Randers - AaB, søndag den 1. September 2024

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Re: Randers - AaB, søndag den 1. September 2024

Indlæg af Funky » 1. sep 2024, 20:19

DenSataniskeHest skrev:
1. sep 2024, 20:15
Klaus skrev:
1. sep 2024, 20:07
Tjaaaaaa... ET skud indenfor rammen i en hel kamp.... Nårrr ja de andre havde også kun et, men det gik ind. Vi er helt vildt dårlige og samtlige alarmer burde bimle i vildskab... 13 hjørnespark uden at være bare i nærheden af at være farlige... Fedt vi er sluppet af med Thelander... Vi har lige præcis ingen trusler på hjørnespark længere.... For ikke længe siden var det vores styrke :@
100% enig. Nu skal jeg lige se os imod bundholdene og se hvad der kommer ind. Men det ligner kurs imod 1 div
Randers spiller i dag som et bundhold. Jeg var ikke imponeret over dem.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Raptorr
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af Raptorr » 1. sep 2024, 20:22

Hybris skrev:
1. sep 2024, 20:02
Nordic skrev:
1. sep 2024, 20:00
Træneren, der står for AaB`s dødbolde, har vist ikke gjort et særligt godt arbejde
Det er sgu svært at være dødboldstræner når sparkeren gør det ringere end Christian Eriksen i dag..
Enig, det er simpelthen eklatant ringe, at man ikke kan koncentrere sig, når der skal sparkes hjørnespark. Uanset hvad, skal man kunne holde fokus på hvad, der er en god mulighed. I hvert fald, når man får penge for at spille fodbold. Det kunne Widell overhovedet ikke i dag, og det passer mig af.

Raptorr
Allstar
Allstar

Indlæg af Raptorr » 1. sep 2024, 20:22

Raptorr skrev:
1. sep 2024, 20:22
Hybris skrev:
1. sep 2024, 20:02
Nordic skrev:
1. sep 2024, 20:00
Træneren, der står for AaB`s dødbolde, har vist ikke gjort et særligt godt arbejde
Det er sgu svært at være dødboldstræner når sparkeren gør det ringere end Christian Eriksen i dag..
Enig, det er simpelthen eklatant ringe, at man ikke kan koncentrere sig, når der skal sparkes hjørnespark. Uanset hvad, skal man kunne holde fokus på hvad, der er en god mulighed. I hvert fald, når man får penge for at spille fodbold. Det kunne Widell overhovedet ikke i dag, og det passer mig af.
Men så må man jo sætte en anden til at sparke.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 1. sep 2024, 20:24

Frygah skrev:
1. sep 2024, 20:19
Funky skrev:
1. sep 2024, 20:07
raekkeettre skrev:
1. sep 2024, 20:04
Kommentarter: AaB er komme i uføre, målene vælter ind, AaB er kommet i menneskehænder tilbage i superligaen. Siger de efter at AaB klart var banens bedste hold. Med 12 hjørnespark, 9 skud, Randers 6....altså....jeg er så træt af de fucking kommentatorer...
Igen skal man ikke stirre sig blind på stats. Vi giver Randers den kamp, de gerne vil have. Davidsens dobbelt-dumhed er kun et symptom på det. Randers kan kun ærgre sig over, at de ikke lige var skarpe på en enkelt kontra, og så var kampen totalt lukket før tid, og fodbold-nirvana, sådan som man forstår fodbold i Randers, ville have indfundet sig.

Resultatet er bedre end de to foregående kampe, dele af spillet også bedre, men jeg synes egentlig, dette alligevel var den 3. kamp i streg hvor vi ligner en oprykker, som får det svært. Det er sgu en træls følelse at gå ind i en landskampspause (gaaab) på.
Vi lignede næsten 1-til-1 holdet der rykkede ned i forrige sæson. Vi spiller fint og pænt, men har totale udfald indimellem og komplet ufarlige og uorganiserede i vores angreb eller dødbolde.

Det virker så langt fra det Van Damme skulle stå for, at jeg er komplet forvirret. Og ikke særlig optimistisk på trods af vi spiller bedre end mod BIF og AGF (måske fordi vi fik lov).
Det er også det, jeg studser mest over - at spillekonceptet begynder at flimre lidt. Men okay, efter 2 x 4-0 er det måske uundgåeligt.
Anyways, ja tak til Otoa og Diakhité i centerforsvaret. Kasper Jørgensen også med pil opad, han laver en afgørende forsvarsaktion og ligner igennem hele kampen en spiller, som tror på det.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Longtimefan
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Nr. Ib

Indlæg af Longtimefan » 1. sep 2024, 20:25

Meget lige kamp, hvor vi kunne og burde have fået point. Ingen der faldt helt igennem i dag. Ja, Davidsen med en stor fejl, men ellers var han ok.
Det største problem i dag var de elendige hjørnespark. Her skal der forbedres !!!!!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 1. sep 2024, 20:30

Longtimefan skrev:
1. sep 2024, 20:25
Meget lige kamp, hvor vi kunne og burde have fået point. Ingen der faldt helt igennem i dag. Ja, Davidsen med en stor fejl, men ellers var han ok.
Det største problem i dag var de elendige hjørnespark. Her skal der forbedres !!!!!
Største problem i dag var, at Randers kom foran, og efterfølgende helt kunne neutralisere vores spilkoncept, så vores spilleres kvaliteter ikke kunne komme til udtryk. Jeg ved ikke, om Iredale skulle forestille at være god på dødbolde, men der blev jeg så (også) skuffet. Men det er altså spilkonceptet, som er vores store problem, for der er ikke rigtigt andet, der skal redde os fra nedrykning, end at vi er i stand til at udføre det spilkoncept, som vores transferfrie "inkøb" er headhuntet til. Fejler det, så er der ikke nogen plan B. Slet ikke noget med at være bedst i klassen til set pieces.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 1. sep 2024, 20:32

En deler havde nok ikke været helt uretfærdigt. Problemet er bare, at de, vi burde dele med, har den offensive kvalitet, der gør udslaget, så det ikke bliver en deler.

Vi er uhyggeligt tandløse offensivt, så Gow må lige kridte skoene.

Der skal altså til at komme mål ud af anstrengelserne.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 1. sep 2024, 20:33

Det var på mange måder en lige kamp, med et lille overtag til os spillemæssigt, et mere retvisende resultat havde været X, men vi mangler den fornødne kvalitet i begge ender.

Jeg er lidt ærgerlig over at hære Davidsen kommentere på situationen der giver dem mål, han siger at der ikke var så meget han kunne gøre, for det var godt sparket ind, og ja det var det da, men han smider altså også bolden væk på et utilgiveligt sted, og det går ikke på Superliga niveau.

Jeg synes altså også Müller står meget langt til højre i målet, igen ikke et decideret drop men heller ingen super målmand vi har fået.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 1. sep 2024, 20:35

troelsh skrev:
1. sep 2024, 20:33
Det var på mange måder en lige kamp, med et lille overtag til os spillemæssigt, et mere retvisende resultat havde været X, men vi mangler den fornødne kvalitet i begge ender.

Jeg er lidt ærgerlig over at hære Davidsen kommentere på situationen der giver dem mål, han siger at der ikke var så meget han kunne gøre, for det var godt sparket ind, og ja det var det da, men han smider altså også bolden væk på et utilgiveligt sted, og det går ikke på Superliga niveau.

Jeg synes altså også Müller står meget langt til højre i målet, igen ikke et decideret drop men heller ingen super målmand vi har fået.
Stop nu med Davidsen. Flere spillere laver en fejlaflevering på den måde også Randers spillere. Ja lige den her giver mål, men det skete jo 10 gange i en kamp. Vi havde også frispark uden for feltet hvor vi ramte ind i muren. Den eneste man kan sige noget til er Ross der dukker sig i muren, så bolden kan flyve ind...

raekkeettre
Allstar
Allstar

Indlæg af raekkeettre » 1. sep 2024, 20:40

Funky skrev:
1. sep 2024, 20:30
Longtimefan skrev:
1. sep 2024, 20:25
Største problem i dag var, at Randers kom foran, og efterfølgende helt kunne neutralisere vores spilkoncept, så vores spilleres kvaliteter ikke kunne komme til udtryk. Jeg ved ikke, om Iredale skulle forestille at være god på dødbolde, men der blev jeg så (også) skuffet. Men det er altså spilkonceptet, som er vores store problem, for der er ikke rigtigt andet, der skal redde os fra nedrykning, end at vi er i stand til at udføre det spilkoncept, som vores transferfrie "inkøb" er headhuntet til. Fejler det, så er der ikke nogen plan B. Slet ikke noget med at være bedst i klassen til set pieces.
Alligevel er vi nærmest bedst på alle parametre. Xg er på 1.1 og Randers 0.8. Men ja, vi er jo kommet i menneskerhænder som kommentatoren siger...

AaBWanKenobi
2. div
2. div

Indlæg af AaBWanKenobi » 1. sep 2024, 20:41

Målet for sæsonen er stadig bare at holde to hold under sig. Men hvad skal man lægge i, at vi allerede nu i større og større grad er ved at afvige fra det “ultimative spilkoncept”, som vel nærmest alle nyindkøb er scoutet efter.
Kampen i dag var lige til skraldespanden, og jeg er helt uenig med MJ KD, hvis de seriøst mener, at vi spillede en fin kamp, men bare lige mangler af få puttet i kassen.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 1. sep 2024, 20:42

raekkeettre skrev:
1. sep 2024, 20:35
troelsh skrev:

Stop nu med Davidsen. Flere spillere laver en fejlaflevering på den måde også Randers spillere. Ja lige den her giver mål, men det skete jo 10 gange i en kamp. Vi havde også frispark uden for feltet hvor vi ramte ind i muren. Den eneste man kan sige noget til er Ross der dukker sig i muren, så bolden kan flyve ind...
Jeg synes nu, man med rimelighed kan sige, at Davidsens fejlaflevering var lidt i en klasse for sig. Og det er fair nok at unge folk laver fejl, så jeg dømmer ham ikke ude, jeg tror sådant set, at han har en stor fremtid i trøjen foran sig, men i dag koster han desværre.

raekkeettre
Allstar
Allstar

Indlæg af raekkeettre » 1. sep 2024, 20:48

Funky skrev:
1. sep 2024, 20:42
raekkeettre skrev:
troelsh skrev:

Jeg synes nu, man med rimelighed kan sige, at Davidsens fejlaflevering var lidt i en klasse for sig. Og det er fair nok at unge folk laver fejl, så jeg dømmer ham ikke ude, jeg tror sådant set, at han har en stor fremtid i trøjen foran sig, men i dag koster han desværre.
Det er rigtigt, men det ender med et frispark som han selv laver. Men som bestemt ikke er lig med mål 10 ud af 10 gange. Det er jo ikke fordi han spiller en fri foran mål...aka Jesper Olsen...

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 1. sep 2024, 20:49

Funky skrev:
1. sep 2024, 20:42
raekkeettre skrev:
troelsh skrev:

Enig så store fejlafleveringer sker sku ikke 10 gange i en kamp... så er det en pænt ringe kamp i hvert fald. Men ja, målet skal da ikke placeres på ham alene, men det er ham der giver dem frisparksmuligheden med først den dårlige aflevering og dernæst at begå frisparket.

Kampen bliver dog mere tabt i den anden ende hvor vi aldrig bliver farlige.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Dampbarn
Junior
Junior

Indlæg af Dampbarn » 1. sep 2024, 20:51

Skal man sige noget positivt om truppen, så er det at den nu endelig lever op til lønkroner i forhold til kvalitet.
Det er så også en del af problemet, da man nu har en trup, der på papiret er meget svagere end den der rykkede ned og underpræsterede.
Denne trup er spiller for spiller meget svagere, men skal overleve, og det er uden at være spillet sammen.
Vi har nu en trup sammensat af spillere i øst og vest, og hvor ingen kan komme i startopstillingen på en top 6 hold i superligaen.
Nedrykning kommer til at stå imellem AaB, Vejle og Lyngby og måske et andet hold, men tror det ikke, da de andre hold har mere bund i deres trup.
Lige nu ville jeg til en hver tid vælge en plat eller krone flip om overlevelse.
Det strider imod al logik, at man kan sammensætte en trup af gratis spillere fra 2. og 3. bedste række rundt omkring, og så klare sig i superligaen.
Det kan være den økonomiske nødvendighed, men stadigvæk utopi at tro det vil virke.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 1. sep 2024, 20:54

Dampbarn skrev:
1. sep 2024, 20:51
Skal man sige noget positivt om truppen, så er det at den nu endelig lever op til lønkroner i forhold til kvalitet.
Det er så også en del af problemet, da man nu har en trup, der på papiret er meget svagere end den der rykkede ned og underpræsterede.
Denne trup er spiller for spiller meget svagere, men skal overleve, og det er uden at være spillet sammen.
Vi har nu en trup sammensat af spillere i øst og vest, og hvor ingen kan komme i startopstillingen på en top 6 hold i superligaen.
Nedrykning kommer til at stå imellem AaB, Vejle og Lyngby og måske et andet hold, men tror det ikke, da de andre hold har mere bund i deres trup.
Lige nu ville jeg til en hver tid vælge en plat eller krone flip om overlevelse.
Det strider imod al logik, at man kan sammensætte en trup af gratis spillere fra 2. og 3. bedste række rundt omkring, og så klare sig i superligaen.
Det kan være den økonomiske nødvendighed, men stadigvæk utopi at tro det vil virke.
Utopi…..altså ligesom nul chance for vi overlever.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 1. sep 2024, 20:57

Dampbarn skrev:
1. sep 2024, 20:51
Logikken er vel, at man med tilpas god coaching og målrettet rekruttering kan sammensætte et hold, som får spillet sig sammen til at være mere værd end summen af dets enkeltdele. Det synes jeg også, man så tegningen til i de første 4 kampe. Efter to svære kampe mod for hård modstand spiller vi så i dag mod en væsentligt blødere modstander, og så er konceptet lidt for fraværende til, at folk bliver spillet gode.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 1. sep 2024, 21:03

Det er decideret trist at nævne det igen, men at skifte vores mest erfarne mand Højholt ud med en nyoprykket u19 spiller har virkelig kostet.

Vi skal død og pine ud og finde en central midt der kan binde holdet sammen, og det skal være en spiller med noget kvalitet.

På positiv siden synes jeg Noél spiller glimrende i dag i den time han spillede, også var det helt rigtig at bænke Kramer og rykke Otoa ind centralt, også ser vi generelt bare bedre ud i denne 4-3-3 frem får det 4-2-3-1 vi har forsøgt mod Brøndby og Agf

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 1. sep 2024, 21:07

troelsh skrev:
1. sep 2024, 21:03
Det er decideret trist at nævne det igen, men at skifte vores mest erfarne mand Højholt ud med en nyoprykket u19 spiller har virkelig kostet.

Vi skal død og pine ud og finde en central midt der kan binde holdet sammen, og det skal være en spiller med noget kvalitet.

På positiv siden synes jeg Noél spiller glimrende i dag i den time han spillede, også var det helt rigtig at bænke Kramer og rykke Otoa ind centralt, også ser vi generelt bare bedre ud i denne 4-3-3 frem får det 4-2-3-1 vi har forsøgt mod Brøndby og Agf
Enig - enig - og enig. Der er meget som hænger på den næste transfer. Og ja, så er det da også bemærkelsesværdigt, at man åbenbart også kunne være interesseret i en angriber mere...er Iredale på vej til at blive den næste Ask?

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar

Indlæg af 634 » 1. sep 2024, 21:22

Randers vinder på at kunne score på sin chance, det var AaB faktisk ikke tæt på. Om så AaB havde fået 10 hjørnespark mere tror jeg ikke det kunne give et mål. Øvelse i standard situationer i både forsvar og angreb må være det vigtigste nu. Jeg har aldrig set Højholt som den store profil, men når han så ikke er her længere, skal det også være en af de bedre spillere som overtager hans plads, og jeg synes Otoa er et logisk valg, og tilmed som en markant forstærkning på pladsen.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Besvar