Hvor gammel er du?Danni skrev: ↑10. nov 2024, 18:51Det er meget muligt, der er straffe, men hvor jeg dog synes de her straffespark ødelægger spillet. Jeg savner dengang, hvor der blev dømt straffe, når et hold ureglementeret blev frataget en chance, men der er så mange straffespark i dag, som slet ikke er en chance. I det her tilfælde sker der noget helt tilfældigt, efter bolden er clearet, andre gange er det en tilfældig hands eller en der blevet trådt over foden eller hvad ved jeg. Før hen var det selvfølgelig træls at se på spillere der overgearet appellerede for straffe, hvor der ikke var skyggen af det, men det er endnu værre at opleve der bliver dømt straffe hvor ingen, hverken spillere, trænere, tilskuere eller sågar dommere fatter hvad der foregår. Jeg mener, det var Niels Frederiksen, som sagde, mens han var Brøndby-træner, at hvor var han træt af at opleve, at noget, som ikke er en chance, bliver konverteret til spillets største chance. Det er jeg meget enig i. Selvfølgelig skal der dømmes straffe, hvis der sker noget åbenlyst ulovligt også selvom der ikke er en chance, men der er efter min mening, alt for mange af den slags straffespark.634 skrev: ↑10. nov 2024, 17:58Retfærdigvis skal det siges til Widells forsvar at han ikke sparker modstanderen i hovedet, han har fokus på bolden, og modstanderen fører sit hoved til Widells fod, og der bliver kontakt. Det er set før at der dømmes frispark for farligt spil til spilleren med fod kontakten, fordi modstanderen selv skulle have undgået det. Men det vil AaB normalt aldrig påpege som forsvar. Det er der andre modstandere i Superligaen mere ivrige efter, og det giver uheldige dommerkendelser imod AaB, som andre undgår.
Og måske også hvilken alternativ dimension har du levet i, når du skriver som du skriver til at starte med..
Sådan har reglen da aldrig været i din livstid, og ja så kommer du så lidt med nogle synspunkter, som man måske nok kan se noget mening i..
Men det har da ingen gang på jord som et argument mod, at selvfølgelig er der en klar forseelse, når en spiller uden skyld bliver sparket i hovedet i feltet.
Det finder du da ingen i fodboldverdenen som argumenterer imod!
Altså der er alt for mange billige straffespark i fodbolden efter VAR er indført, men det her burde jo være straffespark 11 ud af 10 gange, hvis der er kontakt..