POKALEN: EfB-AaB 30-10-2024 kl. 17.00
Re: POKALEN: EfB-AaB 30-10-2024 kl. 17.00
Jeg har kun set 2. halvleg. Har Marc Nielsen være så sløv hele kampen?
-
raekkeettre
- Allstar

- Indlæg: 3260
- Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
- Favoritspiller: Lars Thomsen
Re: POKALEN: EfB-AaB 30-10-2024 kl. 17.00
-
raekkeettre
- Allstar

- Indlæg: 3260
- Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
- Favoritspiller: Lars Thomsen
Re: POKALEN: EfB-AaB 30-10-2024 kl. 17.00
Okay, jeg så ham nærmest kun smide bolde væk. Håber det var en konsekvens af den gang indianerfodbold der blev praktiseret til sidst.raekkeettre skrev: ↑30. okt 2024, 18:55Synes faktisk slet ikke han gør det dårligt - kan godt være jeg ikke har fokuseret så meget på ham, men synes det er vildt fedt han fik 90 min og ja, JEG synes han gjorde det okay.
Re: POKALEN: EfB-AaB 30-10-2024 kl. 17.00
Livescore er det første jeg slår fra!raekkeettre skrev: ↑30. okt 2024, 18:54Haha - sorry. Same here! Men ja, husk at slå alle alarmer med målscore fra når man streamer!!Har oplevet at høre en AaB scoring 1 min før det sker....i mit stream!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
Re: POKALEN: EfB-AaB 30-10-2024 kl. 17.00
Fint at Marc Nielsen fik 90 minutter, men det viser desværre, at vi ikke har et klokkeklart valg på pladsen. Marc var imo pivringe, og må stå bag Arnorsson, Bruus, Otoa og selv Jimenez i kampen om pladsenKokkefar skrev: ↑30. okt 2024, 19:41Okay, jeg så ham nærmest kun smide bolde væk. Håber det var en konsekvens af den gang indianerfodbold der blev praktiseret til sidst.raekkeettre skrev: ↑30. okt 2024, 18:55Synes faktisk slet ikke han gør det dårligt - kan godt være jeg ikke har fokuseret så meget på ham, men synes det er vildt fedt han fik 90 min og ja, JEG synes han gjorde det okay.
Samme konklusion må Iredale og John få; nu må kvoten af chancer de to skal ha' vel være opbrugt, og INTET kvalificerer dem til at være i nærheden af holdet.
På 6'eren må tyskerne vel også tænke voldsomt over, hvad de skal gøre i vinterpausen. Jeg er ikke imponeret over det vi har, selvom de begge er unge og under udvikling. Faktisk vil jeg helst ha' Jimenez på pladsen, når vi har bolden, mens jeg gerne vil bytte til Davidsen, når vi ikke har bolden....
I målet er det bare at krydse fingre for, at Müller bliver klar til weekenden - jeg har simpelthen ikke negle nok til, at de Boer skal ha' de næste kampe.....
"He’s a former gambling addict who earned the nickname “Casino Jimmy” back in Denmark, and he still has the occasional smoke after training. In short, he’s human"
Re: POKALEN: EfB-AaB 30-10-2024 kl. 17.00
Ingenlunde! Olfers var en sand kriger. Vandt et dansk mesterskab med AaB. Desuden gode kampe i den bolsjestribede i Champions League. Kunne man blot tiltrække den slags kvalitet i dag!raekkeettre skrev: ↑30. okt 2024, 18:29Olfersle Cid skrev: ↑30. okt 2024, 18:27John og John ser virkelig ringe ud! Men husk lige på, hvor ringe Dennis Marshall og ham den (anden) langsomme hollandske midterforsvarer (hvad var det han hed?) startede! Jeg er skeptisk angående nogle af vores nyeste spillere, men det er vel lige tidligt nok at afskrive helt![]()
Men var han ikke bare ringe hele tiden
![]()
Re: POKALEN: EfB-AaB 30-10-2024 kl. 17.00
Olfers var sgu fin. men zwejnenberg var måske ikke helt super hahaChanchito skrev: ↑30. okt 2024, 20:32Ingenlunde! Olfers var en sand kriger. Vandt et dansk mesterskab med AaB. Desuden gode kampe i den bolsjestribede i Champions League. Kunne man blot tiltrække den slags kvalitet i dag!raekkeettre skrev: ↑30. okt 2024, 18:29Olfersle Cid skrev: ↑30. okt 2024, 18:27John og John ser virkelig ringe ud! Men husk lige på, hvor ringe Dennis Marshall og ham den (anden) langsomme hollandske midterforsvarer (hvad var det han hed?) startede! Jeg er skeptisk angående nogle af vores nyeste spillere, men det er vel lige tidligt nok at afskrive helt![]()
Men var han ikke bare ringe hele tiden
![]()
Re: POKALEN: EfB-AaB 30-10-2024 kl. 17.00
Fint avancement. Jørgensen vigtigste mand sammen med Pudel og Kramer bagi. Vi var ikke uheldige med at holde EfB fra scoringer, men over de 90 minutter synes jeg sådan set det er den rigtige vinder. Vi får et mål underkendt, og burde have scoret i hvertfald en gang er to mere i 1. halvleg.
Jeg var ikke imponeret af Marc Nielsen, men er også villig til at give ham en frisk start når vi begynder efter vinterpausen, den besværlige opstart in mente.
Adedeji med et fint indhop, og det samme med Bruus og Ross. Både Adedeji og Ross viste i hvert fald på ret kort tid, at de bør starte foran John og Iredale i de to vanvittigt vigtige kampe imod Vejle og Lyngby.
Lad os så lige få Kolding eller Brabrand i næste runde. Hvis SønderjyskE kan holde føringen over FCK vil jeg også være ok med at trække dem, selvom 6 kampe imod Haderslev på en sæson er i den lidt for høje ende..
Jeg var ikke imponeret af Marc Nielsen, men er også villig til at give ham en frisk start når vi begynder efter vinterpausen, den besværlige opstart in mente.
Adedeji med et fint indhop, og det samme med Bruus og Ross. Både Adedeji og Ross viste i hvert fald på ret kort tid, at de bør starte foran John og Iredale i de to vanvittigt vigtige kampe imod Vejle og Lyngby.
Lad os så lige få Kolding eller Brabrand i næste runde. Hvis SønderjyskE kan holde føringen over FCK vil jeg også være ok med at trække dem, selvom 6 kampe imod Haderslev på en sæson er i den lidt for høje ende..
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Indlæg: 6759
- Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
- Geografisk sted: Middelfart
Re: POKALEN: EfB-AaB 30-10-2024 kl. 17.00
Herlig kamp i Esbjerg. Stor ros til stemningsfolket, der blev ikke kostet rundt med folk eller dikteret hvornår man skulle smile, men brugt god opfordrende til deltagelse.
Jeg synes, at John viste klart nogle spidskomptencer, og overordnede lavet en god indsats. Jeg synes, at han banker mere og mere på superligaholdet.
Jeg synes, at John viste klart nogle spidskomptencer, og overordnede lavet en god indsats. Jeg synes, at han banker mere og mere på superligaholdet.
- FlæskeFrank
Re: POKALEN: EfB-AaB 30-10-2024 kl. 17.00
Er udsynet på udebaneafsnittet så dårligt i Esbjerg....FlæskeFrank skrev: ↑30. okt 2024, 21:03Herlig kamp i Esbjerg. Stor ros til stemningsfolket, der blev ikke kostet rundt med folk eller dikteret hvornår man skulle smile, men brugt god opfordrende til deltagelse.
Jeg synes, at John viste klart nogle spidskomptencer, og overordnede lavet en god indsats. Jeg synes, at han banker mere og mere på superligaholdet.
"He’s a former gambling addict who earned the nickname “Casino Jimmy” back in Denmark, and he still has the occasional smoke after training. In short, he’s human"
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Indlæg: 6759
- Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
- Geografisk sted: Middelfart
Re: POKALEN: EfB-AaB 30-10-2024 kl. 17.00
tøhøHajen skrev: ↑30. okt 2024, 21:23Er udsynet på udebaneafsnittet så dårligt i Esbjerg....FlæskeFrank skrev: ↑30. okt 2024, 21:03Herlig kamp i Esbjerg. Stor ros til stemningsfolket, der blev ikke kostet rundt med folk eller dikteret hvornår man skulle smile, men brugt god opfordrende til deltagelse.
Jeg synes, at John viste klart nogle spidskomptencer, og overordnede lavet en god indsats. Jeg synes, at han banker mere og mere på superligaholdet.
Man kan klart se nogle kvaliteter ved John - hurtighed, viftes ikke nemt væk, løbevillighed. Man kan klart også se nogle mangler, men det er ikke teknisk eller taktisk, men mere ikke målsøgende nok. Han var klar i de første kampe i sommers ikke taktisk/systemmæssigt specielt godt placeret, men det var ikke gældende i aften.
- FlæskeFrank
Re: POKALEN: EfB-AaB 30-10-2024 kl. 17.00
Ud fra det fyldige sammendrag på aabsport leverede de Boer da en håndfuld ganske gode indgreb på kæmpestore Esbjerg-chancer. I det hele taget var det vist en kamp, der nemt kunne være endt i et målorgie. Efter den første halve time og faktisk helt frem til afslutningen på kampen giver vi for mig at se alt for mange store chancer væk, og havde det ikke været for de Boer, Kramer og Pudel, så kunne det nemt være gået galt, også selv om vi som absolut minimum burde have scoret det dobbelte antal mål selv.
Helenius skal bare se at blive klar i en fart.
Enig i, at Kelvin John viste positive takter i det offensive spil.
Mathias Jørgensen bliver et kæmpesalg, forhåbentlig ikke til vinter allerede.
Jeg er vild med den stabilitet i bagkæden, som Kramer og Pudel leverer. De går virkelig godt i spænd sammen. Jeg har faktisk slet ikke lyst til at bytte nogen af dem ud lige nu med lidt mere flashy og flagrende typer som Otoa og Diakhité. Ikke så længe, midtbanens defensive arbejde ikke kører bedre. Ærgerligt man ikke kan bygge mere længerevarende på de to sammen, jeg synes, det har solid superliga-kvalitet over sig.
Helenius skal bare se at blive klar i en fart.
Enig i, at Kelvin John viste positive takter i det offensive spil.
Mathias Jørgensen bliver et kæmpesalg, forhåbentlig ikke til vinter allerede.
Jeg er vild med den stabilitet i bagkæden, som Kramer og Pudel leverer. De går virkelig godt i spænd sammen. Jeg har faktisk slet ikke lyst til at bytte nogen af dem ud lige nu med lidt mere flashy og flagrende typer som Otoa og Diakhité. Ikke så længe, midtbanens defensive arbejde ikke kører bedre. Ærgerligt man ikke kan bygge mere længerevarende på de to sammen, jeg synes, det har solid superliga-kvalitet over sig.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
R Rosenberg
- Allstar

- Indlæg: 7615
- Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45
Re: POKALEN: EfB-AaB 30-10-2024 kl. 17.00
Jeg begynder nok at blive mere og mere lun på at prøve Otoa som 6'er. Hans forcer vil komme til gode der.Funky skrev: ↑31. okt 2024, 08:18Ud fra det fyldige sammendrag på aabsport leverede de Boer da en håndfuld ganske gode indgreb på kæmpestore Esbjerg-chancer. I det hele taget var det vist en kamp, der nemt kunne være endt i et målorgie. Efter den første halve time og faktisk helt frem til afslutningen på kampen giver vi for mig at se alt for mange store chancer væk, og havde det ikke været for de Boer, Kramer og Pudel, så kunne det nemt være gået galt, også selv om vi som absolut minimum burde have scoret det dobbelte antal mål selv.
Helenius skal bare se at blive klar i en fart.
Enig i, at Kelvin John viste positive takter i det offensive spil.
Mathias Jørgensen bliver et kæmpesalg, forhåbentlig ikke til vinter allerede.
Jeg er vild med den stabilitet i bagkæden, som Kramer og Pudel leverer. De går virkelig godt i spænd sammen. Jeg har faktisk slet ikke lyst til at bytte nogen af dem ud lige nu med lidt mere flashy og flagrende typer som Otoa og Diakhité. Ikke så længe, midtbanens defensive arbejde ikke kører bedre. Ærgerligt man ikke kan bygge mere længerevarende på de to sammen, jeg synes, det har solid superliga-kvalitet over sig.
Ædruelighedens stemme
Re: POKALEN: EfB-AaB 30-10-2024 kl. 17.00
FULDSTÆNDIG ENIGR Rosenberg skrev: ↑31. okt 2024, 08:35Jeg begynder nok at blive mere og mere lun på at prøve Otoa som 6'er. Hans forcer vil komme til gode der.Funky skrev: ↑31. okt 2024, 08:18Ud fra det fyldige sammendrag på aabsport leverede de Boer da en håndfuld ganske gode indgreb på kæmpestore Esbjerg-chancer. I det hele taget var det vist en kamp, der nemt kunne være endt i et målorgie. Efter den første halve time og faktisk helt frem til afslutningen på kampen giver vi for mig at se alt for mange store chancer væk, og havde det ikke været for de Boer, Kramer og Pudel, så kunne det nemt være gået galt, også selv om vi som absolut minimum burde have scoret det dobbelte antal mål selv.
Helenius skal bare se at blive klar i en fart.
Enig i, at Kelvin John viste positive takter i det offensive spil.
Mathias Jørgensen bliver et kæmpesalg, forhåbentlig ikke til vinter allerede.
Jeg er vild med den stabilitet i bagkæden, som Kramer og Pudel leverer. De går virkelig godt i spænd sammen. Jeg har faktisk slet ikke lyst til at bytte nogen af dem ud lige nu med lidt mere flashy og flagrende typer som Otoa og Diakhité. Ikke så længe, midtbanens defensive arbejde ikke kører bedre. Ærgerligt man ikke kan bygge mere længerevarende på de to sammen, jeg synes, det har solid superliga-kvalitet over sig.
behold bagkæden som nu, dog skal bruus nok stadig have den venstre dør, han virker mere stabil.
men skub Otoa op som 6er og lad ham styre det hele der, så kan davidsen mv. komme ind og få læring som indskiftere.
VI mangler balance og ro - og så ville jeg prøve adedeji som 9er
KJ - kramer - pudel - bruus
bomholt - otoa - widell
MJ - Adedeji - Ross
Re: POKALEN: EfB-AaB 30-10-2024 kl. 17.00
Herligt et fyldigt referat af pokalkampen i Esbjerg. De har et fint stadion i øvrigt.
Kampen virker til at have været meget underholdende med et væld af chancer til særligt AaB, men også Esbjerg. AaB lidt for uskarpe desværre, men ikke noget der gør kampens resultat kommer i fare. AaB virkede til at have styr på skidtet og 2-0 målet sikrer dette efter 72 minutter.
Umiddelbart må kampens spiller være Marc Nielsen.
Kampen virker til at have været meget underholdende med et væld af chancer til særligt AaB, men også Esbjerg. AaB lidt for uskarpe desværre, men ikke noget der gør kampens resultat kommer i fare. AaB virkede til at have styr på skidtet og 2-0 målet sikrer dette efter 72 minutter.
Umiddelbart må kampens spiller være Marc Nielsen.
Uden Synd Ingen Frelse
Re: POKALEN: EfB-AaB 30-10-2024 kl. 17.00
Han har også en fed størrelse til den position... og uden at drage parraller... Patrick Vieira startede også som forsvarsspiller i Milan, men blev i Arsenal rykket frem på midten...R Rosenberg skrev: ↑31. okt 2024, 08:35Jeg begynder nok at blive mere og mere lun på at prøve Otoa som 6'er. Hans forcer vil komme til gode der.Funky skrev: ↑31. okt 2024, 08:18Ud fra det fyldige sammendrag på aabsport leverede de Boer da en håndfuld ganske gode indgreb på kæmpestore Esbjerg-chancer. I det hele taget var det vist en kamp, der nemt kunne være endt i et målorgie. Efter den første halve time og faktisk helt frem til afslutningen på kampen giver vi for mig at se alt for mange store chancer væk, og havde det ikke været for de Boer, Kramer og Pudel, så kunne det nemt være gået galt, også selv om vi som absolut minimum burde have scoret det dobbelte antal mål selv.
Helenius skal bare se at blive klar i en fart.
Enig i, at Kelvin John viste positive takter i det offensive spil.
Mathias Jørgensen bliver et kæmpesalg, forhåbentlig ikke til vinter allerede.
Jeg er vild med den stabilitet i bagkæden, som Kramer og Pudel leverer. De går virkelig godt i spænd sammen. Jeg har faktisk slet ikke lyst til at bytte nogen af dem ud lige nu med lidt mere flashy og flagrende typer som Otoa og Diakhité. Ikke så længe, midtbanens defensive arbejde ikke kører bedre. Ærgerligt man ikke kan bygge mere længerevarende på de to sammen, jeg synes, det har solid superliga-kvalitet over sig.
Re: POKALEN: EfB-AaB 30-10-2024 kl. 17.00
Minder John ikke en lille smule om Gift Links i AGF? Han var også meget lang tid om at få styr på tingene, men har også en ekstrem fart og løber ufattelig meget. Han er endt med at blive en afgørende profil for AGF, og man kunne da håbe at John gennemgår samme udvikling. Men så skal vi nok væbne os med en god omgang tålmodighed.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!
Re: POKALEN: EfB-AaB 30-10-2024 kl. 17.00
Jeg synes Johns største problem er ubeslutsomhed, og at han for sjældent ender med at vælge den bedste beslutning. Jeg synes eks. Det var tydeligt igår, hvor stor forskel der var på Johns kamp og Adedejis indhop, selvom de vel på mange måder er lidt den samme type.
Håbet med John er vel, at han bliver mere komfortabel, og ikke tænker så meget over hvad der skal ske med bolden, men bare handler når han får den
Håbet med John er vel, at han bliver mere komfortabel, og ikke tænker så meget over hvad der skal ske med bolden, men bare handler når han får den
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

