Udmedlingen er inkl forventet spillersalg - hvad så end den forventning er.Dennis Nielsen skrev: ↑16. aug 2024, 09:38Nu kan det godt være, at jeg afkoder det en anelse eller meget skævt.jonas386 skrev: ↑16. aug 2024, 09:27Det er jo ikke underskuddet, men forandringen ift sidste regnskab.Gnu skrev: ↑16. aug 2024, 09:03Jeg havde ikke nødvendigvis forventet større indtægter. Jeg bemærker blot ændringen i kommunikationsstilen, hvor man nu taler et dundrende underskud op til noget positivt.jonas386 skrev: ↑16. aug 2024, 07:56Indtil videre har de også kun haft et enkelt år ved roret, hvor indtægterne naturligt nok har været noget lavere end ellers. Hvad er det lige præcis du forventer på indtægtssiden? Men okay, kan da godt forstå man er skuffet og snakker om varm luft, hvis forventningen er at indtjeningen bør være højere i 1. division.Gnu skrev: ↑15. aug 2024, 23:04Jeg forstår udmærket, hvad der sigtes til men indtil videre har man jo kun været i stand til at bringe udgifterne ned. Vi har stadig til gode at se, om tyskerne også er i stand til at lave penge, hvilket har været AaB’s problem i årtier.Alexis skrev: ↑15. aug 2024, 21:39
Det handler jo om man mener man har en bæredygtig forretning nu.
Årets underskud kommer jo på baggrund af første halvår i 1.div
Det er først når vi får tallene for 2 halvår vi kan konkludere noget om hvorvidt forretningen kan hænge sammen i superligaen. Det mener de jo så tydeligvis det kan
de første 6 mdr - 1. Div og 23 mill underskud
de næste 6 mdr - suppen og 2-12 mill underskud.
Det er jo næsten kun Helenius og Thelanders løn, der skal barberes væk, også er vi i plus de sidste 6 mdr. Alt afhængig af om vi er på 2 eller 12.
Hvis de sidste 6 mdr af året, byder på - lad os mødes i midten - et underskud på 7 mill, er ideen om spillersalg på 20, vel heller ikke et must ift regnskabet.
Der er flere på stadion, vi spiller fodbold, der er mange procenter mere seværdigt end længe, vi er i landets bedste række og vi leverer pr fint - vi bør kunne finde nogle millioner.
Jeg er imponeret over SSE22´s effektivitet indtil videre, så jeg er slet ikke i tvivl om, at der arbejdes på at højne indtægter og dette gøres intensivt.
Det bliver spændende
Økonomitråden
-
R Rosenberg
- Allstar

Re: Økonomitråden
Ædruelighedens stemme
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Det er jeg med på, men bundlinjen er stadig et stort underskud.jonas386 skrev: ↑16. aug 2024, 09:27Det er jo ikke underskuddet, men forandringen ift sidste regnskab.Gnu skrev: ↑16. aug 2024, 09:03Jeg havde ikke nødvendigvis forventet større indtægter. Jeg bemærker blot ændringen i kommunikationsstilen, hvor man nu taler et dundrende underskud op til noget positivt.jonas386 skrev: ↑16. aug 2024, 07:56Indtil videre har de også kun haft et enkelt år ved roret, hvor indtægterne naturligt nok har været noget lavere end ellers. Hvad er det lige præcis du forventer på indtægtssiden? Men okay, kan da godt forstå man er skuffet og snakker om varm luft, hvis forventningen er at indtjeningen bør være højere i 1. division.Gnu skrev: ↑15. aug 2024, 23:04Jeg forstår udmærket, hvad der sigtes til men indtil videre har man jo kun været i stand til at bringe udgifterne ned. Vi har stadig til gode at se, om tyskerne også er i stand til at lave penge, hvilket har været AaB’s problem i årtier.Alexis skrev: ↑15. aug 2024, 21:39Det handler jo om man mener man har en bæredygtig forretning nu.Gnu skrev: ↑15. aug 2024, 19:00Der er i hvert fald anlagt en ny kommunikationsstil, hvor der er fyret rigeligt op for den varme luft. Efter et underskud på 34 millioner i 2023, kæmpe sparerunde og udsigt til endnu et gigantisk minus på 25-35 millioner i år, så melder man simpelthen ud, at man har fået skabt et grundlag, der giver optimisme for fremtiden. Det kræver sgu balls at sige det med et straight face.
Det er først når vi får tallene for 2 halvår vi kan konkludere noget om hvorvidt forretningen kan hænge sammen i superligaen. Det mener de jo så tydeligvis det kan
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
Fordi vi har været i 1 division. Det er vel næppe ambitionen nu at vores drift skal gå i 0 ud fra den forudsætning.Gnu skrev: ↑16. aug 2024, 09:51Det er jeg med på, men bundlinjen er stadig et stort underskud.jonas386 skrev: ↑16. aug 2024, 09:27Det er jo ikke underskuddet, men forandringen ift sidste regnskab.Gnu skrev: ↑16. aug 2024, 09:03Jeg havde ikke nødvendigvis forventet større indtægter. Jeg bemærker blot ændringen i kommunikationsstilen, hvor man nu taler et dundrende underskud op til noget positivt.jonas386 skrev: ↑16. aug 2024, 07:56Indtil videre har de også kun haft et enkelt år ved roret, hvor indtægterne naturligt nok har været noget lavere end ellers. Hvad er det lige præcis du forventer på indtægtssiden? Men okay, kan da godt forstå man er skuffet og snakker om varm luft, hvis forventningen er at indtjeningen bør være højere i 1. division.Gnu skrev: ↑15. aug 2024, 23:04Jeg forstår udmærket, hvad der sigtes til men indtil videre har man jo kun været i stand til at bringe udgifterne ned. Vi har stadig til gode at se, om tyskerne også er i stand til at lave penge, hvilket har været AaB’s problem i årtier.Alexis skrev: ↑15. aug 2024, 21:39
Vi har reduceret vores udgifter med 14 mio. kr. ift. samme periode sidste år, og det er da afgørende for at skabe et holdbart fundament. Forudsat at vi bliver i superligaen bør vi komme markant nærmere end 0 i næste regnskabsår, det vil dog fortsat være afhængigt af spillersalg i et omfang.
Jeg kunne virkelig godt tænke mig at høre mere fra ledelsen omkring udviklingen af forretningen AaB. Vi har efterhånden hørt meget om hvordan vi skal udvikle os sportsligt, men meget lidt om hvordan vi skal vækste økonomisk, som jo er den klart største faktor for vores fremtidsudsigter.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
Dennis Nielsen
- Allstar

javel ja, så bliver det en anelse mere kryptisk.R Rosenberg skrev: ↑16. aug 2024, 09:49Udmedlingen er inkl forventet spillersalg - hvad så end den forventning er.Dennis Nielsen skrev: ↑16. aug 2024, 09:38Nu kan det godt være, at jeg afkoder det en anelse eller meget skævt.jonas386 skrev: ↑16. aug 2024, 09:27Det er jo ikke underskuddet, men forandringen ift sidste regnskab.Gnu skrev: ↑16. aug 2024, 09:03Jeg havde ikke nødvendigvis forventet større indtægter. Jeg bemærker blot ændringen i kommunikationsstilen, hvor man nu taler et dundrende underskud op til noget positivt.jonas386 skrev: ↑16. aug 2024, 07:56Indtil videre har de også kun haft et enkelt år ved roret, hvor indtægterne naturligt nok har været noget lavere end ellers. Hvad er det lige præcis du forventer på indtægtssiden? Men okay, kan da godt forstå man er skuffet og snakker om varm luft, hvis forventningen er at indtjeningen bør være højere i 1. division.
de første 6 mdr - 1. Div og 23 mill underskud
de næste 6 mdr - suppen og 2-12 mill underskud.
Det er jo næsten kun Helenius og Thelanders løn, der skal barberes væk, også er vi i plus de sidste 6 mdr. Alt afhængig af om vi er på 2 eller 12.
Hvis de sidste 6 mdr af året, byder på - lad os mødes i midten - et underskud på 7 mill, er ideen om spillersalg på 20, vel heller ikke et must ift regnskabet.
Der er flere på stadion, vi spiller fodbold, der er mange procenter mere seværdigt end længe, vi er i landets bedste række og vi leverer pr fint - vi bør kunne finde nogle millioner.
Jeg er imponeret over SSE22´s effektivitet indtil videre, så jeg er slet ikke i tvivl om, at der arbejdes på at højne indtægter og dette gøres intensivt.
Det bliver spændende
Havde du forventet at man på et år kunne vende et stort underskud til overskud på driften?Gnu skrev: ↑16. aug 2024, 09:51Det er jeg med på, men bundlinjen er stadig et stort underskud.jonas386 skrev: ↑16. aug 2024, 09:27Det er jo ikke underskuddet, men forandringen ift sidste regnskab.Gnu skrev: ↑16. aug 2024, 09:03Jeg havde ikke nødvendigvis forventet større indtægter. Jeg bemærker blot ændringen i kommunikationsstilen, hvor man nu taler et dundrende underskud op til noget positivt.jonas386 skrev: ↑16. aug 2024, 07:56Indtil videre har de også kun haft et enkelt år ved roret, hvor indtægterne naturligt nok har været noget lavere end ellers. Hvad er det lige præcis du forventer på indtægtssiden? Men okay, kan da godt forstå man er skuffet og snakker om varm luft, hvis forventningen er at indtjeningen bør være højere i 1. division.Gnu skrev: ↑15. aug 2024, 23:04Jeg forstår udmærket, hvad der sigtes til men indtil videre har man jo kun været i stand til at bringe udgifterne ned. Vi har stadig til gode at se, om tyskerne også er i stand til at lave penge, hvilket har været AaB’s problem i årtier.Alexis skrev: ↑15. aug 2024, 21:39
-
Gnu
- Allstar

Igen - det er jeg fuldstændig med på. Men uanset forklaringerne så er det stadig et kæmpe underskud uanset hvordan man vender og drejer det. Og på den baggrund synes jeg blot, at det er lidt friskfyrsagtigt at man kommunikerer som man gør. Men det jo bare min mening.Hanga skrev: ↑16. aug 2024, 10:03Fordi vi har været i 1 division. Det er vel næppe ambitionen nu at vores drift skal gå i 0 ud fra den forudsætning.Gnu skrev: ↑16. aug 2024, 09:51Det er jeg med på, men bundlinjen er stadig et stort underskud.jonas386 skrev: ↑16. aug 2024, 09:27Det er jo ikke underskuddet, men forandringen ift sidste regnskab.Gnu skrev: ↑16. aug 2024, 09:03Jeg havde ikke nødvendigvis forventet større indtægter. Jeg bemærker blot ændringen i kommunikationsstilen, hvor man nu taler et dundrende underskud op til noget positivt.jonas386 skrev: ↑16. aug 2024, 07:56Indtil videre har de også kun haft et enkelt år ved roret, hvor indtægterne naturligt nok har været noget lavere end ellers. Hvad er det lige præcis du forventer på indtægtssiden? Men okay, kan da godt forstå man er skuffet og snakker om varm luft, hvis forventningen er at indtjeningen bør være højere i 1. division.
Vi har reduceret vores udgifter med 14 mio. kr. ift. samme periode sidste år, og det er da afgørende for at skabe et holdbart fundament. Forudsat at vi bliver i superligaen bør vi komme markant nærmere end 0 i næste regnskabsår, det vil dog fortsat være afhængigt af spillersalg i et omfang.
Jeg kunne virkelig godt tænke mig at høre mere fra ledelsen omkring udviklingen af forretningen AaB. Vi har efterhånden hørt meget om hvordan vi skal udvikle os sportsligt, men meget lidt om hvordan vi skal vækste økonomisk, som jo er den klart største faktor for vores fremtidsudsigter.
Jeg er i øvrigt helt enig med dig i, at det kunne være rart at høre om deres tanker angående forretningsudviklingen. Dét er i virkeligheden det mest interessante.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
-
Gnu
- Allstar

Suk - Nej, og det har jeg heller ikke på nogen måde givet udtryk for. Læs hvad jeg skriver og drop de latterlige stråmandsargumenter.hje1980 skrev: ↑16. aug 2024, 10:14Havde du forventet at man på et år kunne vende et stort underskud til overskud på driften?Gnu skrev: ↑16. aug 2024, 09:51Det er jeg med på, men bundlinjen er stadig et stort underskud.jonas386 skrev: ↑16. aug 2024, 09:27Det er jo ikke underskuddet, men forandringen ift sidste regnskab.Gnu skrev: ↑16. aug 2024, 09:03Jeg havde ikke nødvendigvis forventet større indtægter. Jeg bemærker blot ændringen i kommunikationsstilen, hvor man nu taler et dundrende underskud op til noget positivt.jonas386 skrev: ↑16. aug 2024, 07:56Indtil videre har de også kun haft et enkelt år ved roret, hvor indtægterne naturligt nok har været noget lavere end ellers. Hvad er det lige præcis du forventer på indtægtssiden? Men okay, kan da godt forstå man er skuffet og snakker om varm luft, hvis forventningen er at indtjeningen bør være højere i 1. division.
Der røg så lige hvad der svarer til en månedsløn til vores nye 6’er på at der skulle leges med ild.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... AaB-og-agf
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!
Bare rolig i næste kamp er der pyro igen og ny bøde, men ved at undlade en ny 6er er pengene fundet.Jakobsen skrev: ↑3. sep 2024, 11:07Der røg så lige hvad der svarer til en månedsløn til vores nye 6’er på at der skulle leges med ild.
Til vinter kan sæderne sælges som brændsel.
-
Halamadrid
- 2. div

- Favoritspiller: Lucas Andersen
Måske de 100.000 vi har fået i bøde for Pyro kunne være brugt bedre. Hvis bare de idioter der fyrer det her af kunne lægge 2 og 2 sammen - så ville de nok kunne forstå at når man er fattig, så brug pengene fornuftigt, men 100.000 på pyro...med de mange penge man bruger på det, så ville vi have haft flere penge mellem hænderne?
Sig mig er det for klubbens skyld at man er skaffer dem så store bøder på halsen?
Sig mig er det for klubbens skyld at man er skaffer dem så store bøder på halsen?
Den her bøde understreger hvor idiotisk det er at fyre blus af inde på stadion. Gør det før kampen udenfor stadion gør det efter kampen samme sted. Men lad for pokker være med at køre vores økonomi mere i sænk end den allerede er
-
DenGamleMand
- 1. div

Det bliver nok heller ikke gratis at brænde de to bannere af i Randers.
SSE22 RAUS!
Lad det regne med tennisbolde.
Lad det regne med tennisbolde.
Dem der fyrer pyro af, er dem der elsker deres egen fest mere end klubben.
En der kommer på station 2 gange om året, og køber en øl og pølse, støtter klubben mere end de fjolser.
En der kommer på station 2 gange om året, og køber en øl og pølse, støtter klubben mere end de fjolser.
- Buzz Killington
- Allstar

- Geografisk sted: Aarhus
Jeg synes, debatten er lidt ensidig. Jeg vil egentlig gerne høre fra dem, der plejer at forsvare ildmagerne. Er det bare fedt, eller bør man gøre et eller andet. Hvad med selvjustits i fangruppen. Er det for svært at sige fra overfor stjernekasterne?
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
- alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
Jeg antager af man selv må bestemme, hvem man er, så jeg antager, at man er klubberne..
Man bør fra klubbernes side sige fra overfor de tåbelige regler og latterligt høje bøder. Hvad er argumentet for et forbud mod pyro? Hvem fanden har accepteret det cirkulære, der giver divisionsforeningen hjemmel til de bøder?
Man bør fra klubbernes side sige fra overfor de tåbelige regler og latterligt høje bøder. Hvad er argumentet for et forbud mod pyro? Hvem fanden har accepteret det cirkulære, der giver divisionsforeningen hjemmel til de bøder?
Hader København!
-
Halamadrid
- 2. div

Det er jo faktisk sagen uvedkommende hvem der har accepteret detalithebeast skrev: ↑4. sep 2024, 06:29Jeg antager af man selv må bestemme, hvem man er, så jeg antager, at man er klubberne..
Sagen er at der ER et sæt regler der ER vedtaget, der HAR hjemmel og som GIVER bøder.
Stupiditet og egen lyst til fest vigtigere end at klubbens økonomi sejler. Den ene dag er man sur over at der ikke er penge til transfers - men dagen efter brænder man blus af der giver 100.000 i bøde.
- alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
Det er da overhovedet ikke ligemeget - hvis regler virkelig bare var regler, der skulle overholdes for enhver pris, så havde man aldrig set Suffragette-bevægelsen eller den amerikanske borgerrettighedsbevægelse, som gennem regelbrud gjorde verden til et bedre sted. Nuvel det her handler ikke om noget så fundamentalt basale rettigheder, men alligevel..Halamadrid skrev: ↑4. sep 2024, 06:57Det er jo faktisk sagen uvedkommende hvem der har accepteret detalithebeast skrev: ↑4. sep 2024, 06:29Jeg antager af man selv må bestemme, hvem man er, så jeg antager, at man er klubberne..
Sagen er at der ER et sæt regler der ER vedtaget, der HAR hjemmel og som GIVER bøder.
Stupiditet og egen lyst til fest vigtigere end at klubbens økonomi sejler. Den ene dag er man sur over at der ikke er penge til transfers - men dagen efter brænder man blus af der giver 100.000 i bøde.
Der er anstillet en præmis for debatten, der hedder, at man bør gøre noget. Den man, der bør gøre noget, det er klubben, der må arbejde for, at reglerne ændres. De nuværende regler giver et dårligere produkt, og de fremmer ikke sikkerheden på stadion (som man jo må antage er formålet med reglen).
Og så tror jeg, at hovedparten af dem der tænder et blus er betydeligt mere på linje med klubben omkring transfermulighederne end de gamle bitre og mavesure mænd på Nord (og debatsiden), men det er noget helt andet
Hader København!
Økonomitråden
Dem der står på deres barnlige ret til at tænde blus og vil gøre det til en så principiel ret at bryde reglerne for noget DE synes er flot har end ikke røv nok i buksen til at gøre det umaskeret og evt. selv tage bøden for det. En "frihedskæmper" der ikke står ved det er bare patetisk.alithebeast skrev:Det er da overhovedet ikke ligemeget - hvis regler virkelig bare var regler, der skulle overholdes for enhver pris, så havde man aldrig set Suffragette-bevægelsen eller den amerikanske borgerrettighedsbevægelse, som gennem regelbrud gjorde verden til et bedre sted. Nuvel det her handler ikke om noget så fundamentalt basale rettigheder, men alligevel..Halamadrid skrev: ↑4. sep 2024, 06:57Det er jo faktisk sagen uvedkommende hvem der har accepteret detalithebeast skrev: ↑4. sep 2024, 06:29Jeg antager af man selv må bestemme, hvem man er, så jeg antager, at man er klubberne..
Der er anstillet en præmis for debatten, der hedder, at man bør gøre noget. Den man, der bør gøre noget, det er klubben, der må arbejde for, at reglerne ændres. De nuværende regler giver et dårligere produkt, og de fremmer ikke sikkerheden på stadion (som man jo må antage er formålet med reglen).
Og så tror jeg, at hovedparten af dem der tænder et blus er betydeligt mere på linje med klubben omkring transfermulighederne end de gamle bitre og mavesure mænd på Nord (og debatsiden), men det er noget helt andet
Det er en sølle egoistisk tilgang, hvor et fåtal sætter sig udover resten af fællesskabet i AaB. Det svækker AaB, sportsligt og man er gudhjælpme så arrogante, at man tillader sig at mene at man er meget rigtigere end klubbens fans.
Det kan da se flot ud, men i må altså kæmpe kampen politisk og igennem dialog. Det er jo hverken AaB, DBU eller divisionsforeningen der har lavet loven så hvorfor skal jeres ideologiske og egoistiske AaB koste AaB millioner?
Dem der angriber værtshuse, kører deres egoistiske korstog for pyrpteknik og har travlt med stjæle flag legen med veninderne fra andre klub dem kan vi sgu sagtens undvære.
PS. Jeg er hverken gammel eller sidder på Bitre Nord
RAUS RAUS SSE!
-
Gnu
- Allstar

Divisionsforeningen udgøres jo af klubberne i de øverste rækker, så det er sådan set klubberne selv, der har givet divisionsforeningen den hjemmel, og må dermed være et udtryk for klubbernes eget ønske.alithebeast skrev: ↑4. sep 2024, 06:29Jeg antager af man selv må bestemme, hvem man er, så jeg antager, at man er klubberne..
"Reglerne bør ændres" debatten har kørt i årevis. Der lader ikke ligefrem til at være en ændring på vej, og det er regler vedtaget af klubberne selv.alithebeast skrev: ↑4. sep 2024, 07:32Det er da overhovedet ikke ligemeget - hvis regler virkelig bare var regler, der skulle overholdes for enhver pris, så havde man aldrig set Suffragette-bevægelsen eller den amerikanske borgerrettighedsbevægelse, som gennem regelbrud gjorde verden til et bedre sted. Nuvel det her handler ikke om noget så fundamentalt basale rettigheder, men alligevel..Halamadrid skrev: ↑4. sep 2024, 06:57Det er jo faktisk sagen uvedkommende hvem der har accepteret detalithebeast skrev: ↑4. sep 2024, 06:29Jeg antager af man selv må bestemme, hvem man er, så jeg antager, at man er klubberne..
Og så tror jeg, at hovedparten af dem der tænder et blus er betydeligt mere på linje med klubben omkring transfermulighederne end de gamle bitre og mavesure mænd på Nord (og debatsiden), men det er noget helt andet![]()
Jeg er enig i at pyro kan give et stærkt visuelt billede og at det kan være med til at skabe en intens ramme om en kamp. Men så længe at det koster dyrt for klubben håber jeg da at man har en dialog og fælles forståelse med klubben om hvor ofte man er klar til at tage den bøde.
Mest af alt har jeg svært ved at forstå hvis fanscene vil stå så stejlt og kompromisløst som det godt kan se ud til udefra. Som om at det skulle være komplet umuligt at give AaB den fremragende opbakning der gives uden de blus. Et eller andet sted synes jeg næsten man devaluerer sig selv. Man udstråler ikke just at man er der i tykt og tyndt når man får det til at lyde som om at opbakningen fra Vesttribunen afhænger af retten til at fyre blus af.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14