RicoBR02 skrev: ↑3. sep 2024, 08:37
AaBager skrev: ↑3. sep 2024, 07:25
YentotreKaffe skrev: ↑3. sep 2024, 01:10
Funky skrev: ↑2. sep 2024, 23:13
Ingen penge at betale transfers for, og lønmæssigt er man i bund-3 - ifølge Ydesen. Klart distanceret af klubber som Viborg og Randers. Er vi klar over, hvor vildt svær en mission, SSE22 er på ved at ville insistere på at sætte tæring efter næring (hvilket jeg ikke kritiserer, det er det største nybrud i ledelsen af AaB i al den tid, jeg har fulgt klubben), men altså, det er jo crazy shit at forvente noget som helst andet end desperat overlevelseskamp og permanent panik-lampe i bunden denne sæson.
Jeg forstår simpelthen ikke halvdelen af, hvad Simoni siger. Ydesen gentager, at klubben er 100% afklaret, til og med at det kan koste en tur mere i 1. division. Igen et ledelsesmæssigt nybrud.
Det er jo også typisk Ydesen, forskellen i bund 6 på budget er ret lille. Men det er klart nye tider, at vi ikke skal sætte ublu målsætninger. Hele idéen er jo så at deres scouting netværk og talentudvikling skal give os en edge, især over tid. Men det er meget her den første sæson tilbage vi skal omstille os på, og mange forandringer på kort tid. Det er en succes at komme godt igennem den her process, den her sæson.
Mht til deres scoutingnetværk, kan jeg ikke se de skulle være bedre end så mange andre. Tværtimod. Der er godt nok blevet hentet noget tvivlsomt materiale ind, siden de er kommet til og flere er allerede videre. Der ligner en klassisk undervurdering af ligaen.
Men ok, dem fra i år, skal selvfølgelig have mere tid til at vise niveauet, inden den endelige dom falder.
Nu må vi se om vi føler vi har spillerne til det ultimative offensive pres, som vi blev lovet, eller det permanent er lagt på hylden, så det fremover bliver som i Randerskampen.
Uanset hvad, spændende tid vi går i møde, hvor end ikke den klogeste ekspert kan vurdere udfaldet..
Bager for faen.. Det er jo ikke folk der ikke ved noget som helst om fodbold der er kommet til klubben, det er fodboldfaglige folk der har været i gamet i mange år. Jeg kan simpelthen ikke se hvordan det skulle lykkedes dem at undervurdere ligaen. Jeg har set det nævnt mange steder, det lyder bare fuldstændig sindsygt i mine ører.
Vi er nærmere presset af at vi ingen penge har samtidig med at vi prøver at skabe en stamme på holdet krydret med nogle lovende spillere der måske kan indbringe en god sum penge. Det betyder at vi kommer til at ramme forbi engang imellem. Klubben har stor tro på kvaliteten af holdet og nogle gange på grænsen til lidt for stor. Men undervurdere ligaen, den nægter jeg at købe.
Hvis man tror, man kan klare sig i ligaen med de "indkøb" af gratis spillere, man har lavet, så har man altså undervurderet ligaen.
For ikke at ligge på grænsen af - eller under - nedrykning hvert år, kræver det simpelthen en økonomi af en vis størrelse. Og den kører man ikke med lige nu.
Så enten, så er man helt med på fra SSE22's side, at vi har 50/50 risiko for nedrykning, eller også - ja så har de undervurderet ligaen.
Personligt er jeg stået af det projekt, de har gang i, og frygter det værste. Jeg tror, vi rykker ned igen, og SSE22 som en græshoppe rykker videre til næste projekt ude i verden. Og jeg tror, mange andre vil falde fra undervejs - både på tribunen og som sponsorer - hvis ikke det sportslige bliver bedre. Hvem gider invitere en potentiel kunde med til en ny omgang 0-4 en fredag aften? De mange ubenyttede sponsorpladser vidner måske også om, dette allerede er i gang.
Det spændende er naturligvis så, om der overhovedet var et alternativ til at sælge til SSE22. Det er jeg ikke sikker på - man har i hvert fald aldrig hørt om det offentligt.