Jøsses..Hajen skrev: ↑11. sep 2024, 02:49Selvfølgelig har de da ikke deltaget i debatten (= meldt sig selv..), selvom ingen i debatten deltager med eget navn (ej heller jeg..), ligesom de, for nogles vedkommende, gemmer sig bag maskering.RufusTheDog skrev: ↑10. sep 2024, 22:52Det er nok jeres manglende kendeskab til folkene på Vest, der er forklaringen, men har i ikke registreret at ingen af dem der fyrer lys af går i dialog med jer? Tænker det skyldes den skingre tone og konstante nedladende indlæg.Buzz Killington skrev: ↑10. sep 2024, 22:30↑ Dialog overflødig.RufusTheDog skrev: ↑10. sep 2024, 20:19Ro på, jeg er sikker på der altid vil være en bænk til de gæve gutter fra Rollator-banden.Jakobsen skrev: ↑10. sep 2024, 19:56Nok nærmere noget mere latterliggørelse af de fans der synes det er egoistisk, at køre et personligt pyro-martyrium for rigtigt mange af klubbens begrænsede møbler.Buzz Killington skrev:Jeg er sikker på, at der snart kommer en god omgang selvjustits, lige rundt om hjørnet. Any minute now...
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Jakobsen har helt ret, selvom hans formulering ikke var særlig diplomatisk. Intet vil ændre sig, før segmentet afstår fra tribalisme og begynder at indse, at problemet ikke er et 'dem mod os', men snarere et 'os mod klubben" problem.
Jeg synes det er en debat, der aldrig kommer ud af stedet, men jeg er, som af de gamle gnavne på Nord med +30 års sæsonkort, træt af, at nogle føler sig hævet over såvel klubben som loven, så jeg har sendt nedenstående til AaB, uden at ha' den mindste tro på, at jeg får et brugbart svar, men måske man så burde prøve at rette mediernes fokus herpå..
Hej
I diverse nyheder kan jeg se, at AaB endnu engang skal hoste op med et betragteligt beløb (denne gang 40.000) for tilhængernes brug af ULOVLIG pyro
10. bøde alene i 2024, som vel at mærke er et år, hvor det vel ikke kan være fremmed eller hemmeligt for nogen, at kassen er gabende tom....
Som i sikkert også ved, raser debatten på Debatside.dk, hver gang der kommer en ny bøde.
På den ene side står de supportere, der mener det er hjernedødt o.lign, når det nu er ULOVLIGT.
På den anden side står de supportere, der er for pyro, og ligefrem mener, at AaB støtter op om, og værdsætter, den stemning, som brugen af pyro skaber.
Jeg kunne faktisk godt tænke mig, at AaB, ligesom FCM, der tog direkte afstand til pyro, meldte klart ud, hvad man mener omkring egne supporteres brug af pyro.
Når det nu engang, rimeligt eller ej, er ULOVLIGT, kan man jo undre sig over, hvor frit spil eks Vesttribunen har til hjemmekampene.
Jeg har set indgangene på Vest, og det er jo hamrende nemt at få pyro med ind, og et eller andet sted ved i sikkert også, hvem det er der står for det.
Man kan så ligeledes undre sig, når pyroen brændes af - vagterne gør jo INTET, udover at se på, at maskeklædte (som jo heller ikke er tilladt) supportere i fred og ro brænder pyroen, og AaB' likvider, af !
For mig, og mange andre, ser det ud til, at dele af stemningsskaberne har taget teten, når det kommer til hvem der bestemmer på stadion !
Glæder mig til at høre fra jer
Økonomitråden
Re: Økonomitråden
-
R Rosenberg
- Allstar

Det er en skidt sammenligning. AaB har brugt mindre på transfers i sommervinduet, end jeg bruger på sprut og damer på en uge.PonySlaystation skrev: ↑10. sep 2024, 21:18Jakobsen rammer da fuldstændig hovedet på sømmet her. Med mindre de pyro-glade selv betaler for de bøder som rammer AaB, så er det da egoisme på højt niveau når man gang på gang koster klubben rigtig mange penge. Bare de sidste to kampe har vel kostet mere end AaB har brugt på transfers i sommervinduet. Dét er sgu dumt.RufusTheDog skrev: ↑10. sep 2024, 20:19Ro på, jeg er sikker på der altid vil være en bænk til de gæve gutter fra Rollator-banden.Jakobsen skrev: ↑10. sep 2024, 19:56Nok nærmere noget mere latterliggørelse af de fans der synes det er egoistisk, at køre et personligt pyro-martyrium for rigtigt mange af klubbens begrænsede møbler.Buzz Killington skrev:Jeg er sikker på, at der snart kommer en god omgang selvjustits, lige rundt om hjørnet. Any minute now...
Ædruelighedens stemme
Men du er jo heller ikke fyldt 16 endnu.R Rosenberg skrev: ↑11. sep 2024, 08:21Det er en skidt sammenligning. AaB har brugt mindre på transfers i sommervinduet, end jeg bruger på sprut og damer på en uge.PonySlaystation skrev: ↑10. sep 2024, 21:18Jakobsen rammer da fuldstændig hovedet på sømmet her. Med mindre de pyro-glade selv betaler for de bøder som rammer AaB, så er det da egoisme på højt niveau når man gang på gang koster klubben rigtig mange penge. Bare de sidste to kampe har vel kostet mere end AaB har brugt på transfers i sommervinduet. Dét er sgu dumt.RufusTheDog skrev: ↑10. sep 2024, 20:19Ro på, jeg er sikker på der altid vil være en bænk til de gæve gutter fra Rollator-banden.Jakobsen skrev: ↑10. sep 2024, 19:56Nok nærmere noget mere latterliggørelse af de fans der synes det er egoistisk, at køre et personligt pyro-martyrium for rigtigt mange af klubbens begrænsede møbler.Buzz Killington skrev:Jeg er sikker på, at der snart kommer en god omgang selvjustits, lige rundt om hjørnet. Any minute now...
-
R Rosenberg
- Allstar

Det er selvfølgelig rigtigt. Så skal du bare se sprut og damer, når jeg får knallertkørekort!Martino1 skrev: ↑11. sep 2024, 08:46Men du er jo heller ikke fyldt 16 endnu.R Rosenberg skrev: ↑11. sep 2024, 08:21Det er en skidt sammenligning. AaB har brugt mindre på transfers i sommervinduet, end jeg bruger på sprut og damer på en uge.PonySlaystation skrev: ↑10. sep 2024, 21:18Jakobsen rammer da fuldstændig hovedet på sømmet her. Med mindre de pyro-glade selv betaler for de bøder som rammer AaB, så er det da egoisme på højt niveau når man gang på gang koster klubben rigtig mange penge. Bare de sidste to kampe har vel kostet mere end AaB har brugt på transfers i sommervinduet. Dét er sgu dumt.RufusTheDog skrev: ↑10. sep 2024, 20:19Ro på, jeg er sikker på der altid vil være en bænk til de gæve gutter fra Rollator-banden.Jakobsen skrev: ↑10. sep 2024, 19:56Nok nærmere noget mere latterliggørelse af de fans der synes det er egoistisk, at køre et personligt pyro-martyrium for rigtigt mange af klubbens begrænsede møbler.Buzz Killington skrev:Jeg er sikker på, at der snart kommer en god omgang selvjustits, lige rundt om hjørnet. Any minute now...
Ædruelighedens stemme
- alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
R Rosenberg skrev: ↑11. sep 2024, 09:23Det er selvfølgelig rigtigt. Så skal du bare se sprut og damer, når jeg får knallertkørekort!Martino1 skrev: ↑11. sep 2024, 08:46Men du er jo heller ikke fyldt 16 endnu.R Rosenberg skrev: ↑11. sep 2024, 08:21Det er en skidt sammenligning. AaB har brugt mindre på transfers i sommervinduet, end jeg bruger på sprut og damer på en uge.PonySlaystation skrev: ↑10. sep 2024, 21:18Jakobsen rammer da fuldstændig hovedet på sømmet her. Med mindre de pyro-glade selv betaler for de bøder som rammer AaB, så er det da egoisme på højt niveau når man gang på gang koster klubben rigtig mange penge. Bare de sidste to kampe har vel kostet mere end AaB har brugt på transfers i sommervinduet. Dét er sgu dumt.RufusTheDog skrev: ↑10. sep 2024, 20:19Ro på, jeg er sikker på der altid vil være en bænk til de gæve gutter fra Rollator-banden.
Jeg drømmer mig også tilbage til de gyldne stadion tider, hvor eksempelvis den kommende modstander Lyngby, i de tilsvarende kampe tilbage i efteråret hhv. 16 og 17, kunne tiltrække hhv. 4000 og 5200 mennesker på et stemningsforladt stadion.Hajen skrev: ↑11. sep 2024, 02:49Selvfølgelig har de da ikke deltaget i debatten (= meldt sig selv..), selvom ingen i debatten deltager med eget navn (ej heller jeg..), ligesom de, for nogles vedkommende, gemmer sig bag maskering.RufusTheDog skrev: ↑10. sep 2024, 22:52Det er nok jeres manglende kendeskab til folkene på Vest, der er forklaringen, men har i ikke registreret at ingen af dem der fyrer lys af går i dialog med jer? Tænker det skyldes den skingre tone og konstante nedladende indlæg.Buzz Killington skrev: ↑10. sep 2024, 22:30↑ Dialog overflødig.RufusTheDog skrev: ↑10. sep 2024, 20:19Ro på, jeg er sikker på der altid vil være en bænk til de gæve gutter fra Rollator-banden.Jakobsen skrev: ↑10. sep 2024, 19:56Nok nærmere noget mere latterliggørelse af de fans der synes det er egoistisk, at køre et personligt pyro-martyrium for rigtigt mange af klubbens begrænsede møbler.Buzz Killington skrev:Jeg er sikker på, at der snart kommer en god omgang selvjustits, lige rundt om hjørnet. Any minute now...
Jakobsen har helt ret, selvom hans formulering ikke var særlig diplomatisk. Intet vil ændre sig, før segmentet afstår fra tribalisme og begynder at indse, at problemet ikke er et 'dem mod os', men snarere et 'os mod klubben" problem.
Jeg synes det er en debat, der aldrig kommer ud af stedet, men jeg er, som af de gamle gnavne på Nord med +30 års sæsonkort, træt af, at nogle føler sig hævet over såvel klubben som loven, så jeg har sendt nedenstående til AaB, uden at ha' den mindste tro på, at jeg får et brugbart svar, men måske man så burde prøve at rette mediernes fokus herpå..
Hej
I diverse nyheder kan jeg se, at AaB endnu engang skal hoste op med et betragteligt beløb (denne gang 40.000) for tilhængernes brug af ULOVLIG pyro
10. bøde alene i 2024, som vel at mærke er et år, hvor det vel ikke kan være fremmed eller hemmeligt for nogen, at kassen er gabende tom....
Som i sikkert også ved, raser debatten på Debatside.dk, hver gang der kommer en ny bøde.
På den ene side står de supportere, der mener det er hjernedødt o.lign, når det nu er ULOVLIGT.
På den anden side står de supportere, der er for pyro, og ligefrem mener, at AaB støtter op om, og værdsætter, den stemning, som brugen af pyro skaber.
Jeg kunne faktisk godt tænke mig, at AaB, ligesom FCM, der tog direkte afstand til pyro, meldte klart ud, hvad man mener omkring egne supporteres brug af pyro.
Når det nu engang, rimeligt eller ej, er ULOVLIGT, kan man jo undre sig over, hvor frit spil eks Vesttribunen har til hjemmekampene.
Jeg har set indgangene på Vest, og det er jo hamrende nemt at få pyro med ind, og et eller andet sted ved i sikkert også, hvem det er der står for det.
Man kan så ligeledes undre sig, når pyroen brændes af - vagterne gør jo INTET, udover at se på, at maskeklædte (som jo heller ikke er tilladt) supportere i fred og ro brænder pyroen, og AaB' likvider, af !
For mig, og mange andre, ser det ud til, at dele af stemningsskaberne har taget teten, når det kommer til hvem der bestemmer på stadion !
Safranko, Meillinger og Casper Sloth kan fremhæves som de stjerner, vi havde råd til at købe dengang. Uden romerlys bøder.
Tider
-
RufusTheDog
- 2. div

Præcis. Det der sker på Vest for tiden, er næsten unikt i Danmark. Og blus er bare en del af pakken, på godt og på ondt.PeterS skrev: ↑12. sep 2024, 10:37Jeg drømmer mig også tilbage til de gyldne stadion tider, hvor eksempelvis den kommende modstander Lyngby, i de tilsvarende kampe tilbage i efteråret hhv. 16 og 17, kunne tiltrække hhv. 4000 og 5200 mennesker på et stemningsforladt stadion.Hajen skrev: ↑11. sep 2024, 02:49Selvfølgelig har de da ikke deltaget i debatten (= meldt sig selv..), selvom ingen i debatten deltager med eget navn (ej heller jeg..), ligesom de, for nogles vedkommende, gemmer sig bag maskering.RufusTheDog skrev: ↑10. sep 2024, 22:52Det er nok jeres manglende kendeskab til folkene på Vest, der er forklaringen, men har i ikke registreret at ingen af dem der fyrer lys af går i dialog med jer? Tænker det skyldes den skingre tone og konstante nedladende indlæg.Buzz Killington skrev: ↑10. sep 2024, 22:30↑ Dialog overflødig.RufusTheDog skrev: ↑10. sep 2024, 20:19Ro på, jeg er sikker på der altid vil være en bænk til de gæve gutter fra Rollator-banden.
Hej
Safranko, Meillinger og Casper Sloth kan fremhæves som de stjerner, vi havde råd til at købe dengang. Uden romerlys bøder.
Tider
Dem der kristiserer det ønsker reelt ikke dialog, debatsiden er bare en ventil hvor de kan komme af med deres galde. Sådan har det været de sidste 20 år.
Es ist nie zu früh für Frühburgunder und nie zu spät für Spätburgunder.
-
Anubit
- 1. div

- Favoritspiller: Chris Rolfe
- Geografisk sted: Svenstrup
Nu er det vel tilladt at være imod at det bruges?RufusTheDog skrev: ↑12. sep 2024, 13:04Præcis. Det der sker på Vest for tiden, er næsten unikt i Danmark. Og blus er bare en del af pakken, på godt og på ondt.PeterS skrev: ↑12. sep 2024, 10:37Jeg drømmer mig også tilbage til de gyldne stadion tider, hvor eksempelvis den kommende modstander Lyngby, i de tilsvarende kampe tilbage i efteråret hhv. 16 og 17, kunne tiltrække hhv. 4000 og 5200 mennesker på et stemningsforladt stadion.Hajen skrev: ↑11. sep 2024, 02:49Selvfølgelig har de da ikke deltaget i debatten (= meldt sig selv..), selvom ingen i debatten deltager med eget navn (ej heller jeg..), ligesom de, for nogles vedkommende, gemmer sig bag maskering.RufusTheDog skrev: ↑10. sep 2024, 22:52Det er nok jeres manglende kendeskab til folkene på Vest, der er forklaringen, men har i ikke registreret at ingen af dem der fyrer lys af går i dialog med jer? Tænker det skyldes den skingre tone og konstante nedladende indlæg.Buzz Killington skrev: ↑10. sep 2024, 22:30↑ Dialog overflødig.RufusTheDog skrev: ↑10. sep 2024, 20:19
Ro på, jeg er sikker på der altid vil være en bænk til de gæve gutter fra Rollator-banden.
Hej
Tider
Dem der kristiserer det ønsker reelt ikke dialog, debatsiden er bare en ventil hvor de kan komme af med deres galde. Sådan har det været de sidste 20 år.
Stemningen er lige pt. helt fantastisk - hvilket kun er mere imponerende vores enorme deroute in mente. Det drengene på vest har præsteret er beundringsværdigt, og noget som klub og fanscenen skal være stolte og taknemmelige over.
Jeg synes pyro ser fantastisk ud når brugt i forbindelse med en tifo eller lignende. Når det er sagt, er det en kæmpe skam, at en (umiddelbart?) stor andel af klubbens skrantende økonomi skal bruges på at betale bøder grundet dets brug.
Bør det være lovligt? Det tror jeg de fleste mener, under de rette forhold. Men den nuværende situation er bare problematisk, når vi forholdsvist hyppigt skal have tegnebogen frem for at betale disse beløb, der kunne have en betydning for forlængelser/transfers.
Livet som AaB-fan er ikke hvad det har været, men lever det i medgang og modgang!
Deler man min holdning til pyro - det er fedt, men jeg er 100 % imod det, så længe det koster AaB på bundlinjen - har jeg svært ved at se hvad der er at gå i dialog om. I min verden er det sort/hvidt. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skulle gå i dialog omkring, da alle argumenter for at fortsætte med pyro vil prelle 100% af, da alt dialog fra en modpart vil være argumenter for hvorfor man vil fortsætte med at anvende pyro og påføre AaB omkostninger.RufusTheDog skrev: ↑12. sep 2024, 13:04Præcis. Det der sker på Vest for tiden, er næsten unikt i Danmark. Og blus er bare en del af pakken, på godt og på ondt.
Hvis man er stor nok til at bryde loven, er man også stor nok til at tage konsekvensen. Hvor mange mon ville køre hurtigere på vejene, hvis andre betalte bøden?
Man er velkommen til at gå i dialog med relevante parter omkring at få pyro lovliggjort, men det er ikke noget jeg gider at gå i dialog omkring, da jeg ikke har nogen indflydelse på om det kan lovliggøres og ej heller vil bruge tid på at kæmpe for at få det lovliggjort. Skulle det blive lovliggjort, har jeg ingen problemer med at det benyttes.
- Spanky
- Allstar

- Favoritspiller: Risgård og Mini
- Geografisk sted: Vodskov
Ny nedjustering offentliggjort i dag.
Tidligere: Fra -25 mio. til -35 mio.
Nu: Fra -43 mio. til -47 mio.
Egenkapital pr. 30/6-24: 77,2 mio.
Kommentar fra ledelsen: Nedjusteringen kan primært henføres til justeringer foretaget i Superligatruppent samt manglende transferindtægter, hvor der i indeværende transfervindue er truffet et strategisk valg om ikke at forfølge respektive transfermuligheder, således truppens kvalitet opretholdes.
Kommentar fra ledelsen: Nedjusteringen kan primært henføres til justeringer foretaget i Superligatruppent samt manglende transferindtægter, hvor der i indeværende transfervindue er truffet et strategisk valg om ikke at forfølge respektive transfermuligheder, således truppens kvalitet opretholdes.
Jeg kan simpelthen ikke se, hvordan vi nogensinde kan blive en rentabel forretning?Spanky skrev: ↑16. sep 2024, 10:27Ny nedjustering offentliggjort i dag.
Hvor er det vi halter som vildt i forhold til konkurrenterne?
-
Alpa Chino
- Superliga

Vores kamptråde og transfertråde er fuld af kommentarer om at vores nye spillere ikke har superliga-kvalitet, vores ledelse er inkompetent og vi burde investere millioner af kroner på nye spillere.
Nu har i svaret på hvorfor vores ledelse satser på unge transferfrie spillere.
-43 mio. til -47 mio.
Nu har i svaret på hvorfor vores ledelse satser på unge transferfrie spillere.
-43 mio. til -47 mio.
Når de andre kan så kan vi også.Gaarde6 skrev: ↑16. sep 2024, 11:00Jeg kan simpelthen ikke se, hvordan vi nogensinde kan blive en rentabel forretning?Spanky skrev: ↑16. sep 2024, 10:27Ny nedjustering offentliggjort i dag.
Jeg tror, at det handler meget om gearing et eller andet sted. Man har gearet op for huftigt før nedrykningen. Jeg kan huske, at der allerede i 21 eller 22 var en artikel fremme, at AaB brugte en meget større del af omsætningen på løn end man anbefaler og så faldt omsætningen med nedrykningen.
Derfor har vi haft en pukel på nogle lønninger der for nogle af IAOs og Bælums skodkøb har været for store. Den pukkel har man været meget ihærdige med at afvikle og det må være udgangspunktet at skabe en forretning i balance.
Derudover må der jo laves en plan for at sælge. Jeg tror vi kommer til at æde et par salg der er for "billige" fordi man gerne vil have AaB spillere ud at blive gode cases andre steder så spillerne kan se, at det kan svare sig at komme til AaB og, at klubberne kan se der er kvalitet at hente.
Det er desværre nok ikke vores transfers af floppede profiler til Silkeborg, som beviser os som sælgende klub.
Derudover skal man have meget bedre fat i det komericielle og det bør jo være muligt i en by af Aalborg størrelse og med en region bag os. Her tænker jeg egentlig der stadig må være et potentiale i Nordjylland, men at vi også har en stor nok attention og fanbase til, at vi kan få "nationale" brands med. Det er vel derfor, at AL er her.
Derudover håber jeg virkelig ledelsen er så skarpe, som det lyder til mht. strategi, spillestil, transfers osv. I takt med, at klubben og projektet kommer i bedre forfatning kunne jeg godt se for mig, at man kan lokke nye investorer med ind. Det vil dog ligge et par år ude, men kan man det og har en god plan for at investere pengene så kan det være en løftestang. Noget kan selvfølgelig investeres i bedre spillere, men jeg vil hellere have man i lige så høj grad fortsætter med at investrere i at være en god forretning som er det man allerede gør med at opgradere akademiet osv.
RAUS RAUS SSE!
Ikke så overraskende når spillersalg udeblev (blev valgt fra). Men det er godt nok nogle skræmmende tal vi leverer, et halvt år i 1 div. eller ej.Spanky skrev: ↑16. sep 2024, 10:27Ny nedjustering offentliggjort i dag.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
redning af økonomi gjort simpelt.
Strategien er lagt.
Der skal spilles med unge spillere suppleret af lidt erfaring. De unge skal performe og sælges bedre end hvad AaB tidligere har præsteret
Der skal sælges for en 30 mio. regnskabsår (sidst jeg hørte efter)
Her halter vi men er logisk pga spiludviklingen - dog er der spillere på vej der kan koste lidt penge.
KJ, MJ, Widell, arnorsson, otoa..
Spillerlønninger:
skal skæres markant ned og dermed samlet budget markant ned. Desuden skal der være en meget bedre fordeling af omkostningskr. til løn ift. butikkens samlede drift. Vi har mere eller ikke haft en rentabel butik i mange år set i lyset af hvor mange omkostninger spillerlønninger dækker over ift. omsætning uden spillersalg
her er man virkelig godt på vej, og budgettet er allerede skåret markant ned men stadig ikke nok. kræver yderligere oprydning. Kramer og thelander fylder stadig for meget i lønposen f.eks. og det gør helenius naturligvis også, men der er til at se en ende på den del.
Sponsorvækst:
der skal vækstes hos nuværende sponsorer samt nye sponsorer og derfor er sponsoraterne også mere flydende og individuelle end tidligere.
der er ret stor positiv aktivitet derude på nye sponsorer og større sponsorater.
Tilskuere/fans:
øget tilskuermængde og mersalg til alle fans er helt sikkert en strategi. OG med sæsonkort og gnm. snitlig antal tilskuere så er mulighederne der klar.
Der går vel 160-180.000 igennem tælleapperaterne pr. sæson, så det skal man naturligvis kapitalisere af.
MEN det er da klart at det ikke er gode nyheder, og derfor forstår man godt at der måske er en vis passivitet på spillermarkedet og at man godt ved det ikke er stjerner man henter.
Vi må nok bare vænne os til vi ikke lige er top 6 materiale, og at det her virkelig tager tid.
OPrydningen er nødvendigt, og så er missionen at man ikke rykker ned.
Strategien er lagt.
Der skal spilles med unge spillere suppleret af lidt erfaring. De unge skal performe og sælges bedre end hvad AaB tidligere har præsteret
Der skal sælges for en 30 mio. regnskabsår (sidst jeg hørte efter)
Her halter vi men er logisk pga spiludviklingen - dog er der spillere på vej der kan koste lidt penge.
KJ, MJ, Widell, arnorsson, otoa..
Spillerlønninger:
skal skæres markant ned og dermed samlet budget markant ned. Desuden skal der være en meget bedre fordeling af omkostningskr. til løn ift. butikkens samlede drift. Vi har mere eller ikke haft en rentabel butik i mange år set i lyset af hvor mange omkostninger spillerlønninger dækker over ift. omsætning uden spillersalg
her er man virkelig godt på vej, og budgettet er allerede skåret markant ned men stadig ikke nok. kræver yderligere oprydning. Kramer og thelander fylder stadig for meget i lønposen f.eks. og det gør helenius naturligvis også, men der er til at se en ende på den del.
Sponsorvækst:
der skal vækstes hos nuværende sponsorer samt nye sponsorer og derfor er sponsoraterne også mere flydende og individuelle end tidligere.
der er ret stor positiv aktivitet derude på nye sponsorer og større sponsorater.
Tilskuere/fans:
øget tilskuermængde og mersalg til alle fans er helt sikkert en strategi. OG med sæsonkort og gnm. snitlig antal tilskuere så er mulighederne der klar.
Der går vel 160-180.000 igennem tælleapperaterne pr. sæson, så det skal man naturligvis kapitalisere af.
MEN det er da klart at det ikke er gode nyheder, og derfor forstår man godt at der måske er en vis passivitet på spillermarkedet og at man godt ved det ikke er stjerner man henter.
Vi må nok bare vænne os til vi ikke lige er top 6 materiale, og at det her virkelig tager tid.
OPrydningen er nødvendigt, og så er missionen at man ikke rykker ned.
Bælum og Co blev slagtet, for at have ambitioner om at sælge for 30 mio, men det var nok heller ikke realistisk, når vi dengang end ikke formåede at sælge vores bedste spillere. Ser man på de beløb der sælges for af ikke-FC-klubberne, synes jeg 30 mio er meget, men vi har da nogen unge på vej, som måske kan udvikle sig til gode salg.
Kan vi ikke sende en praktikant til Århus og lære, hvordan man øger sine partnerindtægter? Det var åbenbart ikke nok at hente en kernemedarbejder dernede. Håber virkelig det er et område der prioriteres, så år uden salg ikke nødvendigvis koster et - 30 mio resultat.
Kan vi ikke sende en praktikant til Århus og lære, hvordan man øger sine partnerindtægter? Det var åbenbart ikke nok at hente en kernemedarbejder dernede. Håber virkelig det er et område der prioriteres, så år uden salg ikke nødvendigvis koster et - 30 mio resultat.
Legaliser pyro!
-
R Rosenberg
- Allstar

Man kunne overveje den strategi, der hedder at øge indtjening. Man kan ikke spare sig til succes i fodbold.Gaarde6 skrev: ↑16. sep 2024, 11:00Jeg kan simpelthen ikke se, hvordan vi nogensinde kan blive en rentabel forretning?Spanky skrev: ↑16. sep 2024, 10:27Ny nedjustering offentliggjort i dag.
Ædruelighedens stemme
Det er sandt nok, men derfor er det stadig nødvendigt at skære ned på den korte bane.R Rosenberg skrev: ↑16. sep 2024, 12:47Man kunne overveje den strategi, der hedder at øge indtjening. Man kan ikke spare sig til succes i fodbold.Gaarde6 skrev: ↑16. sep 2024, 11:00Jeg kan simpelthen ikke se, hvordan vi nogensinde kan blive en rentabel forretning?Spanky skrev: ↑16. sep 2024, 10:27Ny nedjustering offentliggjort i dag.
Hvad nytter det, hvis alle vores øgede indtægter bare går til at lukke huller?
Det er jo bedre, at vi kan bruge dem fremadretet på at udvikle i den rigtige retning fremfor at blive ved mat betale af på fortidens fejl.
Nu ender vi forhåbentlig med noget bæredygtigt der løber rundt og så kan man for begynde at udvikle for de øgede indtægter der skal komme.
RAUS RAUS SSE!