godt? Lige nu spiller han godt på et hold der er bedre end AaBs, med spillere der er bedre end AaBs, og i en liga der er bedre end den AaB spiller i. Så rationalet må da være at han nok også ville være god for os, med den ændrede spillestil og med professionelle på ledelsesgangen....som i min optik var de 2 ting der gjorde han ikke preformed sidst.
Jeg gætter ikke på noget, og synes egentlig at overvejelser omkring hvorvidt Lucas Andersen ville gøre det godt i AaB i fremtiden er lidt for abstrakte. Vi har som nævnt 5 1/2 år i perioden sommeren 2018 til vinter 2023, hvor Lucas rent faktisk spillede for os. Den periode forholder jeg mig til, og her leverede ham samlet set ikke i forhold til status og løn. Efter min mening.

Om han ville gøre det godt for AaB i dag, aner jeg ikke. Det virker dog for mig som om, at klubben i dag rekrutterer offensive spillere med mere fart end Lucas Andersen, så argumentet om, at han skulle passe bedre ind i spillestilen nu, forstår jeg ikke.
Det kan du have ret i, tænker bare at Ross heller ikke virker som den hurtigste spiller, Jasson virker heller ikke vildt hurtigt. Så tror også der bliver tænkt på andre kompetencer, som aggressivitet, vision i spillet, løbe kapacitet etc etc...men jeg ville ikke puste til noget, bare nævne at fordi han ikke spillede godt under en helt anden træner...eller nok mere 10 trænere...med så meget turbulens i klubben at et væsen som Lucas nok ikke følte sig vildt tryg når ordet ordentlighed er meget på sinde hos ham...etc etc.. der var nok en grund så god en spiller ikke spillede godt. Alle troede jo det var hans skade, mig inklusiv....men det har han dælme da modbevist, så med mindre alt går i stå i UK, så må vi nok erkende, at det havde noget med omgivelserne, træner etc etc...der gjorde ham dårlig og ikke hans kompetencer.
Ja, jeg tror, at Cifuentes er god for Lucas Andersen!
Enig, bestemt - og så måske bedre medspillere. Så modstanderen ikke kun skulle fokusere på ham.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 12. aug 2024, 19:27

Jacob Rinne vender hjem til Djurgården.

https://bold.dk/fodbold/klubber/djurgaa ... sk-fodbold
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 12. aug 2024, 19:56

Hanga skrev:
12. aug 2024, 19:27

Ham kunne man godt have ønsket sig i AaB..
Hader København!

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 12. aug 2024, 19:58

alithebeast skrev:
12. aug 2024, 19:56
Hanga skrev:

Han er nok ikke god nok med fødderne.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 12. aug 2024, 20:18

R Rosenberg skrev:
12. aug 2024, 19:58
alithebeast skrev:
Hanga skrev:

Til gengæld kan han så meget med hænderne 😃
Hader København!

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 12. aug 2024, 20:22

alithebeast skrev:
12. aug 2024, 20:18
R Rosenberg skrev:
12. aug 2024, 19:58
alithebeast skrev:
Hanga skrev:

Til gengæld kan han så meget med hænderne 😃
Ikke vigtigt.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 13. aug 2024, 21:22

Den tidligere AaB'er Malthe Højholt er i dag skiftet til Pisa.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 13. aug 2024, 21:45

R Rosenberg skrev:
13. aug 2024, 21:22
Den tidligere AaB'er Malthe Højholt er i dag skiftet til Pisa.
Mon dog - så ville man da have hørt om det :cool:
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 14. aug 2024, 10:08

Vores tidligere talent Gustav Dahl skifter fra Hjørring til en Islandsk klub.
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/nord ... nd/5184608
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 18. aug 2024, 14:35

Skal da lige love for, at Andreas Poulsen og Bakiz folder sig ud i dag.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 18. aug 2024, 14:38

Brodernumsi skrev:
18. aug 2024, 14:35
Bakiz har fået en rigtig opblomstring i SIF. Det minder om Kusks begyndelse i samme trøje.

Dårlig modgangsspiller, og måske ikke helt egnet til Menno-bole, men når det kører for ham, er han altså skarp.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 18. aug 2024, 15:04

jonas386 skrev:
Brodernumsi skrev:
Bakiz har fået en rigtig opblomstring i SIF. Det minder om Kusks begyndelse i samme trøje.

Dårlig modgangsspiller, og måske ikke helt egnet til Menno-bole, men når det kører for ham, er han altså skarp.
Hans attitude var for ringe. Glad for han er sendt væk. Når man er så ringe i modgang så er man ikke em god spiller når det kommer til stykket.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!

Raptorr
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af Raptorr » 18. aug 2024, 15:19

Ifølge bold.dk er Ementa set i byen ved midnatstid i går i Aalborg sammen med Lucas Lund med drinks på bordet. Som følge heraf er han ikke at finde i startopstillingen for Viborg i dag. Undrer mig lidt over en disciplinær sanktion, hvor man bliver henvist til bænken. I givet fald ville jeg mene, at han skulle udelades af truppen til dagens kamp, men måske er forseelsen ikke så alvorlig som antydet.

Raptorr
Allstar
Allstar

Indlæg af Raptorr » 18. aug 2024, 15:21

Raptorr skrev:
18. aug 2024, 15:19
Ifølge bold.dk er Ementa set i byen ved midnatstid i går i Aalborg sammen med Lucas Lund med drinks på bordet. Som følge heraf er han ikke at finde i startopstillingen for Viborg i dag. Undrer mig lidt over en disciplinær sanktion, hvor man bliver henvist til bænken. I givet fald ville jeg mene, at han skulle udelades af truppen til dagens kamp, men måske er forseelsen ikke så alvorlig som antydet.
Det var ikke i går, men fredag aften, og det er jo ikke helt det samme. Men alligevel.

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 18. aug 2024, 15:29

Raptorr skrev:
18. aug 2024, 15:21
Raptorr skrev:
18. aug 2024, 15:19
Det var ikke i går, men fredag aften, og det er jo ikke helt det samme. Men alligevel.
Efter en solid start hos Viborg er det også blevet hverdag igen for Ementa. På bænken i de første 3 kampe, så en forfærdeligt kamp imod os sidst og nu endnu en bænkplads. Viborg skulle have slået til og solgt i vinters.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 18. aug 2024, 15:39

Jakobsen skrev:
18. aug 2024, 15:04
jonas386 skrev:
Brodernumsi skrev:

Hans attitude var for ringe. Glad for han er sendt væk. Når man er så ringe i modgang så er man ikke em god spiller når det kommer til stykket.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Enig. Men i medgang er han god. Involveret i tre af SIFs fire mål, plus et annulleret mål i kampens start.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 18. aug 2024, 16:02

Det var desværre nemt at se, at Bakiz ville blomstre op.

Man må jo bare give Silkeborg, at de er dygtige til at rekruttere, og har fået meget ud af lidt med både ham og Andreas Poulsen, som AaB heller ikke kunne bruge.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 18. aug 2024, 16:24

Gnu skrev:
18. aug 2024, 16:02

Man må jo bare give Silkeborg, at de er dygtige til at rekruttere, og har fået meget ud af lidt med både ham og Andreas Poulsen, som AaB heller ikke kunne bruge.
Forskellen på et godt og dårligt trænet hold. Det har været et problem lige siden Wieghorst-tiden. Det virker dog så småt til at tingene begynder at vende.

Raptorr
Allstar
Allstar

Indlæg af Raptorr » 18. aug 2024, 16:38

jonas386 skrev:
18. aug 2024, 16:24
Gnu skrev:
18. aug 2024, 16:02

Forskellen på et godt og dårligt trænet hold. Det har været et problem lige siden Wieghorst-tiden. Det virker dog så småt til at tingene begynder at vende.
Ikke kun træner teamet udgør forskellen. Hvor mange spillere på dagens AaB hold er tilbage fra holdet, som rykkede ned sidste år? Kramer? Med lidt god vilje Helenius og K. Jørgensen, måske Otoa. Men det er vel også det.

Lyfe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Eric Cantona

Indlæg af Lyfe » 18. aug 2024, 16:39

Raptorr skrev:Ifølge bold.dk er Ementa set i byen ved midnatstid i går i Aalborg sammen med Lucas Lund med drinks på bordet. Som følge heraf er han ikke at finde i startopstillingen for Viborg i dag. Undrer mig lidt over en disciplinær sanktion, hvor man bliver henvist til bænken. I givet fald ville jeg mene, at han skulle udelades af truppen til dagens kamp, men måske er forseelsen ikke så alvorlig som antydet.
Ementa er 2m høj tidligere angriber for AaB… hvordan kan han dog tænke at det nok ikke bliver opdager at gå i byen fredag aften i aalborg.

Sent from my iPhone using Tapatalk
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Besvar