Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
R Rosenberg
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Indlæg af R Rosenberg » 13. aug 2024, 13:57

Jeg tror faktisk ikke, Iredale er manden, der laver 10-15 mål på en sæson. Derudover ser jeg Helenius for langsom og tung til det spil, vi gerne vil praktisere.

I en ideel verden fandt Gow, inden vinduet lukker, en afrikaner, som dem Randers excellerede i for et par år siden. Hurtighed, kropsstyrke og et slagkraftigt sparkeben (må også gerne kunne heade). Dertil en 6'er,som har prøvet det hele før. Én med overblik, erfaring og skrald i tacklingerne, som kan styre midtbanen sammen med Jimenez.

Det bliver svært, når muldvarpen er parkeret, men omvendt, så har vi hentet Jasson, Widell, Jimenez, MJ, som alle er klare forstærkninger for ingen eller få penge.

I øvrigt er jeg ret spændt på konstellationen i forsvaret, når alle er klar. Vi må formode, at KJ sidder solidt på HB. Og hvis vi så antager, at Nielsen tager VB, så står vi med Otoa, Kramer, Ousman og Arnorsson til de to centrale. Her må sidstnævnte nok forvente at tage bænken, men hvem vil gøre ham selskab i Mennos ideal-opstilling?
Ædruelighedens stemme

FlemmingG
Landshold
Landshold

Indlæg af FlemmingG » 13. aug 2024, 14:09

R Rosenberg skrev:
13. aug 2024, 13:57
Jeg tror faktisk ikke, Iredale er manden, der laver 10-15 mål på en sæson. Derudover ser jeg Helenius for langsom og tung til det spil, vi gerne vil praktisere.

I en ideel verden fandt Gow, inden vinduet lukker, en afrikaner, som dem Randers excellerede i for et par år siden. Hurtighed, kropsstyrke og et slagkraftigt sparkeben (må også gerne kunne heade). Dertil en 6'er,som har prøvet det hele før. Én med overblik, erfaring og skrald i tacklingerne, som kan styre midtbanen sammen med Jimenez.

Det bliver svært, når muldvarpen er parkeret, men omvendt, så har vi hentet Jasson, Widell, Jimenez, MJ, som alle er klare forstærkninger for ingen eller få penge.

I øvrigt er jeg ret spændt på konstellationen i forsvaret, når alle er klar. Vi må formode, at KJ sidder solidt på HB. Og hvis vi så antager, at Nielsen tager VB, så står vi med Otoa, Kramer, Ousman og Arnorsson til de to centrale. Her må sidstnævnte nok forvente at tage bænken, men hvem vil gøre ham selskab i Mennos ideal-opstilling?
Jeg er sikker på Diakhite og Otoa er det foretrukne midterforsvar. Men jeg tror til gengæld også at Marc Nielsen virkelig skal oppe sig, hvis han vil slå Arnarsson af

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 13. aug 2024, 14:12

Marc Nielsen har ikke været imponerende, og Lars Kramer spillede sig flot op i går. Den dumme afleveringe på tværs af egen banehalvdel kort før Viborgs udligning var grim, men han var vigtig i forhold til at holde Viborg fra den endelige scoring i slutfasen.

Jeg kunne godt se Jørgensen-Diakhite-Kramer-Otoa som en potentiel idealopstilling med Arnor, Kamphunden og Nielsen som back-ups. Amankwah som joker.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 13. aug 2024, 15:02

jonas386 skrev:
13. aug 2024, 14:12
Marc Nielsen har ikke været imponerende, og Lars Kramer spillede sig flot op i går. Den dumme afleveringe på tværs af egen banehalvdel kort før Viborgs udligning var grim, men han var vigtig i forhold til at holde Viborg fra den endelige scoring i slutfasen.

Jeg kunne godt se Jørgensen-Diakhite-Kramer-Otoa som en potentiel idealopstilling med Arnor, Kamphunden og Nielsen som back-ups. Amankwah som joker.
Det var godtnok en voldsom lynjustits overfor Marc Nielsen. Skulle vi lige se ham i form spille en hel kamp, inden vi lader os skuffe for vildt?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 13. aug 2024, 15:07

jonas386 skrev:

Jeg tror faktisk, at Arnor beholder pladsen og Nielsen bliver back-up. Jeg er overrasket over, at Nielsen ikke bare blev sat ind, da han - ud fra beskrivelserne - lød som en fin spiller. Jeg synes dog, at Arnor ser bedre ud, ud fra de præstationer, der er leveret indtil videre. Nielsen virker næsten for ivrig og mistimer lidt for ofte sine indgreb. Det er tidligt på sæsonen, så mon ikke det bliver lidt bedre - uanset hvad tror jeg Arnor beholder pladsen

Nu så jeg ikke Kramers fejlaflevering, da jeg havde sønnike til at tonse rundt på et tidspunkt, men jeg synes, at det så ganske fint ud generelt. Jeg så Diakhite havde et par fejlafleveringer, men også han var ok.

@R Rosenberg indtil videre virker Iredale totalt fejlcastet. Vi fik jo tudet ørerne fulde med, at tyskerne nok skulle følge konceptet, men han afviger virkelig derfra. Han har umiddelbart 1 kvalitet og det arbejdsraseri/fightervilje. Han kunne i princippet erstattes af Børsting og vi ville ikke mærke en større forskel.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 13. aug 2024, 15:43

le Cid skrev:
13. aug 2024, 15:02
jonas386 skrev:

Det var godtnok en voldsom lynjustits overfor Marc Nielsen. Skulle vi lige se ham i form spille en hel kamp, inden vi lader os skuffe for vildt?
Jeg har slet ikke afskrevet Marc Nielsen, jeg tror bare han skal bruge lidt længere tid end planlagt, og indtil da synes jeg faktisk Otoa er vores bedste venstre back, og supplerer Kasper Jørgensen godt. Hvor Kasper Jørgensen er mere en løbespiller, fører Otoa hellere bolden frem ved fødderne. Marc Nielsen slår mig nærmere, i typen, Kasper Jørgensen.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 13. aug 2024, 15:56

Dennis Nielsen skrev:
13. aug 2024, 15:07
jonas386 skrev:

Jeg tror faktisk, at Arnor beholder pladsen og Nielsen bliver back-up. Jeg er overrasket over, at Nielsen ikke bare blev sat ind, da han - ud fra beskrivelserne - lød som en fin spiller. Jeg synes dog, at Arnor ser bedre ud, ud fra de præstationer, der er leveret indtil videre. Nielsen virker næsten for ivrig og mistimer lidt for ofte sine indgreb. Det er tidligt på sæsonen, så mon ikke det bliver lidt bedre - uanset hvad tror jeg Arnor beholder pladsen

Nu så jeg ikke Kramers fejlaflevering, da jeg havde sønnike til at tonse rundt på et tidspunkt, men jeg synes, at det så ganske fint ud generelt. Jeg så Diakhite havde et par fejlafleveringer, men også han var ok.

@R Rosenberg indtil videre virker Iredale totalt fejlcastet. Vi fik jo tudet ørerne fulde med, at tyskerne nok skulle følge konceptet, men han afviger virkelig derfra. Han har umiddelbart 1 kvalitet og det arbejdsraseri/fightervilje. Han kunne i princippet erstattes af Børsting og vi ville ikke mærke en større forskel.
Iredale passer da perfekt ind i konceptet. Han løber rigtigt meget og er med til at sætte det første voldsomme pres hvilket er indbegrebet af den angriber som konceptet skriger på.
Ja det kunne sikkert også have været Børsting der spillede den plads.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Alpa Chino
Superliga
Superliga

Indlæg af Alpa Chino » 13. aug 2024, 16:01

Azad Corlu har ret når Brüchmann spørger om det var "fortjent" at AaB vandt over Viborg.

Han siger at alle AaB-kampe i denne sæson bliver åbne slagudvekslinger. Menno van dams kompromisløse spillestil giver så meget plads til modstanderen, at begge hold vil få mange chancer.

Så AaB vil være helt udenfor kategori når det kommer til fortjent/ufortjent.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 13. aug 2024, 16:43

Alpa Chino skrev:
13. aug 2024, 16:01
Azad Corlu har ret når Brüchmann spørger om det var "fortjent" at AaB vandt over Viborg.

Han siger at alle AaB-kampe i denne sæson bliver åbne slagudvekslinger. Menno van dams kompromisløse spillestil giver så meget plads til modstanderen, at begge hold vil få mange chancer.

Så AaB vil være helt udenfor kategori når det kommer til fortjent/ufortjent.
Det stemmer så bare ikke med den udvikling, vi har set bare i de 4 første kampe, at det er "kompromisløs spillestil" som har givet modstanderne chancer i samtlige kampe. For det første tilpassede van Dam faktisk i forhold til FCM (som skabte få chancer), og i går blev der også justeret, ligesom spillestilen ikke blev fastholdt i hele kampen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Raptorr
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af Raptorr » 13. aug 2024, 17:34

Patmand skrev:
13. aug 2024, 12:02
Jakobsen skrev:
12. aug 2024, 22:19
ebbejeppe skrev:
12. aug 2024, 22:08
I forhold til diskussionen om Thelander - jeg synes, at AaB har ageret ganske åbnet og fair over for ham indtil videre. Men det virker ikke sagligt ud fra et rent sportsligt perspektiv, at han slet ikke er med i dagens trup. Der må være andre hensyn, der spiller ind her. Med mindre at Thelander (eller De Boer/Müller) var tvivlsomme til kampen, vil det alle dage give mere mening at have Thelander på bænken end Bertil Grønkjær. Særligt, når bænken i Thelanders fravær er blottet for midterforsvarer. Jeg synes desværre, at AaB rammer skævt med dette valg - ærgerligt, når man ellers i min optik har balanceret fravalget af Thelander fornuftigt.
Mjaeh. Jeg tænkte egentlig lidt det samme i første omgang, men omvendt starter vi inde med fire stoppere så mon ikke backupen var at smide Marc Nielsen ind på backen og rykke en stopper ind centralt? Dog kunne man stadig sagtens have Thelander med fremfor to reservemålmænd, men måske der er en transfer på vej eller han er småskadet?
Eller måske er det bare det helt åbenlyse? At AaB med alle midler vil have Thelander ud af klubben pga. hans lønforhold. Jeg syntes det er blevet tydeligt, at det er den måde klubben under de nye ejerforhold agerer på.

Det er en flertrinsraket vi har set med måden de gør det på, og så kan James Gow lyve nok så meget under det interview i Ripodsten. Det er temmelig åbenlyst det spil om Thelander.

Nogle herinde mener at han lige pludselig ikke kan spille professionel fodbold og Simon Ydesen har ham blandt de to bedste CB i AaB, og så er der sikkert mange der ham et sted midt i mellem de to yderpunkter.
To målmænd på bænken er isoleret set totalt idiotisk, men det er et signal til Thelander; vi gider ikke have dig i klubben pga. din løn.

Jeg skrev allerede for et par måneder siden, at det var blevet tydeligt hvilke midler der nu bruges, når AaB vil af med spillere med høj løn. De skal ud for enhver pris.
Det er bare en observation fra min side.

Er man tilhænger af det, så skal man bare huske ikke at bitche når spillere/agenter tilsvarende gør brug af alle midler for at komme ud af en kontrakt.
Jeg synes ikke, at man behøver gøre det til noget fordækt. Thelander har ikke en fremtid på holdet, og han er for højt lønnet til at være en overskudsspiller. Jeg tænker ikke AaB ledelsen lyver om noget her. I forhold til en eventuel dagsorden om at presse højtlønnede ud af klubben, så holder den heller ikke vand, for så vidt at Helenius jo er med på bænken og får spilletid (lige kommet tilbage efter en skade). Men måske er der en forskel på, hvordan de to internt håndterer deres "nye status" og situation i AaB?

Raptorr
Allstar
Allstar

Indlæg af Raptorr » 13. aug 2024, 17:46

le Cid skrev:
13. aug 2024, 15:02
jonas386 skrev:

Jeg mener, at alle nye i princippet skal have noget der ligner en halvsæson til at akklimatisere sig. Det betyder ikke en garanteret startplads, og falder de helt igennem hurtigt, så skal de nok heller ikke sidde på bænken så længe. Men lige nu er det early days, og vi må også stole på, at de bliver bedømt ud fra, hvordan træningsugen har set ud, når holdet skal sættes. I øvrigt er det positivt, at der er ved at være kamp om pladserne i AaB. Senest har Helenius meldt sig ind i kampen om spilletid på angriberposten, så ingen spiller i weekenden, hvis ikke de har overbevist Menno på træningsbanen. Heller ikke Iredale.

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 13. aug 2024, 18:09

Maglau skrev:
13. aug 2024, 15:56
Dennis Nielsen skrev:
jonas386 skrev:

Iredale passer da perfekt ind i konceptet. Han løber rigtigt meget og er med til at sætte det første voldsomme pres hvilket er indbegrebet af den angriber som konceptet skriger på.
Helt uenig.

Iredale kan løbe og resten er alt for dårligt til niveauet herhjemme.

Fodbold er selvfølgelig et spørgsmål om smag, og er du til Iredale og mener han passer perfekt, så ser vi meget forskelligt på det.

Han er ringe mand mod mand. Ofte dårlig førsteberøring. Ringe opspilsstation og positionering. Langsom i acceleration. Det matcher på ingen måde vores red Bull koncept

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 13. aug 2024, 20:41

Dennis Nielsen skrev:
13. aug 2024, 18:09
Maglau skrev:
Dennis Nielsen skrev:
jonas386 skrev:

Helt uenig.

Fodbold er selvfølgelig et spørgsmål om smag, og er du til Iredale og mener han passer perfekt, så ser vi meget forskelligt på det.

Han er ringe mand mod mand. Ofte dårlig førsteberøring. Ringe opspilsstation og positionering. Langsom i acceleration. Det matcher på ingen måde vores red Bull koncept
Det er trættende at læse dit evige antiparti mod vores spillere. Det er mange nuancer du udelader. “En angriber der ikke score, han passer ikke ind i konceptet”. Manden havde ét eneste skud i kampen mod Viborg, og vi er 4 kampe inde..

Alpa Chino
Superliga
Superliga

Indlæg af Alpa Chino » 14. aug 2024, 08:06

Først var det Vincent Müller. Han har desværre vist sig at være dygtig. Så nu er det Iredale debatsiden kaster sig over.

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 14. aug 2024, 08:24

bonanza skrev:
13. aug 2024, 20:41
Dennis Nielsen skrev:
13. aug 2024, 18:09
Maglau skrev:
Dennis Nielsen skrev:
jonas386 skrev:

Helt uenig.

Det er trættende at læse dit evige antiparti mod vores spillere. Det er mange nuancer du udelader. “En angriber der ikke score, han passer ikke ind i konceptet”. Manden havde ét eneste skud i kampen mod Viborg, og vi er 4 kampe inde..
Det er selvfølgelig træls, at du - som voksen mand - bliver krænket og såret af, at andre mener noget andet end dig. Det kan selvfølgelig godt være, at du i sårbarhedens tegn er blevet lidt fakta resistent, men før kampen i går er Højholt, Otoa, Davidsen, Jasson, Widell blevet rost til skyerne af undertegnede. Også har Jørgensen, Kramer også fået lidt ros.

Men ikke desto mindre fastholder jeg mit sidste afsnit og til det vil jeg så tilføje, takket være dig, at han endnu ikke har scoret og har afsluttet dårligt på de chancer, han har fået.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 14. aug 2024, 08:28

Alpa Chino skrev:Først var det Vincent Müller. Han har desværre vist sig at være dygtig. Så nu er det Iredale debatsiden kaster sig over.
Arh, synes måske også folk er hurtige til at trække syndebuk kortet somme tider. Nu tænker jeg ikke så meget på enkelte brugers retorik om Iredale, men jeg synes det er fair der er en diskussion. Umiddelbart er han den af vores indkøb, som står svagest.
Jeg håber da også det kommer og har da heller ikke givet op på det endnu, men det er fair at synes han ikke har gjort det godt so far. Modsat F.eks. Jimenez og Jasson er han tilmed ikke et talent, men en voksen spiller på 25. Selvom det relationelle er nyt synes jeg det er fair at forvente, at vi havde set mere end pølearbejdet.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 14. aug 2024, 08:44

Nu er endnu en norsk klub ved at sælge en dansk b-angriber for et monsterbeløb. Denne gang Henrik Meister, som for et år siden skiftede fra Fremad Amager til Sarpsborg, og har scoret 8 mål i 18 kampe. Flotte tal for Sarpsborg, men 100 millioner til fransk fodbold virker til den dyre side.

Meister har inden Fremad Amager været i FA2000 og spillet u-fodbold i Skjold, og siger noget om, at der altså stadig ligger guld og flyder på gaden. Også i Danmark.

Må i øvrigt sige jeg er meget imponeret af prisen. Tallene nogenlunde sammenlignelige med da vi solgte Kaufmann, som åbenlyst var regnet som et større talent. Klubben er mindre, med prisen fem gange højere.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 14. aug 2024, 09:02

Alpa Chino skrev:
14. aug 2024, 08:06
Først var det Vincent Müller. Han har desværre vist sig at være dygtig. Så nu er det Iredale debatsiden kaster sig over.
Hvorfor er det, at der altid skal dukke de der klynkeindlæg op, når folk diskuterer, hvorvidt de synes, spillere er gode nok?

Det er sgu da vel fair nok ikke at synes, de er gode nok, uden at folk skal beskyldes for 'at kaste sig over', 'bedrive hetz', 'mobbe' eller hvad man nu ellers har læst af bawl herinde gennem tiden.

PS. Jeg synes ikke, Vincent Müller har vist sig at være dygtig. Tværtimod. Og det er satme ikke ret kontroversielt at mene. Eller burde ikke være.
Ædruelighedens stemme

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 14. aug 2024, 09:06

jonas386 skrev:
14. aug 2024, 08:44
Må i øvrigt sige jeg er meget imponeret af prisen. Tallene nogenlunde sammenlignelige med da vi solgte Kaufmann, som åbenlyst var regnet som et større talent. Klubben er mindre, med prisen fem gange højere.
Man skal nok lige have med, at en norsk krone er 63 danske øre værd. Han går for 90-100 mio norske kroner (ifølge rygter), så 56-63 mio, eller lidt mere end det dobbelte af hvad Kaufmann gik for (25 mio danske).

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 14. aug 2024, 09:07

Jakobsen skrev:
14. aug 2024, 08:28
Alpa Chino skrev:Først var det Vincent Müller. Han har desværre vist sig at være dygtig. Så nu er det Iredale debatsiden kaster sig over.
Arh, synes måske også folk er hurtige til at trække syndebuk kortet somme tider. Nu tænker jeg ikke så meget på enkelte brugers retorik om Iredale, men jeg synes det er fair der er en diskussion. Umiddelbart er han den af vores indkøb, som står svagest.
Jeg håber da også det kommer og har da heller ikke givet op på det endnu, men det er fair at synes han ikke har gjort det godt so far. Modsat F.eks. Jimenez og Jasson er han tilmed ikke et talent, men en voksen spiller på 25. Selvom det relationelle er nyt synes jeg det er fair at forvente, at vi havde set mere end pølearbejdet.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Det er vel hele humlen i bedømmelsen af iredale om han har scoret mål eller pølet.
Vi har en træner der kommer med et af de mest kompromisløse spillekoncepter i superligaen og ikke set siden Brøndbys tyske træner.
Det er oven i købet en spillestil der skal implementeres på et discount budget.
Det vil sige at alle spillerne skal bidrage med et eller andet unikt/ en spidskompentence der sammen skal få holdet til fremstå som en enhed hvor totalen er større en summen af enhederne
Her er jeg overbevist om at Menno mener at det voldsommeprres fra de forreste der skal tage en anelse af presset/overbebyrdning af resten er ekstremt vigtigt og vigtigere end en 9er der bomber kasser ind - i hvert fald i starten indtil konceptet sidder i truppen.
Og ja faktisk tror jeg lige nu at Menno ville sætte Børsting på top over Helenius hvis Børsting passede bedre ind i hele konceptet.
Men nej Iredale er ikke nogen super angriber men har den kompentence vi med vores økonomi kunne vælge.
Tror vi kan regne med at for hver vi ville sætte på kompetance ønske listen hos en 9er skulle lægge nogle mio til af de midler vi ikke har.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Besvar