jonas386 skrev: ↑19. okt 2024, 16:45
Altså selv hvis det ikke er rentabelt, kan det næppe slå bunden ud af kassen at leje et lille lokale i midtbyen, og sætte en mand eller to til at sælge trøjer, billetter, sæsonkort etc.
Alene signalværdien i at man ikke bare kan fiinde en AaB trøje i byen, er kæmpe skuffende.
Jeg tror man skulle overveje en "Palermo model" krydret med den gamle AaB Shop i Vingårdsgade, hvor man bl.a. kunne tippe så vidt jeg husker.
Nå men tilbage til Palermo så var jeg dernede for nogle år siden og der var en fanshop på byens ret ringe gågade. Den var indrettet så det var en cafe der så også var en Fanshop (primært på 1. sal).
Den ide er for mig genial fordi du skaber en grund til at der kommer kunder i butikken udover at købe en spillertrøje og en madkasse med klublogo. Det kan folk for så vidt købe på nettet og det gør de fleste nok. Lad os sige, at der var en fysisk AaB butik i Aalborg ville jeg nok max komme der en gang om året ved trøjelancering og jeg tror det ville være generelt og det bliver nok for få mennesker.
Derfor må fanshoppen være relevant af andre grunde f.eks. ved at være kombineret med en fed cafe eller lign. måske kobmineret med lidt klubmuseum eller lign.
Jeg tror måske ikke lige AaB shoppen 3.0 skulle pakkes ind i rød hvide striber og store klublogoer eller være en italiensk kaffebar, men jeg kunne godt se man lavede en rigtig fed pub og så fik lavet noget naturligt AaB. Det kunne f.eks. være dekoreret lidt ala. O'Learys kæden, men bare mere autentisk og med AaB historie, hvor der så ville være en shop afdeling der var åben om dagen. Så ville stedet jo også være levende fordi der kommer masser af gæster og man kunne tænke det videre til at ASC events, pre-match, pre-season events og sådan kunne foregå sådan et sted.
Skal man lave en shop er man nødt til at gøre det på en anden måde end et trøjeudsalg, hvor hver fan kommer en gang eller om året.