Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Brugeravatar
Winterburn
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Indlæg af Winterburn » 16. aug 2024, 16:48

Hvis vi skal have vores SoMe channels og troejesalg beefed lidt op, kunne ham her vaere sjov:
Kento Hashimoto
Hans styrker er ball interception, og hurtige omstillinger. Korte afleveringer, saa skulle passe som fod i hose
15 landskampe for Japan.
God erfaring fra lande som Rusland og Spanien samt - naturligvis - Japans J1 League

Foretraekker selv en jernhaard skandinav/islaending, men omvnedt skal man ikke vaere kreasen.
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 16. aug 2024, 18:56

Raptorr skrev:
16. aug 2024, 16:00
Dennis Nielsen skrev:
16. aug 2024, 15:08
raekkeettre skrev:
16. aug 2024, 14:44
Jimmy1 skrev:
16. aug 2024, 10:52
Ydesen skriver i dagens Nordjyske at: "ledelsen arbejder intenst på at hente en ny spiller til midtbanen"

Nogle rygter eller bud?

vi må forvente at der kommer en ind.
Altså der er jo 2 uger tilbage af transfervinduet. Så man behøver jo ikke arbejde "intenst" med at få en spiller ind. MEDMINDRE man snakker om en spiller der kan gå direkte ind i startopstillingen og give holdet noget fra day 1. Og det er det jeg håber på, samtidig med det er en 6er.
Jeg ville ønske, at de gik mere intenst ind i en angriber jagt, selvom jeg også tidligere havde en 6´r som førsteprioritet.

Ideelt set ville vi hente en starter på begge pladser, men der er noget økonomi i vejen - desværre.
Måske er jeg naiv, men jeg har en ide om, at tiden arbejder for os, forstået på den måde at vores nuværende spillere udvikler sig, både som hold og individuelt. Synes også vi kan begynde at se en større konkurrence om pladserne, end vi har været vant til de sidste mange år, på trods af budgettet. Angriber positionen er der konkurrence om, men der er selvfølgelig ikke nogen af Iredale, Ross eller Helenius som er overbevisende eller har sat sig på pladsen. Jeg håber på, at Iredale får taget hul på målscoringen og at Helenius arbejder stenhårdt (det har han selv antydet) og overrasker med et comeback. Ross er måske ikke rendyrket angriber, og uanset hvad, så skal vi vænne os til, at vi ikke har profiler, som skiller sig ud, men at det er holdet, som er stjernen. Hvis holdet vinder og præsterer, så kan jeg fint leve med, at vi ikke har en Rade Prica eller Spalvis i front, der bomber mål ind. Derudover har vi jo Mathias Jørgensen, som kan skære ind i banen, hvis de andre ikke kan ramme målet. Han er i mine øjne det tætteste vi kommer på en stjerne.
Konkurrence er fint, hvis det ikke er på et lavt niveau. Det vil jeg definere Helenius og Iredale konkurrencen som.

Alle er vel enige om, at Helenius er færdig på topplan. Så at han skulle konkurrere med Iredale, siger næsten alt.

Iredale kan selvfølgelig udvikle sig, men jeg tvivler.

På midten kan vi trods alt lave nogle justeringer.
Fx spille en ren 433 fremfor 4231, også vil vores 6'er problem være begrænset. Dit argument om at tiden arbejder for os ift spillerudvikling, er faktisk den årsag jeg ræsonnerer med, når jeg tænker angriber fremfor midtbane.

Det virker til, at vores spillere på midtbanen er dygtige eller har potentialet til det.

Jasson og Widell beviser det konstant.
Jimenez og Davidsen er godt i gang
Bomholt lidt bagefter, men stadig spændende.

Derfor er angriber posten numero Uno for mig.

Såfremt man stadig er i Iredal skal have chancen og Helenius er en ok backup, kan jeg godt forstå, at man tænker på midtbanen og en klasse 6'r

Raptorr
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af Raptorr » 16. aug 2024, 19:08

Dennis Nielsen skrev:
16. aug 2024, 18:56
Raptorr skrev:
16. aug 2024, 16:00
Dennis Nielsen skrev:
16. aug 2024, 15:08
raekkeettre skrev:
16. aug 2024, 14:44
Jimmy1 skrev:
16. aug 2024, 10:52
Ydesen skriver i dagens Nordjyske at: "ledelsen arbejder intenst på at hente en ny spiller til midtbanen"

Nogle rygter eller bud?

vi må forvente at der kommer en ind.
Altså der er jo 2 uger tilbage af transfervinduet. Så man behøver jo ikke arbejde "intenst" med at få en spiller ind. MEDMINDRE man snakker om en spiller der kan gå direkte ind i startopstillingen og give holdet noget fra day 1. Og det er det jeg håber på, samtidig med det er en 6er.
Jeg ville ønske, at de gik mere intenst ind i en angriber jagt, selvom jeg også tidligere havde en 6´r som førsteprioritet.

Ideelt set ville vi hente en starter på begge pladser, men der er noget økonomi i vejen - desværre.
Måske er jeg naiv, men jeg har en ide om, at tiden arbejder for os, forstået på den måde at vores nuværende spillere udvikler sig, både som hold og individuelt. Synes også vi kan begynde at se en større konkurrence om pladserne, end vi har været vant til de sidste mange år, på trods af budgettet. Angriber positionen er der konkurrence om, men der er selvfølgelig ikke nogen af Iredale, Ross eller Helenius som er overbevisende eller har sat sig på pladsen. Jeg håber på, at Iredale får taget hul på målscoringen og at Helenius arbejder stenhårdt (det har han selv antydet) og overrasker med et comeback. Ross er måske ikke rendyrket angriber, og uanset hvad, så skal vi vænne os til, at vi ikke har profiler, som skiller sig ud, men at det er holdet, som er stjernen. Hvis holdet vinder og præsterer, så kan jeg fint leve med, at vi ikke har en Rade Prica eller Spalvis i front, der bomber mål ind. Derudover har vi jo Mathias Jørgensen, som kan skære ind i banen, hvis de andre ikke kan ramme målet. Han er i mine øjne det tætteste vi kommer på en stjerne.
Konkurrence er fint, hvis det ikke er på et lavt niveau. Det vil jeg definere Helenius og Iredale konkurrencen som.

Alle er vel enige om, at Helenius er færdig på topplan. Så at han skulle konkurrere med Iredale, siger næsten alt.

Iredale kan selvfølgelig udvikle sig, men jeg tvivler.

På midten kan vi trods alt lave nogle justeringer.
Fx spille en ren 433 fremfor 4231, også vil vores 6'er problem være begrænset. Dit argument om at tiden arbejder for os ift spillerudvikling, er faktisk den årsag jeg ræsonnerer med, når jeg tænker angriber fremfor midtbane.

Det virker til, at vores spillere på midtbanen er dygtige eller har potentialet til det.

Jasson og Widell beviser det konstant.
Jimenez og Davidsen er godt i gang
Bomholt lidt bagefter, men stadig spændende.

Derfor er angriber posten numero Uno for mig.

Såfremt man stadig er i Iredal skal have chancen og Helenius er en ok backup, kan jeg godt forstå, at man tænker på midtbanen og en klasse 6'r
Jeg er ikke uenig i, at ingen af de rendyrkede angribere har vist højt niveau (M.J. men ham regner jeg som kant), men Iredale skal vel have chancen lidt endnu. Hvad angår midtbanen, så er jeg nærmest målløs (eller i ekstase) over så meget talent, som pludselig myldrer frem her. Nu har det været vores problem område i så lang tid, og pludselig kappes de om at komme til. Fedt!

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 16. aug 2024, 19:23

Tror bare at lige nu vægtes højt pres og meget løb fra 9eren som det vigtigste og det leverer Iredale.
For hver kompetence yderligere der lægges på og især hvis man forlanger målgaranti også ryger sådan en 9er hurtigt ud af vores budget.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Raptorr
Allstar
Allstar

Indlæg af Raptorr » 16. aug 2024, 20:30

Maglau skrev:
16. aug 2024, 19:23
Tror bare at lige nu vægtes højt pres og meget løb fra 9eren som det vigtigste og det leverer Iredale.
For hver kompetence yderligere der lægges på og især hvis man forlanger målgaranti også ryger sådan en 9er hurtigt ud af vores budget.
Det tror jeg, du har ret i. Håber Iredale sætter en i rusen på søndag.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 16. aug 2024, 22:11

Maglau skrev:
Absiolut, hans fysiske spil giver os meget, og gør andre bedre. I det system vi har valgt er det virkeligt vigtigt. Der er en del der lige skal lære hinanden at kende også, så forhåbentligt kan vi få et mål eller assist ind i mellem, når vores angreb kender hinanden bedre.

Vi stod i en position hvor der skulle en håndfuld spillere ind, der passede perfekt til systemet, der ikke kostede noget. Jeg kommer ikke til at rynke på næsen af den signing, uanset får han minutter i hver kamp, fordi han hjælper med at bevare det tryk vi ligger på modstanderne der giver os chancer. Havde vi ikke haft nogle til at smide bolden i mål, så havde vi stået i en anden situation. Men det har vi heldigvis.

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold

Indlæg af bedstefar » 16. aug 2024, 22:14

Maglau skrev:
Præcis og så kan vi bare ikke være med. Det er vel kun fck og fcm der kan hente sådan en kvalitet. Måske vi lejer en 6er eller er vi gået væk fra det igen?

Raptorr
Allstar
Allstar

Indlæg af Raptorr » 17. aug 2024, 07:49

bedstefar skrev:
16. aug 2024, 22:14
Maglau skrev:
Præcis og så kan vi bare ikke være med. Det er vel kun fck og fcm der kan hente sådan en kvalitet. Måske vi lejer en 6er eller er vi gået væk fra det igen?
Jeg føler mig overbevist om, at de henter en 6'er ind. Vi har flere lovende spillere på midtbanen (hvilket er så fedt, efter det i mange år har været problem område nr. et), men er lidt tynde på den defensive midtbane efter Højholts afgang. Tænk om Gow kunne gøre et kup inden deadline?!

martinaalborg
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Søren Thorst

Indlæg af martinaalborg » 17. aug 2024, 14:20

Winterburn skrev:
16. aug 2024, 16:48
Hvis vi skal have vores SoMe channels og troejesalg beefed lidt op, kunne ham her vaere sjov:
Kento Hashimoto
Hans styrker er ball interception, og hurtige omstillinger. Korte afleveringer, saa skulle passe som fod i hose
15 landskampe for Japan.
God erfaring fra lande som Rusland og Spanien samt - naturligvis - Japans J1 League

Foretraekker selv en jernhaard skandinav/islaending, men omvnedt skal man ikke vaere kreasen.
Efter sidste kamp er der solgt for over 40.000,- trøjer

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 17. aug 2024, 18:35

martinaalborg skrev:
17. aug 2024, 14:20
Winterburn skrev:
16. aug 2024, 16:48
Kento Hashimoto
15 landskampe for Japan.

Efter sidste kamp er der solgt for over 40.000,- trøjer
Altså cirka 50 trøjer med navn?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 18. aug 2024, 19:04

En rutineret, skarp, benhård, moden, brølende, hardhittende 6'er, tak.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Krage
1. div
1. div
Favoritspiller: Enevoldsen

Indlæg af Krage » 18. aug 2024, 20:38

R Rosenberg skrev:
18. aug 2024, 19:04
Ja tak

Og så håber jeg også man kigger på en bedre angriber. Men 6'eren er nok første prioritet.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 18. aug 2024, 21:03

Krage skrev:
18. aug 2024, 20:38
R Rosenberg skrev:
Ja tak

Og så håber jeg også man kigger på en bedre angriber. Men 6'eren er nok første prioritet.
Og en keeper, tak. Også gerne en rutineret, der kan tage med hænder.

Nå nej, sådan én havde vi jo, men han skulle jo presses ud, fordi discount.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
YentotreKaffe
2. div
2. div

Indlæg af YentotreKaffe » 19. aug 2024, 00:13

R Rosenberg skrev:
18. aug 2024, 21:03
Krage skrev:
R Rosenberg skrev:
Ja tak

Stop nu dig selv, Müller har stået udmærket, og han har kun været her i 5 kampe. Det er ufatteligt at du stadig snakker om Posa, han var virkeligt ikke så god som du gør ham til. Han tog nogle bolde i efteråret I 1. Div bag et dybt stående AaB hold. Er glad for du ikke styrer klubben, efter hver kamp vil du af med en spiller

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 19. aug 2024, 00:43

YentotreKaffe skrev:
19. aug 2024, 00:13
R Rosenberg skrev:
Krage skrev:
R Rosenberg skrev:
Ja tak

Stop nu dig selv, Müller har stået udmærket, og han har kun været her i 5 kampe. Det er ufatteligt at du stadig snakker om Posa, han var virkeligt ikke så god som du gør ham til. Han tog nogle bolde i efteråret I 1. Div bag et dybt stående AaB hold. Er glad for du ikke styrer klubben, efter hver kamp vil du af med en spiller
Godt, at du er så nem at gøre glad. Det sætter dine omgivelser sikkert stor pris på.

Og nej, jeg synes ikke, at Müller virker særlig god eller sikker. Det er vel en ærlig sag.

Og jo, jeg synes, Posavec var længder bedre til en keepers fornemmeste opgave, at redde bolde. Igen en ærlig sag.
Ædruelighedens stemme

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 19. aug 2024, 07:37

R Rosenberg skrev:
19. aug 2024, 00:43
YentotreKaffe skrev:
R Rosenberg skrev:
Krage skrev:
R Rosenberg skrev:
Ja tak

Godt, at du er så nem at gøre glad. Det sætter dine omgivelser sikkert stor pris på.

Og nej, jeg synes ikke, at Müller virker særlig god eller sikker. Det er vel en ærlig sag.

Og jo, jeg synes, Posavec var længder bedre til en keepers fornemmeste opgave, at redde bolde. Igen en ærlig sag.
holdning til de nye:
Mûller har placeringsvanskeligheder og virker ikke som et anker, han er klart bedre end De Boer, men ikke bedre end Posavec
Iredale - det projekt tror jeg ikke på. langsom i tanke og handling, det ser simpelthen ud til at gå for hurtigt for ham det hele, og den afbrænder igår, viser måske niveauet. han er ikke god nok til det her niveau, og bliver aldrig vores 9er målscorer i min verden
kelvin John, svært at vurdere til at være mere end indskifter
Jimenez - både og, der er noget i ham, men der er også meget at lære, ikke bare en naturlig start 11er
jasson - fint køb
Oumar - han er ikke den klare forstærkning med fart osv som jeg troede, og hans evner med bolden er ringe, desuden har han lidt hovedløse aktioner somme tider, men stabilt, okay, uden at være prangende
marc nielsen, kan ikke vurdere ham på andet end de andre står foran i køen, så tiden må vise om han er god nok

Bros
2. div
2. div
Favoritspiller: Jeppe Curth

Indlæg af Bros » 19. aug 2024, 09:17

puha kampen igår var ikke sjov, det var lidt mænd imod drenge og vores drenge inde centralt var bare lidt efter hele tiden

det virker som om de mangler lige 5% ekstra tempo og placeringsevne. her kan vi se vi manglede Højholt igår.

mit største ønske til truppen, er at vi får en god gammeldags defensiv midtbanespiller, til at skabe ro foran forsvaret.
for vi lukker sku for mange mål ind 12 mål i 5 kampe...

jeg tror ikke på Jimmenez endnu, han er ikke klar endnu i forhold til tempo/placeringsevne, samt han får alt for mange advarsler, men igen vi har kun spillet 5 kampe så det er nok lidt tidligt at slagte ham.

men hvad, nu tager vi og hævner os på agf og tager point igen på fredag :aabfan:

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 19. aug 2024, 09:19

Bros skrev:
19. aug 2024, 09:17
puha kampen igår var ikke sjov, det var lidt mænd imod drenge og vores drenge inde centralt var bare lidt efter hele tiden

det virker som om de mangler lige 5% ekstra tempo og placeringsevne. her kan vi se vi manglede Højholt igår.

mit største ønske til truppen, er at vi får en god gammeldags defensiv midtbanespiller, til at skabe ro foran forsvaret.

jeg tror ikke på Jimmenez endnu, han er ikke klar endnu i forhold til tempo/placeringsevne, samt han får alt for mange advarsler, men igen vi har kun spillet 5 kampe så det er nok lidt tidligt at slagte ham.

men hvad, nu tager vi og hævner os på agf og tager point igen på fredag :aabfan:
Jimenez tror jeg nok skal komme, men han er stadig en ung spiller der skal integrere sig i et nyt æland osv. Det bør ikke være den spiller, som vi bygger det hele på.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 19. aug 2024, 09:31

Jakobsen skrev:
19. aug 2024, 09:19
Bros skrev:
19. aug 2024, 09:17

Jimenez tror jeg nok skal komme, men han er stadig en ung spiller der skal integrere sig i et nyt æland osv. Det bør ikke være den spiller, som vi bygger det hele på.
Tror Jimenez vil blive en 300 % bedre udgave, hvis han spillede op af en rutineret 6'er med noget klasse. Det er for skrøbeligt med Kalle og Jasson, og det stadie de er på nu. Alle 3 bør simpelthen ikke spille samme på samme tid som udgangspunkt.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Belwas
2. div
2. div

Indlæg af Belwas » 19. aug 2024, 09:42

R Rosenberg skrev:
19. aug 2024, 00:43
YentotreKaffe skrev:
R Rosenberg skrev:
Krage skrev:
R Rosenberg skrev:
Ja tak

Müller har været langt bedre i hans første 5 kampe for AaB en Posavec var i hans første 5 kampe for AaB. Også til at redde bolde.

Besvar