Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
DarkHorse9000
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Indlæg af DarkHorse9000 » 10. sep 2024, 22:26

Hovedet skrev:
10. sep 2024, 20:37
DarkHorse9000 skrev:
10. sep 2024, 19:56
Erasmus Montanus skrev:
10. sep 2024, 19:34
RicoBR02 skrev:
10. sep 2024, 19:27
Hanga skrev:
10. sep 2024, 19:23
Altså, det er ikke fordi jeg ikke tænker at ydesen har nogle gode kilder på hornevej, men nu har vi hørt: "99% sikker på at der kommer en midtbane inden vinduet lukker" "Der kommer en ny midt inden ugen er omme" og "jeg begynder at tvivle på mere tilgang i denne omgang"
Det tweet får mig for alvor til at tro på, at der sker noget
Det er vist ønsketænkning.
Vi har simpelthen ikke været lækre nok.

Forhåbentlig kan de kapre den rette til januar.
"Ja, vi må da håve, at det bliver bedre i morgen", som kartoffelavler Oluf Sand gerne udbrød i The Julekalender, når blot håbet om grønt snevejr var tilbage efter endnu en dags venten på Godot.

Nej, selvfølgelig er vi ikke "lækre" og da slet ikke "lækre nok". Helt ærligt, vi ville jo have skreget af grin, hvis AGF var kommet skrumlende tilbage i Superligaen på en tilsvarende måde med en lir vrimmel af randomiserede udlændingene. Kan nogen i deres vildeste febervildelser forestille sig, at OB næste år vil stille med et markant ringere hold end det, de pt. kører med i 1. division? Kunne nogen i deres vildeste febervildelser have forestillet sig på dette tidspunkt i fjor, at AaB et år senere ville stille op med sådant et hold i Superligaen?

Nej, 100 millioner havde ikke været en garanti. Ligeså er der heller ingen garanti for, at FCK ikke rykker ud med deres spillerbudget. Til gengæld er der en helt nagelfast garanti for, at AaB ikke har en fremtid i Superligaen - og slet, slet ikke i den bedste halvdel, hvilket for to år siden udgjorde minimumsforventninger til AaB - såfremt klubben ikke tilføres endda betragtelig kapital.

Alt andet er en omgang bullshit, blår i øjnene og eskapisme i stil med den, der for 10 år siden bragte AaB i alle fedtefades moder. Det er altovervejende sandsynligt, at dette hold rykker ud af Superligaen i år.

Hvad er tyskernes plan ved nedrykning? For derfra vil det kræve en langt større kapitalindsprøjtning end ved sidste nedrykning, hvis holdet igen skal rykke op; for - som først Gaarde og nu også SSE 22 må konstatere - står alle andre ikke stille eller sætter i bakgear, bare fordi AaB gør det.

Hvad er tyskernes plan i det lange løb? Vil man forsøge at hutle sig gennem fra sæson til sæson, fra måned til måned, fra kamp til kamp? For tyskernes eneste raison d´etre i denne klub er - penge. Hvad i alverden kan vi bruge en udenlandsk investor til, hvis deres formål er at undgå at investere.
Gemmer vreden til efter de har målt sig mod de erklæret konkurrenter. Indtilvidere har de slået Silkeborg og Viborg, og spillet lige op med Randers. Der er i min optik talent nok i truppen til en 7-9 plads. Klare AaB den, er truppen endnu stærkere næste år. Og der er flere salgsbare profiler i truppen.

Der skal ganske rigtigt investeringer til, før AaB igen kan blande sig i toppen af superligaen. De investeringer kræver et tillidsvækkende projekt. Der er penge i den nuværende ejerkreds bag SSE22, og lur mig om ikke der tilføres ydeligere kapital, når AaB er klar til at omsætte pengene på fornuftig vis.

Jeg ved endnu ikke om projektet er holdbart, og det gør du heller ikke.

Er du en neurotisk milliardær, så køb lortet.

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 11. sep 2024, 08:55

DarkHorse9000 skrev:
10. sep 2024, 22:26
Hovedet skrev:
10. sep 2024, 20:37
DarkHorse9000 skrev:
10. sep 2024, 19:56
Erasmus Montanus skrev:
10. sep 2024, 19:34
RicoBR02 skrev:
10. sep 2024, 19:27
Hanga skrev:
10. sep 2024, 19:23
Altså, det er ikke fordi jeg ikke tænker at ydesen har nogle gode kilder på hornevej, men nu har vi hørt: "99% sikker på at der kommer en midtbane inden vinduet lukker" "Der kommer en ny midt inden ugen er omme" og "jeg begynder at tvivle på mere tilgang i denne omgang"
Det tweet får mig for alvor til at tro på, at der sker noget
Det er vist ønsketænkning.
Vi har simpelthen ikke været lækre nok.

Forhåbentlig kan de kapre den rette til januar.
"Ja, vi må da håve, at det bliver bedre i morgen", som kartoffelavler Oluf Sand gerne udbrød i The Julekalender, når blot håbet om grønt snevejr var tilbage efter endnu en dags venten på Godot.

Nej, selvfølgelig er vi ikke "lækre" og da slet ikke "lækre nok". Helt ærligt, vi ville jo have skreget af grin, hvis AGF var kommet skrumlende tilbage i Superligaen på en tilsvarende måde med en lir vrimmel af randomiserede udlændingene. Kan nogen i deres vildeste febervildelser forestille sig, at OB næste år vil stille med et markant ringere hold end det, de pt. kører med i 1. division? Kunne nogen i deres vildeste febervildelser have forestillet sig på dette tidspunkt i fjor, at AaB et år senere ville stille op med sådant et hold i Superligaen?

Nej, 100 millioner havde ikke været en garanti. Ligeså er der heller ingen garanti for, at FCK ikke rykker ud med deres spillerbudget. Til gengæld er der en helt nagelfast garanti for, at AaB ikke har en fremtid i Superligaen - og slet, slet ikke i den bedste halvdel, hvilket for to år siden udgjorde minimumsforventninger til AaB - såfremt klubben ikke tilføres endda betragtelig kapital.

Alt andet er en omgang bullshit, blår i øjnene og eskapisme i stil med den, der for 10 år siden bragte AaB i alle fedtefades moder. Det er altovervejende sandsynligt, at dette hold rykker ud af Superligaen i år.

Hvad er tyskernes plan ved nedrykning? For derfra vil det kræve en langt større kapitalindsprøjtning end ved sidste nedrykning, hvis holdet igen skal rykke op; for - som først Gaarde og nu også SSE 22 må konstatere - står alle andre ikke stille eller sætter i bakgear, bare fordi AaB gør det.

Hvad er tyskernes plan i det lange løb? Vil man forsøge at hutle sig gennem fra sæson til sæson, fra måned til måned, fra kamp til kamp? For tyskernes eneste raison d´etre i denne klub er - penge. Hvad i alverden kan vi bruge en udenlandsk investor til, hvis deres formål er at undgå at investere.
Gemmer vreden til efter de har målt sig mod de erklæret konkurrenter. Indtilvidere har de slået Silkeborg og Viborg, og spillet lige op med Randers. Der er i min optik talent nok i truppen til en 7-9 plads. Klare AaB den, er truppen endnu stærkere næste år. Og der er flere salgsbare profiler i truppen.

Der skal ganske rigtigt investeringer til, før AaB igen kan blande sig i toppen af superligaen. De investeringer kræver et tillidsvækkende projekt. Der er penge i den nuværende ejerkreds bag SSE22, og lur mig om ikke der tilføres ydeligere kapital, når AaB er klar til at omsætte pengene på fornuftig vis.

Jeg ved endnu ikke om projektet er holdbart, og det gør du heller ikke.

Er du en neurotisk milliardær, så køb lortet.
Projektet, i dets nuværende form, er ikke holdbart.

Der skal, på sigt, mere til. Især hvis vi har ambitioner om bare lidt mere.

Jeg skrev tidligere, at jeg ikke troede, at de ville købe ny.

Det pba:

Kun ca 2.5 mdr tilbage af efteråret.
En fritstillet spiller skal vel bruge 1-1.5 måned for at ramme formen.
Begrænset udvalg.
Vi skal først nu møde direkte konkurrenter.

Jeg synes, at det er hovedløst dumt, at de ikke havde en Højholt afløser klar ellers skulle han ikke være blevet solgt.

På den anden side og qua de 4 grunde jeg har skrevet ovenover, så kan jeg egentlig godt forstå, at de vælger ikke at bruge penge nu.

Drømmescenarie - vi er pænt foran Vejle og Sønderjyske eller Lyngby til vinter. Kan sælge Projektet til en god, stabil og rutineret type, der kan se, at vi har gang i noget.

Worst case scenario - vi er under stregen og dem vi skal sælge det langsigtede projekt til, i håb om de ønsker at komme til klubben, siger pænt nej tak pga usikkerhederne omkring vores superliga status.

Spændende tid...

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 11. sep 2024, 16:28

Hvad sagde jeg??

De sidste 12-18 måneder er jeg tæt på at være den eneste der har forsvaret Malthe og omtalt ham som en styrke på vores hold.
Nu er hele klubben i krise fordi han er væk. Sikke en flok vendekåber.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 11. sep 2024, 17:03

Kasper skrev:
11. sep 2024, 16:28
Hvad sagde jeg??

De sidste 12-18 måneder er jeg tæt på at være den eneste der har forsvaret Malthe og omtalt ham som en styrke på vores hold.
Det er jo ikke, fordi Højholt er uundværlig eller en superklasse spiller, hvor vi ikke sagtens har kunnet bruge en bedre.

Det handler jo om, at han er blevet erstattet af to ungdomsspillere og ikke af en reel erstatning.
Ædruelighedens stemme

Raptorr
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af Raptorr » 11. sep 2024, 17:20

Kasper skrev:
Hvad sagde jeg??

"Hele klubben i krise" og fordi Malthe Højholt er væk? Fascinerende så forskelligt vi kan opleve tingene.

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 11. sep 2024, 17:27

Kasper skrev:
Hvad sagde jeg??

Ro på.

Hende den småkedelige kontormus bliver ikke til en 10'r, bare fordi hun er omgivet af kvindelige kranførere.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar

Indlæg af Kasper » 11. sep 2024, 17:31

Raptorr skrev:
11. sep 2024, 17:20
Kasper skrev:
Hvad sagde jeg??

"Hele klubben i krise" og fordi Malthe Højholt er væk? Fascinerende så forskelligt vi kan opleve tingene.
Det må vi da være, synes at læse herinde at vi er en stensikker nedrykker.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar

Indlæg af Kasper » 11. sep 2024, 17:34

R Rosenberg skrev:
11. sep 2024, 17:03
Kasper skrev:
Hvad sagde jeg??

Det er jo ikke, fordi Højholt er uundværlig eller en superklasse spiller, hvor vi ikke sagtens har kunnet bruge en bedre.

Det handler jo om, at han er blevet erstattet af to ungdomsspillere og ikke af en reel erstatning.
Har længe skrevet at hans betydning for fase 1 spillet vil blive svært at undvære.
Det er ligegyldigt hvem vi havde erstattet ham med, måske minus Mark Brink.

Jeg tror på begge ungdomsspillere, men klart at det tager tid at få en ny mand ind på pladsen.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar

Indlæg af Kasper » 11. sep 2024, 17:35

Dennis Nielsen skrev:
11. sep 2024, 17:27
Kasper skrev:
Hvad sagde jeg??

Ro på.

Hende den småkedelige kontormus bliver ikke til en 10'r, bare fordi hun er omgivet af kvindelige kranførere.
Humor er altid nemt at ty til, hvis diskussionen bliver lidt får svær.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 11. sep 2024, 17:47

Kasper skrev:
11. sep 2024, 17:34
R Rosenberg skrev:
Kasper skrev:
Hvad sagde jeg??

Har længe skrevet at hans betydning for fase 1 spillet vil blive svært at undvære.

Jeg tror på begge ungdomsspillere, men klart at det tager tid at få en ny mand ind på pladsen.
Helt enig ift. fase 1 spillet. Det er nemlig Malthes styrke og der hvor han gav os mest værdi. Han var god til at tilbyde sig og bevare roen selvom der kom pres på ham. Hans kvaliteter på bolden dalede jo længere han kom over midterlinjen, og selvom han så afgjort kom i vejen for mere defensivt end Jimenez eller Davidsen, så synes jeg aldrig at han var særlig dygtig til det som f.eks. Würtz var. Jeg havde meget gerne set at AaB havde hentet en stærk 6'er uanset om han var blevet solgt nu eller først til vinter, men selvfølgelig blev behovet markant større med hans afgang. Det kan man vel godt mene samtidig med at man ikke så ham som en stjernespiller.

Problemet for mig er nok mest af alt at jeg har svært ved at se hvorfor man har hentet Jimenez i stedet for en spiller med større defensive kvaliteter. Vi har 2 udmærket talenter i Davidsen og Bomholt som han minder om i type umiddelbart, og behovet for en stærkere defensiv profil er udtalt når Widell og Jason spiller 8'er/10'er rollerne.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 11. sep 2024, 18:32

Kasper skrev:
11. sep 2024, 17:35
Dennis Nielsen skrev:
Kasper skrev:
Hvad sagde jeg??

Ro på.

Du gjorde diskussionen ret svær med dit første indlæg.

Synes nu nok, der har været en del herinde, som har kunnet få øje på Malthes værdi for holdet. Også selvom han i min optik har fået flere tæsk end berettiget herinde (indimellem har jeg selv været træt af, at han virkede til at være gået i stå).

Når man nu valgte at sælge ham, skuffer det også mig, at man ikke har været sikker på en erstatning inden. Jeg ved, vi har dårlige arbejdsforhold ift. at hente spillere, men når vores strategi afhænger af at handle klogt, så skal man altså føle sig ret sikker på, man har erstatningen klar - internt eller eksternt. Indtil videre ser jeg ikke Jimenez, Davidsen eller Bomholt kunne overtage rollen med det samme.

I den nuværende situation, havde jeg hellere set os æde den manglende transfer og beholde Malthe indtil vinter. Især når han virkede til at være vågnet op under Menno.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 11. sep 2024, 19:13

Dennis Nielsen skrev:
Kasper skrev:
Hvad sagde jeg??

Ro på.

Det kommer satme an på, hvornår i løbet af julefrokosten, vi taler.

Desuden "don't judge a book by its cover" på det punkt. Har jeg hørt...
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 11. sep 2024, 19:15

Kasper skrev:
R Rosenberg skrev:
Kasper skrev:
Hvad sagde jeg??

Ja, blive svært at undvære, når erstatningerne er Davidsen og Jimenez. Ikke svært at undvære, hvis man have fået muldvarpen bare en smule frem og havde hentet en spiller. Man kan fodre svin med 6'ere, der er bedre en Højholt.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar

Indlæg af Kasper » 11. sep 2024, 20:35

Hanga skrev:
11. sep 2024, 17:47
Kasper skrev:
R Rosenberg skrev:
Kasper skrev:
Hvad sagde jeg??

Helt enig ift. fase 1 spillet. Det er nemlig Malthes styrke og der hvor han gav os mest værdi. Han var god til at tilbyde sig og bevare roen selvom der kom pres på ham. Hans kvaliteter på bolden dalede jo længere han kom over midterlinjen, og selvom han så afgjort kom i vejen for mere defensivt end Jimenez eller Davidsen, så synes jeg aldrig at han var særlig dygtig til det som f.eks. Würtz var. Jeg havde meget gerne set at AaB havde hentet en stærk 6'er uanset om han var blevet solgt nu eller først til vinter, men selvfølgelig blev behovet markant større med hans afgang. Det kan man vel godt mene samtidig med at man ikke så ham som en stjernespiller.

Problemet for mig er nok mest af alt at jeg har svært ved at se hvorfor man har hentet Jimenez i stedet for en spiller med større defensive kvaliteter. Vi har 2 udmærket talenter i Davidsen og Bomholt som han minder om i type umiddelbart, og behovet for en stærkere defensiv profil er udtalt når Widell og Jason spiller 8'er/10'er rollerne.
Hanga, du er én af de få der har også har skrevet om Malthes kvaliteter inden hans transfer til Italien.
Synes det er svært at vurdere, selvfølgelig var Würtz vidunderlig i 13/14, men der var også bedre boldspillere omkring ham end den midtbane kollega og de stoppere der var omkring Højholt.
Især Kasper Risgård var eminent. Kenneth Emil på toppen var også fantastisk.

Vi må se tiden an med Jimenez eller Davidsen, umiddelbart kan det godt blive til noget, men relationerne kan tage tid.

Bomholt kan jeg ikke få øje på skulle have et potentiale som 6'er, nærmere 8 eller måske endda 10.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar

Indlæg af Kasper » 11. sep 2024, 20:38

Sauer skrev:
11. sep 2024, 18:32
Kasper skrev:
11. sep 2024, 17:35
Dennis Nielsen skrev:
Kasper skrev:
Hvad sagde jeg??

Ro på.

Du gjorde diskussionen ret svær med dit første indlæg.

Synes nu nok, der har været en del herinde, som har kunnet få øje på Malthes værdi for holdet. Også selvom han i min optik har fået flere tæsk end berettiget herinde (indimellem har jeg selv været træt af, at han virkede til at være gået i stå).

Når man nu valgte at sælge ham, skuffer det også mig, at man ikke har været sikker på en erstatning inden. Jeg ved, vi har dårlige arbejdsforhold ift. at hente spillere, men når vores strategi afhænger af at handle klogt, så skal man altså føle sig ret sikker på, man har erstatningen klar - internt eller eksternt. Indtil videre ser jeg ikke Jimenez, Davidsen eller Bomholt kunne overtage rollen med det samme.

I den nuværende situation, havde jeg hellere set os æde den manglende transfer og beholde Malthe indtil vinter. Især når han virkede til at være vågnet op under Menno.
Jimenez er købt ind inden Malthe blev solgt, tror at man har vurderet ham og Davidsen gode nok til at erstatte ham på kort og lang sigt. Måske det ikke er rigtigt set, det er for tidligt at vurdere

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar

Indlæg af Kasper » 11. sep 2024, 20:40

R Rosenberg skrev:
11. sep 2024, 19:15
Kasper skrev:
R Rosenberg skrev:
Kasper skrev:
Hvad sagde jeg??

Ja, blive svært at undvære, når erstatningerne er Davidsen og Jimenez. Ikke svært at undvære, hvis man have fået muldvarpen bare en smule frem og havde hentet en spiller. Man kan fodre svin med 6'ere, der er bedre en Højholt.
Muldvarpen op?
Fodre svin med 6'ere bedre end Højholt?
Hvor meget har Nordsjælland givet for Mark Brink? Det er nogenlunde samme type med et lidt bedre niveau.
Proven superliga kvalitet, men ikke en superligastjerne.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 12. sep 2024, 07:58

Kasper skrev:
11. sep 2024, 20:40
R Rosenberg skrev:
Kasper skrev:
R Rosenberg skrev:
Kasper skrev:
Hvad sagde jeg??

Muldvarpen op?
Hvor meget har Nordsjælland givet for Mark Brink? Det er nogenlunde samme type med et lidt bedre niveau.
Det er ingen hemmelighed, at jeg aldrig har været synderligt imponeret af Højholt - undtagen da han lige kom ind på holdet. Jeg synes, han udviklede sig til endnu én af den slags, vi har produceret så mange af.

Og ja, jeg er ret sikker på, at man kunne have landet end bedre spiller, hvis man - i vigtighedens navn - havde valgt at slække lå princippet om ikke at betale transfer.
Ædruelighedens stemme

Bros
2. div
2. div
Favoritspiller: Jeppe Curth

Indlæg af Bros » 12. sep 2024, 10:06

det er jo tydeligt vi skal have en Midtbanespiller mere ind, men hellere vente på den rigtige end en totalt Lotto kupon ude af form.

jeg har dog tiltro til Davidsen, Bomholt og Jimmenez nok skal kunne løfte opgaven indtil da, dog skal der passes på at vi ikke kommer til at presse dem for meget fysisk her og nu, da de jo gerne skal holde mindst 12 kampe endnu i dette efterår.

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 12. sep 2024, 10:21

R Rosenberg skrev:
12. sep 2024, 07:58
Kasper skrev:
11. sep 2024, 20:40
R Rosenberg skrev:
Kasper skrev:
R Rosenberg skrev:
Kasper skrev:
Hvad sagde jeg??

Muldvarpen op?
Det er ingen hemmelighed, at jeg aldrig har været synderligt imponeret af Højholt - undtagen da han lige kom ind på holdet. Jeg synes, han udviklede sig til endnu én af den slags, vi har produceret så mange af.

Og ja, jeg er ret sikker på, at man kunne have landet end bedre spiller, hvis man - i vigtighedens navn - havde valgt at slække lå princippet om ikke at betale transfer.
Det er også bare useriøst når flere nævner Marc Brinc og Højholt i samme sætning. Som om de skulle være nogenlunde på samme niveau. Marc Brinc har været en profil for et af de bedst spillende hold i ligaen de sidste 3 år, og har spillet stærkt i europæiske kampe. Højholt rykkede som fast starter ned med AaB, og havde store problemer med overhovedet at gøre sig gældende i toppen af 1.div.
Ved ikke hvorfor folk pludselig skal til at ophøje højholt efter han skiftede. Han var en ringe spiller. Og har spillet ringe i 2-3 år. Har ikke udviklet sig.
At vi så ikke har hentet nogen erstatning og nu er nødt til at spille med en endnu ringere spiller på 6eren, gør jo ikke højholt bedre. Det gør beslutningen om at sælge ham ringere, fordi der ikke er kommet en ny ind. Men lad os nu ikke glemme hvordan manden har spillet de sidste 50 kampe for AaB. Meget ringe.

martinaalborg
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af martinaalborg » 12. sep 2024, 10:27

...
Kan jo også være man flytter Pudel op på 6'eren, det tror jeg godt kunne fungere.

Besvar