Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
AaBager
1. div
1. div
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Indlæg af AaBager » 3. sep 2024, 07:25

YentotreKaffe skrev:
3. sep 2024, 01:10
Funky skrev:
2. sep 2024, 23:13
Ingen penge at betale transfers for, og lønmæssigt er man i bund-3 - ifølge Ydesen. Klart distanceret af klubber som Viborg og Randers. Er vi klar over, hvor vildt svær en mission, SSE22 er på ved at ville insistere på at sætte tæring efter næring (hvilket jeg ikke kritiserer, det er det største nybrud i ledelsen af AaB i al den tid, jeg har fulgt klubben), men altså, det er jo crazy shit at forvente noget som helst andet end desperat overlevelseskamp og permanent panik-lampe i bunden denne sæson.

Jeg forstår simpelthen ikke halvdelen af, hvad Simoni siger. Ydesen gentager, at klubben er 100% afklaret, til og med at det kan koste en tur mere i 1. division. Igen et ledelsesmæssigt nybrud.
Det er jo også typisk Ydesen, forskellen i bund 6 på budget er ret lille. Men det er klart nye tider, at vi ikke skal sætte ublu målsætninger. Hele idéen er jo så at deres scouting netværk og talentudvikling skal give os en edge, især over tid. Men det er meget her den første sæson tilbage vi skal omstille os på, og mange forandringer på kort tid. Det er en succes at komme godt igennem den her process, den her sæson.
Mht til deres scoutingnetværk, kan jeg ikke se de skulle være bedre end så mange andre. Tværtimod. Der er godt nok blevet hentet noget tvivlsomt materiale ind, siden de er kommet til og flere er allerede videre. Der ligner en klassisk undervurdering af ligaen.

Men ok, dem fra i år, skal selvfølgelig have mere tid til at vise niveauet, inden den endelige dom falder.

Nu må vi se om vi føler vi har spillerne til det ultimative offensive pres, som vi blev lovet, eller det permanent er lagt på hylden, så det fremover bliver som i Randerskampen.

Uanset hvad, spændende tid vi går i møde, hvor end ikke den klogeste ekspert kan vurdere udfaldet..
Legaliser pyro!

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 3. sep 2024, 08:10

Ikke overraskende, så må klubben ud og skralde en midtbanemand.

Det bliver nok en midt til sidst i karrieren, som ophæver i dag eller i morgen.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 3. sep 2024, 08:15

Eksil skrev:Ikke overraskende, så må klubben ud og skralde en midtbanemand.

Sikkert sådan noget ja. Tror bestemt ikke vi skal sætte næsen op efter Thom Haye hylden med de lønninger der nævnes.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 3. sep 2024, 08:29

Jakobsen skrev:
3. sep 2024, 08:15
Eksil skrev:Ikke overraskende, så må klubben ud og skralde en midtbanemand.

Sikkert sådan noget ja. Tror bestemt ikke vi skal sætte næsen op efter Thom Haye hylden med de lønninger der nævnes.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Det lød i det mindste som om, Gow havde gang i en konkret dialog med et emne.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 3. sep 2024, 08:30

Eksil skrev:
3. sep 2024, 08:10

men hvordan er det. skal spilleren være kontraktfri inden midnat igår eller må man gerne signe en der bliver gjort kontraktfri derefter. jeg er sgu i tvivl - nogen klogere? synes der er et eller andet med at de skal være kontraktfri inden midnat for at man må hente dem, fordi vores vindue lukkede midnat, men måske jeg tager fejl

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 3. sep 2024, 08:35

baresi skrev:
3. sep 2024, 08:30
Eksil skrev:
3. sep 2024, 08:10

men hvordan er det. skal spilleren være kontraktfri inden midnat igår eller må man gerne signe en der bliver gjort kontraktfri derefter. jeg er sgu i tvivl - nogen klogere? synes der er et eller andet med at de skal være kontraktfri inden midnat for at man må hente dem, fordi vores vindue lukkede midnat, men måske jeg tager fejl
Kontrakten skal være ophævet inden midnat før vi kan signe dem, som jeg har forstået det

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 3. sep 2024, 08:37

AaBager skrev:
3. sep 2024, 07:25
YentotreKaffe skrev:
Funky skrev:
Ingen penge at betale transfers for, og lønmæssigt er man i bund-3 - ifølge Ydesen. Klart distanceret af klubber som Viborg og Randers. Er vi klar over, hvor vildt svær en mission, SSE22 er på ved at ville insistere på at sætte tæring efter næring (hvilket jeg ikke kritiserer, det er det største nybrud i ledelsen af AaB i al den tid, jeg har fulgt klubben), men altså, det er jo crazy shit at forvente noget som helst andet end desperat overlevelseskamp og permanent panik-lampe i bunden denne sæson.

Jeg forstår simpelthen ikke halvdelen af, hvad Simoni siger. Ydesen gentager, at klubben er 100% afklaret, til og med at det kan koste en tur mere i 1. division. Igen et ledelsesmæssigt nybrud.
Det er jo også typisk Ydesen, forskellen i bund 6 på budget er ret lille. Men det er klart nye tider, at vi ikke skal sætte ublu målsætninger. Hele idéen er jo så at deres scouting netværk og talentudvikling skal give os en edge, især over tid. Men det er meget her den første sæson tilbage vi skal omstille os på, og mange forandringer på kort tid. Det er en succes at komme godt igennem den her process, den her sæson.
Mht til deres scoutingnetværk, kan jeg ikke se de skulle være bedre end så mange andre. Tværtimod. Der er godt nok blevet hentet noget tvivlsomt materiale ind, siden de er kommet til og flere er allerede videre. Der ligner en klassisk undervurdering af ligaen.

Men ok, dem fra i år, skal selvfølgelig have mere tid til at vise niveauet, inden den endelige dom falder.

Nu må vi se om vi føler vi har spillerne til det ultimative offensive pres, som vi blev lovet, eller det permanent er lagt på hylden, så det fremover bliver som i Randerskampen.

Uanset hvad, spændende tid vi går i møde, hvor end ikke den klogeste ekspert kan vurdere udfaldet..
Bager for faen.. Det er jo ikke folk der ikke ved noget som helst om fodbold der er kommet til klubben, det er fodboldfaglige folk der har været i gamet i mange år. Jeg kan simpelthen ikke se hvordan det skulle lykkedes dem at undervurdere ligaen. Jeg har set det nævnt mange steder, det lyder bare fuldstændig sindssygt i mine ører.
Vi er nærmere presset af at vi ingen penge har samtidig med at vi prøver at skabe en stamme på holdet krydret med nogle lovende spillere der måske kan indbringe en god sum penge. Det betyder at vi kommer til at ramme forbi engang imellem. Klubben har stor tro på kvaliteten af holdet og nogle gange på grænsen til lidt for stor. Men undervurdere ligaen, den nægter jeg at købe.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar

Indlæg af Mephisto2 » 3. sep 2024, 08:49

RicoBR02 skrev:
3. sep 2024, 08:37
AaBager skrev:
YentotreKaffe skrev:
Funky skrev:

Bager for faen.. Det er jo ikke folk der ikke ved noget som helst om fodbold der er kommet til klubben, det er fodboldfaglige folk der har været i gamet i mange år. Jeg kan simpelthen ikke se hvordan det skulle lykkedes dem at undervurdere ligaen. Jeg har set det nævnt mange steder, det lyder bare fuldstændig sindsygt i mine ører.
Vi er nærmere presset af at vi ingen penge har samtidig med at vi prøver at skabe en stamme på holdet krydret med nogle lovende spillere der måske kan indbringe en god sum penge. Det betyder at vi kommer til at ramme forbi engang imellem. Klubben har stor tro på kvaliteten af holdet og nogle gange på grænsen til lidt for stor. Men undervurdere ligaen, den nægter jeg at købe.
Hvis man tror, man kan klare sig i ligaen med de "indkøb" af gratis spillere, man har lavet, så har man altså undervurderet ligaen.

For ikke at ligge på grænsen af - eller under - nedrykning hvert år, kræver det simpelthen en økonomi af en vis størrelse. Og den kører man ikke med lige nu.

Så enten, så er man helt med på fra SSE22's side, at vi har 50/50 risiko for nedrykning, eller også - ja så har de undervurderet ligaen.

Personligt er jeg stået af det projekt, de har gang i, og frygter det værste. Jeg tror, vi rykker ned igen, og SSE22 som en græshoppe rykker videre til næste projekt ude i verden. Og jeg tror, mange andre vil falde fra undervejs - både på tribunen og som sponsorer - hvis ikke det sportslige bliver bedre. Hvem gider invitere en potentiel kunde med til en ny omgang 0-4 en fredag aften? De mange ubenyttede sponsorpladser vidner måske også om, dette allerede er i gang.

Det spændende er naturligvis så, om der overhovedet var et alternativ til at sælge til SSE22. Det er jeg ikke sikker på - man har i hvert fald aldrig hørt om det offentligt.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 3. sep 2024, 08:51

Jeg havde en travl dag i går og fik ikke set andet end overskrifter. Har der været meldt transferaktivitet omkring Jørgensen siden at vi lejer Bruus? Jeg tænker umiddelbart at begge er spillere der må forventes at gå i startopstillingen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 3. sep 2024, 08:55

Mephisto2 skrev:
3. sep 2024, 08:49
Jeg tror, vi rykker ned igen, og SSE22 som en græshoppe rykker videre til næste projekt ude i verden.
Igen, hvor kommer det her fra? Er det bare vibes?

Hvis der var penge til at starte et nyt projekt op i eks. holland eller Østrig, hvorfor så ikke bruge nogle af de penge på at redde den oprindelige investering på 50 millioner, i stedet for bare at opgive den oprindelige investering? Tror du virkelig at de har den slags penge til rådighed, men nægter at bruge dem?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 3. sep 2024, 09:02

Hanga skrev:
3. sep 2024, 08:51
Jeg havde en travl dag i går og fik ikke set andet end overskrifter. Har der været meldt transferaktivitet omkring Jørgensen siden at vi lejer Bruus? Jeg tænker umiddelbart at begge er spillere der må forventes at gå i startopstillingen.
ikke jeg har hørt om KJ
men ved at MJ havde interesse om sig.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 3. sep 2024, 09:05

RicoBR02 skrev:
AaBager skrev:
YentotreKaffe skrev:
Funky skrev:

Bager for faen.. Det er jo ikke folk der ikke ved noget som helst om fodbold der er kommet til klubben, det er fodboldfaglige folk der har været i gamet i mange år. Jeg kan simpelthen ikke se hvordan det skulle lykkedes dem at undervurdere ligaen. Jeg har set det nævnt mange steder, det lyder bare fuldstændig sindssygt i mine ører.
Men er du seriøst tilfreds som glødende AaB-fan at SS22 laver en totalt omvæltning af vores klub, men samtidig står og siger vi ikke har penge til hvad mange af os ser som afgørende indkøb (en 6'er og en angriber der laver mål) for at blive oppe i Superligaen? Jeg er sådan set med en god del af vejen i forhold til at lave om på hvordan klubben er drevet og have et klart spilkoncept og vision om scouting af talenter som kan sælges for mange penge. Men selv klubber der kører den model i forvejen, på meget højere niveau end os, har spillere med alder og bevist kvalitet som eksempelvis Kian Hansen og Tverskov i FCN.

Jeg mener oprigtigt SS22 spiller hasard med klubbens fremtid. Hvis vi ikke har penge til at købe spillere, hvordan i alverden har vi så råd til at rykke ned, hvilket jeg kan forstå jonas og flere herinde mener at ledelsen er ok med sker? Samtidig laver vi mod Randers pludselig om i vores spilkoncept, hvilket jo så betyder at de spillertyper vi har hentet ind ikke længere matcher. Så vi giver køb på det spillemæssige koncept, men vi nægter at se i øjnene at der skal bruges penge på 1-2 kvalitetsspillere på nøglepositioner på banen.

Det kan jeg simpelthen som fan ikke undlade at kritisere, og jeg mener vitterligt ikke at SS22 kan undskylde sig med manglende penge. Det er deres opgave, den er de selv gået ind til med åbne øjne.

Måske vores ledelse skulle have lavet bare en smule mere glidende overgang til deres nye koncept fremfor at kaste alt over bord og starte komplet fra nul.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 3. sep 2024, 09:07

Vi beholdte vores unge profiler. Vigtigt og jøvt.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 3. sep 2024, 09:08

Mephisto2 skrev:
3. sep 2024, 08:49
RicoBR02 skrev:
AaBager skrev:
YentotreKaffe skrev:
Funky skrev:

Bager for faen.. Det er jo ikke folk der ikke ved noget som helst om fodbold der er kommet til klubben, det er fodboldfaglige folk der har været i gamet i mange år. Jeg kan simpelthen ikke se hvordan det skulle lykkedes dem at undervurdere ligaen. Jeg har set det nævnt mange steder, det lyder bare fuldstændig sindsygt i mine ører.
Hvis man tror, man kan klare sig i ligaen med de "indkøb" af gratis spillere, man har lavet, så har man altså undervurderet ligaen.

For ikke at ligge på grænsen af - eller under - nedrykning hvert år, kræver det simpelthen en økonomi af en vis størrelse. Og den kører man ikke med lige nu.

Så enten, så er man helt med på fra SSE22's side, at vi har 50/50 risiko for nedrykning, eller også - ja så har de undervurderet ligaen.

Personligt er jeg stået af det projekt, de har gang i, og frygter det værste. Jeg tror, vi rykker ned igen, og SSE22 som en græshoppe rykker videre til næste projekt ude i verden. Og jeg tror, mange andre vil falde fra undervejs - både på tribunen og som sponsorer - hvis ikke det sportslige bliver bedre. Hvem gider invitere en potentiel kunde med til en ny omgang 0-4 en fredag aften? De mange ubenyttede sponsorpladser vidner måske også om, dette allerede er i gang.

Det spændende er naturligvis så, om der overhovedet var et alternativ til at sælge til SSE22. Det er jeg ikke sikker på - man har i hvert fald aldrig hørt om det offentligt.
Jeg er enig med de har undervurderet ligaen. Syntes også det lignede de undervurdere 1 Div med det revl og kradt de købte ind der.

Men grunden til jeg ikke tror på dem er de har for få penge til at kunne løfte noget. Det koster penge at tjene penge. Havde de kommer for 4 år siden troede jeg nok mere på det.

Jeg tror AaB ender som en yo-yo klub.. Lidt i 1 div og lidt i superligaen...

Skal AaB blive oppe kræver det en angriber der laver mål og en midtbane spiller der kan stabilisere holdet, så skulle man nok klare sig men det har man ikke penge til..

Alt det med fokus på spilsystem, talent udvikling og købe spillere der passer til et system er vi jo mange der har snakket om har manglet siden 2014.. Men det alene er ikke nok..

Og Stephen fik jo balance i regnskabet uden at sælge ud af alt.. Men tyskerne giver vores bedste spillere væk?

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 3. sep 2024, 09:15

Frygah skrev:
3. sep 2024, 09:05

Det kan jeg simpelthen som fan ikke undlade at kritisere, og jeg mener vitterligt ikke at SS22 kan undskylde sig med manglende penge. Det er deres opgave, den er de selv gået ind til med åbne øjne.

Måske vores ledelse skulle have lavet bare en smule mere glidende overgang til deres nye koncept fremfor at kaste alt over bord og starte komplet fra nul.
Hvis ikke Bælum var gået i panik sidste vinter, så havde der også været ca. 20 millioner mere at gøre godt med. Nedrykningen kostede ca. 20 millioner mere. Det er hurtigt 40 millioner, hvilket man kan få mange spillere for.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 3. sep 2024, 09:18

Buzz Killington skrev:
3. sep 2024, 09:07
Synes det er en vigtig pointe.
Det er måske det allervigtigste ifht at få vendt den økonomiske situation.
De unge spillere skal ud at vise sig frem og så er der muligheder for at tjene på dem.
Forhåbentlig kan vi overleve med det vi har, selvom det bliver svært.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 3. sep 2024, 09:21

jonas386 skrev:
3. sep 2024, 09:15
Frygah skrev:

Hvis ikke Bælum var gået i panik sidste vinter, så havde der også været ca. 20 millioner mere at gøre godt med. Nedrykningen kostede ca. 20 millioner mere. Det er hurtigt 40 millioner, hvilket man kan få mange spillere for.
Og hvad så? Fritager hans idiotiske handler SS22 for ansvaret efterfølgende? Var det hemmelige aftaler der var indgået som SS22 ikke kendte til? Nej. De vidste det, og kendte præmissen.

Og de har så valgt at gå en helt anden vej uden at skele til om der var det mindste brugbare i det eksisterende AaB, og nu ser vi så resultatet af det. Og jeg må indrømme jeg ikke er imponeret indtil videre, men jeg skal da juble så hele byen kan høre det hvis vi finder et hold udover Vejle der er ringere end os når sæsonen er slut.

Men ud fra det vi har set indtil videre, og hvordan pilen peger lige pt., så synes jeg kritik af SS22 også er på sin plads.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 3. sep 2024, 09:22

Kasper skrev:
3. sep 2024, 09:18
Buzz Killington skrev:
De unge spillere skal ud at vise sig frem og så er der muligheder for at tjene på dem.
Der er dog stadig vinduer der er åbne så helt lukke det kan vi ikke endnu. Men ja det er vigtigt at vi har holdt på de få bærende spillere vi har.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 3. sep 2024, 09:36

Hanga skrev:
3. sep 2024, 09:22
Kasper skrev:
3. sep 2024, 09:18
Buzz Killington skrev:
Der er dog stadig vinduer der er åbne så helt lukke det kan vi ikke endnu. Men ja det er vigtigt at vi har holdt på de få bærende spillere vi har.
Av, det er alligevel flere lande end jeg regnede med.

https://bold.dk/fodbold/nyheder/her-luk ... p-5-ligaer
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 3. sep 2024, 09:41

Frygah skrev:
3. sep 2024, 09:21
jonas386 skrev:
3. sep 2024, 09:15
Frygah skrev:

Og hvad så? Fritager hans idiotiske handler SS22 for ansvaret efterfølgende? Var det hemmelige aftaler der var indgået som SS22 ikke kendte til? Nej. De vidste det, og kendte præmissen.

Og de har så valgt at gå en helt anden vej uden at skele til om der var det mindste brugbare i det eksisterende AaB, og nu ser vi så resultatet af det. Og jeg må indrømme jeg ikke er imponeret indtil videre, men jeg skal da juble så hele byen kan høre det hvis vi finder et hold udover Vejle der er ringere end os når sæsonen er slut.

Men ud fra det vi har set indtil videre, og hvordan pilen peger lige pt., så synes jeg kritik af SS22 også er på sin plads.
Det gør alt andet lige betingelserne noget værre, når bunden bliver slået ud af kassen lige inden man skal overtage foretagendet. Navnlig når panikløsningen (Thelander, Helenius og Kasper Jørgensen) viser sig ikke at bære frugt, men bare være en kæmpe sten om lønbudgettet. Jeg tænker da også at tyskerne havde satset på at overtage en klub i superligaen, og ikke en klub der starter ud med at rykke ned.. Igen, det gør tingene sværere.

Var der virkelig noget brugbart i det eksisterende AaB? Klubben har åbenlyst været syg i årevis, ledet af folk uden ide om hvor de vil hen eller hvordan, og en kasse der langsomt men sikkert er blevet drænet. Truppen har været pivskævt sammensat, toppen af hierakiet besat af vatnisser der på ingen måde havde de fornødne kvaliteter, fodboldmæssigt såvel som mentalt. Der var ikke en spillestil eller en identitet at bygge videre på, og ungdomsarbejdet har i snart flere år været noget af det ringeste i superligaen.

Vi har som sagt længe været forbi det punkt hvor der bare kunne justeres lidt, og lige manglende en enkelt spiller eller to og den rigtige træner.

Men kritik af hvad? At de ikke har flere penge at smide i klubben? Det synes jeg personligt er lidt tyndt, men okay. Vi har endelig noget der minder om strategi, retning og faktisk fodboldviden i ledelsen. Det kan jeg ikke huske vi har haft i +10 år...

Besvar