FCK - AaB, Superligaen, 9. runde - 23.09.24
Re: FCK - AaB, Superligaen, 9. runde - 23.09.24
Første halvleg overlevet. Startede fornuftkgt men det blev sværere og sværere for os som halvlegen skred frem. Godt nok ikke meget vi får spillet bolden.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Jeg håber nu godt vi kommer ud og viser noget helt andet i 2 halvleg, måske forsøger og tage lidt mere fat i spillet vi smider bolden væk hver gang vi får fat i den... måske man kunne tirre ham højre backen til et gult mere..
Lige det der burde altså også være helenius spidskompetence men nej der har ikke fungeret for ham.Dennis Nielsen skrev: ↑23. sep 2024, 19:50Hvis vi fastholder denne opstilling og står så lavt, så kunne jeg godt tænke mig Helenius ud og enten Jasson eller Widell på den plads. Helst Widell. Han ville kunne holde i bolden og har teknik + overblik til at sende Jørgensen afsted
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Nordjyske skrev vidst han var skadet.Sauer skrev: ↑23. sep 2024, 19:51Er det meldt ud, at han er skadet? Undrer mig, hvis han ikke kan nå med i truppen på et ydermandet i skadestider.jonas386 skrev: ↑23. sep 2024, 19:50Min fejl. Er først kommet til kampen midt i halvlegen.Sauer skrev: ↑23. sep 2024, 19:49Men Caballo er vel ikke engang på bænken? Kunne ikke se ham i det, AaB lagde op.jonas386 skrev: ↑23. sep 2024, 19:47At Davidsen er overmachtet er ikke så overraskende, det er prominente navne han er over for, og der er ikke meget defensiv hjælp at hente på midten. Jeg vil gerne have Jimenez derop, og enten Bruus eller Caballo på backen. Spanieren giver os noget kvalitet på dødbolde, der måske kan kaste en heldig scoring af sig.
Og så er vi noget bedre med i dag, end i de to mareridtskampe mod BIF og GF. Næstbedste hold, men vi bliver ikke kørt over.
-
Dennis Nielsen
- Allstar

Helenius er færdig som spiller på dette niveau.Maglau skrev: ↑23. sep 2024, 19:52Lige det der burde altså også være helenius spidskompetence men nej der har ikke fungeret for ham.Dennis Nielsen skrev: ↑23. sep 2024, 19:50Hvis vi fastholder denne opstilling og står så lavt, så kunne jeg godt tænke mig Helenius ud og enten Jasson eller Widell på den plads. Helst Widell. Han ville kunne holde i bolden og har teknik + overblik til at sende Jørgensen afsted
Han har mistet lidt hurtighed og virker stiv i sine bevægelser. Og når det sker, skal der være noget fysisk styrke, hvis han skal have en sådan rolle. Der har han desværre ikke.
Widell vil kunne vende med en modspiller i ryggen. Nok den eneste vi har, der kan det imod så god en modstander. Brug ham til det og så håb på at Jørgensen rammer en løbeduel på bedste vis.
Helenius har arbejdet hårdt derinde, men ikke haft meget held med det på bolden. Men ud fra de halvumulige forudsætninger med en ikke-eksisterende midtbane, synes jeg, han har gjort det fint.Maglau skrev: ↑23. sep 2024, 19:52Lige det der burde altså også være helenius spidskompetence men nej der har ikke fungeret for ham.Dennis Nielsen skrev: ↑23. sep 2024, 19:50Hvis vi fastholder denne opstilling og står så lavt, så kunne jeg godt tænke mig Helenius ud og enten Jasson eller Widell på den plads. Helst Widell. Han ville kunne holde i bolden og har teknik + overblik til at sende Jørgensen afsted
Widell og Jasson står ret bredt for at hjælpe vores backs, men det efterlader Davidsen mutters alene og med milevidt op til Helenius, Jørgensen og Bruus. Ville gerne, at Bruus og Jørgensen trak længere ned centralt og kunne løbe flere meter med bolden, og at vi ikke altid prøver at sende dem afsted med en stikning.
Absolut godkendt 1. halvleg. Defensivt set mange fine takter, Diakhité og Kramer virker som et ret solidt stopper-par i sådan en type kamp, og Jimenez kæmper sgu det bedste, han har lært på VB. Men vi får ikke nok ud af hans fremadrettede spil. Jeg er dog glad for at se, at han ikke længere ser presset ud af tempoet i fht. de første kampe.
De Boer, et grimt kiks på udspark, ellers har han altså lavet nogle fine indgreb.
FCK sidder desværre tæt på os i genpresset, det er vel den dimension i deres spil, der har fungeret bedst for dem, og det er altså ikke bare Davidsen, men stort set alle derinde i motorrummet, som bliver spist i det genpres. Ja, så kan vi bede om mere is i maven, hurtigere boldomgang osv., men jeg havde egentlig ikke turdet håbe på meget mere end det, vi har fået. 0-0 ved pausen er et drømme-delmål.
Og så er Mathias Jørgensen nok pakket godt ind, men FCK tør ikke lade ham blive alene med en modspiller.
I øvrigt må jeg erkende, at dem, der spåede en 4-4-2 jo fik ret. Det havde jeg ikke troet, man ville, og først sad jeg og troede, det nærmere var en 4-5-1, men så ligger M. Jørgensen alligevel ofte på linie med Helenius.
De Boer, et grimt kiks på udspark, ellers har han altså lavet nogle fine indgreb.
FCK sidder desværre tæt på os i genpresset, det er vel den dimension i deres spil, der har fungeret bedst for dem, og det er altså ikke bare Davidsen, men stort set alle derinde i motorrummet, som bliver spist i det genpres. Ja, så kan vi bede om mere is i maven, hurtigere boldomgang osv., men jeg havde egentlig ikke turdet håbe på meget mere end det, vi har fået. 0-0 ved pausen er et drømme-delmål.
Og så er Mathias Jørgensen nok pakket godt ind, men FCK tør ikke lade ham blive alene med en modspiller.
I øvrigt må jeg erkende, at dem, der spåede en 4-4-2 jo fik ret. Det havde jeg ikke troet, man ville, og først sad jeg og troede, det nærmere var en 4-5-1, men så ligger M. Jørgensen alligevel ofte på linie med Helenius.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Måske Adedeji eller John kunne være en ide, hvis vi alligevel bare kommer til at sende 2-3 mand i kontra. Der kommer nok ikke mange etablerede chancer.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
I stedet for hvem? Ingen af dem er stærke defensivt.
-
R Rosenberg
- Allstar

SSE22-strategien bliver godt nok udstillet for fulde gardiner i en kamp som denne.
FCK er gabende kedelige, men det er jo tydeligt, at det er superligaspillere mod sekunds-ditto.
Men parker bare bussen i 45 minutter, og så læg Jørgensen i startblokken, så han kan tage sprinten.
I øvrigt en glimrende fodparade af Rody. Den skal have ros for.
FCK er gabende kedelige, men det er jo tydeligt, at det er superligaspillere mod sekunds-ditto.
Men parker bare bussen i 45 minutter, og så læg Jørgensen i startblokken, så han kan tage sprinten.
Ædruelighedens stemme
Det skulle være i stedet for eks. Jasson eller Davidsen. Men det skal nok lige have 20-25 minutter af halvlegen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Ja, det er etablerede top-superligaspillere mod en gruppe yngre og mindre prøvede folk, tilsat lidt erfaring og superliga-niveau, men når AaB ser gabende kedelige ud, så er det da også fordi, vi lykkes med noget defensivt spil på den vel nok værste udebane for os overhovedet.R Rosenberg skrev: ↑23. sep 2024, 20:05SSE22-strategien bliver godt nok udstillet for fulde gardiner i en kamp som denne.
De Boer lægger lige ud med en udmærket parade.
-
Alpa Chino
- Superliga

Havde du regnet med at vi skulle spille med om mesterskabet?R Rosenberg skrev: ↑23. sep 2024, 20:05SSE22-strategien bliver godt nok udstillet for fulde gardiner i en kamp som denne.
-
R Rosenberg
- Allstar

Nej da. Havde du?Alpa Chino skrev: ↑23. sep 2024, 20:09Havde du regnet med at vi skulle spille med om mesterskabet?R Rosenberg skrev: ↑23. sep 2024, 20:05SSE22-strategien bliver godt nok udstillet for fulde gardiner i en kamp som denne.
Ædruelighedens stemme
Havde man seriøst regnet med at vi kunne dominere på bolden med de uprøvede kræfter vi har.Funky skrev: ↑23. sep 2024, 20:08Ja, det er etablerede top-superligaspillere mod en gruppe yngre og mindre prøvede folk, tilsat lidt erfaring og superliga-niveau, men når AaB ser gabende kedelige ud, så er det da også fordi, vi lykkes med noget defensivt spil på den vel nok værste udebane for os overhovedet.R Rosenberg skrev: ↑23. sep 2024, 20:05SSE22-strategien bliver godt nok udstillet for fulde gardiner i en kamp som denne.
Altså hr. Rosenberg. Den er sq for nem den der.
-
R Rosenberg
- Allstar

Men er der nogen, der hævder det?Kristian skrev: ↑23. sep 2024, 20:10Havde man seriøst regnet med at vi kunne dominere på bolden med de uprøvede kræfter vi har.Funky skrev: ↑23. sep 2024, 20:08Ja, det er etablerede top-superligaspillere mod en gruppe yngre og mindre prøvede folk, tilsat lidt erfaring og superliga-niveau, men når AaB ser gabende kedelige ud, så er det da også fordi, vi lykkes med noget defensivt spil på den vel nok værste udebane for os overhovedet.R Rosenberg skrev: ↑23. sep 2024, 20:05SSE22-strategien bliver godt nok udstillet for fulde gardiner i en kamp som denne.
Jeg påpeger blot, at jeg aldrig har set så stor forskel på et FCK-hold og et AaB-hold, desuagtet at FCK ikke er prangende.
Ædruelighedens stemme
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Nå, men Graulund mener AaB har kæmpet herodisk. Så vi har kæmpet som barnemordere I guess.
(Og bare rolig, dette er ikke en politisk kommentar, omend jeg har forståelse for evt. misforståelser.)
(Og bare rolig, dette er ikke en politisk kommentar, omend jeg har forståelse for evt. misforståelser.)
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Jeg synes, de første 30 minutter var bedre defensivt set end en lang række andre AaB-indsatser, jeg har set derovre.R Rosenberg skrev: ↑23. sep 2024, 20:12Men er der nogen, der hævder det?Kristian skrev: ↑23. sep 2024, 20:10Havde man seriøst regnet med at vi kunne dominere på bolden med de uprøvede kræfter vi har.Funky skrev: ↑23. sep 2024, 20:08Ja, det er etablerede top-superligaspillere mod en gruppe yngre og mindre prøvede folk, tilsat lidt erfaring og superliga-niveau, men når AaB ser gabende kedelige ud, så er det da også fordi, vi lykkes med noget defensivt spil på den vel nok værste udebane for os overhovedet.R Rosenberg skrev: ↑23. sep 2024, 20:05SSE22-strategien bliver godt nok udstillet for fulde gardiner i en kamp som denne.
Jeg påpeger blot, at jeg aldrig har set så stor forskel på et FCK-hold og et AaB-hold, desuagtet at FCK ikke er prangende.
Det har jeg set mange gange. Selv når vi har været bedst, har vi været håbløse i Parken. Eksempel, maj 2008.R Rosenberg skrev: ↑23. sep 2024, 20:12Men er der nogen, der hævder det?Kristian skrev: ↑23. sep 2024, 20:10Havde man seriøst regnet med at vi kunne dominere på bolden med de uprøvede kræfter vi har.Funky skrev: ↑23. sep 2024, 20:08Ja, det er etablerede top-superligaspillere mod en gruppe yngre og mindre prøvede folk, tilsat lidt erfaring og superliga-niveau, men når AaB ser gabende kedelige ud, så er det da også fordi, vi lykkes med noget defensivt spil på den vel nok værste udebane for os overhovedet.R Rosenberg skrev: ↑23. sep 2024, 20:05SSE22-strategien bliver godt nok udstillet for fulde gardiner i en kamp som denne.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
få nu Adedeji ind, så vi har nogen der kan skabe bare lidt.....
de Bor.. han har sku for engangs skyld stået godt.. og nu har jeg vel jinxet det
de Bor.. han har sku for engangs skyld stået godt.. og nu har jeg vel jinxet det