Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Indlæg af Funky » 2. sep 2024, 22:34

Nu sidder jeg og ser Nordjyske-showet. Klart bedste og mest indsigtsfulde stemme i lokalet er Risgård. Dejligt at se og høre ham igen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 2. sep 2024, 22:39

Funky skrev:
2. sep 2024, 22:25
Caballo er ifølge Claus Jensen en af de løntunge i truppen! Den er sgu ny for mig.
Han aner ikke hvad han taler om.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 2. sep 2024, 22:40

Kasper skrev:
2. sep 2024, 22:39
Funky skrev:
Caballo er ifølge Claus Jensen en af de løntunge i truppen! Den er sgu ny for mig.
Han lød meget sikker i sin sag.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
YentotreKaffe
2. div
2. div

Indlæg af YentotreKaffe » 2. sep 2024, 22:42

JacobKoustrup skrev:
2. sep 2024, 22:31
Ydesen melder at planen stadig er at hente en 6’er en af de kommende dage
Der er ofte nogle fine spillere ledige på fri transfers, I dagene efter vinduet lukker. Men om vi kan lokke dem til, er jo spændende.

Ellers er jeg stor fan af at forsøge at bruge Bomholt som cm, hvis man kan få 45 minutters hårdt pres ud af ham. Ikke fra start men som indskifter

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 2. sep 2024, 22:42

Funky skrev:
2. sep 2024, 22:40
Kasper skrev:
Funky skrev:
Det er meget muligt.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 2. sep 2024, 22:47

Funky skrev:
2. sep 2024, 22:22
Så vidt jeg har forstået er forventningen stadig, at man finder en defensiv midt, bare ikke i aften. Siger Gow nu noget andet?
Jeg læste disse udtalelser fra Gow til bold.dk som om, at man ikke regner med at hente en ny midtbanespiller. Heller ikke efter lukningen af vinduet.
- Vi har snakket med flere forskellige spillere den seneste tid, men på grund af flere forskellige grunde er det ikke blevet til noget.

- Vi må videre, og vi er tilfredse med, at vi kan spille med den trup, som vi har, siger James Gow.
Men som en anden skriver, melder Ydesen, at der arbejdes på at hente en spiller efter vinduets lukning.

https://x.com/ydesen/status/18307034533 ... jUReDvJs3g

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 2. sep 2024, 22:50

Ydesen er 100% sikker på, at man henter en 6'er en af de kommende dage.

Igen, Risgård og Ydesen er klart de mest interessante at høre på. Barsøe irriterer mig sgu, han står som vært og stiller spørgsmål, han tydeligvis selv har svaret på selv, og det er som regel noget med "det er da for dårligt af AaB at X". Simoni skal så helst bekræfte hans verdenssyn.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 2. sep 2024, 22:53

Ydesen nævnte, at man var tæt på en spiller i Fredags, som endte i Championship. Han nævnte spilleren havde masser af erfaring fra Japan og så meget spændende ud.
Mon ikke det var ham her https://www.transfermarkt.co.uk/tatsuki ... ler/683269

Ydesen nævner derudover, at AaB kan lokke med godt 100.000 kr. om måneden og, at det er småpenge i moderne fodbold.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 2. sep 2024, 22:53

Funky skrev:
2. sep 2024, 22:50
Gow må jo mene i forhold til køb. De skal jo være signet før vinduet lukker her. Fri transfers som vi gerne vil have, har ikke nødvendigvis AaB som 1. Prioritet. Så må vi se om de er ledige, dem der kan forstærke os.

Men når Ydesen udtaler sig sådan, må man formode han har snakket med Gow her til aften. Siden han skriver det så skråsikkert. Bold artiklen er jo også fra her til aften, og der lyder det lidt anderledes.

jayC
Landshold
Landshold

Indlæg af jayC » 2. sep 2024, 23:07

https://www.transfermarkt.com/samuel-fr ... ler/240408

Kunne godt se ham som et godt bud på vores midtbane problemer
AaB - nu, i morgen & altid! :)

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 2. sep 2024, 23:13

Ingen penge at betale transfers for, og lønmæssigt er man i bund-3 - ifølge Ydesen. Klart distanceret af klubber som Viborg og Randers. Er vi klar over, hvor vildt svær en mission, SSE22 er på ved at ville insistere på at sætte tæring efter næring (hvilket jeg ikke kritiserer, det er det største nybrud i ledelsen af AaB i al den tid, jeg har fulgt klubben), men altså, det er jo crazy shit at forvente noget som helst andet end desperat overlevelseskamp og permanent panik-lampe i bunden denne sæson.

Jeg forstår simpelthen ikke halvdelen af, hvad Simoni siger. Ydesen gentager, at klubben er 100% afklaret, til og med at det kan koste en tur mere i 1. division. Igen et ledelsesmæssigt nybrud.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 3. sep 2024, 00:01

jayC skrev:
2. sep 2024, 23:07

Hvorfor lige ham?

AaB-Jones
Allstar
Allstar

Indlæg af AaB-Jones » 3. sep 2024, 00:05

Funky skrev:
2. sep 2024, 22:50

Igen, Risgård og Ydesen er klart de mest interessante at høre på. Barsøe irriterer mig sgu, han står som vært og stiller spørgsmål, han tydeligvis selv har svaret på selv, og det er som regel noget med "det er da for dårligt af AaB at X". Simoni skal så helst bekræfte hans verdenssyn.
Helt enig i vurderingen af Barsøe - sådan lidt lallet og hans kampanalyser er hentet direkte fra bodegaen. Derudover er hans lyst til at latterliggøre spillere virkelig udtalt og uprofessionel - det har bl.a. Posavec og nu Diakhité og Iredale måttet lide under. I førstnævnte tilfælde måtte han krybe til korset og melde, at han nok havde været for hurtig i vurderingen - lad os håbe st han får grund til det samme ift. de to andre.

Kom så med den 6'er i de kommende dage :aabfan:

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 3. sep 2024, 00:05

Kasper skrev:
2. sep 2024, 22:42
Funky skrev:
2. sep 2024, 22:40
Kasper skrev:
Funky skrev:
Det er meget muligt.
Med den discounttrup vi har, er 65k om måneden, vel at betegne som løntungt.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

jayC
Landshold
Landshold

Indlæg af jayC » 3. sep 2024, 00:38

FIDEL skrev:
3. sep 2024, 00:01
jayC skrev:

Hvorfor lige ham?
Skandinav, god fodbold alder, spillet en del i Norge og Grækenland ..

Ville være en plug and PLAY spiller :)
AaB - nu, i morgen & altid! :)

Brugeravatar
YentotreKaffe
2. div
2. div

Indlæg af YentotreKaffe » 3. sep 2024, 01:10

Funky skrev:
2. sep 2024, 23:13
Ingen penge at betale transfers for, og lønmæssigt er man i bund-3 - ifølge Ydesen. Klart distanceret af klubber som Viborg og Randers. Er vi klar over, hvor vildt svær en mission, SSE22 er på ved at ville insistere på at sætte tæring efter næring (hvilket jeg ikke kritiserer, det er det største nybrud i ledelsen af AaB i al den tid, jeg har fulgt klubben), men altså, det er jo crazy shit at forvente noget som helst andet end desperat overlevelseskamp og permanent panik-lampe i bunden denne sæson.

Jeg forstår simpelthen ikke halvdelen af, hvad Simoni siger. Ydesen gentager, at klubben er 100% afklaret, til og med at det kan koste en tur mere i 1. division. Igen et ledelsesmæssigt nybrud.
Det er jo også typisk Ydesen, forskellen i bund 6 på budget er ret lille. Men det er klart nye tider, at vi ikke skal sætte ublu målsætninger. Hele idéen er jo så at deres scouting netværk og talentudvikling skal give os en edge, især over tid. Men det er meget her den første sæson tilbage vi skal omstille os på, og mange forandringer på kort tid. Det er en succes at komme godt igennem den her process, den her sæson.

Raptorr
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af Raptorr » 3. sep 2024, 01:28

Dalbjerg skrev:
2. sep 2024, 21:39
Raptorr skrev:
2. sep 2024, 09:11
Dalbjerg skrev:
2. sep 2024, 08:39
Raptorr skrev:
1. sep 2024, 14:25
Dalbjerg skrev:
1. sep 2024, 12:05
Raptorr skrev:
1. sep 2024, 11:25

Han kunne have siddet kontrakten ud, ja, men det havde så haft nogle andre omkostninger. Sikkert ikke sjovt at gå på arbejde på Hornevej to år endnu uden udsigt til spilletid og reelt ikke en del af truppen. Han kunne også være fortsat på AaB løn og være lejet ud til Silkeborg, således at klubben kunne have nedbragt deres lønomkostninger. I stedet er der nu lavet en aftale om ophævelse, hvilket også giver T. andre muligheder, fx. får han afregnet fra AaB med det samme og vil være fri til at indkassere et signon fee andre steder. Dernæst er det jo heller ikke en umulighed, at klubben kunne indkassere en fremtidig transfer for et fremtidigt salg, fx. til Cypern eller Norge. Den mulighed afskriver AaB også nu, samtidig med at han altså bliver helt fritstillet. Det skal han betale for i sådan en aftale.

På den baggrund tror jeg ikke på, at han har fået 70-80 procent af de næste to års løn med sig. Men jeg ved ikke ikke, gætter bare.
Et salg til udlandet?

Beklager, men jeg finder dine rationaler fuldstændig urealistiske..

Igen: Du konkluderer, at en 33 årig fodboldspiller villig til at betale 6-7 cifret beløb for at spille fodbold, uden udsigt til at kunne få pengene "tilbage"..
Så skal man godt nok være glad for at være backup i SIF, vel vidende at man lige om lidt er færdig som fodboldspiller. Eller sagt på en anden måde: Man skal være træt af penge.

En lejeaftale giver heller ikke mening at nævne, når det drejer sig om en spiller som klubben aldrig ønsker tilbage, og som aldrig vil kunne kaste en transfer af sig.
Det som SIF ville give i tilskud til AaB for en lejeaftale, ja det er formentlig tæt på det samme beløb, som T nu giver afkald på.
SIF er villig til at give flere penge i direkte løn til T end de vil give som tilskud til AaB, fordi det tilskud styrker en konkurrent..

Og Ts nuværende løn er minimum 2 x højere end den som tjener mest i SIF lige nu. Det var de klar meldinger, da Helenius skiftede, at han var tæt på at få 3 x gange den løn, som han var tilbudt i SIF.

Men jepjep, vi er helt klart vildt forskellige steder i forhold til, hvad vi mener er logisk.. Jeg bliver overrasket gang på gang, hvad folk tror de kan opnå i en "handel", samtidigt med at de aldrig selv ville acceptere den handel, hvis de sad på den anden side af bordet..

Men fred være med det..
Lad os se. Måske kommer oplysningerne frem senere og vi bliver klogere.
Halvårlig kontrakt til T i SIF..

Jeg vil gerne ændre mit bud til at han minimum(!) har fået 80 % af den resterende løn, og formentlig tæt på 90 %.

Tydeligt at T har siddet med alle kortene, og AaB har måtte give sig til sidst, fordi halvårlig kontrakt i SIF, ja det er ikke guldrandet i forhold til, hvad han kunne trække i AaB.

(der kan dog være nogle sejrsbonusser, som han ikke har fået noget for, men tror det er begrænset hvad AaB laver af den slags bonusser, udover for at spille eller sidde på bænken, og dem ville han ikke se ved at sidde på tribunen i små 2 år mere..)
Jeg har et andet bud. Silkeborg har spurgt til leje af T., men de har ikke villet imødekomme AaB's pris/vilkår. Thelander ville gerne til Silkeborg og har presset på, hvorfor AaB har sagt, at han selv må bidrage og foreslået en ophævelse af kontrakten. Her har T. så fået straks udbetalt en portion af sin fremtidige løn, og han er således fri til selv at hæve eventuelt signon fee og fremtidig løn i en anden klub. At han måske ikke kan opnå signon fee, er ikke AaB's hovedpine. At hans kontrakt med Silkeborg kun er på et halvt år (foreløbig), er ligeledes ikke AaB's problem. Han er jo helt fri til at tage anden ansættelse, når kontrakten med Silkeborg løber ud. Nu er vi så tilbage ved, hvad han skal have udbetalt (hvor mange måneders løn) for at få ophævet sin kontrakt, og her gætter jeg på langt mindre end 80 procent. Et sted imellem 30 og 40 procent er mit gæt. Måske slipper der snart noget ud om det (måske ikke) og vi bliver klogere.
Jeg begriber ikke, at du ikke kan forstå, at hvis T har sagt ja til de tal som du siger, så mister han over 1 mio sikre kroner..

Og det mener du, at han giver afkald på, fordi han bare så meget savner at spille fodbold..

Ja, som sagt, jeg kan slet ikke forstå, hvordan du kan finde nogen som helst logik i det du skriver..
Ville du selv sige nej til så mange penge, simpelthen fordi du ville kede dig ved at blive i dit nuværende job.

Nå, nevermind, vi kommer ikke videre..

Tak for debatten, trods alt..
Selv tak!

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 3. sep 2024, 06:29

Negativ siden:
- At vi ikke får henter en af 1. Prioriteterne til den 6er. Det er alt afgørende. Om der kan komme en god de kommende dage må tiden vise, men det hul skulle være clearet da højholt blev solgt.

- at vi ikke komAf med caballo og eller Kramer

Positiv:
- Bruuns - godt hentet frikøbsklausul eller ej - bare godt hentet. Passer godt ind i stilen og gør at der blir mere konkurrence på den HB
- at vi ikke solgte nogle profiler som Otoa , KJ, widell , MJ , det er så vigtigt vi beholder truppen med dem og så får bygget på nu.

MEN nu skal der trylles og der skal komme en 6er

Kempes
1. div
1. div

Indlæg af Kempes » 3. sep 2024, 06:58

jayC skrev:
3. sep 2024, 00:38
FIDEL skrev:
3. sep 2024, 00:01
jayC skrev:

Hvorfor lige ham?
Skandinav, god fodbold alder, spillet en del i Norge og Grækenland ..

Ville være en plug and PLAY spiller :)
Enig i at han nok er bedste mulighed i dag, men sidste kamp i sæsonen for hans tidligere klub var i starten af maj, hvor han fik 24 minutter på banen. Så ligefrem plug and play er han næppe.

Kræver vel 1-2 måneders træning at få en spiller i kampform efter 4 måneders ferie.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 3. sep 2024, 07:15

Må indrømme at jeg virkelig er skuffet over igår. Eftersom det de havde forberedt åbenbart faldt sammen igår, så er mine forventninger til en vilkårlig kommende 6’er på en fri transfer ikke særlig høje.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Besvar