Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Indlæg af RicoBR02 » 19. aug 2024, 09:56

Belwas skrev:
19. aug 2024, 09:42
R Rosenberg skrev:
19. aug 2024, 00:43
YentotreKaffe skrev:
19. aug 2024, 00:13
R Rosenberg skrev:
18. aug 2024, 21:03
Krage skrev:
18. aug 2024, 20:38
R Rosenberg skrev:
18. aug 2024, 19:04
En rutineret, skarp, benhård, moden, brølende, hardhittende 6'er, tak.
Ja tak

Og så håber jeg også man kigger på en bedre angriber. Men 6'eren er nok første prioritet.
Og en keeper, tak. Også gerne en rutineret, der kan tage med hænder.

Nå nej, sådan én havde vi jo, men han skulle jo presses ud, fordi discount.
Stop nu dig selv, Müller har stået udmærket, og han har kun været her i 5 kampe. Det er ufatteligt at du stadig snakker om Posa, han var virkeligt ikke så god som du gør ham til. Han tog nogle bolde i efteråret I 1. Div bag et dybt stående AaB hold. Er glad for du ikke styrer klubben, efter hver kamp vil du af med en spiller
Godt, at du er så nem at gøre glad. Det sætter dine omgivelser sikkert stor pris på.

Og nej, jeg synes ikke, at Müller virker særlig god eller sikker. Det er vel en ærlig sag.

Og jo, jeg synes, Posavec var længder bedre til en keepers fornemmeste opgave, at redde bolde. Igen en ærlig sag.
Müller har været langt bedre i hans første 5 kampe for AaB en Posavec var i hans første 5 kampe for AaB. Også til at redde bolde.
Spørgsmålet er om han udvikler sig med holdet eller om hans niveau er det vi har set indtil videre. Posavecs niveau var langt højere end det vi så i første sæson.

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 19. aug 2024, 10:03

Det er fuldstændigt ligegyldigt, om Müller og Posavec er på samme niveau eller om den ene er en anelse bedre - ingen af dem er gode nok og har åbenlyse mangler.

Müller har nogle markante udfordringer med sin positionering. Der skal fikses asap.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 19. aug 2024, 10:36

Dennis Nielsen skrev:
19. aug 2024, 10:03
Det er fuldstændigt ligegyldigt, om Müller og Posavec er på samme niveau eller om den ene er en anelse bedre - ingen af dem er gode nok og har åbenlyse mangler.

Müller har nogle markante udfordringer med sin positionering. Der skal fikses asap.
Helt enig.
Han ser lidt skidt ud ved flere mål, og jeg tror AaB kommer til at fortryde ikke at have en erfaren shotstopper på kassen. Det er simpelthen nødvendigt som bundhold. Det samme kan siges om en solid defensiv, men det er åbenbart ikke en disciplin man bruger i AaB.

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 19. aug 2024, 12:01

Truppen ser fin ud til at overleve i superligaen og samtidig give masser af spilletid til de unge.
Fint at få de der ikke præstere på banen lidt ud og sidde. Der er konkurrence om pladserne og det er positivt, at der kan træffes forskellige valg fra kamp til kamp.

Så kan folk fordømme Iredale og Müller herfra og til månen, det ændrer ikke på at vi stadig havde tabt til fcn, fcm og Brøndby selv hvis de to havde præsteret bedre. Vi er bare ikke der endnu, så kort inde og med så ny en trup at vi nødvendigvis skal have point mod de hold, der har langt større budgetter og flere år i ryggen med velfungerende akademier hvor træningen og kompetenceudviklingen er fuldstændig lineær.
Det er spændende hvor vi står i fremtiden ifht salg og økonomi, hvis vi kan stabilisere i suppen og evt. sælge spillere der præsterer i fremtiden.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 19. aug 2024, 12:32

bonanza skrev:
19. aug 2024, 12:01
Truppen ser fin ud til at overleve i superligaen og samtidig give masser af spilletid til de unge.
Fint at få de der ikke præstere på banen lidt ud og sidde. Der er konkurrence om pladserne og det er positivt, at der kan træffes forskellige valg fra kamp til kamp.

Så kan folk fordømme Iredale og Müller herfra og til månen, det ændrer ikke på at vi stadig havde tabt til fcn, fcm og Brøndby selv hvis de to havde præsteret bedre. Vi er bare ikke der endnu, så kort inde og med så ny en trup at vi nødvendigvis skal have point mod de hold, der har langt større budgetter og flere år i ryggen med velfungerende akademier hvor træningen og kompetenceudviklingen er fuldstændig lineær.
Det er spændende hvor vi står i fremtiden ifht salg og økonomi, hvis vi kan stabilisere i suppen og evt. sælge spillere der præsterer i fremtiden.
Voldsomt ord.

Din analyse er helt korrekt. Og naturligvis skal vi ikke kunne konkurrere med dem, du nævner. Det er der jo heller ingen, der forventer.

Men når man kører vores strategi, så er man også bare nødt til at ramme mere eller mindre bullseye på alle ind - eller sende dem videre, som man gjorde fornuftigt med Ask. Især på så essentielle poster som keeper og spidsangriber.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 19. aug 2024, 12:38

R Rosenberg skrev:
19. aug 2024, 12:32
bonanza skrev:

Voldsomt ord.

Din analyse er helt korrekt. Og naturligvis skal vi ikke kunne konkurrere med dem, du nævner. Det er der jo heller ingen, der forventer.

Men når man kører vores strategi, så er man også bare nødt til at ramme mere eller mindre bullseye på alle ind - eller sende dem videre, som man gjorde fornuftigt med Ask. Især på så essentielle poster som keeper og spidsangriber.
Jamen det er jo ikke et manager spil det her.
Du kan jo ikke bare bytte spillere ud til højre og venstre, fordi de ikke har præsteret i 5 kampe.
De kommer her til. Skal lære nyt sprog, ny liga og en ny klub med en ny træner, ny ledelse og en helt anden måde at spille fodbold på. Det tager tid.
De er sikkert også heroppe, med deres kærester/ kone og er lige flyttet ind i ny lejlighed/hus.
Så du mener i ramme alvor at man bare skal kyle penge efter dem og lade dem smutte igen, vurderet efter 5 kampe??

Giv nu både spillere og træner tid. Alt kan ikke spille efter så kort tid.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 19. aug 2024, 13:52

Gaarde6 skrev:
19. aug 2024, 12:38
R Rosenberg skrev:
bonanza skrev:

Voldsomt ord.

Du kan jo ikke bare bytte spillere ud til højre og venstre, fordi de ikke har præsteret i 5 kampe.
De kommer her til. Skal lære nyt sprog, ny liga og en ny klub med en ny træner, ny ledelse og en helt anden måde at spille fodbold på. Det tager tid.
De er sikkert også heroppe, med deres kærester/ kone og er lige flyttet ind i ny lejlighed/hus.
Så du mener i ramme alvor at man bare skal kyle penge efter dem og lade dem smutte igen, vurderet efter 5 kampe??

Nej, det mener jeg ikke. Og det har jeg heller aldrig givet udtryk for noget, der minder om.

Jeg siger blot, at man satme skal ramme rent, når man vil spille superliga uden penge. Og det har man i min optik ikke gjort med et par stykker, desværre.

Det gjorde man heller ikke med Ask, men ham fik man sendt retur, hvilket var et klogt valg, når nu muligheden bød sig.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 19. aug 2024, 14:49

R Rosenberg skrev:
19. aug 2024, 13:52
Nej, det mener jeg ikke. Og det har jeg heller aldrig givet udtryk for noget, der minder om.

Jeg siger blot, at man satme skal ramme rent, når man vil spille superliga uden penge. Og det har man i min optik ikke gjort med et par stykker, desværre.

Det gjorde man heller ikke med Ask, men ham fik man sendt retur, hvilket var et klogt valg, når nu muligheden bød sig.
Problemet er jo bare, at netop det med at ramme rent er langt sværere, når man ikke har nogle penge. Hvis du skal ramme en gratis angriber, der kan score 10 mål pr. sæson, kræver det held, kæmpe netværk og tålmodighed.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 19. aug 2024, 15:14

BoT skrev:
19. aug 2024, 14:49
R Rosenberg skrev:

Problemet er jo bare, at netop det med at ramme rent er langt sværere, når man ikke har nogle penge. Hvis du skal ramme en gratis angriber, der kan score 10 mål pr. sæson, kræver det held, kæmpe netværk og tålmodighed.
Og det er man så desto mere nødt til at have, når man ingen penge vil bruge/har.
Ædruelighedens stemme

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 19. aug 2024, 15:26

Er det ikke en lidt spøjs kritik? Vi kan ikke trylle penge op af jorden, og ingen kommer til at ramme rent på samtlige tilgange. Navnlig ikke når der er hentet så mange ind som vi har. Hvis ikke vi kom fra ruinhob ville jeg nok også forvente mere, men små skridt..

Målet i denne sæson er overlevelse, og at vi har 1-2-3 spillere der viser sig så godt frem, at vi kan sende vedkommende videre for stort millionbeløb. Derefter kan vi bygge videre.

Hvis man har forventet andet af denne sæson, end at vi skal genetablere os i superligaen, og derudover bygge en trup op der også næste år kan være med, og forhåbentlig blive bedre end i år, så forstår jeg godt man kan være skuffet. Derudover er der stadig et stort arbejde med akademiet, som forhåbentlig kan resultere i både bedre spillere og større salg, end vi har været vant til i de sidste mange år.

Og så synes jeg i øvrigt at vi har spillet ret fint i de fleste kampe. Uanset at igår var et lavpunkt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 19. aug 2024, 15:59

R Rosenberg skrev:
Gaarde6 skrev:
19. aug 2024, 12:38
R Rosenberg skrev:
bonanza skrev:

Voldsomt ord.

Ask havde trodsalt et halvt år i klubben hvor han havde svært ved at spille sig på holdet, bare i det hele taget fungere i landet. Det har Iredale og Müller ikke haft. Jeg kan ikke se at de falder særligt igennem på vores hold, men jeg kan godt se at en spiller som Jasson har givet et bedre indtryk, selvom han også er blevet udråbt til en lotto kupon fra en ringere liga herinde. Uanset hvordan du vender og drejer det, så er det ikke efter 5 kampe man skal sidde og vende tommelfinger, heller ikke ude på Hornevej. Der er også en hverdag og et omklædningsrum, hvor Iredale og Müller sandsynligvis bidrager mere end hvad de har gjort med pointgivende aktioner i de her første 5 kampe. Der er behov for tid til alle de nye spillere, og det er helt naturligt at spillere ryger lidt ind og ud af startopstillingen, Alle skal holdes til ilden. Det er tydeligt at spillere som Pudel, John eller Marc Nielsen har større udfordringer end Iredale eller Müller har ved at komme til AaB, igen de skal have tid, og jeg er da enig i at spillere skal videre hvis det ender med ikke at fungere, men det er alt for tidligt at sige noget om nu.

De gange vi har tabt er det sket kollektivt, det er ikke ned til fejl af enkelte spillere. Der skal være plads til at fejle både individuelt og kollektivt, hvis man vil have mest muligt ud af folk. Truppen og staben skal holde alle motiverede så relationerne kan blomstre til træning og i kamp.

Det urealistisk at man rammer 8 profiler ud af 8 transfers - men det er heller ikke det som det handler om. Det handler om at få de rette attituder og kompetencer ind i truppen, og det er man lykkedes godt med uden at have penge. Det er set langt ringere andre steder med mange flere penge. Du får det til at lyde som om det er strengt nødvendigt at vi rammer profiler på free transfer, men det er altså ikke nødvendigt for at være bedre end 2 af Lyngby, Vejle, Sønderjyske og Viborg.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 19. aug 2024, 19:59

Det er satme hurtigt nogle (Rosenberg) er ude med riven, og det er jo ikke nyt, men vi har end ikke fået spillet holdet sammen endnu. Og målet må være at slutte omkring hvor vi ligger nu, man kan ikke forvente mere i vores situation, hvor vi er ved at bygge op fra start. Det ville være optimalt for os, hvad vi kan forvente. Har en forventning om at vores system sidder bedre som sæsonen skrider frem.

Vi mangler hjælp til den centrale midt, så vi har noget bedre at smide ind fra bænken på den position. Så kan de Davidsen og Jimenez afløse hinanden. Og så er der nogle nye aftaler der skal sidde på plads derinde. Omvendt så var vi også oppe imod en velsmurt enormt boldsikkert bif maskine, der burde have vundet ligaen sidste år. Deres kombinationsspil havde vi ikke nogen løsning overfor. Men vi er heller ikke spillet ind endnu.

Imod AGF kunne jeg godt overveje at stå med enten Arnarsson eller Otoa på den højreback. For Gift Links er flyvende pt. Jørgensen kan måske få en halvleg, eller også skal der være god backup derude.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 19. aug 2024, 20:04

Gentleman Finn skrev:
19. aug 2024, 19:59
Det er satme hurtigt nogle (Rosenberg) er ude med riven, og det er jo ikke nyt, men vi har end ikke fået spillet holdet sammen endnu. Og målet må være at slutte omkring hvor vi ligger nu, man kan ikke forvente mere i vores situation, hvor vi er ved at bygge op fra start.

Vi mangler hjælp til den centrale midt, så vi har noget bedre at smide ind fra bænken på den position. Så kan de Davidsen og Jimenez afløse hinanden. Og så er der nogle nye aftaler der skal sidde på plads derinde. Omvendt så var vi også oppe imod en velsmurt enormt boldsikkert bif maskine, der burde have vundet ligaen sidste år. Deres kombinationsspil havde vi ikke nogen løsning overfor. Men vi er heller ikke spillet ind endnu.

Imod AGF kunne jeg godt overveje at stå med enten Arnarsson eller Otoa på den højreback. For Gift Links er flyvende pt. Jørgensen kan måske få en halvleg, eller også skal der være god backup derude.
Man er nok nødt til at have nogle meget klare aftaler omkring Links, for han er så hurtigt, at ham har vi ikke nogen, der bare kan håndtere 1:1.

Jeg er spændt på, hvem man finder til midtbanen, men vedkommende når under ingen omstændigheder at blive en del af en løsning til på fredag, så det bliver meget interessant at se, hvordan Menno og co. skærer kagen i forhold til den centrale midtbane og defensiven.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 19. aug 2024, 20:20

Funky skrev:
19. aug 2024, 20:04
Gentleman Finn skrev:
Det er satme hurtigt nogle (Rosenberg) er ude med riven, og det er jo ikke nyt, men vi har end ikke fået spillet holdet sammen endnu. Og målet må være at slutte omkring hvor vi ligger nu, man kan ikke forvente mere i vores situation, hvor vi er ved at bygge op fra start.

Man er nok nødt til at have nogle meget klare aftaler omkring Links, for han er så hurtigt, at ham har vi ikke nogen, der bare kan håndtere 1:1.

Jeg er spændt på, hvem man finder til midtbanen, men vedkommende når under ingen omstændigheder at blive en del af en løsning til på fredag, så det bliver meget interessant at se, hvordan Menno og co. skærer kagen i forhold til den centrale midtbane og defensiven.
Både Davidsen og Jimenez skal lige have talt aftalerne igennem, der er altid nogle start vanskeligheder når man både er i gang med første seniorsæson og skal spille sammen, men jeg tror også de begge var lidt overgearede til kampen, sådan så det ud. Jo mere de spiller sammen jo mere kan vi også se det på banen. Men det er den svære periode er i gang med, hvor alt skal spilles ind, med en del nye spillere, nyt system. Og de fleste de fleste af holdene fra top 6. En ny spiller er nok først i spil til kampen efter ja, ellers skal vedkommende komme i morgen😉

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 19. aug 2024, 20:47

Gentleman Finn skrev:
Det er satme hurtigt nogle (Rosenberg) er ude med riven, og det er jo ikke nyt, men vi har end ikke fået spillet holdet sammen endnu. Og målet må være at slutte omkring hvor vi ligger nu, man kan ikke forvente mere i vores situation, hvor vi er ved at bygge op fra start. Det ville være optimalt for os, hvad vi kan forvente. Har en forventning om at vores system sidder bedre som sæsonen skrider frem.

Jeg må endnu engang sige, at jeg altså ikke synes, det er at "være ude med riven", at man har fået en keeper, som man ikke er specielt tryg ved, og som man synes, har nogle klare mangler.

Jeg synes, der er en utrolig stor opstandelse herinde over den holdning. Det har jeg svært ved at forstå.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 19. aug 2024, 21:05

jonas386 skrev:
19. aug 2024, 15:26
Målet i denne sæson er overlevelse, og at vi har 1-2-3 spillere der viser sig så godt frem, at vi kan sende vedkommende videre for stort millionbeløb. Derefter kan vi bygge videre.

Hvis man har forventet andet af denne sæson, end at vi skal genetablere os i superligaen, og derudover bygge en trup op der også næste år kan være med, og forhåbentlig blive bedre end i år, så forstår jeg godt man kan være skuffet. Derudover er der stadig et stort arbejde med akademiet, som forhåbentlig kan resultere i både bedre spillere og større salg, end vi har været vant til i de sidste mange år.

Og så synes jeg i øvrigt at vi har spillet ret fint i de fleste kampe. Uanset at igår var et lavpunkt.
Amen. Jeg har min øjne solidt plantet på 10. pladsen. Opnår vi den, og vi kan sælge for 15-30 millioner i næste sommervindue, så har den her sæson været en gigantisk succes i min bog.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 20. aug 2024, 07:25

jeg er en af dem der til tider kan forholde mig kritisk. Jeg er fan af de nye ejere og fuldstændig tro mod at der er sat en retning som man går benhårdt efter. REspekt - det har der manglet i mange år.
Men jeg syns lidt at træner (jeg syns Van Dam er en åbenbaring for AaB) og ejerne får lidt en fribillet ift. kritik fordi de netop siger at " vi har unge spillere" "det tager tid" og fordi at der ikke er betalt for en eneste transfer og at det er 2. rangs spillere man har hentet.
Man skal jo have kritik hvis man henter så mange spillere og der reelt kun er 1 god forstærkning.
Jasson er i mine øjne den eneste reelle forstærkning der pr natur går direkte i start 11eren
Oumar - han tales op til mere end han er, og ser ham ikke meget bedre en thelander andet end lidt hurtigere. Han fremstod ikke som en stor leder mod BIF, lavede mange fejl, og var totalt uvenner med bolden. Men han gør det helt okay, og det er nok også det AaB kan forvente
Iredale - jeg ser intet i ham og trods de flestes had herinde mod Helenius, så er Helenius klart bedre end Iredale i næsten alle spillets facetter. Han løber måske ikke så meget, men han er en proven angriber og ved hvor målet står hvis han får chancen
Jimenez - spændene ting og kan blive helt okay, har stadig meget at lære, ikke mindst ift. at time sine taklinger og ikke forsvinde ud af kampene, men god på bolden og tænker fremad i afleveringer
kelvin john - ham troede jeg på inden, men viser sig åbentbart bare at være indskifter
Müller - altså knap så god som posavec, bliver vel aldrig en stærkt stærk AaB målmand
Marc Nielsen - kan ikke bedømme ham andet end han pt ikke kan komme på holdet
Er der flere ?

MEN respekt for at man barberer sine lønomkostninger så meget ned og er tro mod budgettet - synes jeg er fedt og på tide, og er totalt enig. Det giver bare ikke en fribillet til at man ikke må kritisere
Kampen mod BIF var horribel - drenge mod mænd - og vi spillede som amatører i det meste af kampen. BIF legede med os i det meste af kampen og skulle ikke engang kæmpe hårdt for det. Det viser hvor lang vej der er , og er sikkert et godt pejlemærke.

Men vi må heller ikke bare blive et totalt naivt hold der buldrer frem og glemmer defensiven. Vi har lukket 12 mål ind, IKKE scoret mod 3 tophold, og haft 2 sejre hvor vi knebent har vundet med 1 i hver kamp - ikke holdt nulllet, og der bliver skabt mere end nok chancer mod os. Udover det har vi været piv ineffektive på den sidste 3. del i angrebet.

Der er nok at tage fat om, også nok at have en holdning til, og synes det er helt fair at man har en smule kritik. Det er let nok at sige at "bare" vi bliver nr 10. Men det er måske den sværeste plads. For netop fordi vi er så unge, så er man ikke erfaren i at kæmpe om nedrykning, så det kan sgu hurtigt rulle forkert.
Jeg tror ikke vi rykker ned, men jeg havde hellere undværet 2-3 af de nye spillere og så fået 1 til halvanden mand ind med mere erfaring fra øverste mulige hylde, f.eks. en 6er der bare blev leder, eller en bedre 9er

den samlede transferaktivitet ift. kvalitet har skuffet mig, men jeg er fortrøstningsfuld, for tror Menno kommer til at få det bedste ud af dem, også de unge nordjyder, og tror nok de kommer til at løfte sig. Jeg har som skrevet mange gange også en tro på en adedeji i dette system og spillestil.

Vi bør hente en 6er nu, og så lade Iredale være fast indskifter og ikke starter
Men fedt der er sat en retning man er tro mod og overbevist om lykkes på den lange bane, for det vil også betyde at man netop i flere transfervinduer kan planlægge præcist efter den model.
tror jeg AaB også med nuværende trup ville få flere point med 3-4-3 - JA det gør jeg 100%, det ville skabe en klart bedre balance og vi have et hold med en kæmpe stor motor der lettere ville kunne matche de store hold, og lukke bedre af - men jeg er tilhænger af 4 backen, så længe man også bliver bedre til at lukke af generelt som hold, og ikke lade så mange chancer komme imod sig. OG så skal man ikke endnu engang ændre formation - vær tro mod retning, det plejer strategisk at virke, og det ladet det til at man er.
De ryster ikke på hånden på Hornevej, så derfor læner jeg mig tilbage og bliver glad for alt der ikke er nedrykning + 1-2 større salg
Kom så de Røde

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 20. aug 2024, 08:36

baresi skrev:
20. aug 2024, 07:25
jeg er en af dem der til tider kan forholde mig kritisk. Jeg er fan af de nye ejere og fuldstændig tro mod at der er sat en retning som man går benhårdt efter. REspekt - det har der manglet i mange år.
Men jeg syns lidt at træner (jeg syns Van Dam er en åbenbaring for AaB) og ejerne får lidt en fribillet ift. kritik fordi de netop siger at " vi har unge spillere" "det tager tid" og fordi at der ikke er betalt for en eneste transfer og at det er 2. rangs spillere man har hentet.
Man skal jo have kritik hvis man henter så mange spillere og der reelt kun er 1 god forstærkning.
Jasson er i mine øjne den eneste reelle forstærkning der pr natur går direkte i start 11eren
Oumar - han tales op til mere end han er, og ser ham ikke meget bedre en thelander andet end lidt hurtigere. Han fremstod ikke som en stor leder mod BIF, lavede mange fejl, og var totalt uvenner med bolden. Men han gør det helt okay, og det er nok også det AaB kan forvente
Iredale - jeg ser intet i ham og trods de flestes had herinde mod Helenius, så er Helenius klart bedre end Iredale i næsten alle spillets facetter. Han løber måske ikke så meget, men han er en proven angriber og ved hvor målet står hvis han får chancen
Jimenez - spændene ting og kan blive helt okay, har stadig meget at lære, ikke mindst ift. at time sine taklinger og ikke forsvinde ud af kampene, men god på bolden og tænker fremad i afleveringer
kelvin john - ham troede jeg på inden, men viser sig åbentbart bare at være indskifter
Müller - altså knap så god som posavec, bliver vel aldrig en stærkt stærk AaB målmand
Er der flere ?

MEN respekt for at man barberer sine lønomkostninger så meget ned og er tro mod budgettet - synes jeg er fedt og på tide, og er totalt enig. Det giver bare ikke en fribillet til at man ikke må kritisere
Kampen mod BIF var horribel - drenge mod mænd - og vi spillede som amatører i det meste af kampen. BIF legede med os i det meste af kampen og skulle ikke engang kæmpe hårdt for det. Det viser hvor lang vej der er , og er sikkert et godt pejlemærke.

Men vi må heller ikke bare blive et totalt naivt hold der buldrer frem og glemmer defensiven. Vi har lukket 12 mål ind, IKKE scoret mod 3 tophold, og haft 2 sejre hvor vi knebent har vundet med 1 i hver kamp - ikke holdt nulllet, og der bliver skabt mere end nok chancer mod os. Udover det har vi været piv ineffektive på den sidste 3. del i angrebet.

Der er nok at tage fat om, også nok at have en holdning til, og synes det er helt fair at man har en smule kritik. Det er let nok at sige at "bare" vi bliver nr 10. Men det er måske den sværeste plads. For netop fordi vi er så unge, så er man ikke erfaren i at kæmpe om nedrykning, så det kan sgu hurtigt rulle forkert.
Jeg tror ikke vi rykker ned, men jeg havde hellere undværet 2-3 af de nye spillere og så fået 1 til halvanden mand ind med mere erfaring fra øverste mulige hylde, f.eks. en 6er der bare blev leder, eller en bedre 9er

den samlede transferaktivitet ift. kvalitet har skuffet mig, men jeg er fortrøstningsfuld, for tror Menno kommer til at få det bedste ud af dem, også de unge nordjyder, og tror nok de kommer til at løfte sig. Jeg har som skrevet mange gange også en tro på en adedeji i dette system og spillestil.

Men fedt der er sat en retning man er tro mod og overbevist om lykkes på den lange bane, for det vil også betyde at man netop i flere transfervinduer kan planlægge præcist efter den model.
tror jeg AaB også med nuværende trup ville få flere point med 3-4-3 - JA det gør jeg 100%, det ville skabe en klart bedre balance og vi have et hold med en kæmpe stor motor der lettere ville kunne matche de store hold, og lukke bedre af - men jeg er tilhænger af 4 backen, så længe man også bliver bedre til at lukke af generelt som hold, og ikke lade så mange chancer komme imod sig. OG så skal man ikke endnu engang ændre formation - vær tro mod retning, det plejer strategisk at virke, og det ladet det til at man er.
De ryster ikke på hånden på Hornevej, så derfor læner jeg mig tilbage og bliver glad for alt der ikke er nedrykning + 1-2 større salg
Kom så de Røde
Vi må simpelthen ikke falde tilbage til at smide Helenius på toppen. Vi vil presse højt og intenst og det er han simpelthen for langsom til. Vi kunne smide Jørgensen på toppen men så vil han mangle på kanten hvor hans fart virkelig kommer til rette.. Helenius kunne virke bagved en angriber til at holde fast i bolden og sende den i dybden til kant eller angriber, men de 3 forreste skal være presspillere..

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 20. aug 2024, 09:58

baresi skrev:
20. aug 2024, 07:25
Er der flere ?

Kom så de Røde
Enig i der både er godt og skidt. Jeg er egentlig stor tilhænger af hvad den her ledelse har gang i og, at der endelig er en seriøs plan for førsteholdet. Indtil, at økonomien er bygget op igen er der desværre heller ikke meget andet at gøre end at skære til og få bygget en seriøs forretning.

Jeg synes dog også, at de havde en god pointe i Ripodsten i går. Måske have hentet et par spillere færre og så investere lidt mere i at få nogen der er et my bedre. En ordentligt 6'er skal der altså til nu.

Mht. indkøbene ser jeg det sådan her:

Gode køb der kan spille fast
- Diakhite: Bedre end Thelander i den aktuelle spillestil uden at være et super køb. En fin journey-man løsning for et år eller to indtil vi kan hente bedre.
- Jasson: Klart det bedste køb i den målestok der hedder impact på holdet lige her og nu. Fed og god spiller der spiller en noget anden rolle end jeg troede han ville.
- Müller: Jeg synes fraset kampen mod svinene, at han har gjort det fornuftigt. Det er ikke Jacob Rinne nej, men det er altså heller ikke Posavec 2022. I det hele taget har jeg det lidt stramt med Posavec snakken for vi har kun set ham være god i 1. division og han trak givet en løn, som var langt over hans niveau.

Dårlige køb som det ser ud:
- John Iredale: Jeg håber optimisterne har ret i, at det handler om sammenspil og den sidste skarphed, men jeg er godt nok bange for det ikke er tilfældet. Får man mulighed for at leje noget fra højere hylde sidst i vinduet så slå til. Udover han kan holde sig skadesfri så har jeg til gode at se han er bedre end Marco Ramkilde.

Udenfor bedømmelse:
- Bjarne Pudel: Har ikke spillet nok endnu til, at vi kan sige noget om ham
- Marc Nielsen: Jeg synes det har set fornuftigt ud, men stadig tidligt.

Spændende indkøb med potentiale til stort.
- Jimenez: Jeg synes egentlig JImenez ser rigtigt spændende ud, men jeg synes måske også vi er et stykke fra han er en funklende stjerne. Det skal nok komme tror jeg, men havde nok også regnet med han var længere i hans udvikling.
- Kevlin John: Farten ser spændende ud og jeg havde egentlig også regnet med mere her, men jeg har ikke afskrevet ham endnu.

Til den aktuelle trup kunne jeg godt tænke mig.
- En midtbanespiller med stål. Nok helst en 6'er, men en 8'er som er chef kunne også gå an.
- Leje af en angriber fra højere niveau, hvis muligt sidst i vinduet. Kan være det vil kræve Helenius ud, men jeg synes virkelig 9'erne skal opgraderes fra Iredale og Helenius er jo ikke svaret.
- En højre back, hvis der skulle dukke noget op. Gerne en
RAUS RAUS SSE!

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 20. aug 2024, 10:53

Vi skal ikke bruge en krone på 9er positionen i den stadie holdet er på nu.
Det er meget vigtigere at bruge de sparsomme midler andre steder på banen hvor effekten vil være større.
En 6er og en 8er eller midtforsvar med kvalitet vil være mere stabiliserende for hele holdet og løfte resten.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Besvar