AaB - AGF, superliga 6. rd. 23.08.24

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
R Rosenberg
Allstar
Allstar

Re: AaB - AGF, superliga 6. rd. 23.08.24

Indlæg af R Rosenberg » 23. aug 2024, 20:57

Det er jo til grin det her.

Vi er - om muligt - ringere, end da vi rykkede ned.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
YentotreKaffe
2. div
2. div

Indlæg af YentotreKaffe » 23. aug 2024, 21:00

Typisk at en lortedommer lige skal komme og give billige straffe væk, hvad laver han. Så skulle vi også have haft straffe i første. Så han synes lige han skal give noget til agf

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 23. aug 2024, 21:01

R Rosenberg skrev:
23. aug 2024, 20:57

Vi har helt klart et ringere hold spiller for spiller, det er der slet ingen tvivl om. Men forhåbentlig har vi en stærkere enhed. Vi får nogle snittere lige nu og det kan naturligvis ikke blive ved, men vi har altså også haft fået 2 sejre og ligeledes spillet en god kamp i Herning. Skal Menno foretage taktiske tilpasninger? Måske, men det skal være justeringer og ikke store afvigelser fra det koncept, som skal indspilles over lang tid. Jeg håber i hvert fald ikke de panikker på samme måde som flere herinde. Mest af alt har vi brug for at ledelsen lige får hentet en stærk 6'er. Var der penge til en god angriber ville det virkelig også gavne, men det er der næppe.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 23. aug 2024, 21:01

R Rosenberg skrev:

Ja, defensivt er vi ihvertfald.
Tror på vi kan opnå en 10. Plads, men det kan blive en nervepirrende første sæson for vores nye ledelse, som lærer en masse om dansk fodbold hen ad vejen.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 23. aug 2024, 21:01

DenSataniskeHest skrev:
23. aug 2024, 20:08
Gaarde6 skrev:
23. aug 2024, 19:59
DenSataniskeHest skrev:
23. aug 2024, 19:44
AlbertE skrev:
23. aug 2024, 19:41
hold nu op vi bliver gennem tæsket uge efter uge, vi mangler virkelig forstærkninger i den her trup.
Sse22 kan ringe til Chang

Tyskerne har undervurderet det hele og har ikke pengene til at levere noget brugbart
Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvad du havde forventet ?
Men hvis du troede tyskerne først skulle købe AaB. Så dække 30-40 millioner kroners underskud hvert år, plus købe spillere ind.
Så kan jeg godt forstå du er skuffet.
Tror faktisk ikke det har noget med at undervurdere at gøre.
Tror det er et træk, der skal tages for at vende forretningen på sigt.
Ja det sutter røv at være fattig. Men det er jo rent faktisk ikke tyskernes skyld at vi er det. Det er vel ret beset de folk, som har brugt løs af pengene i AaB gennem mange år.
Nu får de så tæskene for den oprydning, som skulle være sat igang for længe siden..
Nej der har jeg ikke, men faktum er sse22 har ikke den kapital der skal til. I stedet er man igang med at købe sub divisions spillere i et desperat forsøg på at overleve. Rykker AaB ned igen er AaB sku done.

Samtidig er sse22 elendige til at finde spillere..
Det sidste vil jeg gerne vente med at vurdere til sæsonen er ovre.
Synes simpelthen 6 kampe i en ny liga og et nyt system er for tidligt, til at vurdere om en spiller er god nok eller ej.

Om tyskerne har penge nok eller ej ved jeg simpelthen ikke.
Men forretningen var jo en minus 30-40 millioner kroners forretning de overtog (vel og mærke hvert år) så på den måde skulle vi nok ha solgt til en olie sheik. Hvis vi bare skulle lukke øjnene for de underskud.

Jeg kan simpelthen ikke se, hvad de skal gøre anderledes, hvis økonomien skal hænge bedre sammen ?

Brugeravatar
YentotreKaffe
2. div
2. div

Indlæg af YentotreKaffe » 23. aug 2024, 21:01

R Rosenberg skrev:

Det er jo ikke overraskende at vi ikke sidder I vores system endnu. Vi har mange nye vi skal have spillet ind. Og mod bedre modstandere der kan vi snildt rende ind i de her kampe, indtil vi er bedre spillet ind. Men vi mangler også åbenlyst hjælp centralt, det er for meget ansvar at ligge på 2 unge cm at de skal binde tingene sammen.

Tålmodighed er en dyd. Lad os se hvordan vi ser ud efter 12 kampe, når vi forhåbentlig får en stærk cm der kan hjælpe os med at binde tingene bedre sammen.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 23. aug 2024, 21:03

JacobKoustrup skrev:
23. aug 2024, 20:56
5:16… Vanvittig målscore efter 6 kampe
Ja desværre tydeligt, at vores taktik er en kende for naiv til de hold vi har mødt. Vi er blevet splittet ad helt fortjent i to kampe.

Det er faktisk lidt pinligt synes jeg. To gange 4-0 på hjemme bane er sq ikke godt nok. Uanset hvor ringe vi er.

Man må godt forvente mere. Og i dag piller han 4 mand i pausen.
Den falder simpelhen tilbage på Menno. Og så skal Iredale fandme ik spille.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 23. aug 2024, 21:04

YentotreKaffe skrev:
23. aug 2024, 21:01
R Rosenberg skrev:

Det er jo ikke overraskende at vi ikke sidder I vores system endnu. Vi har mange nye vi skal have spillet ind. Og mod bedre modstandere der kan vi snildt rende ind i de her kampe, indtil vi er bedre spillet ind. Men vi mangler også åbenlyst hjælp centralt, det er for meget ansvar at ligge på 2 unge cm at de skal binde tingene sammen.

Tålmodighed er en dyd. Lad os se hvordan vi ser ud efter 12 kampe, når vi forhåbentlig får en stærk cm der kan hjælpe os med at binde tingene bedre sammen.
Jamen, det er jo ledelsens ansvar, at det er de to knægte på midten. Ikke trænerens. Ikke de tos.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 23. aug 2024, 21:05

Nordic skrev:
23. aug 2024, 20:56
Jeg har ingen tror på Menno van Damm som træner i AaB. Jeg synes, det virker utrolig naivt med den pressende stil mod hold, der tydeligvis er bedre end os selv - nu har det resulteret i 2 nederlag i træk med 0-4, hvor vi endda selv kun formår at skabe ganske få chancer med den pressende stil. Dertil kommer, at han satser på spillere som Iredale og Müller, som stort ingen andre kan se nogen fidus i. Iredale er især helt væk niveaumæssigt, og alligevel spiller han fra start kamp efter kamp - det er van Damms ansvar og valg.

Jeg frygter meget for, hvor vi ender i denne sæson. Heldigvis er Vejle også pivringe, så de kommer nok til at snuppe en nedrykningsplads. Spørgsmålet er, om vi kan undgå den anden med denne naive tilgang.
Men det er jo ikke “den pressede stil” som ligger til grund for de to sidste, grimme nederlag. Vi har slet ikke spillet særligt pressende! Vi er selv blevet presset ud over kanten for vores spilleres formåen og sammenhæng. Der er blevet satset i to kampe mod nogle ret skarpe modstandere på 2 unge fyre inde centralt, som overhovedet ikke har kunnet følge med. Kramer har fået en chance efter Viborg, han åbenlyst ikke skulle have haft. Kasper Jørgensen er kommet tilbage og er både milevidt fra sit gode offensive spil, og samtidig så ringe defensivt, som jeg godt kunne have frygtet på forhånd. Læg dertil en lille smule medvind i dag til AGF, og en dommer som dømmer straffe i den ene ende for det, han ignorerer i den anden…men det har jo heller ikke noget med presspil at gøre.

Af alle vores nyindkøb er jeg mest bekymret for, at Jimenez - måske spilleren med det mest lovende cv - faktisk ikke kan følge med i tempoet. Davidsen ville det være unfair at dømme for hårdt, han burde egentlig ikke spille så meget endnu.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 23. aug 2024, 21:07

Hanga skrev:
R Rosenberg skrev:

Vi har helt klart et ringere hold spiller for spiller, det er der slet ingen tvivl om. Men forhåbentlig har vi en stærkere enhed. Vi får nogle snittere lige nu og det kan naturligvis ikke blive ved, men vi har altså også haft fået 2 sejre og ligeledes spillet en god kamp i Herning. Skal Menno foretage taktiske tilpasninger? Måske, men det skal være justeringer og ikke store afvigelser fra det koncept, som skal indspilles over lang tid. Jeg håber i hvert fald ikke de panikker på samme måde som flere herinde. Mest af alt har vi brug for at ledelsen lige får hentet en stærk 6'er. Var der penge til en god angriber ville det virkelig også gavne, men det er der næppe.
Jo jo, men at man i dén grad bliver udspillet over to kampe på hjemmebane og lukker 8 mål ind, er ikke okay. Nye spillere, ny træner, ny formation eller ej. Det er jo altså ikke Real Madrid og Manchester City, vi har mødt. AGF er ikke just et hold, man taber kæben over.

Og ja, der er ting, der skal spilles sammen. Men jeg synes også, det er ret tydeligt, at der er ret mange på dette hold, som næppe ville kunne komme på hold o andre klubber i superligaen. Og det er et kæmpe gamble.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 23. aug 2024, 21:09

R Rosenberg skrev:
23. aug 2024, 21:07
Hanga skrev:
R Rosenberg skrev:

Jo jo, men at man i dén grad bliver udspillet over to kampe på hjemmebane og lukker 8 mål ind, er ikke okay. Nye spillere, ny træner, ny formation eller ej. Det er jo altså ikke Real Madrid og Manchester City, vi har mødt. AGF er ikke just et hold, man taber kæben over.
Det er helt fair at mene, at det bare ik er godt nok at tabe 2x 4-0..
Nu er det sket to gange i træk og hvis vi ser lige så rundtosset ud mod Randers, så begynder det være noget virkelig skidt.

AaB skal virkelig finde nogle løsninger på det her problem til næste kamp.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 23. aug 2024, 21:10

R Rosenberg skrev:
Hanga skrev:
R Rosenberg skrev:

Nej, jeg mener også, AGF er et klart ringere spillende hold end BIF. At de vinder 4-0 i dag er også en lille smule et freak resultat, til trods for, at van Dam med rette skifter 4 mand i pausen. Men de var desværre individuelt rigtig stærke i et par afgørende situationer, eks. Tingager overfor M. Jørgensen.

Stor respekt til Widell for at vise noget kampånd hele kampen igennem. Men uha, der skal ske noget med den midtbane, for kortene har nu i 2 kampe enten været blandet forkert, eller det er slet ikke de rigtige kort…
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 23. aug 2024, 21:13

De sidste par kampe har vist, at vi mangler kvalitet over hele linjen, for at spille op med de bedste hold i rækken.

Menno kan ikke trylle, og når vi møder hold der er bedre spiller for spiller på samtlige positioner, så taber vi 99 ud af 100 gange.

Jeg havde håbet vi kunne give dem mere modstand, ligesom vi gjorde mod Herning, men holdets defensive struktur er kollapset efter Højholts afgang.

Der mangler kvalitet på mange positioner, men allermest centralt hvor vi mangler en ledertype der kan binde holdet sammen.

Brugeravatar
YentotreKaffe
2. div
2. div

Indlæg af YentotreKaffe » 23. aug 2024, 21:14

Funky skrev:
23. aug 2024, 21:10
R Rosenberg skrev:
Hanga skrev:
R Rosenberg skrev:

Nej, jeg mener også, AGF er et klart ringere spillende hold end BIF. At de vinder 4-0 i dag er også en lille smule et freak resultat, til trods for, at van Dam med rette skifter 4 mand i pausen. Men de var desværre individuelt rigtig stærke i et par afgørende situationer, eks. Tingager overfor M. Jørgensen.

Stor respekt til Widell for at vise noget kampånd hele kampen igennem. Men uha, der skal ske noget med den midtbane, for kortene har nu i 2 kampe enten været blandet forkert, eller det er slet ikke de rigtige kort…
Der mangler en til at hjælpe centralt til at få ro på bolden, det er for meget ansvar at smide over på vores Davidsen og Jimenez i deres første seniorsæson. Det er derinde vi skal finde løsningerne. Jeg kan forstå de leder efter en, de må meget gerne ramme rigtigt. Og ellers handler det jo om at vi har en del relationer der skal spilles ind, med og uden bold i dag.

Men derudover så er AGF også bare et hold der er spillet 100% ind, det var til at se, deres relationer sidder godt. Men på forhånd vidste man jo at Links overfor Jørgensen kunme give problemer, savner at Menno satte en bedre defensiv spiller derover.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 23. aug 2024, 21:16

En midtbanespiller, der kan skabe balance, vil naturligvis tilføre en del.

Men dels frygter jeg, at det bliver en eller anden, der har spillet soccer på high school, og dels tænker jeg, at det individuelle niveau pånær hos et par stikker er alt, alt for lavt generelt.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 23. aug 2024, 21:19

Og lad os være enige om, at det, at vi har 6 point, også er noget af et mirakel og ikke et udslag af, at vi var klart bedst i de to kampe?

Det var jo helt freaky, at vi vandt over SIF. Og ikke meget mindre freaky mod Viborg.
Ædruelighedens stemme

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 23. aug 2024, 21:19

Hanga skrev:
R Rosenberg skrev:

Personligt panikker jeg overhovedet ikke, 6 point er langt bedre end jeg havde forventet før sæsonen.

Jeg kan ikke genkende, at AaB har en stærkere enhed. Det ville også være en utrolig præstation, idet tyskerne har lavet en kæmpe udrensning og hentet skrald-spillere ind fra alle verdenshjørner.
Når Iredale f.eks. får lov at starte så mange kampe, så er det også tydeligt, at det ikke bare er spillerens niveau der afgør hvor meget spilletid de får.

Jeg syntes efterhånden, efter den store udrensning, vi begynder at se konturerne af hvad det er SSE 22 gerne vil med fodbolden i Aalborg.
Et projekt der for mig at se kommer til at balancere på et knivsæg. Det skal blive spændende at følge om det går godt.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 23. aug 2024, 21:28

R Rosenberg skrev:
23. aug 2024, 21:19
Og lad os være enige om, at det, at vi har 6 point, også er noget af et mirakel og ikke et udslag af, at vi var klart bedst i de to kampe?

Det var jo helt freaky, at vi vandt over SIF. Og ikke meget mindre freaky mod Viborg.
Det var 2 tætte kampe. Ligeledes var kampen mod FCM også tættere, end resultatet viser, og egentlig også mod FCN. Fair nok vi tabte de to, men vi var bedre med end som så. BIF var meget bedre end os, og også klart bedre spillende end AGF. Det er lige voldsomt nok at have tabt begge kampe med samlet 0-8. Men for at svare på dit spørgsmål, ja, vi kan være godt tilfredse med at have 6 point. Det kunne godt have set værre ud, lige så vel som vores målscore kunne have set bedre ud.

martinaalborg
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af martinaalborg » 23. aug 2024, 21:39

Ringeste mand i dag:
Müller

Hold da k... han er en dårlig målmand...

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 23. aug 2024, 21:45

R Rosenberg skrev:
23. aug 2024, 21:16
En midtbanespiller, der kan skabe balance, vil naturligvis tilføre en del.

Men dels frygter jeg, at det bliver en eller anden, der har spillet soccer på high school, og dels tænker jeg, at det individuelle niveau pånær hos et par stikker er alt, alt for lavt generelt.
Her er vi enige. Det er også min store bekymring - kvaliteten hos de spillere vi får ind. Det ser jeg som et langt større problem end den spillestil vi forsøger at spille. Ret beset er det kun Jasson og Diakhite der har lignet spillere som kan spille i startopstillingen og man kan også godt spotte deres svagheder.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar