Nej selvfølgelig ikke, men det er trods alt ikke totalt utopi at de komericielle indtægter kan forøges væsentligt ligesom Superliga giver flere indtægter end 1 division. Jeg er helt med på det er en knivskarp balance, men klubben har trods alt penge.Belwas skrev:Budget og likviditet er ikke det samme. Halvdelen af de midler er væk hvis årets budget realiseres, dvs klubben er fallit om 1,5 år hvis ikke budget for næste år er markant anderledes. En afskrivning på, lad os sige 10 millioner i transfer og 1,5 års løn for en "billig" profil hjælper ikke ligefrem på den situation.Jakobsen skrev: ↑30. aug 2024, 15:56Er kassen tom er det selvfølgelig de barske kendsgerninger, men når man ser på hvad man skal betale bare et par millioner for at få af nogenlunde decent spillere nu om dage virker "gratis" standpunktet håbløst medmindre det er et udtryk for de benhårde realiteter. Omvendt har AaB altså 63 millioner eller deromkring i kassen lige nu jf. seneste regnsakbsmeddelse så der er midler i klubben.
Jeg er med på, at man ikke bare kan gå ud at bruge løs da der skal stå penge nok til driften hele sæsonen, men der kommer jo også løbende indtægter fra TV og matchday. Hvordan sponsoraterne lige afregnes aner jeg ikke noget om, men de 63 millioner der er i kassen burde anyway langt overstige AaBs nuværende sportslige budget.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro