Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Salle17
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Indlæg af Salle17 » 2. sep 2024, 20:39

Det er squ ærgeligt at der ikke hentes til midtbanen - det kommer til at koste point desværre med den nuværende besætning..

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 2. sep 2024, 20:41

Salle17 skrev:
2. sep 2024, 20:39
Det er squ ærgeligt at der ikke hentes til midtbanen - det kommer til at koste point desværre med den nuværende besætning..
Jeg tror 100% der kommer en - en af de nærmeste dage
Men der er da ingen tvivl om at de emner man selv har ønsket primært ikke er lykkes

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 2. sep 2024, 20:44

Forza skrev:
2. sep 2024, 19:56
Jeg er så træt af vi ikke har nogle penge. Ikke engang en minimal transfer er der råd til. Så nu ender vi med en tvivlsom transferfri signing til den allervigtigste plads.
Man kan i hvert fald sige at salget af Højholt kan vise sig dyrt sportsligt ift. de småpenge han gav.

Meget skuffende for mig at man ikke får lukket det hul.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Indlæg af Jakobsen » 2. sep 2024, 20:47

Hanga skrev:
Forza skrev:
2. sep 2024, 19:56
Jeg er så træt af vi ikke har nogle penge. Ikke engang en minimal transfer er der råd til. Så nu ender vi med en tvivlsom transferfri signing til den allervigtigste plads.
Man kan i hvert fald sige at salget af Højholt kan vise sig dyrt sportsligt ift. de småpenge han gav.

Meget skuffende for mig at man ikke får lukket det hul.
Ja, men alt kan jo være glippet. Især når det gælder om guld til få penge. På sin vis er det da positivt man ikke bare kaster sig over den første og bedste random free transfer. Det er det også selvom det er noget rigtigt lort hullet på midten ikke er lukket.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 2. sep 2024, 20:51

Forsvarer AaB med næb og klør da jeg synes de gør en helt masse rigtigt i forhold til at tænke langsigtet.
Men mener det er meget meget skidt, hvis ikke hullet efter Højholt bliver lukket hurtigst muligt! Og her mener jeg ikke til nytår.

Det er tydeligt for alle at vi mangler en klasse spiller på den position. Og det kan koste os dyrt point mæssigt ikke at lukke det hul i dag.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 2. sep 2024, 20:58

Gaarde6 skrev:
2. sep 2024, 20:51
Forsvarer AaB med næb og klør da jeg synes de gør en helt masse rigtigt i forhold til at tænke langsigtet.
Men mener det er meget meget skidt, hvis ikke hullet efter Højholt bliver lukket hurtigst muligt! Og her mener jeg ikke til nytår.

Det er tydeligt for alle at vi mangler en klasse spiller på den position. Og det kan koste os dyrt point mæssigt ikke at lukke det hul i dag.
Bedømt på Ydesens forsikringer har Gow og co. tænkt ca. det samme. Men de gode spillere skal jo dels gide AaB frem for sportsligt mere interessante klubber, dels betales. Lyder som om, det er sandet til på et af parametrene.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 2. sep 2024, 21:01

Funky skrev:
Gaarde6 skrev:
2. sep 2024, 20:51

Bedømt på Ydesens forsikringer har Gow og co. tænkt ca. det samme. Men de gode spillere skal jo dels gide AaB frem for sportsligt mere interessante klubber, dels betales. Lyder som om, det er sandet til på et af parametrene.
Ja, sikkert noget i den dur. Kan jo også være vi er blevet slået af bedre tilbud på målstregen.

RAUS RAUS SSE!

Martino1
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Winsnes

Indlæg af Martino1 » 2. sep 2024, 21:05

Til gengæld er stigningen af Andreas Bruus virkelig klasse og også over hvad jeg troede AaB kunne tiltrække pt.
Ja vi kunne godt bruge en ekstra midtbanespiller, men det skal jo også være en opgradering i forhold til vores talenter som Davidsen, Bomholt, Diagne for ellers kan vi ligeså godt gå all in og satse på de løfter sig igennem sæsonens løb. Men lad os se…

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 2. sep 2024, 21:10

Martino1 skrev:
2. sep 2024, 21:05
Til gengæld er stigningen af Andreas Bruus virkelig klasse og også over hvad jeg troede AaB kunne tiltrække pt.
Ja vi kunne godt bruge en ekstra midtbanespiller, men det skal jo også være en opgradering i forhold til vores talenter som Davidsen, Bomholt, Diagne for ellers kan vi ligeså godt gå all in og satse på de løfter sig igennem sæsonens løb. Men lad os se…
Ja, hvad kan man sige til Andreas Bruus...jamen så lad os da for h... langt om længe få den utroligt vellykkede leje-aftale, hvor vi sidder til sidst og bander og svovler over, at der ikke var en forhåndsaftale om køb med i pakken. Nu skal det være!
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 2. sep 2024, 21:11

Martino1 skrev:Til gengæld er stigningen af Andreas Bruus virkelig klasse og også over hvad jeg troede AaB kunne tiltrække pt.
Mjaeh både og. Det handler jo om niveau til dels, men det er jo lige så meget noget erfaring, hårdhed og lederskab vi mangler. Det bliver svært at undvære. Jeg kan godt frygte den her midtbane bliver for hullet.
Nu hvor man ikke får det man vil på midten kunne jeg egentlig godt se en logik i så tilgengæld at spille med tre stoppere selvom det vil være et quickfix. Omvendt har vi masser af stoppere og ser stærk ud på backs lige pludselig

RAUS RAUS SSE!

Baatnakken
1. div
1. div
Favoritspiller: Prica

Indlæg af Baatnakken » 2. sep 2024, 21:14

Man skal aldrig sige aldrig, husker tilbage på det vinter transfervindue hvor vi på trods af dårlig økonomi landede de to hylde A spillere Dickson Nwakaeme og Jones Kussi Asare 5 minutter i lukketid :aabfan: :aabfan: :aabfan:

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 2. sep 2024, 21:17

Funky skrev:
2. sep 2024, 21:10
Martino1 skrev:
2. sep 2024, 21:05
Ja, hvad kan man sige til Andreas Bruus...jamen så lad os da for h... langt om længe få den utroligt vellykkede leje-aftale, hvor vi sidder til sidst og bander og svovler over, at der ikke var en forhåndsaftale om køb med i pakken. Nu skal det være!
Nu har jeg ikke haft tiden til at læse alt, hvad der er sagt og skrevet om aftalen med Bruus. Jeg bemærkede dog denne linje i artiklen på bold.dk:
bold.dk skrev:Det er fortsat uklart, om lejeaftalen kommer til at indeholde en købsoption eller ej.
https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... reas-bruus
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 » 2. sep 2024, 21:21

Er der nogle steder, hvor man kan følge de sidste timer af vinduet? Kører rundt på job og kan ikke gå ind og opdatere de forskellige sider :thumbsdown:

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar

Indlæg af le Cid » 2. sep 2024, 21:22

Gaarde6 skrev:
2. sep 2024, 21:21
Er der nogle steder, hvor man kan følge de sidste timer af vinduet? Kører rundt på job og kan ikke gå ind og opdatere de forskellige sider :thumbsdown:
Ekstrabladet har en live-tråd - og mon ikke også den endnu større clickbait-møgbunke på BT har noget tilsvarende?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 2. sep 2024, 21:22

le Cid skrev:
Gaarde6 skrev:
Ekstrabladet har en live-tråd - og mon ikke også den endnu større clickbait-møgbunke på BT har noget tilsvarende?
Nordjyske er live fra kl. 22

RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 » 2. sep 2024, 21:24

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 2. sep 2024, 21:28

Gaarde6 skrev:
Vi har ventet i en time nu! Hvis du kommer med kolde pizzaer, så kan du godt forvente en dårlig anmeldelse.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar

Indlæg af le Cid » 2. sep 2024, 21:35

Patmand skrev:
2. sep 2024, 21:28
Gaarde6 skrev:
Vi har ventet i en time nu! Hvis du kommer med kolde pizzaer, så kan du godt forvente en dårlig anmeldelse.
Tillykke, du har vundet internettet for i dag! :D

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar

Indlæg af le Cid » 2. sep 2024, 21:38

Så blev det officielt med Bruus. Savner dog stadig en afklaring ang. frikøbsklausul!

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 2. sep 2024, 21:39

Raptorr skrev:
2. sep 2024, 09:11
Dalbjerg skrev:
2. sep 2024, 08:39
Raptorr skrev:
1. sep 2024, 14:25
Dalbjerg skrev:
1. sep 2024, 12:05
Raptorr skrev:
1. sep 2024, 11:25
Dalbjerg skrev:
1. sep 2024, 09:10

Jeg ved reelt ikke mere end dig!, men...

Logisk set tænker jeg, at det er meget naivt (i mangel af bedre ord), at tro at en spiller har ophævet en guldrandet kontrakt mod at få mellem 30-40 procent.. Silkeborg har ikke et lønniveau som kommer i nærheden af det lønniveau, som AaB kørte med for 1,5 år siden.

Prøv at sætte dig i Ts sted.. Med samme alder og dermed meget få år tilbage af karrieren..
Han har helt sikkert ikke accepteret 30-40 procent.. AaB skal være glad, hvis de har ramt 70 %, og tror det nærmere er 80 %, fordi økonomisk set er det AaB som har haft problemet.

Og ja, T vil gerne spille fodbold igen, men reelt vil de tal som du foreslår svare til, at han vil være den spiller i DK, som betaler det største "kontingent" for at spille fodbold.
Han kunne have siddet kontrakten ud, ja, men det havde så haft nogle andre omkostninger. Sikkert ikke sjovt at gå på arbejde på Hornevej to år endnu uden udsigt til spilletid og reelt ikke en del af truppen. Han kunne også være fortsat på AaB løn og være lejet ud til Silkeborg, således at klubben kunne have nedbragt deres lønomkostninger. I stedet er der nu lavet en aftale om ophævelse, hvilket også giver T. andre muligheder, fx. får han afregnet fra AaB med det samme og vil være fri til at indkassere et signon fee andre steder. Dernæst er det jo heller ikke en umulighed, at klubben kunne indkassere en fremtidig transfer for et fremtidigt salg, fx. til Cypern eller Norge. Den mulighed afskriver AaB også nu, samtidig med at han altså bliver helt fritstillet. Det skal han betale for i sådan en aftale.

På den baggrund tror jeg ikke på, at han har fået 70-80 procent af de næste to års løn med sig. Men jeg ved ikke ikke, gætter bare.
Et salg til udlandet?

Beklager, men jeg finder dine rationaler fuldstændig urealistiske..

Igen: Du konkluderer, at en 33 årig fodboldspiller villig til at betale 6-7 cifret beløb for at spille fodbold, uden udsigt til at kunne få pengene "tilbage"..
Så skal man godt nok være glad for at være backup i SIF, vel vidende at man lige om lidt er færdig som fodboldspiller. Eller sagt på en anden måde: Man skal være træt af penge.

En lejeaftale giver heller ikke mening at nævne, når det drejer sig om en spiller som klubben aldrig ønsker tilbage, og som aldrig vil kunne kaste en transfer af sig.
Det som SIF ville give i tilskud til AaB for en lejeaftale, ja det er formentlig tæt på det samme beløb, som T nu giver afkald på.
SIF er villig til at give flere penge i direkte løn til T end de vil give som tilskud til AaB, fordi det tilskud styrker en konkurrent..

Og Ts nuværende løn er minimum 2 x højere end den som tjener mest i SIF lige nu. Det var de klar meldinger, da Helenius skiftede, at han var tæt på at få 3 x gange den løn, som han var tilbudt i SIF.

Men jepjep, vi er helt klart vildt forskellige steder i forhold til, hvad vi mener er logisk.. Jeg bliver overrasket gang på gang, hvad folk tror de kan opnå i en "handel", samtidigt med at de aldrig selv ville acceptere den handel, hvis de sad på den anden side af bordet..

Men fred være med det..
Lad os se. Måske kommer oplysningerne frem senere og vi bliver klogere.
Halvårlig kontrakt til T i SIF..

Jeg vil gerne ændre mit bud til at han minimum(!) har fået 80 % af den resterende løn, og formentlig tæt på 90 %.

Tydeligt at T har siddet med alle kortene, og AaB har måtte give sig til sidst, fordi halvårlig kontrakt i SIF, ja det er ikke guldrandet i forhold til, hvad han kunne trække i AaB.

(der kan dog være nogle sejrsbonusser, som han ikke har fået noget for, men tror det er begrænset hvad AaB laver af den slags bonusser, udover for at spille eller sidde på bænken, og dem ville han ikke se ved at sidde på tribunen i små 2 år mere..)
Jeg har et andet bud. Silkeborg har spurgt til leje af T., men de har ikke villet imødekomme AaB's pris/vilkår. Thelander ville gerne til Silkeborg og har presset på, hvorfor AaB har sagt, at han selv må bidrage og foreslået en ophævelse af kontrakten. Her har T. så fået straks udbetalt en portion af sin fremtidige løn, og han er således fri til selv at hæve eventuelt signon fee og fremtidig løn i en anden klub. At han måske ikke kan opnå signon fee, er ikke AaB's hovedpine. At hans kontrakt med Silkeborg kun er på et halvt år (foreløbig), er ligeledes ikke AaB's problem. Han er jo helt fri til at tage anden ansættelse, når kontrakten med Silkeborg løber ud. Nu er vi så tilbage ved, hvad han skal have udbetalt (hvor mange måneders løn) for at få ophævet sin kontrakt, og her gætter jeg på langt mindre end 80 procent. Et sted imellem 30 og 40 procent er mit gæt. Måske slipper der snart noget ud om det (måske ikke) og vi bliver klogere.
Jeg begriber ikke, at du ikke kan forstå, at hvis T har sagt ja til de tal som du siger, så mister han over 1 mio sikre kroner..

Og det mener du, at han giver afkald på, fordi han bare så meget savner at spille fodbold..

Ja, som sagt, jeg kan slet ikke forstå, hvordan du kan finde nogen som helst logik i det du skriver..
Ville du selv sige nej til så mange penge, simpelthen fordi du ville kede dig ved at blive i dit nuværende job.

Nå, nevermind, vi kommer ikke videre..

Tak for debatten, trods alt..

Besvar