Alternativt kunne man have været mindre radikal i sin udrensning og undladt at sende spille væk med løntilskud, gratis eller for småpenge. Alle ved, at det tager tid at spille et hold sammen og derfor er mange udskiftninger ikke noget sundhedstegn. At have spillere som kender ligaen har også stor værdi. Det er dårligt købmandskab at sælge Højholt for 2,6 mio, når han efterlader et kæmpe hul. Det er dårligt købmandskab, når man sælger Bakiz for tre mio og skriver kontrakt med Kelvin John og John Iredale. Hvorfor ikke bruge Andreas Poulsen, som var på kontrakt? Hvorfor skulle Posavec absolut ud, når hverken De Boer eller Mūller har vist niveauet?Gaarde6 skrev: ↑26. aug 2024, 11:59Det der er simpelthen for nemt.Dennis Nielsen skrev: ↑26. aug 2024, 11:40Inden længe kommer borderline pigernes fanfraktion og skriger, at du er dum på strategien og økonomien.Frygah skrev: ↑26. aug 2024, 09:13Lige det her er vel ikke debatsidens opgave, men ejernes.jonas386 skrev: ↑25. aug 2024, 14:19Hvor vil du finde de penge det kræver at købe en kvalitets 9'er.Patmand skrev: ↑25. aug 2024, 14:16Godt nok henter tyskerne skrald-spillere i bundter, men det her må være en and. Jeg er med på han har den største kvalitet som tyskerne prioriterer: billig, men vi har ikke brug for flere første- og andendivisionsspillere der er billige - herunder John.
Lad os nu være seriøse. Vi skal forestille at være en Superliga-klub.
Det er i øvrigt ret tydeligt at de vigtigste kvaliteter er løbearbejde, fysik og lysten til at presse. Men okay, idiotkvoten skal vel opretholdes fra Aarhus.
Jeg er med på at de skal have ros for oprydning, klar strategi og viljen til at gennemføre det lange seje træk. Men jeg er stadig af den holdning at det er vores opgave, måske endda pligt, som dedikerede fans at brokke sig over hvis den strategi har tydelige mangler. Og selvom jeg ikke vil male fanden på væggen endnu, så har de sidste 2 kampe, og dele af kampen mod Viborg, vist at divisionsspillere fra Danmark fint kunne udfylde den rolle vi har hentet spillere ind fra hele verden til at levere. Og det betyder måske ikke noget man brokker sig på debatsiden, men det er der vel ikke rigtig noget der gør.
Jeg ved godt at kritik bliver mødt med at det er sådan strategien er, og der er ikke penge til det. Til det vil jeg bare sige at jeg synes det er latterligt naivt, at tro man bare med et knips kan hente en flok lykkeriddere ind og så tro at man har fikset økonomien på den måde. Der skal altså en betydelig startkapital til når man vil resette en klub som SS22 vil med AaB, inden man kan "drifte" sig til et overskud. Det kan godt være SS22 er okay med at miste 2-cifret millionbeløb ved endnu en nedrykning, fordi man vedholder sig strategien. Det er jeg bare uenig i, og jeg vil kritisere dem for ikke at investere i noget bevist kvalitet i truppen (og nej, her tænker jeg ikke 32+ årige gamle koryfæer), uagtet at de siger der ikke er penge til det. Så skulle de have fundet flere frem, inden de legede FM24 med min klub.
De har fx svært ved at håndtere Johns løn og Iredales lagt sammen, kunne måske have givet økonomi til noget mere proven quality.
Den kognitive dissonans kan lugtes på www, når de skal forholde sig til det og samtidig citerer SSE22 og hinanden i flæng.
Du tager lige de to, som ikke har præsteret og siger at dem skulle man bare ha ladet være med at skrive med. Og så kunne der være blevet til en større profil.
Det er jo for pokker ikke sådan det hænger sammen. Det troede jeg selv du kunne se.
En større profil er lig med en højere løn..En højere løn er lig med en trup, som OGSÅ vil have en højere løn.
Hvis din chef fortæller dig at pga dårlig økonomi, vil du max kunne få 40.000 kr i løn, for at prøve at rette op på økonomien. Så vil du og dine kollegaer bare sige fint, hvis din virksomhed så ansætter en ny mand og giver ham 100.000 i løn ? Vel og mærke lige efter de har sagt til alle andre at de ikke kan få mere end 40.000?
Nej vel ?
Jeg er med på at det er pisse træls at vores klub taber, og skal skære ned. Men tjek nu de seneste 10 års regnskaber..Det er for pokker nødvendigt og ikke bare noget SSE gør for sjov.
Jeg tror stadigvæk på at vi med 2 gode tranfers i den her uge, kan holde 2 af følgende hold under os (Vejle, SønderjyskE, Lyngby og måske endda Viborg)
Hvis der er nogle herinde, som troede vi skulle spille med om top 6, vil jeg kalde dem naive.
I stedet for man sidder og øffer over, hvad AaB gør og , hvad nogle af os bakker op om de gør. Så lad os da høre, hvad i mener de burde gøre ??
Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
Årh, det ville være maxi.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Jeg elsker rygter og vil aldrig stoppe baresi, men ofte er vist noget af en tilsnigelse. Mr gold har derimod oftere ramt lidt her og der, og han påstår det modsatte. At SSE22 er klar på endnu en sæson i 1. division, hvis det skulle ske.Funky skrev: ↑26. aug 2024, 18:41Det var også mit indtryk, at det var, hvad SSE22 var klar på, men omvendt har Baresi vist ofte lidt ekstra insider-viden.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
Jeg har bemærket, at Andreas Poulsen har en stor stjerne i din bog. Han har været rigtig meget hit and miss hos Kent, men i AaB var han virkelig ringe på et niveau, hvor selv De Boer har svært ved at være med!Gnu skrev: ↑26. aug 2024, 18:42Alternativt kunne man have været mindre radikal i sin udrensning og undladt at sende spille væk med løntilskud, gratis eller for småpenge. Alle ved, at det tager tid at spille et hold sammen og derfor er mange udskiftninger ikke noget sundhedstegn. At have spillere som kender ligaen har også stor værdi. Det er dårligt købmandskab at sælge Højholt for 2,6 mio, når han efterlader et kæmpe hul. Det er dårligt købmandskab, når man sælger Bakiz for tre mio og skriver kontrakt med Kelvin John og John Iredale. Hvorfor ikke bruge Andreas Poulsen, som var på kontrakt? Hvorfor skulle Posavec absolut ud, når hverken De Boer eller Mūller har vist niveauet?
Ja, min personlige kæphest (Højholt) gør virkelig ondt at miste. Han ser ikke ud af meget, men man mærker først hans indflydelse, når han ikke er på banen. Jeg tror dog ikke, at vi kunne gøre så meget mere, når nu han ikke ville forlænge - dertil strammer økonomien for meget!
Den helt store gåde er og bliver Posavec! Jeg vil vove den påstand (og det er jo også en gratis omgang), at han ville have snuppet 3-4 af de scoringer, som vi har fået imod os - eller i det mindste have hoppet efter nogle af dem!
Offensivt er Helenius nok stadig langt bedre en eks. Iredale, men lønnen gør jo nok, at man gerne vil have ham samme vej som Thelander...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Det lyder meget underligt. Mere oplagt ville være Viborg. Men Silkeborg har netop gjort det vi er i gang med. Sparet og så bygget stille og roligt op og nu høste frugterne.
- FlæskeFrank
Posavec er jo utvivlsomt en bedre shotstopper på nuværende tidspunkt. Men SSE22 har det som en afgørende kvalitet hos målmanden, at han skal være god med fødderne ifbm. den nye spillestil, og det var Posavec på ingen måde.le Cid skrev: ↑26. aug 2024, 19:46Jeg har bemærket, at Andreas Poulsen har en stor stjerne i din bog. Han har været rigtig meget hit and miss hos Kent, men i AaB var han virkelig ringe på et niveau, hvor selv De Boer har svært ved at være med!Gnu skrev: ↑26. aug 2024, 18:42Alternativt kunne man have været mindre radikal i sin udrensning og undladt at sende spille væk med løntilskud, gratis eller for småpenge. Alle ved, at det tager tid at spille et hold sammen og derfor er mange udskiftninger ikke noget sundhedstegn. At have spillere som kender ligaen har også stor værdi. Det er dårligt købmandskab at sælge Højholt for 2,6 mio, når han efterlader et kæmpe hul. Det er dårligt købmandskab, når man sælger Bakiz for tre mio og skriver kontrakt med Kelvin John og John Iredale. Hvorfor ikke bruge Andreas Poulsen, som var på kontrakt? Hvorfor skulle Posavec absolut ud, når hverken De Boer eller Mūller har vist niveauet?
Ja, min personlige kæphest (Højholt) gør virkelig ondt at miste. Han ser ikke ud af meget, men man mærker først hans indflydelse, når han ikke er på banen. Jeg tror dog ikke, at vi kunne gøre så meget mere, når nu han ikke ville forlænge - dertil strammer økonomien for meget!
Den helt store gåde er og bliver Posavec! Jeg vil vove den påstand (og det er jo også en gratis omgang), at han ville have snuppet 3-4 af de scoringer, som vi har fået imod os - eller i det mindste have hoppet efter nogle af dem!
Offensivt er Helenius nok stadig langt bedre en eks. Iredale, men lønnen gør jo nok, at man gerne vil have ham samme vej som Thelander...
Så kan man diskutere, om man skulle have prioriteret en bedre shotstopper i Posavec det første år i ligaen, men man har valgt det ultimative ifbm. ændring af spillestilen, og det forstår jeg egentlig godt. Uden at jeg er overbevist af Müller på nogen måde endnu.
Jeg er grundlæggende stor tilhænger af, at man river plasteret af og starter forfra, men det er med den risiko, at man rykker ned til sommer. Hvis ellers SSE22 kan acceptere det og holde hånden under klubben, så kan jeg også godt tage det med. Hvis de paniksælger til sommer efter en nedrykning, så har det selvfølgelig været en katastrofe, men jeg tror på de bulletiner og dem selv, der siger, at de er her for det lange træk.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
Jeg er overbevist om at de selv regner med vi klarer os. Det kan godt være vi lige pt er det dårligste eller næstdårligste hold i ligaen.Kunji skrev: ↑26. aug 2024, 20:23Posavec er jo utvivlsomt en bedre shotstopper på nuværende tidspunkt. Men SSE22 har det som en afgørende kvalitet hos målmanden, at han skal være god med fødderne ifbm. den nye spillestil, og det var Posavec på ingen måde.le Cid skrev: ↑26. aug 2024, 19:46Jeg har bemærket, at Andreas Poulsen har en stor stjerne i din bog. Han har været rigtig meget hit and miss hos Kent, men i AaB var han virkelig ringe på et niveau, hvor selv De Boer har svært ved at være med!Gnu skrev: ↑26. aug 2024, 18:42Alternativt kunne man have været mindre radikal i sin udrensning og undladt at sende spille væk med løntilskud, gratis eller for småpenge. Alle ved, at det tager tid at spille et hold sammen og derfor er mange udskiftninger ikke noget sundhedstegn. At have spillere som kender ligaen har også stor værdi. Det er dårligt købmandskab at sælge Højholt for 2,6 mio, når han efterlader et kæmpe hul. Det er dårligt købmandskab, når man sælger Bakiz for tre mio og skriver kontrakt med Kelvin John og John Iredale. Hvorfor ikke bruge Andreas Poulsen, som var på kontrakt? Hvorfor skulle Posavec absolut ud, når hverken De Boer eller Mūller har vist niveauet?
Så kan man diskutere, om man skulle have prioriteret en bedre shotstopper i Posavec det første år i ligaen, men man har valgt det ultimative ifbm. ændring af spillestilen, og det forstår jeg egentlig godt. Uden at jeg er overbevist af Müller på nogen måde endnu.
Jeg er grundlæggende stor tilhænger af, at man river plasteret af og starter forfra, men det er med den risiko, at man rykker ned til sommer. Hvis ellers SSE22 kan acceptere det og holde hånden under klubben, så kan jeg også godt tage det med. Hvis de paniksælger til sommer efter en nedrykning, så har det selvfølgelig været en katastrofe, men jeg tror på de bulletiner og dem selv, der siger, at de er her for det lange træk.
Men jeg tror kalkulationen er at spillerne sammen med spillestilen træner valget har et udviklingspotentiale der gør at vores “vækstpotentiale” er større end de andre bundklubber.
Så det AaB hold der slutter sæsonen er markant bedre end det der starter - med samme trup eller næsten.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Citat Bold.dk
Oliver Abildgaard var ikke en del af Como-holdet, da han sad ude med en muskelskade.
Kan Kramer ikke sælges til Holland og Thom Haye hentes til Nordens Paris
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
-
Gnu
- Allstar

Det er såmænd ikke fordi, Andreas Poulsen har nogen speciel høj stjerne hos mig. Jeg synes blot at det er bemærkelsesværdigt, at han er en blandt flere, som finder melodien, når de forlader Hornevej. Og ja, han var ringe i den stribede, og var heller ikke noget stort lys på lejeaftalen i Silkeborg, men de så nok til at de ville hente ham og fik ham noget nær gratis.le Cid skrev: ↑26. aug 2024, 19:46Jeg har bemærket, at Andreas Poulsen har en stor stjerne i din bog. Han har været rigtig meget hit and miss hos Kent, men i AaB var han virkelig ringe på et niveau, hvor selv De Boer har svært ved at være med!Gnu skrev: ↑26. aug 2024, 18:42Alternativt kunne man have været mindre radikal i sin udrensning og undladt at sende spille væk med løntilskud, gratis eller for småpenge. Alle ved, at det tager tid at spille et hold sammen og derfor er mange udskiftninger ikke noget sundhedstegn. At have spillere som kender ligaen har også stor værdi. Det er dårligt købmandskab at sælge Højholt for 2,6 mio, når han efterlader et kæmpe hul. Det er dårligt købmandskab, når man sælger Bakiz for tre mio og skriver kontrakt med Kelvin John og John Iredale. Hvorfor ikke bruge Andreas Poulsen, som var på kontrakt? Hvorfor skulle Posavec absolut ud, når hverken De Boer eller Mūller har vist niveauet?
I mellemtiden har AaB's forsøg på at løse venstre back været en journeyman i Caballo, som nu ikke bruges, Marc Nielsen, der endnu ikke er klar til at spille, og centerbacks spillet ude af position. Måske havde det været mere fornuftigt at investere tid i at få de spillere, man nu engang har haft på kontrakt til at fungere frem for at vælge svingdøren. Det samme kan siges om Bakiz, hvor jeg allerede i juni skrev, at jeg var overbevist om, at han ville blomstre op i Silkeborg.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
Caballo var fra første færd et 1.divs projekt - mere eller mindre erklæret.Gnu skrev: ↑26. aug 2024, 22:43Det er såmænd ikke fordi, Andreas Poulsen har nogen speciel høj stjerne hos mig. Jeg synes blot at det er bemærkelsesværdigt, at han er en blandt flere, som finder melodien, når de forlader Hornevej. Og ja, han var ringe i den stribede, og var heller ikke noget stort lys på lejeaftalen i Silkeborg, men de så nok til at de ville hente ham og fik ham noget nær gratis.le Cid skrev: ↑26. aug 2024, 19:46Jeg har bemærket, at Andreas Poulsen har en stor stjerne i din bog. Han har været rigtig meget hit and miss hos Kent, men i AaB var han virkelig ringe på et niveau, hvor selv De Boer har svært ved at være med!Gnu skrev: ↑26. aug 2024, 18:42Alternativt kunne man have været mindre radikal i sin udrensning og undladt at sende spille væk med løntilskud, gratis eller for småpenge. Alle ved, at det tager tid at spille et hold sammen og derfor er mange udskiftninger ikke noget sundhedstegn. At have spillere som kender ligaen har også stor værdi. Det er dårligt købmandskab at sælge Højholt for 2,6 mio, når han efterlader et kæmpe hul. Det er dårligt købmandskab, når man sælger Bakiz for tre mio og skriver kontrakt med Kelvin John og John Iredale. Hvorfor ikke bruge Andreas Poulsen, som var på kontrakt? Hvorfor skulle Posavec absolut ud, når hverken De Boer eller Mūller har vist niveauet?
I mellemtiden har AaB's forsøg på at løse venstre back været en journeyman i Caballo, som nu ikke bruges, Marc Nielsen, der endnu ikke er klar til at spille, og centerbacks spillet ude af position. Måske havde det været mere fornuftigt at investere tid i at få de spillere, man nu engang har haft på kontrakt til at fungere frem for at vælge svingdøren. Det samme kan siges om Bakiz, hvor jeg allerede i juni skrev, at jeg var overbevist om, at han ville blomstre op i Silkeborg.
Jeg tror dernæst ikke, at Bakiz røg ud på sine foldboldmæssige kvaliteter, jeg tror, det handlede mere om løn og attitude.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
om jeg har formuleret mig for firkantet er muligt - men de nye ejere kommer ikke med flere penge trods nedrykning, og lukker et hul. Klubben skal hvile i sig selv, og så må de klare det på den gode gamle måde ved ikke at bruge flere penge end man tjener.Kunji skrev: ↑26. aug 2024, 19:28Jeg elsker rygter og vil aldrig stoppe baresi, men ofte er vist noget af en tilsnigelse. Mr gold har derimod oftere ramt lidt her og der, og han påstår det modsatte. At SSE22 er klar på endnu en sæson i 1. division, hvis det skulle ske.Funky skrev: ↑26. aug 2024, 18:41Det var også mit indtryk, at det var, hvad SSE22 var klar på, men omvendt har Baresi vist ofte lidt ekstra insider-viden.
deres setup og strategi er bygget på superligaen og ikke en tur mere ned. Det er ikke noget jeg finder på - det ved jeg fra hornevej
jeg har ikke sagt de forsvinder hvis man rykker ned, men de smider ikke flere penge i for at lukke et hul. om den forklaring giver mere mening ved jeg ikke, men det er ikke min egen holdning :-)
Jeg synes at en grundlæggende mangel i debatten omkring både transfer behov, og ikke mindst vurderingerne af de nye spillere, er at hovedelementet i SE22 strategien er udvikling af spillere. Det er altså det ALLER vigtigste kriterie når der vælges spillestil, rekrutteres trænere og personale, og når truppen sammensættes, at man tror på (og skal tro på), at man kan flytte den enkelte spiller til et højere niveau over tid. Man er derfor også nødt til at fremskrive de nuværende spilleres udviklingskurver ift. transfers - også dem fra akademiet.
Jeg synes generelt at folk herinde er gode til at have det perspektiv på vores akademi spillere, men det virker lidt som om at hvis vi henter en spiller på transfer - også selvom det er en ung spiller, så skal han være god de første 3 kampe, ellers er det bare "dur ikke, køb en ny".
Jeg synes målmandssnakken om Muller og sukken efter Posavec er helt bizar. Posavec var forfærdentlig i de superligakampe han fik (som var flere end Muller har fået) frem til han blev bænket. Posavec - som var en ældre spiller - formåede at forbedre hans svagheder, hvorfor skulle Muller ikke kunne det samme? For mig at se er de ting Muller har mangler i (placeringsevne) noget af det "nemmeste" at træne at forbedre, hvor imod hans styrker er de ting der er svært at "lære" som senior-spiller.
Jeg synes generelt at folk herinde er gode til at have det perspektiv på vores akademi spillere, men det virker lidt som om at hvis vi henter en spiller på transfer - også selvom det er en ung spiller, så skal han være god de første 3 kampe, ellers er det bare "dur ikke, køb en ny".
Jeg synes målmandssnakken om Muller og sukken efter Posavec er helt bizar. Posavec var forfærdentlig i de superligakampe han fik (som var flere end Muller har fået) frem til han blev bænket. Posavec - som var en ældre spiller - formåede at forbedre hans svagheder, hvorfor skulle Muller ikke kunne det samme? For mig at se er de ting Muller har mangler i (placeringsevne) noget af det "nemmeste" at træne at forbedre, hvor imod hans styrker er de ting der er svært at "lære" som senior-spiller.
Og det har jeg rost ham for i flere omgange. Det er derfor jeg skriver at det må være hans egen holdning denne gang, det går jo imod alt der er meldt ud..Funky skrev: ↑26. aug 2024, 18:41Det var også mit indtryk, at det var, hvad SSE22 var klar på, men omvendt har Baresi vist ofte lidt ekstra insider-viden.
Jeg tror de fleste fangede det som at vores ejere var væk hvis vi rykker ned. "Processen er baseret på at man bliver oppe" den er svær ikke at misforstå..baresi skrev: ↑27. aug 2024, 08:05om jeg har formuleret mig for firkantet er muligt - men de nye ejere kommer ikke med flere penge trods nedrykning, og lukker et hul. Klubben skal hvile i sig selv, og så må de klare det på den gode gamle måde ved ikke at bruge flere penge end man tjener.Kunji skrev: ↑26. aug 2024, 19:28Jeg elsker rygter og vil aldrig stoppe baresi, men ofte er vist noget af en tilsnigelse. Mr gold har derimod oftere ramt lidt her og der, og han påstår det modsatte. At SSE22 er klar på endnu en sæson i 1. division, hvis det skulle ske.Funky skrev: ↑26. aug 2024, 18:41Det var også mit indtryk, at det var, hvad SSE22 var klar på, men omvendt har Baresi vist ofte lidt ekstra insider-viden.
deres setup og strategi er bygget på superligaen og ikke en tur mere ned. Det er ikke noget jeg finder på - det ved jeg fra hornevej
jeg har ikke sagt de forsvinder hvis man rykker ned, men de smider ikke flere penge i for at lukke et hul. om den forklaring giver mere mening ved jeg ikke, men det er ikke min egen holdning :-)
Jeg kan garantere at klubben ikke får lov at gå konkurs uanset om vi rykker ned. Der er en gribehandske under klubben hvis det hele skulle gå galt.
-
Gnu
- Allstar

Tak for at understrege min pointe. Det er jo et glimrende eksempel på for kortsigtet rekruttering og for stor udskiftning. I stedet for at forsøge at Andreas Poulsen til at fungere i 1. division og spille et hold sammen bliver han sendt på leje, man henter Caballo ind og så snart den hedder Superliga igen kan han heller ikke bruges, og man starter forfra med endnu en ny spiller, som skal ind på holdet.Funky skrev: ↑27. aug 2024, 01:06Caballo var fra første færd et 1.divs projekt - mere eller mindre erklæret.Gnu skrev: ↑26. aug 2024, 22:43Det er såmænd ikke fordi, Andreas Poulsen har nogen speciel høj stjerne hos mig. Jeg synes blot at det er bemærkelsesværdigt, at han er en blandt flere, som finder melodien, når de forlader Hornevej. Og ja, han var ringe i den stribede, og var heller ikke noget stort lys på lejeaftalen i Silkeborg, men de så nok til at de ville hente ham og fik ham noget nær gratis.le Cid skrev: ↑26. aug 2024, 19:46Jeg har bemærket, at Andreas Poulsen har en stor stjerne i din bog. Han har været rigtig meget hit and miss hos Kent, men i AaB var han virkelig ringe på et niveau, hvor selv De Boer har svært ved at være med!Gnu skrev: ↑26. aug 2024, 18:42Alternativt kunne man have været mindre radikal i sin udrensning og undladt at sende spille væk med løntilskud, gratis eller for småpenge. Alle ved, at det tager tid at spille et hold sammen og derfor er mange udskiftninger ikke noget sundhedstegn. At have spillere som kender ligaen har også stor værdi. Det er dårligt købmandskab at sælge Højholt for 2,6 mio, når han efterlader et kæmpe hul. Det er dårligt købmandskab, når man sælger Bakiz for tre mio og skriver kontrakt med Kelvin John og John Iredale. Hvorfor ikke bruge Andreas Poulsen, som var på kontrakt? Hvorfor skulle Posavec absolut ud, når hverken De Boer eller Mūller har vist niveauet?
Jeg tror dernæst ikke, at Bakiz røg ud på sine foldboldmæssige kvaliteter, jeg tror, det handlede mere om løn og attitude.
Mht. Bakiz, hvorfor skulle han have en høj løn? Han kom fra Viborg og er altså ikke højere lønnet end at Silkeborg nu kan betale ham, og AaB havde også råd til at have ham gående i 1. divison. Jeg ville da hellere have ham og så undvære Kelvin John og John Iredale, som ikke har vist noget som helst. Jeg synes i øvrigt heller ikke, at Bakiz har udvist dårligere attitude end andre, og det er åbenbart heller ikke værre end at Kent godt vil arbejde med ham.
Og den holdning fra SS22 pisser mig faktisk af som fan. Hvis min klub er ved at rykke ned, fordi de nye ejere har undervurderet Superligaens kvalitet, så er det dem der har fejlet. Så kan de snakke om et langt sejt træk, og starte fra nul, tidligere ledelses fadæser og dyre kontrakter. Det er jeg sådan set ligeglad med. DE har købt klubben, og nu har de ansvaret. At de vælger at smide samtlige spillere ud der er på dyre kontrakter og erstatter dem med lykkeriddere der rykker ned, så har deres strategi i min optik fejlet eklatant. Og så er klubben solgt til de forkerte FM-typer.baresi skrev: ↑27. aug 2024, 08:05om jeg har formuleret mig for firkantet er muligt - men de nye ejere kommer ikke med flere penge trods nedrykning, og lukker et hul. Klubben skal hvile i sig selv, og så må de klare det på den gode gamle måde ved ikke at bruge flere penge end man tjener.Kunji skrev: ↑26. aug 2024, 19:28Jeg elsker rygter og vil aldrig stoppe baresi, men ofte er vist noget af en tilsnigelse. Mr gold har derimod oftere ramt lidt her og der, og han påstår det modsatte. At SSE22 er klar på endnu en sæson i 1. division, hvis det skulle ske.Funky skrev: ↑26. aug 2024, 18:41Det var også mit indtryk, at det var, hvad SSE22 var klar på, men omvendt har Baresi vist ofte lidt ekstra insider-viden.
Jeg er, tro det eller ej, helt enig i at deres mål med at rydde op, have en super skarp profil i forhold til spillestil (herunder trænervalg), spillerindkøb og salgspotentiale. Men hvis det koster en tur ned i 1. division en gang til (og hvem siger vi i øvrigt rykker op igen?), fordi SS22 gør det hele på en gang og ikke har penge nok eller af princip vil vige et komma, så kan jeg ikke se deres strategi er en skid værd. Fodboldklubber er notorisk dårlige til at hvile i sig selv, og det er vel først de senere år at klubber i Suppen kører med overskud via spillersalg, eller via eksterne indtægter som i Silkeborg. At tro man kan starte fra nul, udskifte spillertrup og strategi, og undgå at investere i spillertruppen grænser nærmest til det naive. Hvis det lykkes er det nærmest et mirakel (og at Lyngby og Vejle er elendige i år), men jeg kan simpelthen ikke forstå at man eksempelvis ikke vælger at investere i en 6'er man ved har kvalitet - Og som sagtens kan passe ind i spillestil. FCN gør det jo jævnligt med spillere som Tverskov og Kian Hansen til at støtte de mange unge og nye spillere.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!
Det er jo ikke fordi man har udvalgt SSE som ejere. Eller at de har overbudt andre der gerne ville købe klubben. Der var INGEN. Som i INGEN der stod klar til at overtage klubben og årlige underskud på 20-30 millioner. Man prøvede i flere år at sælge klubben uden held og gennem netværk fik man så kontakt til Hitzlberger og Peters. De ville gerne forsøge at redde klubben, og nu er de så i gang med et forsøg. Om det lykkedes eller ej er svært at sige. Men vi skal prise og lykkelige for der lige var en enkelt person tilbage der gad skyde 50/75 millioner i et stort sort hul for at redde klubben. Næste skridt hedder Saudi/USA medmindre vi får en bæredygtig forretning. Der er ikke flere nordjyder der gider smide 30 millioner ud af vinduet om året.Frygah skrev: ↑27. aug 2024, 09:02Og den holdning fra SS22 pisser mig faktisk af som fan. Hvis min klub er ved at rykke ned, fordi de nye ejere har undervurderet Superligaens kvalitet, så er det dem der har fejlet. Så kan de snakke om et langt sejt træk, og starte fra nul, tidligere ledelses fadæser og dyre kontrakter. Det er jeg sådan set ligeglad med. DE har købt klubben, og nu har de ansvaret. At de vælger at smide samtlige spillere ud der er på dyre kontrakter og erstatter dem med lykkeriddere der rykker ned, så har deres strategi i min optik fejlet eklatant. Og så er klubben solgt til de forkerte FM-typer.baresi skrev: ↑27. aug 2024, 08:05om jeg har formuleret mig for firkantet er muligt - men de nye ejere kommer ikke med flere penge trods nedrykning, og lukker et hul. Klubben skal hvile i sig selv, og så må de klare det på den gode gamle måde ved ikke at bruge flere penge end man tjener.Kunji skrev: ↑26. aug 2024, 19:28Jeg elsker rygter og vil aldrig stoppe baresi, men ofte er vist noget af en tilsnigelse. Mr gold har derimod oftere ramt lidt her og der, og han påstår det modsatte. At SSE22 er klar på endnu en sæson i 1. division, hvis det skulle ske.
Jeg er, tro det eller ej, helt enig i at deres mål med at rydde op, have en super skarp profil i forhold til spillestil (herunder trænervalg), spillerindkøb og salgspotentiale. Men hvis det koster en tur ned i 1. division en gang til (og hvem siger vi i øvrigt rykker op igen?), fordi SS22 gør det hele på en gang og ikke har penge nok eller af princip vil vige et komma, så kan jeg ikke se deres strategi er en skid værd. Fodboldklubber er notorisk dårlige til at hvile i sig selv, og det er vel først de senere år at klubber i Suppen kører med overskud via spillersalg, eller via eksterne indtægter som i Silkeborg. At tro man kan starte fra nul, udskifte spillertrup og strategi, og undgå at investere i spillertruppen grænser nærmest til det naive. Hvis det lykkes er det nærmest et mirakel (og at Lyngby og Vejle er elendige i år), men jeg kan simpelthen ikke forstå at man eksempelvis ikke vælger at investere i en 6'er man ved har kvalitet - Og som sagtens kan passe ind i spillestil. FCN gør det jo jævnligt med spillere som Tverskov og Kian Hansen til at støtte de mange unge og nye spillere.
Ydesen melder i seneste transferupdate, at man jagter en performance spiller til midtbanen som vi vidste i forvejen. Endnu mere interessant er det, at man også gerne vil have en performancespiller i angrebet. Dog må de begge ikke koste nogen penge så enten skal vi vel finde en spiller i en større klub, som er i overskud og de vil slippe gratis eller også må vi leje fra højere hylde.
Jeg synes det er positivt, at man også vil addressere angrebet selvom det skrives, at midtbanen har første prioritet.
Jeg synes det er positivt, at man også vil addressere angrebet selvom det skrives, at midtbanen har første prioritet.
RAUS RAUS SSE!
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Hvad er en performance-spiller?
Termen var hvis egentlig præstationspiller. Ledelsens termer for de spillere de henter er potentiale spillere (talenter) og præstationsspillere spm skal præstere lige nu og ikke nødvendigvis skal være ungeReyad skrev:Hvad er en performance-spiller?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!