AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jakobsen » 16. okt 2024, 08:40

AaBager skrev:
16. okt 2024, 08:29
"Tør øjnene". Har du et lommetørklæde jeg kan låne?

Jeg lader dig om, at synes det er ok at behandle klubbens legender som lort. At hænge spillere til tørre offentligt og fratage dem muligheden for at konkurrere, er lige så røvsygt som når spillere strejker - så kan vi aftale at du ikke brokker dig, når Widell nægter at træne, fordi han vil sælges til Brøndby?
Du overdrivet da noget her. Thelander er da ikke på nogen måde blevet hængt til tørre offentligt. Klubben har udtalt sig nøgternt og sober om situationen og det er altså ikke nogen stor sportslig injustive, at man har valgt dem vi har skulle spille i stedet. Seriøst så du Thelander i 1. div? Så god var han altså heller ikke.

At en spiller ikke længere indgår i planerne er altså ingen stor sensation. Det sker i fodbold hele tiden, at en spiller bliver til overs fordi han ikke passe ind i den nye plan, ikke længere er god nok eller økonomisk er for dyr. Alle tre ting kan endda siges at gælde for Thelander. I forhold til den fyrstelige hyre han tjenete var han i hvert fald ikke god nok og det har ikke været godt efter han kom tilbage fra Ungarn. Hverken før eller under den nye ledelse. At ssidde og se pokalfinale fra 2014 og se Thelanders to kasser er altid dejligt, men har minus relevans for om Thelander er den rette mand fremadrettet.
RAUS RAUS SSE!

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 16. okt 2024, 10:31

AaBager skrev:
16. okt 2024, 08:29
"Tør øjnene". Har du et lommetørklæde jeg kan låne?

Jeg lader dig om, at synes det er ok at behandle klubbens legender som lort. At hænge spillere til tørre offentligt og fratage dem muligheden for at konkurrere, er lige så røvsygt som når spillere strejker - så kan vi aftale at du ikke brokker dig, når Widell nægter at træne, fordi han vil sælges til Brøndby?
Det er da en fuldstændig vanvittigt at sammenligne de to situationer.
En spiller der strejker begår kontraktbrud hvilket er ulovligt - han er hyret og lønnet til at udføre et stykke arbejde som han nægter.
Klubben har overfor spilleren ikke forpligtet sig til andet end han skal have træning og løn efter kontraktens pålydende.
Intet af det har AaB efter hvad vi ved nægtet.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

AaBager
1. div
1. div
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Indlæg af AaBager » 16. okt 2024, 11:35

Jeg synes det er 1-1 sammenligneligt. Er man ligeglad med at en klub forsøger at fryse spillere ud af klubben, frasiger man sig muligheden for at brokke sig, hvis spilleren forsøger at presse sig til et salg.
Legaliser pyro!

Maglau
Allstar
Allstar

Indlæg af Maglau » 16. okt 2024, 12:22

AaBager skrev:
16. okt 2024, 11:35
Jeg synes det er 1-1 sammenligneligt. Er man ligeglad med at en klub forsøger at fryse spillere ud af klubben, frasiger man sig muligheden for at brokke sig, hvis spilleren forsøger at presse sig til et salg.
Ja ja vi lever i en tid hvor skøre synsninger også får taletid. Så synes du bare det.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

AaBager
1. div
1. div

Indlæg af AaBager » 16. okt 2024, 12:32

"De jeg er uenige med, har skøre holdninger".

"Tør øjnene"

"Fuldstændig vanvittigt"

Der er godt nok nogle stykker herinde, der bliver lidt skabagtige, når de møder nogen der ikke deler deres holdninger. Må jeg gætte - i er enebørn?
Legaliser pyro!

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 16. okt 2024, 13:58

AaBager skrev:
16. okt 2024, 12:32
"De jeg er uenige med, har skøre holdninger".

"Tør øjnene"

"Fuldstændig vanvittigt"

Der er godt nok nogle stykker herinde, der bliver lidt skabagtige, når de møder nogen der ikke deler deres holdninger. Må jeg gætte - i er enebørn?
Der er da kun én, der skaber sig som var man bærer af en overaktiv hystera i denne ombæring. I øvrigt er jeg sikker på, at mine 4 brødre er sejere end dine. Og min far er stærkere.
Ædruelighedens stemme

AaBager
1. div
1. div

Indlæg af AaBager » 16. okt 2024, 14:10

Det vil jeg nu have lov til at være uenig i. Men lad os da bare kalde hinanden grimme ting så, indtil vi bliver trætte af det.
Legaliser pyro!

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 16. okt 2024, 15:01

AaBager skrev:
16. okt 2024, 14:10
Det vil jeg nu have lov til at være uenig i. Men lad os da bare kalde hinanden grimme ting så, indtil vi bliver trætte af det.
Jeg skal da love for, at barren er sænket til 2024-niveau, hvis man mener, at det, du frit citerer/parafraserer over, er ‘grimme ting’.

Jeg mener, du giver historien et kæmpe twist aka manipulerer den og bruger tude-finten som argumentation. Det er bare pjevset i min verden og burde høre et andet klientel til.

Ledelsen har vurderet, at Thelander var for ringe og for dyr. Med andre ord ikke sin løn værd. Det er gængs praksis i enhver virksomhed. Eller parforhold.
Derefter har de kørt helt efter bogen og bedt ham finde et andet job og endda givet ham en pæn pose penge med(modsat alle andre lønmodtagere, der bliver bedt om det samme). Thelander kunne være blevet på bænken eller tribunen og hæve sin hyre samt trænet dagligt, hvorved klubben har overholdt alle forpligtelser. Stik modsat din absurde sammenligning med spillere, der strejker for at presse et skifte igennem.
Ædruelighedens stemme

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 16. okt 2024, 15:33

Perifært, så har manden Hiljemark afløste i Elfsborg, Jimmy Thelin, enorm succes i det skotske

https://www.nytimes.com/athletic/583675 ... in-europe/
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

AaBager
1. div
1. div

Indlæg af AaBager » 16. okt 2024, 15:36

Du elsker godt nok at gå efter manden. Det var hvad jeg prøvede at eksemplificere, men uden held kan jeg se..

Det jeg ikke synes er AaB værdigt, er det ydre pres ledelsen forsøgte at skabe, ved at melde Thelander færdig i medierne og lade ham stå og kigge på, når der blev trænet kampsituationer, især ikke når hans afløsere ikke er lige så gode som ham - eller hurtigere for den sags skyld.

Men det er du åbenlyst uenig, så fred være med det.

Det samme er du med min "absurde" sammenligning, selvom jeg nu nok kan se lighederne i at presse på for at komme ud af kontrakten - uanset afsenderen. Det er sgu lidt hyklerisk at bakke op om det ene og være imod det andet.
Legaliser pyro!

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 16. okt 2024, 15:41

AaBager skrev:
16. okt 2024, 15:36
Du elsker godt nok at gå efter manden. Det var hvad jeg prøvede at eksemplificere, men uden held kan jeg se..

Det jeg ikke synes er AaB værdigt, er det ydre pres ledelsen forsøgte at skabe, ved at melde Thelander færdig i medierne og lade ham stå og kigge på, når der blev trænet kampsituationer, især ikke når hans afløsere ikke er lige så gode som ham - eller hurtigere for den sags skyld.

Det samme er du med min "absurde" sammenligning, selvom jeg nu nok kan se lighederne i at presse på for at komme ud af kontrakten - uanset afsenderen. Det er sgu lidt hyklerisk at bakke op om det ene og være imod det andet.
Nej, det er ikke hyklerisk. Det er jura.

Manden VAR færdig. Han var elendig. Han passede ikke ind i taktikken. Altså, vil man lidt fremad, så bliver man også nødt til at handle. Det er vel ikke et socialfilantropisk foretagende.

Desuden var det helt og holdent T selv, der gik på Instagram først, da han fik frataget bindet. Derefter greb medierne naturligvis den bold, han havde kastet op i luften. Det er simpelthen noget bavl, du er ude i.
Ædruelighedens stemme

AaBager
1. div
1. div

Indlæg af AaBager » 16. okt 2024, 15:51

[/quote]

Manden VAR færdig. Han var elendig. Han passede ikke ind i taktikken. Altså, vil man lidt fremad, så bliver man også nødt til at handle. Det er vel ikke et socialfilantropisk foretagende.

Desuden var det helt og holdent T selv, der gik på Instagram først, da han fik frataget bindet. Derefter greb medierne naturligvis den bold, han havde kastet op i luften. Det er simpelthen noget bavl, du er ude i.
[/quote]

Hvis du kun kan se juradelen i det, kunne du måske tilsætte lidt fantasi og overblik.

Han har vist i Silkeborg, at han var alt andet end færdig - mod hold der rundsmadrede os. Hvis du med taktikken mener det høje pres og bagkæde, så er det vist lagt på hylden, det kommer i hvert fald ikke til udtryk i kampene - og den my Dia er hurtigere end Thelander er uden betydning. Kun en ting havde betydning for det skifte/bytte, det var lønnen. Jeg havde haft mere respekt for ledelsen, hvis de havde ladet det blive ved det og ikke blandet Thelanders færdigheder ind i ligningen.

Hov, nu bavlede jeg vist igen...
Legaliser pyro!

1885Cricket
1. div
1. div
Favoritspiller: Jan Pedersen

Indlæg af 1885Cricket » 16. okt 2024, 15:59

R Rosenberg skrev:
AaBager skrev:

Thelander havde ingen fremtid i AaB, det er der vist ikke to meninger om.
Alt er gået efter bogen, det tror jeg også de fleste kan se.
Personligt synes jeg hverken at Diakete eller Kramer er bedre, men det er nok både en smagssag, og et nostalgisk syn på Thelander, det indrømmer jeg gerne.
Der hvor jeg synes at klubben fejlede, er ikke stort, men synes det var et forkert signal at have 2 målmænd på bænken i stedet for Thelander(eller en anden), midt i at man ville af med ham stod på sit højeste.
Det lever jeg såmænd også med, men dårlig ledelse imo.
Thelander er videre, og ikke AaB’er mere, så videre.

Sent from my iPhone using Tapatalk

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 16. okt 2024, 16:25

1885Cricket skrev:
16. okt 2024, 15:59
R Rosenberg skrev:
AaBager skrev:

Thelander havde ingen fremtid i AaB, det er der vist ikke to meninger om.
Alt er gået efter bogen, det tror jeg også de fleste kan se.
Personligt synes jeg hverken at Diakete eller Kramer er bedre, men det er nok både en smagssag, og et nostalgisk syn på Thelander, det indrømmer jeg gerne.
Der hvor jeg synes at klubben fejlede, er ikke stort, men synes det var et forkert signal at have 2 målmænd på bænken i stedet for Thelander(eller en anden), midt i at man ville af med ham stod på sit højeste.
Det lever jeg såmænd også med, men dårlig ledelse imo.
Thelander er videre, og ikke AaB’er mere, så videre.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg er enig i hvert eneste ord. Og det med 2 keepere fandt jeg også latterligt. Men igen, de færreste ved, hvad der foregår i kulisserne derude.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 16. okt 2024, 16:27

AaBager skrev:
16. okt 2024, 15:51

[/quote]

Hvis du kun kan se juradelen i det, kunne du måske tilsætte lidt fantasi og overblik.

Han har vist i Silkeborg, at han var alt andet end færdig - mod hold der rundsmadrede os. Hvis du med taktikken mener det høje pres og bagkæde, så er det vist lagt på hylden, det kommer i hvert fald ikke til udtryk i kampene - og den my Dia er hurtigere end Thelander er uden betydning. Kun en ting havde betydning for det skifte/bytte, det var lønnen. Jeg havde haft mere respekt for ledelsen, hvis de havde ladet det blive ved det og ikke blandet Thelanders færdigheder ind i ligningen.

Hov, nu bavlede jeg vist igen...
[/quote]

Nej, jeg vil ikke blande fantasi ind i noget, som er klokkeklart formuleret i arbejdsret. For så bliver det bare fantasi. Det var dig, der fremturede med en absurd sammenligning, og det er bare fjollet at begynde og ævle om, at man skal bruge fantasi der.
Ædruelighedens stemme

AaBager
1. div
1. div

Indlæg af AaBager » 16. okt 2024, 16:45

Jeg brugte ordet strejke i et indlæg, det skulle jeg ikke have gjort, for det gør åbenbart at du kun kan se juradelen i det og ikke har evnet at se det i et lidt større billede.

I de efterfølgende indlæg har jeg brugt en term a la "spiller presser på" for at komme ud af en kontrakt - hvilket han kan gøre på mange måder, også nogen der er arbejdsretlige korrekte - og sammenlignet det med at en klub, forsøger at fryse en spiller ud af klubben.

Fair nok hvis du ikke kan se lighederne i de to situationer, men det kan jeg og jeg fastholder det er en smule hyklerisk at være modstander af det ene og støtte op om det andet.

Jo mere jeg gentager det, jo mindre absurd synes jeg det lyder. Men det kræver nok lidt fantasi, at kunne forstå det :-)
Legaliser pyro!

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 16. okt 2024, 17:08

AaBager skrev:
16. okt 2024, 16:45
Jeg brugte ordet strejke i et indlæg, det skulle jeg ikke have gjort, for det gør åbenbart at du kun kan se juradelen i det og ikke har evnet at se det i et lidt større billede.

I de efterfølgende indlæg har jeg brugt en term a la "spiller presser på" for at komme ud af en kontrakt - hvilket han kan gøre på mange måder, også nogen der er arbejdsretlige korrekte - og sammenlignet det med at en klub, forsøger at fryse en spiller ud af klubben.

Fair nok hvis du ikke kan se lighederne i de to situationer, men det kan jeg og jeg fastholder det er en smule hyklerisk at være modstander af det ene og støtte op om det andet.

Jo mere jeg gentager det, jo mindre absurd synes jeg det lyder. Men det kræver nok lidt fantasi, at kunne forstå det :-)
Hvorfor påstår du, at kan støtte op om det ene og er modstander af det andet? Jeg har forholdt mig til, hvad du skrev og har svaret, at de to ting ikke er sammenlignelige. At du så begynder at skrue på præmissen nu, er bare kawt.

Man skulle næsten tro, at du er enebarn og derfor ikke har lært argumentationens basale træk.
Ædruelighedens stemme

AaBager
1. div
1. div

Indlæg af AaBager » 16. okt 2024, 17:22

Jeg har ikke ændret præmissen, du her misforstået den og har ikke læst og forholdt dig til hvad jeg har skrevet, udover ordet strejke, som jeg indrømmer jeg ikke skulle brugt. Basal argumentation er at forholde sig til modpartens argumenter, hvilket du gentagne gange lader være med, for i stedet at fortælle den anden part, de er bavlende kawe og skal tørre øjnene. Hver sin lyst.
Legaliser pyro!

Maglau
Allstar
Allstar

Indlæg af Maglau » 16. okt 2024, 21:38

AaBager skrev:
16. okt 2024, 17:22
Jeg har ikke ændret præmissen, du her misforstået den og har ikke læst og forholdt dig til hvad jeg har skrevet, udover ordet strejke, som jeg indrømmer jeg ikke skulle brugt. Basal argumentation er at forholde sig til modpartens argumenter, hvilket du gentagne gange lader være med, for i stedet at fortælle den anden part, de er bavlende kawe og skal tørre øjnene. Hver sin lyst.
Nårh du ændrer ikke præmissen…….trækker bare pludselig ordet strejke tilbage og lader som om det er ubetydelig og hævder dig så stadig “vinder” af debatten og det er andre der ikke forstår noget.
Ahmen altså.
AaB - BIF 13/4 2014

AaBager
1. div
1. div

Indlæg af AaBager » 17. okt 2024, 06:45

Mod dine overlegne argumentation, kan ingen stille noget op, så du må godt få trofæet. Så vil jeg gå i skammekrogen og ærgre mig over, at jeg ikke "vandt" en konkurrence, jeg ikke vidste jeg deltog i.
Legaliser pyro!

Besvar