RicoBR02 skrev: ↑4. sep 2024, 08:00
DenSataniskeHest skrev: ↑4. sep 2024, 07:01
Raptorr skrev: ↑4. sep 2024, 05:24
Patmand skrev: ↑3. sep 2024, 21:12
le Cid skrev: ↑3. sep 2024, 15:18
BoT skrev: ↑3. sep 2024, 15:12
FCN og FCM har til gengæld vist, hvordan dygtighed spiser opland og fanbase til frokost.
Man skal vist ikke glemme pengestærke mænd med tålmodighed i ligningen!
Løgn, løgn og løgn!!
Bare fordi det konstant bliver gentaget herinde gang på gang, så er der
ikke blevet pumpet store beløb i FCM - og ej heller FCN.
De er begge økonomisk veldrevne forretninger. FCM’s tidligere engelske ejer stillede en kort overgang driftskapital til rådighed i form af et
lån. Et lån som FCM betalte tilbage relativt hurtigt.
De er nået til det stadie pga. ambitioner, visioner og dygtighed til at nå i mål med dem. Den er svær at sluge, jeg ved det godt!
FCN solgte for 450 mio. kr. i dette transfervindue. Ny rekord i dansk fodbold. De er i verdensklasse til talentudvikling, få de unge talenter indsluset lynhurtigt på førsteholdet og få dem skudt af.
Det her fis med at det er kommet via en masse penge udefra, det er simpelthen løgn.
Det har latterlighedens skær over sig, når det nordjyske opland igen og igen fremhæves som en stor fordel. Resten af verden vil da skide på, at AaB kan plukke talenterne i Thorup Strand. Vågn nu op!
Ja, Aalborg er marginalt større end et par af de andre jyske provinsbyer, men prøv lige at få styr på jeres selvforståelse omkring Aalborg vs. Aarhus og hovedstadsområdet.
Men igen, dygtighed og visioner kan man komme rigtigt langt med, og det har man manglet i AaB i flere årtier.
Man opnåede nogle fantastiske sportslige resultater, men formåede aldrig at kapitalisere på dem. Bygge et solidt økonomisk fundament, udvikle talenter, bare blive gode til et eller andet. Man havde tilsyndeladende ikke visionerne og de rigtige personer i klubben.
Nu får vi at se om SSE 22 kan noget unikt. Indtil videre har de bare foretaget en kæmpe udrensning og skraldet spillere rundt omkring i verden.
Pengene har de ikke, så lad os håbe de har visionerne og dygtigheden.
Ahh. Fcm var tæt på at gå konkurs da guld glippede i 2014. De var ved at gøre klar til brand udsalg på spillere.. I sidste øjeblik fandt de der ville skyde penge ind i klubben.. Senere da personen ikke fik de lovet ting og vil trække pengene ud fandt de benham..
Det passer ikke ind i pattens historier, det er som om facts preller af på ham.
Selvfølgelig er der skudt enorme summer ind i klubber som fcm. At de har været ekstremt gode til at køre en forretning er der ingen tvivl om, men de var absolut pressede på et tidspunkt. Det kræver ikke mere end et par gode salg før man kan vende skuden og vi har et par spillere der i løbet af et par år kan vise sig at indbringe gode penge.
Ha ha, nå så fik jeg tid til at gennemtrevle debatsiden her sidst på dagen. Den leverer heldigvis i form af underholdning, som så ofte før.
Fakta preller ikke af på mig. "
Selvfølgelig er der skudt enorme summer ind i klubber som fcm. Hvad er den samlede sum der er i skudt i FCM og henholdsvis AaB?
Nu er det ofte Benham tiden, hvor der fejlagtigt er blevet påstået af flere brugere på debatsiden, at han hældte en masse penge i FCM. Det gjorde han ikke! Det er fakta.
Det er den løgn som jeg forsøger at komme til livs. Benham gav FCM et mindre lån, så de kunne fortsætte driften. Så fik de som jeg husker det, efter i sin tid at have læst deres regnskaber, yderligere et lån året efter eller noget i den stil - og så har FCM kørt med overskud derfra og frem til nu. Jeg ved godt de har enkelte regnskabsår, hvor de helt bevidst har underskud fordi de afviser bud på nogle af deres spillere, fordi de kan se det er en fordel på den lange bane.
De lån de fik af Benham till driften, det var i niveauet 100 mio. samlet. Det lån betalte FCM tilbage til Benham relativt hurtigt. Der har altså overhovedet ikke været tale om, at der er blevet stillet masser af kapital af råddighed, og at man bare har kunnet spendere uden at bekymre sig om at skulle betale tilbage til långiver.
Hvis vi tager vores egen klub, AaB, så ser det sådan her ud i 2017:
Egenkapital udgør pr. 31. marts 2017 125,7 mio. kr., og beholdningen af omsættelige obligationer samt likvider udgør 100 mio. kr.
AaB har altså 100 mio. kr. i likvide midler til at investere i deres fodboldforretning i 2017. 100 mio. til at føre deres visioner ud i livet af de dygtige mennesker i AaB.
Hvad blev udfaldet? Ja, det er et retorisk spørgsmål.
AaB har utallige gange været på vej mod en konkurs, men er hver eneste gang blevet reddet af deres sugardaddies. AaB ligger tårnhøjt på listen over hvor mange penge danske fodboldklubber er blevet tilført. Senest er de blevet reddet fra konkurs af SSE 22 og de lokale nordjyske sugardaddies nok engang. De har også prøvet at få penge tilført i form af et lån, som så sidenhen er blevet konverteret til (værdiløse) aktier, så de slap for at betale det lån tilbage. De har fået i hoved og røv i AaB.
Så alt det her med at det er held, held og held i FCM, og uanede mængder af kapital, det er simpelthen løgn!
Der er en del faktaresistente brugere herinde, der har det rigtigt svært med den fortælling; at FCM faktisk har været utroligt dygtige til at placere sig HELT i toppen af dansk fodbold. Noget som AaB aldrig har lykkedes med. AaB har aldrig været en storklub, for en storklub spiller med om mesterskaber/medaljer år efter år. AaB er en pop-up topklub.
FCM derimod, de har taget skeen i den anden hånd og er ikke bange for at melde ud at de vil være de bedste i Danmark - også bedre end FCK der har så ufatteligt mange fordele sammenlignet med FCM. Og de er sgu lykkedes med det.
Det er det jeg syntes er fantastisk, for det viser jo at med dygtighed og visioner, så kan man faktisk godt slå dem i de højere vægtklasser. Det giver mig det mikroskopiske håb, at det en dag er AaB der er på toppen.