AaB - AGF, superliga 6. rd. 23.08.24

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Re: AaB - AGF, superliga 6. rd. 23.08.24

Indlæg af DenSataniskeHest » 23. aug 2024, 09:03

NIN skrev:
22. aug 2024, 22:26
Lidt til statistiknørderne. Ak ja, at læse Dan Sahlins navn igen vækker minder.

https://sport.tv2.dk/fodbold/2024-08-21 ... om-jylland
Dan Sahlin var sindsyg... en skam han så hurtig gik i stykker... Hans Bakke kaldte han den bedste angriber han har trænet for nogle år siden...

Alpa Chino
Superliga
Superliga

Indlæg af Alpa Chino » 23. aug 2024, 09:52

Skal vi nu spille mod AGF med vindstød af orkanstyrke en gang til.

En skandale at kampen blev spillet for 2 år siden hvor Theo Sander lod hjørnesparket sejle i mål.

Brugeravatar
MortenN
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Nibe

Indlæg af MortenN » 23. aug 2024, 10:01

Alpa Chino skrev:
23. aug 2024, 09:52

En skandale at kampen blev spillet for 2 år siden hvor Theo Sander lod hjørnesparket sejle i mål.
Altså.. så slemt var det ikke..
The games you play
Make people say
You're either weird or lonely

Alpa Chino
Superliga
Superliga

Indlæg af Alpa Chino » 23. aug 2024, 10:05

MortenN skrev:
23. aug 2024, 10:01
Alpa Chino skrev:

Han kunne ikke engang sparke bolden ud af målfeltet :@

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 23. aug 2024, 10:27

Alpa Chino skrev:

Ja, så kender vi resultatet. Sad på et hotel i Berlin, december 2012, hvor vi også mødte AGF i håbløst vejr og skrækkelig mål/kamp.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 23. aug 2024, 10:42

Alpa Chino skrev:
23. aug 2024, 10:05
MortenN skrev:
23. aug 2024, 10:01
Alpa Chino skrev:

Han kunne ikke engang sparke bolden ud af målfeltet :@
Allerede nu flyver tagsten, ældre damer med rollatorer og små hunde hen ad Kastetvej. Gudskelovogtak for der ingen trafik er længere. Kampen bliver aldrig spillet.

calciomania
2. div
2. div
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af calciomania » 23. aug 2024, 10:50

Uheldigt vejr både i går og i dag, når man tænker på, at der i disse dage er Aalborg Regatta med store gratis udendørs koncerter nede ved havnen. Jeg droppede i hvert fald de koncerter i går aftes. Jeg gik ganske vist derned, men blev hurtigt drivvåd, så jeg gik hjem igen, inden koncerterne startede. Og det er heller ikke supersmart, synes jeg, at man samtidig med Aalborg Regatta har både fodbold på stadion og håndbold ude i Gigantium (Aalborg Klappepølseforening spiller mod Hannover i en testkamp kl. 19.30, hvor der også forventes tæt på udsolgt). Koordinerer folk i Aalborg ikke tingene, når de planlægger den slags? Men okay, jeg ved godt, at AaB og Aalborg Håndbold har helt forskellige fansegmenter. Jeg tvivler på, at man kan finde 100 personer i byen, der følger både AaB og Aalborg Håndbold på stadion eller i hallen. :P

Og i næste uge er der VM i amatørcykling (Gran Fondo), lige præcist samtidig med, at der er OL Kvalifikation i ishockey i Gigantium. Igen: Kunne dette ikke koordineres bedre, så det ikke ligger lige oven i hinanden?! Jeg ville egentlig gerne se begge ting, men tvinges nok til at vælge nu. Jeg tror jeg vælger cyklingen, for det er gratis. Jeg synes 400 kroner for entré til de der OL kampe i ishockey er lige lidt vel pebret! Jeg kan godt se, at der kommer nogle fine spillere fra NHL, men alligevel...så synes jeg hellere jeg vil give en "hund" for en almindelig Pirates-kamp, hvor der sikkert også er mere stemning på lægterne (sidst jeg så landskamp ude i Gigantium, var der nærmest helt stemningsløst).

Der er meldt om, at 11.000 har billet til kampen i aften mod gymnasterne fra Aarhus. Men vejret og også de gratis koncerter nede ved havnefronten taget i betragtning tvivler jeg på, at der kommer 10.000. Nok snarere 9.300 eller noget i den dur.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 23. aug 2024, 11:16

calciomania skrev:
23. aug 2024, 10:50
Uheldigt vejr både i går og i dag, når man tænker på, at der i disse dage er Aalborg Regatta med store gratis udendørs koncerter nede ved havnen. Jeg droppede i hvert fald de koncerter i går aftes. Og det er heller ikke supersmart, synes jeg, at man samtidig med Aalborg Regatta har både fodbold på stadion og håndbold ude i Gigantium (Aalborg Klappepølseforening spiller mod Hannover i en testkamp kl. 19.30, hvor der også forventes tæt på udsolgt). Koordinerer folk i Aalborg ikke tingene, når de planlægger den slags? Men okay, jeg ved godt, at AaB og Aalborg Håndbold har helt forskellige fansegmenter. Jeg tvivler på, at man kan finde 100 personer i byen, der følger både AaB og Aalborg Håndbold på stadion eller i hallen. :P

Og i næste uge er der VM i amatørcykling (Gran Fondo), lige præcist samtidig med, at der er OL Kvalifikation i ishockey i Gigantium. Igen: Kunne dette ikke koordineres bedre, så det ikke ligger lige oven i hinanden?! Jeg ville egentlig gerne se begge ting, men tvinges nok til at vælge nu. Jeg tror jeg vælger cyklingen, for det er gratis. Jeg synes 400 kroner for entré til de der OL kampe i ishockey er lige lidt vel pebret! Jeg kan godt se, at der kommer nogle fine spillere fra NHL, men alligevel...så synes jeg hellere jeg vil give en "hund" for en almindelig Pirates-kamp, hvor der sikkert også er mere stemning på lægterne (sidst jeg så landskamp ude i Gigantium, var der nærmest helt stemningsløst).

Der er meldt om, at 11.000 har billet til kampen i aften mod gymnasterne fra Aarhus. Men vejret og også de gratis koncerter nede ved havnefronten taget i betragtning tvivler jeg på, at der kommer 10.000. Nok snarere 9.300 eller noget i den dur.
Ak ja, livet er ikke let som nordjyde - og slet ikke aalborggenser. Gratis koncert med Zar Paulo kl. 19 på havnefronten er gift for AaB og gymnasterne og kommer helt sikkert til at koste tilskuere. Men man kan da krydse fingre for, at de der har ventet hele livet på at opleve X Factor vinder Martin Hedegaard kl 21. alligevel vælger at dukker op på stadion og nøjes med at gå et kvarterspenge før tid.

Ang. gratis amatørcykelløb vs OL-kvalifikation i hockey. Så er det jo en bombe under byen. Jeg er stadig i vildrede hvad jeg skal se. Håber de besinder sig og flytter det ene event og fremadrettet ikke arrangerer flere ting på en gang i Danmarks 4. største by og 3. største kommune. Det var noget lettere i de gode gamle dage, hvor alt man skulle tage stilling til var Lars Lilholt i Mølleparken.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 23. aug 2024, 11:19

NIN skrev:
23. aug 2024, 11:16
calciomania skrev:
Uheldigt vejr både i går og i dag, når man tænker på, at der i disse dage er Aalborg Regatta med store gratis udendørs koncerter nede ved havnen. Jeg droppede i hvert fald de koncerter i går aftes. Og det er heller ikke supersmart, synes jeg, at man samtidig med Aalborg Regatta har både fodbold på stadion og håndbold ude i Gigantium (Aalborg Klappepølseforening spiller mod Hannover i en testkamp kl. 19.30, hvor der også forventes tæt på udsolgt). Koordinerer folk i Aalborg ikke tingene, når de planlægger den slags? Men okay, jeg ved godt, at AaB og Aalborg Håndbold har helt forskellige fansegmenter. Jeg tvivler på, at man kan finde 100 personer i byen, der følger både AaB og Aalborg Håndbold på stadion eller i hallen. :P

Ak ja, livet er ikke let som nordjyde - og slet ikke aalborggenser. Gratis koncert med Zar Paulo kl. 19 på havnefronten er gift for AaB og gymnasterne og kommer helt sikkert til at koste tilskuere. Men man kan da krydse fingre for, at de der har ventet hele livet på at opleve X Factor vinder Martin Hedegaard kl 21. alligevel vælger at dukker op på stadion og nøjes med at gå et kvarterspenge før tid.

Ang. gratis amatørcykelløb vs OL-kvalifikation i hockey. Så er det jo en bombe under byen. Jeg er stadig i vildrede hvad jeg skal se. Håber de besinder sig og flytter det ene event og fremadrettet ikke arrangerer flere ting på en gang i Danmarks 4. største by og 3. største kommune. Det var noget lettere i de gode gamle dage, hvor alt man skulle tage stilling til var Lars Lilholt i Mølleparken.
Hvor Hr og Fru Danmark 100% valgte det over AaB, så de kunne få fyret op i lighteren.
Ædruelighedens stemme

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 23. aug 2024, 11:21

NIN skrev:
23. aug 2024, 11:16
calciomania skrev:

😂😂😂😂😂

Brugeravatar
hit666
Allstar
Allstar
Favoritspiller: rade prica

Indlæg af hit666 » 23. aug 2024, 12:28

Sauer skrev:
22. aug 2024, 13:08
Alexis skrev:
22. aug 2024, 12:41
Belwas skrev:
22. aug 2024, 12:30
Jeg forstår ikke så mange herinde bliver ved med at ville have Widell på kanten. Han er alt for langt væk fra spillet og hvor han gør ondt på modstanderne, og bliver alt for lidt og alt for sent involveret i spillet. Det var helt tosset mod Brøndby, og det var også det væsentligste der blev ændret da "sedlen" kom ind. Han skal være 8'er eller 10'er med et lavere og mere centralt udgangspunkt. Så må andre spille ude af positition eller på bænken, bortset fra MJ er hans vores vigtigste mand at sætte i scene og få involveret.
Helt enig. Vi er nødt til at have en boldsikker spiller nede på midtbanen der kan sætte spillet. Jasson kan til en hvis grad, men hans forcer er også mest i løbe og presspillet ligesom Jimenez, Davidsen og Bomholt. Hvorimod Widell er bedst på bolden.
Jeg hælder også til, at Widell skal være den forreste del af tremandsmidtbanen, og at Jasson i stedet skal være på venstre fløj. Jeg mener også, det var sådan, de var positioneret mod FCM, hvor vi spillede en god kamp. Vi mangler selvfølgelig Højholt ved siden af Jimenez ift. den kamp.

Umiddelbart foretrækker jeg Iredale på toppen, da jeg synes, vores presspil har været bedst med ham.

Müller
Jørgensen - Diakhite - Otoa - Noel/Nielsen
Jimenez - Widell - Davidsen
Jørgensen - Iredale - Jasson

sådan skal vi spille :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
AaB AaB AaB AaB

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 23. aug 2024, 13:00

NIN skrev:
22. aug 2024, 22:26
Lidt til statistiknørderne. Ak ja, at læse Dan Sahlins navn igen vækker minder.

https://sport.tv2.dk/fodbold/2024-08-21 ... om-jylland
AaB har nu indkasseret mål i de seneste 9 Superliga-kampe (inklusiv sidste sæson). Klubrekorden lyder på 13 kampe i streg med indkasseret mål.
AaB har indkasseret 12 mål i sæsonen. Det er kun Viborg (13) og Vejle (13), der har indkasseret flere.
AaB har tilladt 98 afslutninger imod sig i sæsonen. Det er flest af alle hold.
AaB har blot scoret på 8 % af sine afslutninger. Det er kun Vejle (6 %), Lyngby (6 %) og Sønderjyske (5 %), der har været mindre effektiv.
AaB målmanden Vincent Müller har haft 27 redninger indtil nu i sæsonen. Ingen andre målmænd i Superligaen har haft flere end tyskeren.
AaB har indkasseret 42 hjørnespark indtil nu i sæsonen. Det er kun Vejle (45), der har tilladt flere.
Mylian Jimenez er i karantænefare ved næste gule kort.

Og specielt disse statistikker giver et tydeligt billede af hvor vilde vores kampe har været. Selvom vi har haft masser af mål i alle vores kampe, så er Muller stadig den målmand med flest redninger og vi er som hold et af dem der scorer på færrest afslutninger. Min fornemmelse er også at vi samlet set godt kunne have scoret 5 mere og lukket 5 mål mere ind end vi har gjort.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 23. aug 2024, 13:37

Ork satme - odds på hjemmesejr er nogen steder i nærheden af 5.

Det må være et historisk højt odds imod gymnastik-tøserne. Vi kan kun overraske positivt!
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Lyfe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Eric Cantona

Indlæg af Lyfe » 23. aug 2024, 16:27

Bliver næppe en pænt spillet kamp med den blæst som rammer aalborg nu…

Sent from my iPhone using Tapatalk
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 23. aug 2024, 16:29

Lyfe skrev:
23. aug 2024, 16:27
Bliver næppe en pænt spillet kamp med den blæst som rammer aalborg nu…

Sent from my iPhone using Tapatalk
Godt nok et møgvejr til fodbold.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 23. aug 2024, 16:40

Det er måske ikke så skidt for os, hvis det bliver en kamp afgjort af rene tilfældigheder. Vi virker til at være ok i kaos, og det kan vel kun være en fordel hvis GF ikke bare kan spille som de har lyst til.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 23. aug 2024, 16:49

Altså hvad er der med AaB - AGF og dårlige vejrforhold? Det er godt nok langt fra første gang.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 23. aug 2024, 17:02

Hanga skrev:
23. aug 2024, 16:49
Altså hvad er der med AaB - AGF og dårlige vejrforhold? Det er godt nok langt fra første gang.
Haha James det er jo helt crazy altså
Orkan.
Håber satme vi har medvind i begge halvlege :cheers: men det her er noget lort

calciomania
2. div
2. div
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af calciomania » 23. aug 2024, 17:09

baresi skrev:
23. aug 2024, 17:02
Hanga skrev:
Orkan.
Vinden skulle toppe under 1. halvleg med vindstød på 27-28 meter i sekundet og aftage en smule til anden halvleg, hvor vindstødene skulle være faldet til under 25 meter i sekundet. Så det er måske bedst med medvind i første halvleg.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 23. aug 2024, 17:22

calciomania skrev:
23. aug 2024, 17:09
baresi skrev:
23. aug 2024, 17:02
Hanga skrev:
Orkan.
Vinden skulle toppe under 1. halvleg med vindstød på 27-28 meter i sekundet og aftage en smule til anden halvleg, hvor vindstødene skulle være faldet til under 25 meter i sekundet. Så det er måske bedst med medvind i første halvleg.
Tænker ikke de få sekundmeter til og fra gør en kæmpe forskel.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar