Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Økonomitråden

Indlæg af 634 » 27. jul 2024, 10:34

RicoBR02 skrev:
27. jul 2024, 09:51
Jeg magter simpelthen ikke voksne mennesker der ikke kan debattere på et normalt niveau. Det er skræmmende at ingen gider svare på jeres ugentlige rants omkring pyro fordi man simpelthen ikke gider den nedladende tone der bliver brugt..
De ugentlige rants omkring pyro er ofte med facts som virker meget sandfærdige, og den nedladende tone kommer til at ske fordi det virker så dumt, uopdragent, ubegavet og ikke mindst forkert at personer med hætte til at skjule hvem de er fører sig frem over klubben ved at selv i scene sætte sig med deres egen dagsorden.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 27. jul 2024, 10:39

AaB-Jones skrev:
27. jul 2024, 10:25
FlæskeFrank skrev:
26. jul 2024, 14:49
Jakobsen skrev:
26. jul 2024, 12:58
...
Magter ikke, hvis Vest bliver lukket fordi nogen skal bruge fodbold til at lege anarkister.
Husk nu på, at de er ofrene. Deres mor og far har jo aldrig sagt nej til dem, så hvordan skulle de vide det er forkert?
Pak lige dine dine lomme-psykologiske analyser og velmenende pædagogisk råd væk - det er tydeligvis ikke din boldgade... Det samme gælder flere brugere herinde.

Man kunne også fokusere på, at der har været møder mellem klubben og bl.a. Unitas, og at mængden af pyro har været væsentligt reduceret på stadion længe, så mon ikke det hele nok skal gå? :cool:
Kan du komme med et referat af møde med klubben og bl.a. unitas
Husk at skrive navne på alle møde deltagere, eller er det sådan noget hemmeligt religiøst fanatisme ?
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 27. jul 2024, 11:00

634 skrev:
27. jul 2024, 10:39
AaB-Jones skrev:
27. jul 2024, 10:25
FlæskeFrank skrev:
26. jul 2024, 14:49
Jakobsen skrev:
26. jul 2024, 12:58
...
Magter ikke, hvis Vest bliver lukket fordi nogen skal bruge fodbold til at lege anarkister.
Husk nu på, at de er ofrene. Deres mor og far har jo aldrig sagt nej til dem, så hvordan skulle de vide det er forkert?
Pak lige dine dine lomme-psykologiske analyser og velmenende pædagogisk råd væk - det er tydeligvis ikke din boldgade... Det samme gælder flere brugere herinde.

Man kunne også fokusere på, at der har været møder mellem klubben og bl.a. Unitas, og at mængden af pyro har været væsentligt reduceret på stadion længe, så mon ikke det hele nok skal gå? :cool:
Kan du komme med et referat af møde med klubben og bl.a. unitas
Husk at skrive navne på alle møde deltagere, eller er det sådan noget hemmeligt religiøst fanatisme ?
Du bekræfter lige min seneste kommentar til perfektion. "Og af den grund, er jeg ude"

Brugeravatar
KongGulerod
Landshold
Landshold

Indlæg af KongGulerod » 29. jul 2024, 21:09

Jeg kan ikke finde nogen udmelding fra AaB selv, men ifølge Bold.dk er antallet af sæsonkortholdere steget fra 4600 til 5400. Det er virkelig godt klaret. Lad os håbe at den udvikling fortsætter fremadrettet!

Artikel: https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/ny ... ortholdere

Edit: Jeg ser så nu at de har skrevet om det på Instagram.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 29. jul 2024, 23:55

KongGulerod skrev:
29. jul 2024, 21:09
Jeg kan ikke finde nogen udmelding fra AaB selv, men ifølge Bold.dk er antallet af sæsonkortholdere steget fra 4600 til 5400. Det er virkelig godt klaret. Lad os håbe at den udvikling fortsætter fremadrettet!

Artikel: https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/ny ... ortholdere

Edit: Jeg ser så nu at de har skrevet om det på Instagram.
Meddelelsen fra Tuxen Boll er vist også sendt ud på Facebook og LinkedIn. Fin fankommunikation i tråd med budskaberne fra Menno, Gow og spillerne i går.

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Trickster » 15. aug 2024, 17:38

"Resultatet før skat viser i perioden et underskud på 23,3 mio. kr., og forventningerne til årets resultat fastholdes med et resultat i niveauet minus 25 mio. kr. til minus 35 mio. kr."

https://aabsport.dk/nyheder/2024/august ... fundament/

Jeg er regnskabsidiot. Er der nogen, der bider mærke i noget specifikt eller kan udlede noget spændende ud fra delårsrapporten?

https://aabsport.dk/media/24119/dela-rs ... ilklub.pdf
Hair is not a right: it´s a privilege!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 15. aug 2024, 18:09

Trickster skrev:
15. aug 2024, 17:38
"Resultatet før skat viser i perioden et underskud på 23,3 mio. kr., og forventningerne til årets resultat fastholdes med et resultat i niveauet minus 25 mio. kr. til minus 35 mio. kr."

https://aabsport.dk/nyheder/2024/august ... fundament/

Jeg er regnskabsidiot. Er der nogen, der bider mærke i noget specifikt eller kan udlede noget spændende ud fra delårsrapporten?

https://aabsport.dk/media/24119/dela-rs ... ilklub.pdf
Måske ikke ligefrem 'spændende', men det er værd at bemærke, at det udmeldte underskud stortset svarer til faldet i omsætning fra H-12023 (49 mio. kr.) til H12024 (27 mio. kr.). Det er primært manglende sponsor,- TV- og matchdayindtægter der trækker ned (-5, -4 og -3 mio. kr.). Vi har modtaget faldskærmspenge i H1-23, hvilket puster omsætningen en anelse i vejret sammenlignet med H1-24, så med nuværende set-up kan man vel løst sjusse sig frem til, at et realistisk estimat for H1-25 (forudsat vi går i 0 med transfers og kan komme tilbage på superligasponsorater samt præmiepenge over 12. pladsen) være -9 mio. kr.

Vores langsigtede gæld er mindsket med 12 mio. kr., og lønningerne nedbragt med 7. mio. sammenlignet med det hold der rykkede ned. Omkostningerne er i alt nedbragt med ca. 14 mio. kr sammenlignet med H1-23.

Jeg er ikke så teknisk stærk på regnskaber, så måske andre kan få noget mere ud af tallene.

EDIT: H1-23 havde selvfølgelig også en pokalfinale, som jeg havde svedt ud.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 15. aug 2024, 19:00

Der er i hvert fald anlagt en ny kommunikationsstil, hvor der er fyret rigeligt op for den varme luft. Efter et underskud på 34 millioner i 2023, kæmpe sparerunde og udsigt til endnu et gigantisk minus på 25-35 millioner i år, så melder man simpelthen ud, at man har fået skabt et grundlag, der giver optimisme for fremtiden. Det kræver sgu balls at sige det med et straight face.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 15. aug 2024, 19:16

Gnu skrev:
15. aug 2024, 19:00
Der er i hvert fald anlagt en ny kommunikationsstil, hvor der er fyret rigeligt op for den varme luft. Efter et underskud på 34 millioner i 2023, kæmpe sparerunde og udsigt til endnu et gigantisk minus på 25-35 millioner i år, så melder man simpelthen ud, at man har fået skabt et grundlag, der giver optimisme for fremtiden. Det kræver sgu balls at stige det med et straight face.
Det er jo nok mest det at man har fået barberet 14 mio. kr. af udgifterne i første halvår giver grundlag for det statement. Men jojo, der er stadig et stykke at gå. Omsætningen vil i år være påvirket af en halvsæson i 1 division ligesom sidste års regnskab var det. Problemet for os er så naturligvis hvis det bliver et tilbagevendende problem.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 15. aug 2024, 21:06

Var der ikke noget med at vi haltede gevaldigt efter andre Superliga hold på sponsor indtægter ?
For man kunne da håbe at det var et sted, der kunne skabes lidt flere indtægter så.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 15. aug 2024, 21:34

Gaarde6 skrev:
15. aug 2024, 21:06
Var der ikke noget med at vi haltede gevaldigt efter andre Superliga hold på sponsor indtægter ?
For man kunne da håbe at det var et sted, der kunne skabes lidt flere indtægter så.
Jeg tænker, at man skal i gang med at jagte i omegnen af det dobbelte. Og som landets fjerdestørste by burde det også være både muligt og tilstræbt.

Vi er trods alt den eneste region i landet, der kun har én superligaklub, endsige den eneste region, der kun har ét stort sportsbrand (og ja, jeg ved godt, at håndbold findes).
Ædruelighedens stemme

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 15. aug 2024, 21:39

Gnu skrev:
Der er i hvert fald anlagt en ny kommunikationsstil, hvor der er fyret rigeligt op for den varme luft. Efter et underskud på 34 millioner i 2023, kæmpe sparerunde og udsigt til endnu et gigantisk minus på 25-35 millioner i år, så melder man simpelthen ud, at man har fået skabt et grundlag, der giver optimisme for fremtiden. Det kræver sgu balls at sige det med et straight face.
Det handler jo om man mener man har en bæredygtig forretning nu.

Årets underskud kommer jo på baggrund af første halvår i 1.div

Det er først når vi får tallene for 2 halvår vi kan konkludere noget om hvorvidt forretningen kan hænge sammen i superligaen. Det mener de jo så tydeligvis det kan

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 15. aug 2024, 22:53

:cool:
R Rosenberg skrev:
15. aug 2024, 21:34
Gaarde6 skrev:
Jeg tænker, at man skal i gang med at jagte i omegnen af det dobbelte. Og som landets fjerdestørste by burde det også være både muligt og tilstræbt.

Vi er trods alt den eneste region i landet, der kun har én superligaklub, endsige den eneste region, der kun har ét stort sportsbrand (og ja, jeg ved godt, at håndbold findes).
I forhold til sponsorindtægter er udfordringen ikke, at vi kæmper med ishockey og et af vel verdens bedste håndboldhold om mange af de samme sponsorpenge?

Gnu
Allstar
Allstar

Indlæg af Gnu » 15. aug 2024, 23:04

Alexis skrev:
15. aug 2024, 21:39
Gnu skrev:

Det er først når vi får tallene for 2 halvår vi kan konkludere noget om hvorvidt forretningen kan hænge sammen i superligaen. Det mener de jo så tydeligvis det kan
Jeg forstår udmærket, hvad der sigtes til men indtil videre har man jo kun været i stand til at bringe udgifterne ned. Vi har stadig til gode at se, om tyskerne også er i stand til at lave penge, hvilket har været AaB’s problem i årtier.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 16. aug 2024, 07:56

Gnu skrev:
15. aug 2024, 23:04
Alexis skrev:
Gnu skrev:

Jeg forstår udmærket, hvad der sigtes til men indtil videre har man jo kun været i stand til at bringe udgifterne ned. Vi har stadig til gode at se, om tyskerne også er i stand til at lave penge, hvilket har været AaB’s problem i årtier.
Indtil videre har de også kun haft et enkelt år ved roret, hvor indtægterne naturligt nok har været noget lavere end ellers. Hvad er det lige præcis du forventer på indtægtssiden? Men okay, kan da godt forstå man er skuffet og snakker om varm luft, hvis forventningen er at indtjeningen bør være højere i 1. division.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 16. aug 2024, 08:46

haghdk skrev:
15. aug 2024, 22:53
R Rosenberg skrev:
Gaarde6 skrev:

I forhold til sponsorindtægter er udfordringen ikke, at vi kæmper med ishockey og et af vel verdens bedste håndboldhold om mange af de samme sponsorpenge?
Jo, dét er tit modargunentet. Men jeg synes ikke helt, det holder vand.

Selvfølgelig spiller håndboldholdet ude i Europa, hvilket nok er interessant for en del, men jeg vil vove at påstå, at superliga og AaB er væsentligt mere interessant for en sponsor. Håndbold er bare ikke skyggen af fodbold, når det kommer til interesse og national eksponering. Derudover er AaB et meget større brand.

Det kræver naturligvis, at AaB forbliver i superligaen, og at man også begynder at manifestere sig længere oppe og ikke skal ligge og pøle om oprykning år efter år. At man ikke havde højere sponsorindtægter før nedrykningen må primært bero på inkompetence.

Ishockey tror jeg altså ikke, at vi overhovedet behøver at nævne i denne sammenhæng, for det er faktisk en meget lille sport i DK, som ikke har den helt store folkelige appel og dermed eksponering.
Ædruelighedens stemme

Gnu
Allstar
Allstar

Indlæg af Gnu » 16. aug 2024, 09:03

jonas386 skrev:
16. aug 2024, 07:56
Gnu skrev:
Alexis skrev:
Gnu skrev:

Indtil videre har de også kun haft et enkelt år ved roret, hvor indtægterne naturligt nok har været noget lavere end ellers. Hvad er det lige præcis du forventer på indtægtssiden? Men okay, kan da godt forstå man er skuffet og snakker om varm luft, hvis forventningen er at indtjeningen bør være højere i 1. division.
Jeg havde ikke nødvendigvis forventet større indtægter. Jeg bemærker blot ændringen i kommunikationsstilen, hvor man nu taler et dundrende underskud op til noget positivt.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 16. aug 2024, 09:05

R Rosenberg skrev:
16. aug 2024, 08:46
haghdk skrev:
15. aug 2024, 22:53
R Rosenberg skrev:
Gaarde6 skrev:

Jo, dét er tit modargunentet. Men jeg synes ikke helt, det holder vand.

Selvfølgelig spiller håndboldholdet ude i Europa, hvilket nok er interessant for en del, men jeg vil vove at påstå, at superliga og AaB er væsentligt mere interessant for en sponsor. Håndbold er bare ikke skyggen af fodbold, når det kommer til interesse og national eksponering. Derudover er AaB et meget større brand.

Det kræver naturligvis, at AaB forbliver i superligaen, og at man også begynder at manifestere sig længere oppe og ikke skal ligge og pøle om oprykning år efter år. At man ikke havde højere sponsorindtægter før nedrykningen må primært bero på inkompetence.

Ishockey tror jeg altså ikke, at vi overhovedet behøver at nævne i denne sammenhæng, for det er faktisk en meget lille sport i DK, som ikke har den helt store folkelige appel og dermed eksponering.
Da AaB havde håndbolden og hockey i folden gav de bragende underskud, så dengang kunne man ikke finde ud af at få driften til at hænge sammen. Toms synergieffekter til trods... Efter de to sportsgrene blev deres egen har de derimod opbygget hvad der udefra set ligner en fin drift og er begge blevet en dominerende faktor i Danmark. Det kan man jo så tænkte lidt over.

Der må være et stort uudnyttet potentiale for AaB derude, ellers forstår jeg ingenting. Det kan ikke være rigtigt at vi som en rimelig stor klub med Nordjylland for os selv på øverste niveau skal have sponsoromsætning på niveau med Silkeborg, Randers mv. Det må vi simpelthen kunne gøre bedre. De begrænsede faciliteter på stadion mv. er blevet nævnt som den største hindring, i så fald må man få gjort noget ved det ASAP.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 16. aug 2024, 09:27

Gnu skrev:
16. aug 2024, 09:03
jonas386 skrev:
Gnu skrev:
Alexis skrev:
Gnu skrev:

Jeg havde ikke nødvendigvis forventet større indtægter. Jeg bemærker blot ændringen i kommunikationsstilen, hvor man nu taler et dundrende underskud op til noget positivt.
Det er jo ikke underskuddet, men forandringen ift sidste regnskab.

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 16. aug 2024, 09:38

jonas386 skrev:
16. aug 2024, 09:27
Gnu skrev:
16. aug 2024, 09:03
jonas386 skrev:
Gnu skrev:
Alexis skrev:
Gnu skrev:

Det er jo ikke underskuddet, men forandringen ift sidste regnskab.
Nu kan det godt være, at jeg afkoder det en anelse eller meget skævt.

de første 6 mdr - 1. Div og 23 mill underskud
de næste 6 mdr - suppen og 2-12 mill underskud.

Det er jo næsten kun Helenius og Thelanders løn, der skal barberes væk, også er vi i plus de sidste 6 mdr. Alt afhængig af om vi er på 2 eller 12.

Hvis de sidste 6 mdr af året, byder på - lad os mødes i midten - et underskud på 7 mill, er ideen om spillersalg på 20, vel heller ikke et must ift regnskabet.

Der er flere på stadion, vi spiller fodbold, der er mange procenter mere seværdigt end længe, vi er i landets bedste række og vi leverer pr fint - vi bør kunne finde nogle millioner.

Jeg er imponeret over SSE22´s effektivitet indtil videre, så jeg er slet ikke i tvivl om, at der arbejdes på at højne indtægter og dette gøres intensivt.

Det bliver spændende

Besvar