Gemmer vreden til efter de har målt sig mod de erklæret konkurrenter. Indtilvidere har de slået Silkeborg og Viborg, og spillet lige op med Randers. Der er i min optik talent nok i truppen til en 7-9 plads. Klare AaB den, er truppen endnu stærkere næste år. Og der er flere salgsbare profiler i truppen.Hovedet skrev: ↑10. sep 2024, 20:37"Ja, vi må da håve, at det bliver bedre i morgen", som kartoffelavler Oluf Sand gerne udbrød i The Julekalender, når blot håbet om grønt snevejr var tilbage efter endnu en dags venten på Godot.DarkHorse9000 skrev: ↑10. sep 2024, 19:56Det er vist ønsketænkning.Erasmus Montanus skrev: ↑10. sep 2024, 19:34Det tweet får mig for alvor til at tro på, at der sker nogetRicoBR02 skrev: ↑10. sep 2024, 19:27Altså, det er ikke fordi jeg ikke tænker at ydesen har nogle gode kilder på hornevej, men nu har vi hørt: "99% sikker på at der kommer en midtbane inden vinduet lukker" "Der kommer en ny midt inden ugen er omme" og "jeg begynder at tvivle på mere tilgang i denne omgang"
Vi har simpelthen ikke været lækre nok.
Forhåbentlig kan de kapre den rette til januar.
Nej, selvfølgelig er vi ikke "lækre" og da slet ikke "lækre nok". Helt ærligt, vi ville jo have skreget af grin, hvis AGF var kommet skrumlende tilbage i Superligaen på en tilsvarende måde med en lir vrimmel af randomiserede udlændingene. Kan nogen i deres vildeste febervildelser forestille sig, at OB næste år vil stille med et markant ringere hold end det, de pt. kører med i 1. division? Kunne nogen i deres vildeste febervildelser have forestillet sig på dette tidspunkt i fjor, at AaB et år senere ville stille op med sådant et hold i Superligaen?
Nej, 100 millioner havde ikke været en garanti. Ligeså er der heller ingen garanti for, at FCK ikke rykker ud med deres spillerbudget. Til gengæld er der en helt nagelfast garanti for, at AaB ikke har en fremtid i Superligaen - og slet, slet ikke i den bedste halvdel, hvilket for to år siden udgjorde minimumsforventninger til AaB - såfremt klubben ikke tilføres endda betragtelig kapital.
Alt andet er en omgang bullshit, blår i øjnene og eskapisme i stil med den, der for 10 år siden bragte AaB i alle fedtefades moder. Det er altovervejende sandsynligt, at dette hold rykker ud af Superligaen i år.
Hvad er tyskernes plan ved nedrykning? For derfra vil det kræve en langt større kapitalindsprøjtning end ved sidste nedrykning, hvis holdet igen skal rykke op; for - som først Gaarde og nu også SSE 22 må konstatere - står alle andre ikke stille eller sætter i bakgear, bare fordi AaB gør det.
Hvad er tyskernes plan i det lange løb? Vil man forsøge at hutle sig gennem fra sæson til sæson, fra måned til måned, fra kamp til kamp? For tyskernes eneste raison d´etre i denne klub er - penge. Hvad i alverden kan vi bruge en udenlandsk investor til, hvis deres formål er at undgå at investere.
Der skal ganske rigtigt investeringer til, før AaB igen kan blande sig i toppen af superligaen. De investeringer kræver et tillidsvækkende projekt. Der er penge i den nuværende ejerkreds bag SSE22, og lur mig om ikke der tilføres ydeligere kapital, når AaB er klar til at omsætte pengene på fornuftig vis.
Jeg ved endnu ikke om projektet er holdbart, og det gør du heller ikke.
Er du en neurotisk milliardær, så køb lortet.