Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Indlæg af jonas386 » 29. aug 2024, 12:53

Kasper skrev:
29. aug 2024, 12:48
Alexis skrev:
29. aug 2024, 11:35
Helt perfekt. Kent kan få alle spillere til at ligne Maradona, så Thelander på et års leje dernede og så håbe nogen vil hente ham.
Kan han ikke snart stoppe dernede? Sif og Kent er et ubehageligt godt match. Glæder mig til et Sif uden Kent.
Det er vel også på tide DBU giver ham chancen for at blive landstræner. Det bliver ikke Jurgen Klopp, og de andre relevante (danske) trænere er ikke i en situation hvor landstrænerjobbet giver mening nu og her.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 29. aug 2024, 13:03

jonas386 skrev:
29. aug 2024, 12:53
Kasper skrev:
Alexis skrev:
Helt perfekt. Kent kan få alle spillere til at ligne Maradona, så Thelander på et års leje dernede og så håbe nogen vil hente ham.
Kan han ikke snart stoppe dernede? Sif og Kent er et ubehageligt godt match. Glæder mig til et Sif uden Kent.
Det er vel også på tide DBU giver ham chancen for at blive landstræner. Det bliver ikke Jurgen Klopp, og de andre relevante (danske) trænere er ikke i en situation hvor landstrænerjobbet giver mening nu og her.
Ja tak, men tvivler på at han er den profil dbu søger.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 29. aug 2024, 13:09

Jakobsen skrev:
29. aug 2024, 12:43
Alexis skrev:
29. aug 2024, 12:25
Jakobsen skrev:
29. aug 2024, 12:06
Alexis skrev:
Hmm - ja ved sgu ikke helt.
Ved godt SIF er kommet godt fra land, men jeg kan egentlig stadig godt se dem få problemer længere henne. De er meget et stime hold og f.eks. i 2023 gik de jo i stå og kunne reelt være røget ned i stedet for os. Ingen grund til at forære en potentiel konkurrent en spiller der kan være god for dem.
SIF er på den lange bane altså stadig et af de der hold i pulje med Viborg og Randers vi gerne skal tage nogle point fra.
Silkeborg har allerede så mange point de ikke kommer i nærheden af nedrykningsstregen. De er ikke en af vores primære konkurrenter. For Thelanders 3 millioner i løn om året vil vi kunne hente mindst 2 fornuftige spillere.
De kan hurtigt blive fedtet ned i bund 6 igen. Fire af deres fem næste modstandere er Gylletanken, AGF, Svinene og FCK.
Vi kan altså ikke afskrive dem som et hold vi kommer i slutspil med til foråret selvom det sådan på den korte bane og lige nu ikke ser sådan ud.
De kan sagtens ende som 7er. Men en del af bundstriden og en af vores konkurrenter bliver de på ingen måde i år.
De har allerede 15 point efter 6 kampe. 11 pladsen efter 22 kampe hvor det skilles har de sidste år haft hhv: 19, 16, 16, 20, 18. Jo hvis de taber de næsten 15 kampe i træk så kan det være de bliver en del af nedrykningskampen. Men det er totalt urealistisk. De kommer til at have mindst 15 point ned til nedrykning når sæsonen er slut. Nok også nærmere 20-25

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 29. aug 2024, 13:14

Kasper skrev:
29. aug 2024, 13:03
jonas386 skrev:
29. aug 2024, 12:53
Kasper skrev:
Alexis skrev:
Ja tak, men tvivler på at han er den profil dbu søger.
Tror desværre også at Kent er for oldschool med data, kampforberedelse og den slags til at DBU gider gå den vej.

Det er dog svært at finde mange med et CV der både tæller europamesterskab som spiller og nu også et par titler som træner for underdogs.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

DarkHorse9000
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Indlæg af DarkHorse9000 » 29. aug 2024, 13:15

RicoBR02 skrev:
29. aug 2024, 12:17
Nå AaB.. Så er det ved at være på tide at vi får den midtbane mand ind. Hvem er realistisk at hente? Er Thom Haye overhovedet en spiller vi kigger på? Er han i form? @Mr Gold Hvad hører du? Mine beskedne kilder har absolut intet hørt.
Snakker vi leje af en profil eller fri transfer? Ideelt set har vi en ny mand med allerede søndag..
En bruger skrev der var kontakt mellem AaB og Haye-lejeren. Profilmæssigt passer Haye perfekt. Dybtliggende playmaker med stor aggressivitet i sit spil. Fast mand i Heerenveen sidste sæson og en leder på banen. Han har så ikke spillet kampe i tre måneder. Det må være en overvejelse klubben har ift. de transferfrie spillere.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 29. aug 2024, 13:36

DarkHorse9000 skrev:
29. aug 2024, 13:15
RicoBR02 skrev:
Nå AaB.. Så er det ved at være på tide at vi får den midtbane mand ind. Hvem er realistisk at hente? Er Thom Haye overhovedet en spiller vi kigger på? Er han i form? @Mr Gold Hvad hører du? Mine beskedne kilder har absolut intet hørt.
Snakker vi leje af en profil eller fri transfer? Ideelt set har vi en ny mand med allerede søndag..
En bruger skrev der var kontakt mellem AaB og Haye-lejeren. Profilmæssigt passer Haye perfekt. Dybtliggende playmaker med stor aggressivitet i sit spil. Fast mand i Heerenveen sidste sæson og en leder på banen. Han har så ikke spillet kampe i tre måneder. Det må være en overvejelse klubben har ift. de transferfrie spillere.
Jeg må indrømme at jeg har begrænset kendskab til ham udover at han er en debatside favorit.
Måske skulle vi se om ikke Lonwijk skulle få gang i karrieren igen ved os og ikke i Viborg. ;-)

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 29. aug 2024, 13:39

RicoBR02 skrev:
29. aug 2024, 13:36
DarkHorse9000 skrev:
29. aug 2024, 13:15
RicoBR02 skrev:
Jeg må indrømme at jeg har begrænset kendskab til ham udover at han er en debatside favorit.
Måske skulle vi se om ikke Lonwijk skulle få gang i karrieren igen ved os og ikke i Viborg. ;-)
En hurtig Twitter søgning på Thom Haye afslører, at Oxford United skulle være ud med snøren.
De er oprykkere i Championship, men plejer hvis ikke være deroppe ad. Om vi kan konkurrere med dem aner jeg ikke.
Kender ham dog også kun på debatside hypen.
RAUS RAUS SSE!

Mr Gold
Superliga
Superliga

Indlæg af Mr Gold » 29. aug 2024, 13:49

RicoBR02 skrev:
Har haft drøn travlt og ik haft meget tid tilovers.
Men de har været i dialog med en rutineret nordmand som vist ikke bliver til noget
De er åbne overfor alt i forhold til at leje, transfer osv det er ik afgørende.
Det afgørende er at det skal være den rette og AaB er ikke særlig attraktive når de vil have fra en lidt højere hylde end hidtil.
de har fået nogle afslag så de prøver altså.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 29. aug 2024, 13:51

Mr Gold skrev:
29. aug 2024, 13:49
RicoBR02 skrev:
Men de har været i dialog med en rutineret nordmand som vist ikke bliver til noget
Det afgørende er at det skal være den rette og AaB er ikke særlig attraktive når de vil have fra en lidt højere hylde end hidtil.
Ståle?

Mr Gold
Superliga
Superliga

Indlæg af Mr Gold » 29. aug 2024, 14:03

RicoBR02 skrev:
29. aug 2024, 13:51
Mr Gold skrev:
29. aug 2024, 13:49
RicoBR02 skrev:
Ståle?
Ha ha…. Vist knap så rutineret :D

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 29. aug 2024, 14:05

https://bold.dk/fodbold/nyheder/brondby ... or-afgange

Så er Greve pludselig en mulighed, hvis vi kan lokke ham med et helt nyt projekt og en vigtig rolle

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar

Indlæg af Gentleman Finn » 29. aug 2024, 14:08

baresi skrev:
28. aug 2024, 13:33
Jeg er ikke sikker på at det er en decideret 6er kun - det kan lige så godt være en alsidig central midt.
Og jeg ved at man har vist interesse på Greve fra Bif
Det ser dog ik ud til at lykkes
Men håber vi lander en stærk 6er

Forhåbentligt ændrer det her på den mulighed. Hvis han godt kunne tænke sig en vigtig rolle, så får han den.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 29. aug 2024, 14:37

Gentleman Finn skrev:
29. aug 2024, 14:08
baresi skrev:
Jeg er ikke sikker på at det er en decideret 6er kun - det kan lige så godt være en alsidig central midt.

Forhåbentligt ændrer det her på den mulighed. Hvis han godt kunne tænke sig en vigtig rolle, så får han den.
Men han er jo 8'er ikke - hvis vi får ham ind, skal vi snart sætte Videl ned som 6'er - der er jo en overflod af 8'ere / 10'ere i vores trup så.

DarkHorse9000
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Indlæg af DarkHorse9000 » 29. aug 2024, 14:39

Gentleman Finn skrev:
baresi skrev:

Tror desværre han skal være med til at lukke hullet efter Enggård i Randers.

Hvad med Radosevic?

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 29. aug 2024, 14:40

raekkeettre skrev:
29. aug 2024, 14:37
Gentleman Finn skrev:
baresi skrev:

Men han er jo 8'er ikke - hvis vi får ham ind, skal vi snart sætte Videl ned som 6'er - der er jo en overflod af 8'ere / 10'ere i vores trup så.
Thom Haye vil passe bedre.. men det er nok ikke en mulighed at få ham..

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 29. aug 2024, 14:42

DarkHorse9000 skrev:
29. aug 2024, 14:39
Gentleman Finn skrev:
baresi skrev:

Tror desværre han skal være med til at lukke hullet efter Enggård i Randers.

Hvad med Radosevic?
Vi kan sagtens bruge dem begge, men imo er det vigtigst med en decideret 6´er, og en lejeaftale med Radosevic ser jeg helst. Han passer også godt til vores spillestil.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar

Indlæg af Gentleman Finn » 29. aug 2024, 14:44

raekkeettre skrev:
Gentleman Finn skrev:
baresi skrev:

Han har da spillet 6'eren i bif, som baresi nævner, en alsidig 6'er og ikke kun defensiv minded, men er dygtig og rolig nok med bolden til også at skabe noget. Tidligere spillede han 8'eren for Randers bl.a.

Er ikke så interesseret i tal, men om han passer ind i vores system, med de spillere vi har. Vi mangler en der kan skabe mere ro på midtbanen når vi får bolden, og bidrage i presset. Så må vores 2 unge talenter, Davidsen og Jimenez, dele tiden på 6'eren, det er åbenlyst at det ikke er fysisk de 2 får problemer med at hjælpe, 45 min hver hvor de kan give den maks. Hvilket vil passe bedre til deres udvikling, i første seniorsæson.

Widell får på den måde mere ro og hjælp centralt, tror det kan blive en særdeles god løsning. For vi får ikke nok ud af Widell.

Bugatti1
2. div
2. div
Favoritspiller: Siyabonga Nomvete

Indlæg af Bugatti1 » 29. aug 2024, 15:40

I forhold til Transferønsker:

Vincent Müller

K. Jørgensen, O. Diakhité, Otoa, Marc Nielsen

Jimenez, NY, Widell

M. Jørgensen, Helenius eller Iredale?, Ross.

LANGT fra optimalt vi kun har én højre back og én venstre back. En venstre back vi slet ikke bruger???
Midterforsvaret har vi Kramer, Thelander, Noel Arnason, Otoa, Diakhité og Puddel (altså hvor mange skal vi bruge ?)

Midtbanen mangler en type som Ståle, Wúrtz, Gravesen eller Tøfting, for de ellers udmærkede midtbanefolk vi har duer ikke som 6ere.

Så har vi M. Jørgensen og Adedeji (Ham er vi også stoppet med at bruge på kanten) Eneste brugbare kanter vi har.

Ja, og angrebsspillerne vi har laver 0 mål Jo jo, Ross har da lavet et enkelt i 6 kampe, mens de andre har lavet 0.

Så tror pokker der er problemer, da der er bøvl i alle kæder, og jeg er også lidt i tvivl om Müller - Men han skal vel lige bruge lidt flere kampe, så ham er jeg ikke nervøs for endnu, hvis han formår at forbedre sig?

Har virkeligt svært ved at se holdet holder sig oppe. Vi har 6 points, men vi var heldige mod både SIF og VIF, at de ikke var mere effektive. Og er Menno dygtig nok? Sidste kamp sender han 4 nye ind ved halvleg? Altså en anerkendelse af at han ikke havde sat holdet godt nok op fra start. Viborg har ind til for en kamp siden lukket 3 mål ind i hver kamp, men mod FcK får de sat en prop i, men magter Menno også dette, eller vil han satse på vi scorer 3-4-5 mål hver gang, da vores modstander scorer 3 eller 4 mål hver gang?

Brugeravatar
YentotreKaffe
2. div
2. div

Indlæg af YentotreKaffe » 29. aug 2024, 15:58

Bugatti1 skrev:
29. aug 2024, 15:40
I forhold til Transferønsker:

Vincent Müller

K. Jørgensen, O. Diakhité, Otoa, Marc Nielsen

Jimenez, NY, Widell

M. Jørgensen, Helenius eller Iredale?, Ross.

LANGT fra optimalt vi kun har én højre back og én venstre back. En venstre back vi slet ikke bruger???
Midterforsvaret har vi Kramer, Thelander, Noel Arnason, Otoa, Diakhité og Puddel (altså hvor mange skal vi bruge ?)

Midtbanen mangler en type som Ståle, Wúrtz, Gravesen eller Tøfting, for de ellers udmærkede midtbanefolk vi har duer ikke som 6ere.

Så har vi M. Jørgensen og Adedeji (Ham er vi også stoppet med at bruge på kanten) Eneste brugbare kanter vi har.

Ja, og angrebsspillerne vi har laver 0 mål Jo jo, Ross har da lavet et enkelt i 6 kampe, mens de andre har lavet 0.

Så tror pokker der er problemer, da der er bøvl i alle kæder, og jeg er også lidt i tvivl om Müller - Men han skal vel lige bruge lidt flere kampe, så ham er jeg ikke nervøs for endnu, hvis han formår at forbedre sig?

Har virkeligt svært ved at se holdet holder sig oppe. Vi har 6 points, men vi var heldige mod både SIF og VIF, at de ikke var mere effektive. Og er Menno dygtig nok? Sidste kamp sender han 4 nye ind ved halvleg? Altså en anerkendelse af at han ikke havde sat holdet godt nok op fra start. Viborg har ind til for en kamp siden lukket 3 mål ind i hver kamp, men mod FcK får de sat en prop i, men magter Menno også dette, eller vil han satse på vi scorer 3-4-5 mål hver gang, da vores modstander scorer 3 eller 4 mål hver gang?
Jeg ved ikke om jeg skal tage dig seriøst, eller om du er en troll, når du nævner spillertyper som tøfting og graversen, og hedder Bugatti. Vores problem er ikke at vi ikke har fysik centralt, Davidsen og Jimenez har masser af fysik, de skal bare have lidt hjælp og ro på bolden. Især mod bedre modstandere. Det er nyt for dem at de skal tage ansvar på bolden centralt efter Højholt smuttede. Og det er svært for dem her i starten.

Aner ikke hvad du forventer, vi har lige fået ny træner der skal spille sit system ind. Vi har fået en del nye ansigter der skal spilles ind. Den her overgangsperiode ville altid give problemer mod de bedre modstandere, I det system vi spiller, der er med højt pres, indtil det sidder bedre.

Randers burde vi nemmere kunne fange i vores pres, og det burde ligne en kamp som sif/vff kampene. Men vi mangler noget mere ro centralt, og har derfor smidt for meget væk imod de 2 noget stærkere mandskaber Bif og gf, når endelig vi fik bolden. Derfor er en type som Greve en der passer som fod i hose, han kan både bidrage i presset, og give noget ro til Davidsen og Jimenez. Det er meget ansvar og pres at ligge på deres skuldre så tidligt, I deres første sæson. Så en type som Greve vil passe rigtig godt ind.

Brugeravatar
YentotreKaffe
2. div
2. div

Indlæg af YentotreKaffe » 29. aug 2024, 16:05

Gentleman Finn skrev:
29. aug 2024, 14:44
raekkeettre skrev:
Gentleman Finn skrev:
baresi skrev:

Han har da spillet 6'eren i bif, som baresi nævner, en alsidig 6'er og ikke kun defensiv minded, men er dygtig og rolig nok med bolden til også at skabe noget. Tidligere spillede han 8'eren for Randers bl.a.

Er ikke så interesseret i tal, men om han passer ind i vores system, med de spillere vi har. Vi mangler en der kan skabe mere ro på midtbanen når vi får bolden, og bidrage i presset. Så må vores 2 unge talenter, Davidsen og Jimenez, dele tiden på 6'eren, det er åbenlyst at det ikke er fysisk de 2 får problemer med at hjælpe, 45 min hver hvor de kan give den maks. Hvilket vil passe bedre til deres udvikling, i første seniorsæson.

Widell får på den måde mere ro og hjælp centralt, tror det kan blive en særdeles god løsning. For vi får ikke nok ud af Widell.
En Greve type vil være en ønske signing, med de midler vi har. Ham og Widell vil gøre os en del farligere og give mere ro centralt hos de unge.

Besvar