R Rosenberg skrev: ↑23. sep 2024, 13:12
Raptorr skrev: ↑23. sep 2024, 12:44
R Rosenberg skrev: ↑23. sep 2024, 11:53
Altså, hvor stammer det vrøvl, at AaB skulle have givet Thelander 3/4 af sin løn eller mere med i sækken, mens han kvit og frit har kunnet skrive kontrakt med en anden klub? Det vil jeg egentlig gerne se noget, der bare minder lidt om dokumentation for.
Man kan mene meget om SSE22, men idioter er de næppe.
Jeg mener, at det var Dalbjerg, som jeg havde en diskussion med, da Thelander ophævede. Han holdt fast i, at T. måtte have fået 80 procent af sit resterende tilgodehavende. Det var og er jeg slet ikke enig i, og der er da heller ikke praksis for den slags guldrandede aftaler under SSE22. Som du selv peger på, så ligner de ikke idioter.
Nå okay, så giver rableriet mening. Naturligvis har man ikke givet ham den grotesk store sum samt givet ham mulighed for at forstærke et andet hold gratis. Altså, meningen er at spare penge.
Man har jo ikke fravalgt ham, fordi man mente, han var elendig.
Så bare lige for at forstå det korrekt..
Dit/jeres argument er at SSB22 ikke er idioter.. Nej, selvfølgelig er de ikke det!
Men tidspunktet for aftalen viser at det var Thelander som sad med stort set alle kortene, og AaB var presset ud i at få ham ud inden vinduet smækkede i.
Og med den logik, så siger I jo samtidigt at Thelander er en idot.. Sådan virker logik jo nemlig begge veje..
Thelander sad med alle kortene på nær han selvfølgelig gerne ville spille bold..
Han er tæt på pensionen, og kunne ikke gå ud og få en kontrakt i DK til en tredjedel af det han fik i AaB.
Men du tror altså, at han fik hvad? 50 %? For så derefter at skrive en 6 måneders kontrakt med SIF..
Som sagt.. Så må du jo mene at Thelander er en idiot/ikke kan lide penge..
Men lad os for sjov sige at Thelander fik 2 mio om året.. Han havde såvidt jeg husker små 2 år tilbage på kontrakten. Ergo havde han 4 mio til gode.
Han fik en 6 måneds kontrakt i stedet for i SIF.
Vi er nok alle enige om, at der får han ikke gang halvdelen i løn end hvad han fik i AaB.
Men bare for sjov skyld, lad os sige at han faktisk får samme løn (fordi det udstiller endnu mere jeres logik)
Så får han altså 1 mio i Silkeborg for de 6 måneder.
Og der siger I så, at det er vanvittigt at tro, at han er gået væk fra AaB med 3 ud af de 4 mio, som han ville have fået ved at blive..
(Igen: Han får helt sikkert ikke samme løn i SIF)
Så må I jo dermed sige, at Thelander er en så stor fodboldromantiker, at han både har været villig til at miste penge for at slippe væk.. Og tage kæmpe risiko.
Og det skulle han gøre fordi han potentielt kan score kassen efter de 6 måneder i SIF.. Men hvor han også har en stor risiko for at blive skadet eller bare miste endnu mere markedsværdi, og derfor ingen/dårligere kontrakt derefter.
Så I mener, at Thelander har taget mod 2 mio ud af hans tilgodehavende 4 mio..
Skrevet en kontrakt med med SIF til under 1 mio for et halvt år..
Det er godt nok noget af en lottokuponer, som han har valgt at tage der.. Som en fodboldspiller langt op i årene..
Så nej, SSB22 er ikke idioter, men de er realister, og Thelander er ikke pengegrisk, men han er heller ikke idiot.
(og nå ja, når man hører om disse handler, hvor klubber skal slippe ud af store kontrakter med spillere sidst i deres karriere, så er det netop 75-80 % man hører om, fordi spilleren ikke engang kan gå ud og få en ny kontrakt til 1/3 af lønnen).
Men modsig da gerne min logik!, og kom med et eksempel, hvor Thelander ikke ligner en gamblende idiot ved at acceptere kun at få 50 % med ud af døren..