POKALEN: EfB-AaB 30-10-2024 kl. 17.00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2708
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: POKALEN: EfB-AaB 30-10-2024 kl. 17.00

Indlæg af Kokkefar » 30. okt 2024, 18:53

Jeg har kun set 2. halvleg. Har Marc Nielsen være så sløv hele kampen?

Brugeravatar
KME
Superliga
Superliga
Indlæg: 548
Tilmeldt: 16. jul 2013, 09:25
Favoritspiller: Peter Møller, Peter Rasmussen, Peter Woodring
Geografisk sted: 8722
Kontakt:

Re: POKALEN: EfB-AaB 30-10-2024 kl. 17.00

Indlæg af KME » 30. okt 2024, 18:53

Ringe Ross.... ff :aabfan: :aabfan:
AaB fan since 1991 :aabfan:

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3260
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: POKALEN: EfB-AaB 30-10-2024 kl. 17.00

Indlæg af raekkeettre » 30. okt 2024, 18:54

le Cid skrev:
30. okt 2024, 18:53
raekkeettre skrev:
30. okt 2024, 18:52
Nej nej nej...Ross!
Ro på - jeg streamer! :D
Haha - sorry. Same here! Men ja, husk at slå alle alarmer med målscore fra når man streamer!! :) Har oplevet at høre en AaB scoring 1 min før det sker....i mit stream!

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3260
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: POKALEN: EfB-AaB 30-10-2024 kl. 17.00

Indlæg af raekkeettre » 30. okt 2024, 18:55

Kokkefar skrev:
30. okt 2024, 18:53
Jeg har kun set 2. halvleg. Har Marc Nielsen være så sløv hele kampen?
Synes faktisk slet ikke han gør det dårligt - kan godt være jeg ikke har fokuseret så meget på ham, men synes det er vildt fedt han fik 90 min og ja, JEG synes han gjorde det okay.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2708
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: POKALEN: EfB-AaB 30-10-2024 kl. 17.00

Indlæg af Kokkefar » 30. okt 2024, 19:41

raekkeettre skrev:
30. okt 2024, 18:55
Kokkefar skrev:
30. okt 2024, 18:53
Jeg har kun set 2. halvleg. Har Marc Nielsen være så sløv hele kampen?
Synes faktisk slet ikke han gør det dårligt - kan godt være jeg ikke har fokuseret så meget på ham, men synes det er vildt fedt han fik 90 min og ja, JEG synes han gjorde det okay.
Okay, jeg så ham nærmest kun smide bolde væk. Håber det var en konsekvens af den gang indianerfodbold der blev praktiseret til sidst.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 5043
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: POKALEN: EfB-AaB 30-10-2024 kl. 17.00

Indlæg af le Cid » 30. okt 2024, 19:46

raekkeettre skrev:
30. okt 2024, 18:54
le Cid skrev:
30. okt 2024, 18:53
raekkeettre skrev:
30. okt 2024, 18:52
Nej nej nej...Ross!
Ro på - jeg streamer! :D
Haha - sorry. Same here! Men ja, husk at slå alle alarmer med målscore fra når man streamer!! :) Har oplevet at høre en AaB scoring 1 min før det sker....i mit stream!
Livescore er det første jeg slår fra! :)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
Hajen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1365
Tilmeldt: 4. dec 2009, 16:10

Re: POKALEN: EfB-AaB 30-10-2024 kl. 17.00

Indlæg af Hajen » 30. okt 2024, 20:04

Kokkefar skrev:
30. okt 2024, 19:41
raekkeettre skrev:
30. okt 2024, 18:55
Kokkefar skrev:
30. okt 2024, 18:53
Jeg har kun set 2. halvleg. Har Marc Nielsen være så sløv hele kampen?
Synes faktisk slet ikke han gør det dårligt - kan godt være jeg ikke har fokuseret så meget på ham, men synes det er vildt fedt han fik 90 min og ja, JEG synes han gjorde det okay.
Okay, jeg så ham nærmest kun smide bolde væk. Håber det var en konsekvens af den gang indianerfodbold der blev praktiseret til sidst.
Fint at Marc Nielsen fik 90 minutter, men det viser desværre, at vi ikke har et klokkeklart valg på pladsen. Marc var imo pivringe, og må stå bag Arnorsson, Bruus, Otoa og selv Jimenez i kampen om pladsen :thumbsdown: Som Kramer og Pudel spiller i øjeblikket, vil jeg faktisk foretrække Otoa på pladsen, når han forhåbentlig snart er klar.

Samme konklusion må Iredale og John få; nu må kvoten af chancer de to skal ha' vel være opbrugt, og INTET kvalificerer dem til at være i nærheden af holdet.

På 6'eren må tyskerne vel også tænke voldsomt over, hvad de skal gøre i vinterpausen. Jeg er ikke imponeret over det vi har, selvom de begge er unge og under udvikling. Faktisk vil jeg helst ha' Jimenez på pladsen, når vi har bolden, mens jeg gerne vil bytte til Davidsen, når vi ikke har bolden....

I målet er det bare at krydse fingre for, at Müller bliver klar til weekenden - jeg har simpelthen ikke negle nok til, at de Boer skal ha' de næste kampe.....
"He’s a former gambling addict who earned the nickname “Casino Jimmy” back in Denmark, and he still has the occasional smoke after training. In short, he’s human"

Brugeravatar
Chanchito
2. div
2. div
Indlæg: 118
Tilmeldt: 11. jun 2007, 23:44
Geografisk sted: Kbh

Re: POKALEN: EfB-AaB 30-10-2024 kl. 17.00

Indlæg af Chanchito » 30. okt 2024, 20:32

raekkeettre skrev:
30. okt 2024, 18:29
le Cid skrev:
30. okt 2024, 18:27
John og John ser virkelig ringe ud! Men husk lige på, hvor ringe Dennis Marshall og ham den (anden) langsomme hollandske midterforsvarer (hvad var det han hed?) startede! Jeg er skeptisk angående nogle af vores nyeste spillere, men det er vel lige tidligt nok at afskrive helt :)
Olfers ;) Men var han ikke bare ringe hele tiden ;)
Ingenlunde! Olfers var en sand kriger. Vandt et dansk mesterskab med AaB. Desuden gode kampe i den bolsjestribede i Champions League. Kunne man blot tiltrække den slags kvalitet i dag!

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4116
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: POKALEN: EfB-AaB 30-10-2024 kl. 17.00

Indlæg af baresi » 30. okt 2024, 20:39

Chanchito skrev:
30. okt 2024, 20:32
raekkeettre skrev:
30. okt 2024, 18:29
le Cid skrev:
30. okt 2024, 18:27
John og John ser virkelig ringe ud! Men husk lige på, hvor ringe Dennis Marshall og ham den (anden) langsomme hollandske midterforsvarer (hvad var det han hed?) startede! Jeg er skeptisk angående nogle af vores nyeste spillere, men det er vel lige tidligt nok at afskrive helt :)
Olfers ;) Men var han ikke bare ringe hele tiden ;)
Ingenlunde! Olfers var en sand kriger. Vandt et dansk mesterskab med AaB. Desuden gode kampe i den bolsjestribede i Champions League. Kunne man blot tiltrække den slags kvalitet i dag!
Olfers var sgu fin. men zwejnenberg var måske ikke helt super haha

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 12535
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00

Re: POKALEN: EfB-AaB 30-10-2024 kl. 17.00

Indlæg af jonas386 » 30. okt 2024, 20:42

Fint avancement. Jørgensen vigtigste mand sammen med Pudel og Kramer bagi. Vi var ikke uheldige med at holde EfB fra scoringer, men over de 90 minutter synes jeg sådan set det er den rigtige vinder. Vi får et mål underkendt, og burde have scoret i hvertfald en gang er to mere i 1. halvleg.

Jeg var ikke imponeret af Marc Nielsen, men er også villig til at give ham en frisk start når vi begynder efter vinterpausen, den besværlige opstart in mente.

Adedeji med et fint indhop, og det samme med Bruus og Ross. Både Adedeji og Ross viste i hvert fald på ret kort tid, at de bør starte foran John og Iredale i de to vanvittigt vigtige kampe imod Vejle og Lyngby.

Lad os så lige få Kolding eller Brabrand i næste runde. Hvis SønderjyskE kan holde føringen over FCK vil jeg også være ok med at trække dem, selvom 6 kampe imod Haderslev på en sæson er i den lidt for høje ende..
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6759
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: POKALEN: EfB-AaB 30-10-2024 kl. 17.00

Indlæg af FlæskeFrank » 30. okt 2024, 21:03

Herlig kamp i Esbjerg. Stor ros til stemningsfolket, der blev ikke kostet rundt med folk eller dikteret hvornår man skulle smile, men brugt god opfordrende til deltagelse.

Jeg synes, at John viste klart nogle spidskomptencer, og overordnede lavet en god indsats. Jeg synes, at han banker mere og mere på superligaholdet.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Hajen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1365
Tilmeldt: 4. dec 2009, 16:10

Re: POKALEN: EfB-AaB 30-10-2024 kl. 17.00

Indlæg af Hajen » 30. okt 2024, 21:23

FlæskeFrank skrev:
30. okt 2024, 21:03
Herlig kamp i Esbjerg. Stor ros til stemningsfolket, der blev ikke kostet rundt med folk eller dikteret hvornår man skulle smile, men brugt god opfordrende til deltagelse.

Jeg synes, at John viste klart nogle spidskomptencer, og overordnede lavet en god indsats. Jeg synes, at han banker mere og mere på superligaholdet.
Er udsynet på udebaneafsnittet så dårligt i Esbjerg....
"He’s a former gambling addict who earned the nickname “Casino Jimmy” back in Denmark, and he still has the occasional smoke after training. In short, he’s human"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6759
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: POKALEN: EfB-AaB 30-10-2024 kl. 17.00

Indlæg af FlæskeFrank » 30. okt 2024, 22:58

Hajen skrev:
30. okt 2024, 21:23
FlæskeFrank skrev:
30. okt 2024, 21:03
Herlig kamp i Esbjerg. Stor ros til stemningsfolket, der blev ikke kostet rundt med folk eller dikteret hvornår man skulle smile, men brugt god opfordrende til deltagelse.

Jeg synes, at John viste klart nogle spidskomptencer, og overordnede lavet en god indsats. Jeg synes, at han banker mere og mere på superligaholdet.
Er udsynet på udebaneafsnittet så dårligt i Esbjerg....
tøhø

Man kan klart se nogle kvaliteter ved John - hurtighed, viftes ikke nemt væk, løbevillighed. Man kan klart også se nogle mangler, men det er ikke teknisk eller taktisk, men mere ikke målsøgende nok. Han var klar i de første kampe i sommers ikke taktisk/systemmæssigt specielt godt placeret, men det var ikke gældende i aften.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 16012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: POKALEN: EfB-AaB 30-10-2024 kl. 17.00

Indlæg af Funky » 31. okt 2024, 08:18

Ud fra det fyldige sammendrag på aabsport leverede de Boer da en håndfuld ganske gode indgreb på kæmpestore Esbjerg-chancer. I det hele taget var det vist en kamp, der nemt kunne være endt i et målorgie. Efter den første halve time og faktisk helt frem til afslutningen på kampen giver vi for mig at se alt for mange store chancer væk, og havde det ikke været for de Boer, Kramer og Pudel, så kunne det nemt være gået galt, også selv om vi som absolut minimum burde have scoret det dobbelte antal mål selv.

Helenius skal bare se at blive klar i en fart.

Enig i, at Kelvin John viste positive takter i det offensive spil.

Mathias Jørgensen bliver et kæmpesalg, forhåbentlig ikke til vinter allerede.

Jeg er vild med den stabilitet i bagkæden, som Kramer og Pudel leverer. De går virkelig godt i spænd sammen. Jeg har faktisk slet ikke lyst til at bytte nogen af dem ud lige nu med lidt mere flashy og flagrende typer som Otoa og Diakhité. Ikke så længe, midtbanens defensive arbejde ikke kører bedre. Ærgerligt man ikke kan bygge mere længerevarende på de to sammen, jeg synes, det har solid superliga-kvalitet over sig.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7615
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: POKALEN: EfB-AaB 30-10-2024 kl. 17.00

Indlæg af R Rosenberg » 31. okt 2024, 08:35

Funky skrev:
31. okt 2024, 08:18
Ud fra det fyldige sammendrag på aabsport leverede de Boer da en håndfuld ganske gode indgreb på kæmpestore Esbjerg-chancer. I det hele taget var det vist en kamp, der nemt kunne være endt i et målorgie. Efter den første halve time og faktisk helt frem til afslutningen på kampen giver vi for mig at se alt for mange store chancer væk, og havde det ikke været for de Boer, Kramer og Pudel, så kunne det nemt være gået galt, også selv om vi som absolut minimum burde have scoret det dobbelte antal mål selv.

Helenius skal bare se at blive klar i en fart.

Enig i, at Kelvin John viste positive takter i det offensive spil.

Mathias Jørgensen bliver et kæmpesalg, forhåbentlig ikke til vinter allerede.

Jeg er vild med den stabilitet i bagkæden, som Kramer og Pudel leverer. De går virkelig godt i spænd sammen. Jeg har faktisk slet ikke lyst til at bytte nogen af dem ud lige nu med lidt mere flashy og flagrende typer som Otoa og Diakhité. Ikke så længe, midtbanens defensive arbejde ikke kører bedre. Ærgerligt man ikke kan bygge mere længerevarende på de to sammen, jeg synes, det har solid superliga-kvalitet over sig.
Jeg begynder nok at blive mere og mere lun på at prøve Otoa som 6'er. Hans forcer vil komme til gode der.
Ædruelighedens stemme

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4116
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: POKALEN: EfB-AaB 30-10-2024 kl. 17.00

Indlæg af baresi » 31. okt 2024, 08:49

R Rosenberg skrev:
31. okt 2024, 08:35
Funky skrev:
31. okt 2024, 08:18
Ud fra det fyldige sammendrag på aabsport leverede de Boer da en håndfuld ganske gode indgreb på kæmpestore Esbjerg-chancer. I det hele taget var det vist en kamp, der nemt kunne være endt i et målorgie. Efter den første halve time og faktisk helt frem til afslutningen på kampen giver vi for mig at se alt for mange store chancer væk, og havde det ikke været for de Boer, Kramer og Pudel, så kunne det nemt være gået galt, også selv om vi som absolut minimum burde have scoret det dobbelte antal mål selv.

Helenius skal bare se at blive klar i en fart.

Enig i, at Kelvin John viste positive takter i det offensive spil.

Mathias Jørgensen bliver et kæmpesalg, forhåbentlig ikke til vinter allerede.

Jeg er vild med den stabilitet i bagkæden, som Kramer og Pudel leverer. De går virkelig godt i spænd sammen. Jeg har faktisk slet ikke lyst til at bytte nogen af dem ud lige nu med lidt mere flashy og flagrende typer som Otoa og Diakhité. Ikke så længe, midtbanens defensive arbejde ikke kører bedre. Ærgerligt man ikke kan bygge mere længerevarende på de to sammen, jeg synes, det har solid superliga-kvalitet over sig.
Jeg begynder nok at blive mere og mere lun på at prøve Otoa som 6'er. Hans forcer vil komme til gode der.
FULDSTÆNDIG ENIG
behold bagkæden som nu, dog skal bruus nok stadig have den venstre dør, han virker mere stabil.
men skub Otoa op som 6er og lad ham styre det hele der, så kan davidsen mv. komme ind og få læring som indskiftere.
VI mangler balance og ro - og så ville jeg prøve adedeji som 9er

KJ - kramer - pudel - bruus
bomholt - otoa - widell
MJ - Adedeji - Ross

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1741
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: POKALEN: EfB-AaB 30-10-2024 kl. 17.00

Indlæg af Halil » 31. okt 2024, 09:01

Herligt et fyldigt referat af pokalkampen i Esbjerg. De har et fint stadion i øvrigt.

Kampen virker til at have været meget underholdende med et væld af chancer til særligt AaB, men også Esbjerg. AaB lidt for uskarpe desværre, men ikke noget der gør kampens resultat kommer i fare. AaB virkede til at have styr på skidtet og 2-0 målet sikrer dette efter 72 minutter.

Umiddelbart må kampens spiller være Marc Nielsen.
Uden Synd Ingen Frelse

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3588
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: POKALEN: EfB-AaB 30-10-2024 kl. 17.00

Indlæg af hje1980 » 31. okt 2024, 09:12

R Rosenberg skrev:
31. okt 2024, 08:35
Funky skrev:
31. okt 2024, 08:18
Ud fra det fyldige sammendrag på aabsport leverede de Boer da en håndfuld ganske gode indgreb på kæmpestore Esbjerg-chancer. I det hele taget var det vist en kamp, der nemt kunne være endt i et målorgie. Efter den første halve time og faktisk helt frem til afslutningen på kampen giver vi for mig at se alt for mange store chancer væk, og havde det ikke været for de Boer, Kramer og Pudel, så kunne det nemt være gået galt, også selv om vi som absolut minimum burde have scoret det dobbelte antal mål selv.

Helenius skal bare se at blive klar i en fart.

Enig i, at Kelvin John viste positive takter i det offensive spil.

Mathias Jørgensen bliver et kæmpesalg, forhåbentlig ikke til vinter allerede.

Jeg er vild med den stabilitet i bagkæden, som Kramer og Pudel leverer. De går virkelig godt i spænd sammen. Jeg har faktisk slet ikke lyst til at bytte nogen af dem ud lige nu med lidt mere flashy og flagrende typer som Otoa og Diakhité. Ikke så længe, midtbanens defensive arbejde ikke kører bedre. Ærgerligt man ikke kan bygge mere længerevarende på de to sammen, jeg synes, det har solid superliga-kvalitet over sig.
Jeg begynder nok at blive mere og mere lun på at prøve Otoa som 6'er. Hans forcer vil komme til gode der.
Han har også en fed størrelse til den position... og uden at drage parraller... Patrick Vieira startede også som forsvarsspiller i Milan, men blev i Arsenal rykket frem på midten...

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3153
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: POKALEN: EfB-AaB 30-10-2024 kl. 17.00

Indlæg af Frygah » 31. okt 2024, 09:31

Minder John ikke en lille smule om Gift Links i AGF? Han var også meget lang tid om at få styr på tingene, men har også en ekstrem fart og løber ufattelig meget. Han er endt med at blive en afgørende profil for AGF, og man kunne da håbe at John gennemgår samme udvikling. Men så skal vi nok væbne os med en god omgang tålmodighed.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 12535
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00

Re: POKALEN: EfB-AaB 30-10-2024 kl. 17.00

Indlæg af jonas386 » 31. okt 2024, 09:39

Jeg synes Johns største problem er ubeslutsomhed, og at han for sjældent ender med at vælge den bedste beslutning. Jeg synes eks. Det var tydeligt igår, hvor stor forskel der var på Johns kamp og Adedejis indhop, selvom de vel på mange måder er lidt den samme type.

Håbet med John er vel, at han bliver mere komfortabel, og ikke tænker så meget over hvad der skal ske med bolden, men bare handler når han får den
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar