AaB-Sønderjyske 29-09-24

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Lyfe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: AaB-Sønderjyske 29-09-24

Indlæg af Lyfe » 29. sep 2024, 20:04

Lyfe skrev:
Kasper skrev:Der er så mange krummer i det her hold. Spillere og trænere.
Elsker alt hvad jeg så på stadion idag. Yderst smuk præstation.

Synes efterhånden sommervinduet begynder at ligne en kæmpe succes.
Debatsiden minder om alle mine eks kærester… Bipolar

Og er forresten enig i en skøn dag på stadion. Særligt pudel var den store overraskelse idag… efter fck kampen var alt forfærdeligt fordi diakethe havde fået karantæne og vi stod uden et forsvar

Sent from my iPhone using Tapatalk
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 29. sep 2024, 20:06

Lyfe skrev:
29. sep 2024, 20:04
Lyfe skrev:

Og er forresten enig i en skøn dag på stadion. Særligt pudel var den store overraskelse idag… efter fck kampen var alt forfærdeligt fordi diakethe havde fået karantæne og vi stod uden et forsvar

Tænker ikke vi får kritikerne til at skrive et positivt indlæg i dag :aabfan:

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 29. sep 2024, 20:09

Lyfe skrev:
29. sep 2024, 20:01

Hehe, synes da jeg har været positiv i lang tid.
Tror virkelig at det er en spændende tid vi går i møde.

Vi har super fine talenter. Ross, Arnor, Davidsen, Otoa og Bomholt. Længere nede i hierarkiet: Diagne, Møller og sikkert mange flere.
Vi har fået Widell og Jørgensen ind sidste sommer og i vinters. Begge kan blive superligaprofiler.
Mange af vores sommersignings begynder at blomstre. Jasson, Jimenez, John, Pudel, Müller, Diakhité og Bruus.
Det er ikke alle der er forløst endnu, men der er stort potentiale.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
YentotreKaffe
2. div
2. div

Indlæg af YentotreKaffe » 29. sep 2024, 20:16

Lyfe skrev:
Lyfe skrev:

Ja, vi vidste ikke helt hvad vi havde i Pudel, men han bestod og mere til i dag :thumbsup:

Hov hvorfor ser mit indlæg sådan ud :D

Brugeravatar
Dorezha
2. div
2. div
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Dorezha » 29. sep 2024, 20:19

Kasper skrev:
29. sep 2024, 20:09
Lyfe skrev:

Vi har super fine talenter. Ross, Arnor, Davidsen, Otoa og Bomholt. Længere nede i hierarkiet: Diagne, Møller og sikkert mange flere.
Vi har fået Widell og Jørgensen ind sidste sommer og i vinters. Begge kan blive superligaprofiler.
Mange af vores sommersignings begynder at blomstre. Jasson, Jimenez, John, Pudel, Müller, Diakhité og Bruus.
Dejligt med en sejr, men det var også mod et hold, der var på vej ud i bussen efter første halvleg.

Reelt set er det vel kun Jasson som alvor “blomstrer”? Bevares, Jimenez og John kan stadigvæk nå de, de er stadigvæk unge. Pudel spillede godt i dag, men de få kampe han allerede har fået, har ikke været for godt. Diakhité, Well, ser ham ikke som en markant forstærkning, udover at han med garanti har været billigere end T.

Lad os evaluere på sommersignings til vinter, og ikke efter et par kampe.
Et hjerte - En klub

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 29. sep 2024, 20:24

Man må give Bo Zinck - han spåede altså, at Pudel ville komme ind og gøre det godt.

Jeg forstår i øvrigt ikke, hvor det lige pludselig kommer fra, at Pudel skulle have gjort det dårligt i nogle tidligere kampe?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 29. sep 2024, 20:29

Lyfe skrev:
Lyfe skrev:

Det er nemlig vanvittigt at læse nogle gange. Og for den sags skyld også at sidde på stadion og høre folk snakke. Pudel blev voldsomt nedgjort af flere omkring mig den første halve time. Samme retorik som herinde "anden/tredjerangs spillere" "Endnu en spiller der er hentet for at gøre tyskernes netværk glade" Adedeji bliver konsekvent kaldt ham den sorte eller negeren, der ikke kan andet end at drible, af en flok idioter der sidder skråt bagved (de er åbenlyst fra Pandrup området, samme typer der har tasken fyldt med dåseøl og sodavand) Ross får kniven, KJ og bruus får kniven, ja alle undtagen Widell og MJ lige indtil de er foran 3-0 og så er alle tilfredse og Pudel skal spille fast fremfor "ham den anden sorte" (otoa)

Raptorr
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af Raptorr » 29. sep 2024, 20:30

Kristian skrev:
29. sep 2024, 20:06
Lyfe skrev:
Lyfe skrev:

Tænker ikke vi får kritikerne til at skrive et positivt indlæg i dag :aabfan:
Hvis man bare er fast nok i troen, så vil jeg tro, at det kan lade sig gøre at bevare pessimismen, selv i dag 😁

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 29. sep 2024, 20:30

Dorezha skrev:
29. sep 2024, 20:19
Kasper skrev:
29. sep 2024, 20:09
Lyfe skrev:

Dejligt med en sejr, men det var også mod et hold, der var på vej ud i bussen efter første halvleg.

Reelt set er det vel kun Jasson som alvor “blomstrer”? Bevares, Jimenez og John kan stadigvæk nå de, de er stadigvæk unge. Pudel spillede godt i dag, men de få kampe han allerede har fået, har ikke været for godt. Diakhité, Well, ser ham ikke som en markant forstærkning, udover at han med garanti har været billigere end T.

Lad os evaluere på sommersignings til vinter, og ikke efter et par kampe.
Enig i at det er for tidligt at evaluere, men jeg tror på at vi har haft et yderst fornuftigt vindue.
Mener at Jimenez har et mega fedt mix af aggressivitet, forståelse for spillet, stor motor og god venstre fod. Synes han er virkelig spændende.
Diakhité er en kriger. Intet andet. Mangler noget på bolden, men den slags koster. Synes han er fin signing.
John giver et andet offensivt våben. Han er en god dybdeløber. Laver to mål mod Fredericia. Godt nok tap-in og var tæt på igen idag.
Synes ikke det er rimeligt at vurdere Pudel på meget andet end idag. Svære kampe han ellers er kommet ind i og ude af position.
Spiller en konge kamp idag. Stor fysik, god placeringsevne og herlig omgang med bolden. Der stod Dortmund skolen overalt på hans præstation.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Raptorr
Allstar
Allstar

Indlæg af Raptorr » 29. sep 2024, 20:33

RicoBR02 skrev:
29. sep 2024, 20:29
Lyfe skrev:
Lyfe skrev:

Det er nemlig vanvittigt at læse nogle gange. Og for den sags skyld også at sidde på stadion og høre folk snakke. Pudel blev voldsomt nedgjort af flere omkring mig den første halve time. Samme retorik som herinde "anden/tredjerangs spillere" "Endnu en spiller der er hentet for at gøre tyskernes netværk glade" Adedeji bliver konsekvent kaldt ham den sorte eller negeren, der ikke kan andet end at drible, af en flok idioter der sidder skråt bagved (de er åbenlyst fra Pandrup området, samme typer der har tasken fyldt med dåseøl og sodavand) Ross får kniven, KJ og bruus får kniven, ja alle undtagen Widell og MJ lige indtil de er foran 3-0 og så er alle tilfredse og Pudel skal spille fast fremfor "ham den anden sorte" (otoa)
Det er en åndsformørket retorik. Racisme hører ingen steder hjemme. Heller ikke på stadion.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 29. sep 2024, 20:36

Racistiske idioter (dobbeltkonfekt, I know) skal jo bare vises døren. Det, du beskriver, er alligevel noget længere nede i kloakken, end hvad folk kan finde på at skrive herinde, uanset hvor lidt eller meget man kan lide en spiller, SSE22, eller hvad det nu kan være.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 29. sep 2024, 20:43

Raptorr skrev:
29. sep 2024, 20:33
RicoBR02 skrev:
29. sep 2024, 20:29
Lyfe skrev:
Lyfe skrev:

Det er en åndsformørket retorik. Racisme hører ingen steder hjemme. Heller ikke på stadion.
Funky skrev:
29. sep 2024, 20:36
Racistiske idioter (dobbeltkonfekt, I know) skal jo bare vises døren. Det, du beskriver, er alligevel noget længere nede i kloakken, end hvad folk kan finde på at skrive herinde, uanset hvor lidt eller meget man kan lide en spiller, SSE22, eller hvad det nu kan være.
Jeg tror desværre ikke engang det handler om racisme men mere om at de simpelthen bare er idioter og ikke fatter at vi er længere end start 90erne. Og så handlede det egentlig om at AaB fans generelt virker lidt bi-polare ikke kun herinde..

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 29. sep 2024, 23:31

Det lyder også som nogle lidt primitive væsener, hvis det står til troende at de sidder og siger de ting. De findes, også blandt vores fanskare, jeg har heldigvis ikke oplevet noget lignende i de godt 25 år jeg har været fast inventar på stadion.

Men jeg havde da en forhåbning om at Pudel klarede sig fint, for han har først fået chancen nu her, så begrænset hvad vi havde set til ham. Men super lækkert at han gik så nemt ind på holdet

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 30. sep 2024, 07:14

De 3-0 gjorde faktisk, at SønderjyskE nu har en dårligere målscore end os.

Det er udover de tre point ikke uvæsentligt.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 30. sep 2024, 08:03

Dejlig sejr, og dejligt med et langt sammendrag på hjemmesiden igen.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 30. sep 2024, 08:29

Funky skrev:
29. sep 2024, 15:57
troelsh skrev:
29. sep 2024, 15:55
Funky skrev:
29. sep 2024, 15:41
Kunji skrev:
29. sep 2024, 15:40
Lars Kramer blevet en helt anden fodboldspiller de sidste 4-5 kampe. Og Pudel er klasse i dag. Virkelig positiv oplevelse.
Pudel - Kramer har set RITTI godt u'!
Ja det har det altså.

Det giver langt større ro, at have en boldsikker Pudel dernede fremfor Diakithe
Positivt problem for Menno. For jeg synes heller ikke, Diakhité har været ringe.
Synes det er vildt Diakhite får så meget kritik. Det er virkelig stærkt at man nu tydeligt kan se at de ændringer der er lavet i vinduet for vores defensiv har haft den ønskede effekt. Det er også stærkt at en spiller som Kramer og som Helenius at de stepper op på den måde. Blomstrer i konkurrence situationen. Det er alle de ting man havde håbet på!

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 30. sep 2024, 09:02

bonanza skrev:
30. sep 2024, 08:29
Funky skrev:
29. sep 2024, 15:57
troelsh skrev:
29. sep 2024, 15:55
Funky skrev:
29. sep 2024, 15:41
Kunji skrev:
29. sep 2024, 15:40
Lars Kramer blevet en helt anden fodboldspiller de sidste 4-5 kampe. Og Pudel er klasse i dag. Virkelig positiv oplevelse.
Pudel - Kramer har set RITTI godt u'!
Ja det har det altså.

Det giver langt større ro, at have en boldsikker Pudel dernede fremfor Diakithe
Positivt problem for Menno. For jeg synes heller ikke, Diakhité har været ringe.
Synes det er vildt Diakhite får så meget kritik. Det er virkelig stærkt at man nu tydeligt kan se at de ændringer der er lavet i vinduet for vores defensiv har haft den ønskede effekt. Det er også stærkt at en spiller som Kramer og som Helenius at de stepper op på den måde. Blomstrer i konkurrence situationen. Det er alle de ting man havde håbet på!
Diakithe er en fin spiller der kæmper heroisk og kommer i vejen for meget, men han er ikke specielt god på bolden det tror jeg de fleste vil være enige i. Det giver bare noget godt i vores opbyggende spil, at have en spiller dernede med en kælen venstrepote, der kan slå nogle fine pasninger frem i banen, og knap så mange dumme boldtab farlige steder på banen.

Jeg kunne godt tænke mig at se Pudel - Kramer konstellationen mod Vejle også, en kamp hvor vi igen vil være en del på bolden.

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 30. sep 2024, 09:32

Rigtig positiv oplevelse i går. Solid defensiv, gode offensive aktioner og skarpe afslutninger fra Jørgensen. Specielt er det godt at se flere af de nye blive bedre og bedre. Jasson stod rigtig stærkt. Pudel gjorde det godt, Muller en solid kamp. Bruus er en fin spiller. Davidsen har stadig nogle problemer der skal løses, men der er fremskridt at af se.
Vi har nu slået begge vores direkte konkurrenter om at følge med Vejle ned i 1.div. Og vi vinder kampe. Hellere vinde og tabe end at spille uendeligt mange uafgjort. Nu skal vi have 3 point mere mod Vejle. Og så stille og roligt bygge mere på så vi måske kommer derhen hvor det er realistisk at tage et enkelt point mod FCN, AGF og Brøndby på en god dag.
FCM og FCK kommer vi aldrig i nærheden af.
Og så skal vi huske på at vi har ligaen yngste hold, og det hold med flest nye spillere. Det betyder altså at vi har mange muligheder for forbedringer fremover.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 30. sep 2024, 09:40

Alexis skrev:
30. sep 2024, 09:32
Rigtig positiv oplevelse i går. Solid defensiv, gode offensive aktioner og skarpe afslutninger fra Jørgensen. Specielt er det godt at se flere af de nye blive bedre og bedre. Jasson stod rigtig stærkt. Pudel gjorde det godt, Muller en solid kamp. Bruus er en fin spiller. Davidsen har stadig nogle problemer der skal løses, men der er fremskridt at af se.
Vi har nu slået begge vores direkte konkurrenter om at følge med Vejle ned i 1.div. Og vi vinder kampe. Hellere vinde og tabe end at spille uendeligt mange uafgjort. Nu skal vi have 3 point mere mod Vejle. Og så stille og roligt bygge mere på så vi måske kommer derhen hvor det er realistisk at tage et enkelt point mod FCN, AGF og Brøndby på en god dag.
Og så skal vi huske på at vi har ligaen yngste hold, og det hold med flest nye spillere. Det betyder altså at vi har mange muligheder for forbedringer fremover.
Det er jo fuldstændigt vanvittigt, at vi med en forventet sejr over Vejle i næste runde kan ligge til en plads i mesterskabsspillet efter halvdelen af kampene er spillet! Det ville simpelthen være fantastisk, hvis det kunne lade sig gøre efter 22 kampe - så man ikke behøver at frygte en masse 6-pointskampe til foråret!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 30. sep 2024, 09:44

le Cid skrev:
30. sep 2024, 09:40
Alexis skrev:
30. sep 2024, 09:32
Det er jo fuldstændigt vanvittigt, at vi med en forventet sejr over Vejle i næste runde kan ligge til en plads i mesterskabsspillet efter halvdelen af kampene er spillet! Det ville simpelthen være fantastisk, hvis det kunne lade sig gøre efter 22 kampe - så man ikke behøver at frygte en masse 6-pointskampe til foråret!
Der er ikke noget der hedder en forventet sejer med det her hold. 4 sejre og 6 nederlag viser det er et bipolært hold, der sagtens kan tabe til et Vejlehold med ny træner og ny energi.

Besvar